|
||
Erasmus
Detalii la:http://www.llp-ro.ro/userfiles/apel_Erasmus_2013.pdf |
Comenius
|
Leonardo da Vinci
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_LDV_2013.pdf |
Grundtvig
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2013.pdf |
Erasmus Mundus A fost publicat pe site-ul EACEA Apelul Erasmus Mundus 2013. Acesta poate fi gasit la adresa http://eacea.ec.europa.eu/erasmus_mundus/funding/2013/call_eacea_38_12_en.php |
Seminare Erasmus In perioada 21-22 februarie 2013, Departamentul ERASMUS va organiza Seminarul Erasmus, seminar care va avea loc in Bucuresti, la sediul Agentiei din Calea Serban Voda 133. La seminar sunt asteptati sa ia parte reprezentanti ai Birourilor pentru Programe Comunitare din universitatile inscrise in program, reprezentanti ai ESN – Erasmus Student Network, studenti si cadre didactice. In data de 19 februarie 2013, Departamentul ERASMUS va organiza un seminar IP cu tema "Management de proiect". Seminarul care va avea loc in Bucuresti, la sediul Agentiei din Calea Serban Voda 133. Sunt asteptati sa ia parte coordonatori si reprezentanti ai proiectelor IP finantate. |
Erasmus – o experienta unica Inceputul Samos Institutul Activitati Voluntarii si studentii Concluzii Cristina-Georgiana Andrei, |
INNO NATOUR – Innovation in nature based tourism services In perioada 7 – 18 mai 2012 la Facultatea de Stiinte Economice si Administratie Publica din cadrul Universitatii Stefan cel Mare din Suceava s-a desfasurat cea de-a 3-a editie a cursului intensiv Erasmus IP INNO NATOUR – Innovation in nature based tourism services. La acest curs au participat 24 de studenti din 6 tari, Finlanda, Austria, Italia, Slovacia, Bulgaria si Romania, precum si profesori si experti din aceleasi tari. Studentii au lucrat la studii de caz reale in ateliere de lucru cu alti studenti si experti, si au luat parte la excursii interesante. Pe parcursul celor 2 saptamani studentii au fost impartiti in 4 grupuri de lucru, fiecare avand sarcina de a realiza un studiu de caz pe o firma din Suceava, pe care ei au analizat-o, urmand ca dupa cele doua saptamani ei sa propuna solutii inovative pentru dezvoltarea acesteia. O parte din firmele care au beneficiat de-a lungul celor trei editii ale cursului de solutiile inovative ale studentilor au pus deja in practica cateva din propunerile acestora. De exemplu, pensiunea Leaganul Bucovinei a folosit pentru promovare chiar pliantul propus de studenti. Carmen Nastase |
Distinctia în educatie a fost premiata la Gala LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate (LSRS) a lansat pe 8 ianuarie 2013 o strategie de atragere in Romania a tinerilor educati in strainatate, bazata pe experienta altor tari in domeniu si pe dezbateri organizate in 15 filiale ale LSRS. Strategia Multidimensionala de Atragere in Romania a Tinerilor din Diaspora (SMART Diaspora) a fost lansata la aniversarea a 4 ani de LSRS, in cadrul Galei Studentilor Romani din Strainatate, unde au fost premiati cei mai buni studenti romani si a fost prezentata noua echipa de conducere a Ligii. PREMIEREA TINERILOR CU REZULTATE EXCEPTIONALE
Pentru categoria Studentul Roman Erasmus al Anului, au fost acordate si trei mentiuni speciale ale ANPCDEFP si ESN Romania:
Gala Studentilor Romani din Strainatate 2013 a fost un eveniment organizat cu sprijinul sponsorilor: PETROM, BRD Groupe Société Générale, ANPCDEFP, Chevron, CEC Bank, British Council, Renault, NNDKP, GHF, BCR, Vinarte si Hotel IBIS. |
Povestea lui Andrei Panaiotu, Studentul Roman Erasmus al Anului
Intr-un ritm tot mai accelerat, studentii isi pun intrebari despre viitor si in gandurile lor se contureaza studiul sau lucrul in strainatate, insa e dificil sa faci acesti pasi daca nu te va astepta nimeni “dincolo de granita”. Mobilitatea Erasmus te ajuta, in primul rand, sa ai incredere in tine si in oamenii din tara de origine si in cei din tara gazda. Am remarcat si apreciat munca depusa de ofiterii Erasmus ai Universitatii din Bucuresti care ne-au asigurat sprijin in toate problemele intalnite. Am fost motivat sa particip datorita povestilor unor colegi care au beneficiat de acest stagiu. Mi-am ales Olanda deoarece cunosteam