Contextele în care poate fi folosit ECVET în învățarea pe tot parcursul vieții


Traiectoriile urmate în viață sunt diferite de la o persoană la alta. La fel de diferite sunt și nevoile privind învățarea, recunoașterea rezultatelor învățării și a calificărilor.

Pot fi identificate mai multe situații de utilizare a ECVET în învățarea pe tot parcursul vieții:
 







Validarea învățării în context non-formal și informal permite persoanelor să primească recunoaștere pentru ceea ce au învățat, prin:
  • intermediul activităților profesionale,
  • activități de voluntariat,
  • activități de petrecere a timpul liber,
  • orice altă formă de învățare.

Validarea și recunoașterea învățării în context non-formal și informal poate lua multe forme, de la recunoaștere unei competențe de către un angajator, până la recunoașterea parțială sau totală a unei calificări.

Procesul de validare și recunoaștere a învățării în context non-formal și informal se bazează pe:
  • existența unui standard care descrie cunoștințele, abilitățile și competențele pe care trebuie să le dovedească o persoană;
  • procese prin care toate rezultatele învățării individuale sunt identificate și comparate cu standardul (evaluarea și validarea).
     


AGENTIA NATIONALA
PENTRU PROGRAME COMUNITARE IN
DOMENIUL EDUCATIEI SI FORMARII PROFESIONALE
MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII STIINTIFICE
    ADRESA NOASTRA
Splaiul Independentei, nr. 313,
Biblioteca Centrala a Universitatii Politehnica Bucuresti,
Corp A, etajul 1, Sector 6, 060042, Bucuresti, Romania