nivelul ridicat al cursurilor pe care urma sa le fac si care se potriveau dorintelor mele de studiu. Posibilitatea sa particip si la activitati extra-curriculare organizate de comunitatea Erasmus (ESN) de la Vrije Universiteit, cat si de o alta asociatie profesionala studenteasca, numita Geo-Vusie AAPG Student Chapter, m-a convins ca imi pot continua „viata de student” cu care eram obisnuit la Bucuresti. Beneficiile nu se termina aici. Am invatat sa merg pe bicicleta! Timid la început, dar sprijinit de colegi, am parcurs cam multi km, de la clasicul drum spre scoala, centru, pana la ture in minunatele poldere, orase si, chiar, la tarmul Marii Nordice (80 km). Intors in Bucuresti, mi-am luat imediat bicicleta, fiind implicat acum in asociatii care promoveaza transportul alternativ din capitala. Nu am uitat nici de scoala, fiind foarte legat atat de activitatile curriculare si extra-curriculare din Amsterdam, cat si de la Bucuresti. Mi-am continuat proiectul de cercetare din domeniul paleomagnetismului inceput la Bucuresti, reusind sa-mi prezint rezultatele la conferinta „International Geosciences Student Conference”, organizata la Belgrad in mai, 2012, beneficiind si de un grant de calatorie. Am participat in luna iunie la o excursie a chapter-ului AAPG din Amsterdam si Delft, desfasurat in sudul Olandei si nordul Belgiei. Tot datorita acestui chapter, am aflat si am luat parte la diferitele prezentari ale unor oameni de stiinta sau din industrie, catsi la un targ de job-uri. Toate aceste activitati m-au ajutat sa imi largesc orizonturile si sa conturez cat mai bine aceasta experienta: unica. Andrei George Panaiotu |
,,Cresterea calitatii serviciilor de biblioteca specializate in relatia cu publicul tanar - LLP-LdV/PLM/2011/RO/236 “. Interviu In februarie 2011 Delia Balaican, bibliograf in cadrul Serviciul Tehnologia Informatiei – Mediateca, al Bibliotecii Academiei Romane depunea la Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale documentatia pentru accesarea de fonduri avand ca scop pregatirea profesionala superioara a 18 colegi din Biblioteca Academiei Romane. Tema aleasa: relatia cu publicul tanar si serviciile specializate pe care biblioteca le ofera acestora. Modalitatea: schimbul de experienta de doua saptamani, in biblioteci importante din Spania. Proiectul a avut sorti de izbanda. De aici a inceput aventura a ceea ce noi numim de mai bine de un an Proiectul „Leonardo“. Iuliana Delia Balaican, Coordonator proiect,; |
Calificare de inalta clasa intr-o tara cu traditie in turism si alimentatie, Portugalia |
Grupul Scolar „Domokos Kazmer” din Sovata a desfasurat proiectul nr.LLP-LdV/IVT/2011/RO/220, cu titlul „Formare europeana pentru o buna tranzitie de la scoala la viata activa si servicii de calitate in Turism si Alimentatie”, finantat in cadrul Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii in parteneriat cu institutia intermediara Casa de Educacao si doua hoteluri de prestigiu din Lisabona, INATEL si ACCOR, ca institutii de primire portugheze. In cadrul proiectului, grupul tinta a fost constituit din 20 de elevi aflati in formare profesionala initiala, din care 10 elevi de clasa a X-a cu domeniul de pregatire generala Turism si 10 elevi cu domeniul de pregatire Alimentatie. Scopul proiectului a fost formarea competentelor cheie "Tranzitia de la scoala la locul de munca" si "Lucrul in echipa" si dezvoltarii de noi competente tehnice specifice domeniului de calificare al participantilor, asigurarea dezvoltarii personale in vederea unei bune tranzitii a acestora spre nivelul 2 sau 3 de calificare si cresterii sanselor de acces pe piata globalizata a serviciilor in Turism si alimentatie. Competentele vizate au putut fi atinse prin desfasurarea de activitatii practice in cadrul celor doua hoteluri din Lisabona, in perioada 09.04.2012-29.04.2012. Plasamentul de formare a corespuns modulului de CDL-Pregatire practica comasata de 90 de ore, aprobat de Consiliul de Administratie al scolii si CDLPS Mures si a dat posibilitatea celor 20 participanti la plsament sa lucreze intr-o tara cu o remarcabila traditie in domeniul turismului. In decursul celor 3 saptamani elevii de la Turism au lucrat la desk-ul receptiei si compartimentul etaj, iar elevii de la Alimentatie au lucrat in sala de servire a restaurantelor gazda din cadrul hotelurilor. Proiectul are impact asupra unor probleme majore cu care se confrunta in prezent judetul Mures. La nivel local a contribuit la imbunatatirea ratei de tranzitie dupa clasa a X- a la nivelul 2 sau 3 de calificare si totodata a asigurat cresterea prestigiului si atractivitatii scolii, reflectat de realizarea in integralitate a planului de şcolarizare. La nivel regional a avut un rol in prevenirea somajului in randul tinerilor de la grupa de varsta 15-24 de ani, prin imbunatatirea calificarii fortei de munca,contribuind la asigurarea unei mai mari mobilitati pe piata muncii. Printre impresiile personale ale participantilor putem sa amintim urmatoarele: Barabasi-Szidonia Judit |
Seminarul de monitorizare tematica Combaterea abandonului scolar si scaderea numarului de absente prin implicarea elevilor in activitatile de parteneriat scolar si prin stimularea participarii acestora la mobilitati |
Intalnirea organizata de ANPCDEFP vineri 14.12.2012 la sediul sau a beneficiat de participarea a 29 persoane, care au reprezentat 25 scoli si alte 4 institutii din 21 judete. Obiectivele specifice intalnirii au vizat:
Prima sesiune a seminarului a debutat cu prezentarea unor date statistice recente privind fenomenele de absenteism si abandon scolar la nivelul sistemului de educatie. Pornind de la exemplul unor indicatori relevanti (rata de cuprindere, rata de abandon, rata de parasire timpurie a sistemului de educatie etc.) a fost analizat modul in care valorile acestor indicatori variaza in functie de factori precum nivelul de educatie (primar/gimnazial), mediul de rezidenta sau anul de studiu. Participantii au comparat situatia inregistrata in scolile pe care le reprezinta cu situația inregistrata la nivel de sistem si au fost analizate limitele existente in datele statistice ale INS. Partea a doua a seminarului a debutat cu investigarea profilului copiilor in risc major de abandon, intr-o sesiune interactiva. Au fost identificati factori de risc, din perspectiva a trei categorii majore: factori individuali, familiali si scolari. Sesiunea de final a permis tuturor participantilor sa formuleze diferite recomandari prin care unitatile scolare sa sprijine implicarea elevilor in risc de abandon in activitati extra-scolare, cu accent pe proiectele Comenius din scoală. Astfel, au fost formulate propuneri privind:
Ciprian Fartusnic, |
Legaturi intergenerationale |
Va mai amintiti cine v-a invatat sa deosebiti ciresele negre de cele de mai, merele de pere, perele de gutui, carabusii de bondari si bondarii de albine? S-a intamplat cumva asta la scoala? Mai stiti cine v-a aratat cum se coase in urma acului? Sau punctul lenes? A fost mama sau bunica? Si cine v-a incurajat primele experimente gastronomice, chiar daca totul in jur era o explozie de faina? In cazul meu, raspunsul la tot ce v-am intrebat pana acum, e unul singur: bunicii. Bunicii mei sunt cei care m-au invatat sa cos, sa gatesc, sa cern adevarul de minciuna si minciuna de confuzie. Din dragostea cu care ma priveau si rabdarea cu care mi-au explicat tot ce-am vrut sa stiu, am inteles chiar de pe atunci ca existenta mea era suficienta sa-i fac fericiti si, ca fericirea consta intr-o legatura profunda si oarecum inexplicabila pe care o ai cu oamenii de langa tine care te ajuta sa cresti in fiecare zi. Tradus in termeni pedagogici moderni as putea spune ca de la o varsta foarte mica, cu ajutorul lor am achizitionat cunostinte, am dezvoltat deprinderi de viata zilnica si abilitati sociale; ca atentia si afectiunea oferite mi-au consolidat increderea si stima de sine. Toate acestea m-au ajutat mai tarziu ca adult sa ma automotivez de fiecare data cand am fost confruntata cu un obstacol. Din punct de vedere a politicilor educationale, formarea mea ar putea fi considerata rezultatul educatiei intergenerationale, un concept aparut in Europa la inceputul anilor 70 si definit conform Intergenerational Learning and Contributions of Older People (in Ageing Horizons, 2008) ca ‘transferul permanent de cunostinte, abilitati, competente, norme si valori intre generatii’, responsabil de perpetuarea traditiilor si valorilor, de stabilirea legaturii intre trecut si prezent. Pare evident ca educatia intergenerationala sa se desfasoare spontan in cadrul familiei si sa aduca multiple beneficii. Cu toate acestea, dinamica schimbarilor sociale, aparitia familiilor monoparentale, a copiilor cu unul sau ambii parinti migranti, a unui stil de viata trepidant, pune din ce in ce mai mult accentul pe implicarea unor factori externi, in cresterea si educarea celor tineri. In urma mobilitatii de formare Grundtvig ‘Developing innovation in intergenerational family learning’ efectuat in Oxford, octombrie 2012, am invatat ca in societatea actuala grupuri de seniori voluntari fara legaturi de rudenie cu grupurile de tineri, pot prelua din sarcinile parintilor, creand un model nou, extrafamilial. Programele de tipul acesta sunt concepute ca schimburi reciproc avantajoase, in care tinerii de varsta scolara beneficiaza de ajutor pentru pregatirea temelor, de sfaturi practice si stabilitate emotionala, neuitand ca de cealalta parte, generatia a treia, vazuta ca mentor, capata motivatie, constiinta valorii si utilitatii sale sociale. Se poate deci in urmatorii ani cand voi reveni cu intrebarea despre cirese, croitorie sau scovergi, raspunsul vostru sa fie: o doamna draguta, fragila cu ochelari pe care am cunoscut-o la un program intergenerational. Sau, in cazul tinerilor ce-si vor aminti de mersul pe bicicleta, reparatul jucariilor, un domn carunt, cu voce joasa, blanda, ar fi putut fi bunicul meu… Otilia Machedon |
TiA in 2012 |
In 2012 Romania a avut un buget total de 6.448.359 de Euro in cadrul programului Tineret in Actiune. La cele 3 termene limita la care s-au primit dosare de candidatura au fost primite spre finantare 1027 de proiecte, dintre care 463 de proiecte au fost aprobate - cu 130 mai multe decat in 2011. Au fost organizate, prin reteaua de formatori a programului, 141 de cursuri de formare (cursuri de scriere de proiect, module de formare pe metode si instrumente de educatie nonformala, cursuri de managementul voluntarilor si constituire de ONG, dar si cursuri de formare axate pe teme specifice programului Tineret in Actiune). Aproximativ 2500 de lucratori de tineret si tineri au participat la aceste cursuri. Cum se arata 2013? In 2013, Romania are alocat un buget total de 7.480.713 Euro pentru programul Tineret in Actiune. Asadar, cu atat mai multe sanse de implicare! Nu fiti spectatori! |
Apel national si Ghid 2013 |
Pe www.tinact.ro au fost postate Apelul National la Propuneri de Proiecte si Ghidul Programului in limba romana si engleza, valabile pentru anul 2013. |
Curs de formare pentru intocmirea raportului final in context TiA |
In perioada 9-11 februarie are loc la Bucuresti cursul pentru intocmirea raportului final in context TiA. Cursul se adreseaza beneficiarilor proiectelor finantate in cadrul tuturor Actiunilor si sub-Actiunilor aflate in faza de finalizare sau elaborare a raportului final (proiecte aprobate care se finalizeaza in perioada ianuarie – aprilie 2013 si/sau proiecte pentru care trebuie depuse rapoartele finale in perioada februarie – aprilie 2013). |
Saptamana Europeana a Tineretului |
Comisia Europeana a anuntat oficial perioada de derulare a Saptamanii Europene a Tineretului. In 2013 SET se va derula in perioada 26 mai-2 iunie. |
Mesajele voluntarilor |
“Say YES to EVS!” Acestea sunt doar cateva din mesajele pe care le-au transmis fostii voluntari SEV in cadrul sesiunii “Dear Romania: Serviciul European de Voluntariat”, care a avut loc in cadrul intalnirii anuale SEV, in perioada 7-9 decembrie 2012. Curiosi ce alte mesaje au avut de transmis? Accesatihttps://www.facebook.com/media/set/ |
Martie este luna SEV in TiA |
Luna martie este una plina pentru Serviciul European de Voluntariat. Toti cei interesati sa se implice in proiecte prin care sa trimita sau sa primeasca voluntari internationali au la dispozitie nu mai putin de 10 training-uri in toata tara si un eveniment international! Invata sa scrii proiecte SEV! In curand se vor lansa apelurile pentru inscriere, pe http://www.tinact.ro/lista-even. Curs international: Yes for EVS, Romania |
Educatia nonformala merita! |
In perioada 14-16 decembrie a avut loc la Predeal a doua intalnire a Retelei de Educatie Nonformala, retea creata in cadrul proiectului NONFORMAL, implementat de FDSC in parteneriat cu ANPCDEFP si ISE. Una din concluziile acestei intalniri: educatia nonformala merita! De ce? Citeste mai multe aici: http://www.nonformalii.ro/stiri-articole-testimoniale/articole/educatia-nonformala-merita. |
Curs international: The power of nonformal education, Luxemburg |
In perioada 19-24 martie are loc in Luxemburg cursul The power of nonformal education, scopul sau fiind de a imbunatati impactul educatiei nonformale, al principiilor si metodelor de capacitare a tinerilor ca adevarati actori ai societatii (de la nivel local la nivel european). Data limita de inscriere este 6 februarie 2013. Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/797 |
TicTac in Bulgaria |
In perioada 23-29 aprilie are loc in Bulgaria cursul international de formare Tic Tac , pe Actiunea 4.3. Data limita de inscriere este 3 februarie (online) si 4 februarie (data postei). |
Curs international: European Citizenship in Youth Work, Turcia |
In perioada 8-14 aprilie are loc in Turcia cursul international de formare European Citizenship in Youth Work. Cursul isi propune sa sprijine dezvoltarea profesionala a persoanelor active in domeniul tineretului, prin intelegerea si integrarea conceptelor legate de “cetatenia europeana” in activitatile practice din proiectele “Tineret in Actiune” si in lucrul cu tinerii. Data limita de inscriere este 20 ianuarie (online) si 21 ianuarie (data postei). |
Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare - prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate - pentru toti actorii implicati in proiecte europene. Structure of European education systems 2012/13 Diagramele ofera o privire de ansamblu asupra structurii sistemelor de educatie din fiecare tara, de la invatamantul preprimar pana la nivelul invatamatului superior. Publicatia este redactata in limba engleza. Organisation of school time in Europe (Primary and general secondary education) - 2012/13 Publicatia contine informatii referitoare la structura anului scolar (pentru invatamantul primar si secundar) din 33 de tari din Europa: inceputul /sfarsitul anului, distributia si durata vacantelor in anul scolar 2012/2013. Variatiile regionale sunt de asemenea prezentate. Publicatia este redactata in limba engleza. The organisation of the academic year in higher education - 2012/13 Aceasta publicatie prezinta structura anului universitar pentru fiecare dintre cele 33 de tari membre ale retelei Eurydice (inceputul si sfarsitul anului, organizarea activitatii didactice, perioadele de vacanta si cele de examinare). Publicatia este redactata in limba engleza. Compulsory education in Europe 2011/12 Publicatia, sub forma de tabel, contine durata invatamantului obligatoriu in Europa. Publicatia este redactata in limba engleza. Recommended annual taught time in full-time compulsory education in Europe 2009/10 Raportul prezinta date referitoare la timpul de predare, atat pe discipline, cat si pe tari, avand drept unitate de masura, ora de predare de 60 de minute ca timp de predare obligatoriu anual si tinand cont de numarul de zile de predare, numarul de saptamani aferente unui an scolar, precum si numarul si durata perioadelor de predare. Fisa nationala prezinta timpul de predare aferent programului/ rutei de educatie urmat/a de cei mai multi elevi. Publicatia este redactata in limba engleza. .... si multe alte titluri interesante..... Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese: |
... te informeaza: |
Presedintia irlandeza a Consiliului UE: 1 ianuarie – 30 iunie 2013 |
Incepand cu 1 ianuarie si pana pe 30 iunie 2013, Irlanda va detine presedintia prin rotatie a Consiliului Uniunii Europene pentru a 7-a oara. Aceasta presedintie coincide cu cea de-a 40-a aniversare a aderarii Irlandei la UE. Presedintia irlandeza este prima din noul trio cu Lituania (al doilea semestru 2013) si Grecia (primul semestru 2014). Presedintia irlandeza se va axa pe promovarea cresterii economice durabile si crearea de locuri de munca, precum si pe cresterea competitivitatii globale a UE. Ea va aborda, de asemenea, nivelurile critice ale somajului in randul tinerilor din toata Europa. Lansarea presedintiei irlandeze a avut loc pe 10 ianuarie 2013 in Dublin. Toate informatiile privind noua presedintie sunt disponibile pe: |
Platforma „Decent Work 4 Youth” |
Creata de o echipa interculturala de tineri ce lucreaza la Organizatia Internationala a Muncii, platforma ofera tinerilor din intreaga lume oportunitatea de a interactiona si a colecta informatii privind ocuparea forsei de munca in randul tinerilor. Tinerii se confrunta cu cea mai dificila situatie, in criza mondiala a locurilor de munca, in a-si gasi si pastra un loc de munca. Sunt de 3 ori mai multe sanse pentru un tanar sa fie somer, decat pentru un adult. |
Vulcanus in Japonia 2013 |
Studentii UE de la profil inginerie sau stiinta, care sunt cel putin in anul 3 de studiu la o universitate UE sunt invitati sa candideze la programul Vulcanus in Japonia pentru sansa de a participa la un seminar de o saptamana in Japonia, un curs intensiv de limba japoneza de 4 luni si apoi un stagiu de practica de 8 luni intr-o companie japoneza. Programul le faciliteaza studentilor sa aprofundeze tehnologiile avansate folosite de compania japoneza gazda, sa invete limba japoneza si sa inteleaga si sa aprecieze cultura japoneza. Studentii selectati vor primi un grant de 1.900.000 yeni care sa acopere costurile de calatorie si cheltuielile de subzistenta in Japonia. Data limita pentru depunerea candidaturilor este: 20 ianuarie 2013 Detalii: |
Premiul Charlemagne pentru tineri europeni 2013 |
Tinerii intre 16 si 30 de ani, din toate statele membre ale UE, sunt invitati sa participe la un concurs pe tema dezvoltarii UE, a integrarii si a anumitor aspecte legate de identitatea europeana. |
Premiile Innovact Campus 2013 |
S-a dat startul celei de a 11-a editii a Innovact Campus Awards! Obiectivul acestei competitii, organizata de catre Camera de Comert si Industrie Reims-Epernay cu sustinerea Comisiei Europene, este acela de a valoriza cele mai ambitioase si novatoare proiecte de creare de intreprindere. Finalistii vor beneficia de un stand special in cadrul Forumului Innovact, pe 26 si 27 martie 2013 la Reims, in Franta, pentru a-si prezenta proiectul in fata celor 2000 de participanti veniti din toata Europa si pentru a face schimb de experienta cu alte tinere intreprinderi inovante europene. Recompensa? O vizibilitate la scara europeana, recomandari din partea expertilor si un premiu in bani intre 1500 si 5000 de euro pentru cei trei castigatori. Studentii si tinerii cercetatori europeni, de orice nationalitate sau disciplina, sunt invitati sa-si depuna candidatura la Innovact Campus Awards 2013, in nume propriu sau in echipa, pana pe 28 ianuarie 2013. Cum te poti inscrie la Innovact Campus Awards 2013 Inscrieti-va si descarcati dosarul de candidatura in franceza sau engleza pe site-ul www.innovact.com; versiunea in limba engleza se afla la adresa: http://inscription.innovact.com/wri/wri_p1_display.aspx?oc=10&cc=INV12-ICA-GB Dosarul de candidatura completat trebuie trimis prin e-mail la adresa: olivia.timone@ica-2013.com. Data limita de primire a dosarelor este: luni, 28 ianuarie 2013 Pe 27 martie 2013, in cadrul Forumului Innonvact de la Reims, in Franta, va avea loc festivitatea de premiere. Pentru informatii suplimentare despre acest concurs puteti contacta, in limba franceza sau engleza: Olivia Timone, +33 (0)1 55 50 04 15; olivia.timone@ica-2013.com |
Summit-ul de tineret Model Nato 2013 |
Summit-ul este cea mai mare simulare a procesului decizional NATO si are loc intre 8 si 13 iulie la Bruxelles, Belgia. Tema centrala a editiei 2013 este "Defining NATO capabilities towards 2020 - Meeting Future Global Security Challenges through Cooperation, Collaboration and Crisis Management". Tinerii din intreaga lume, care au intre 18 si 28 de ani, sunt invitati sa participe la simulare si sa fructifice oportunitatea de a dobandi experienta in ceea ce priveste relatiile diplomatice si de a participa la un eveniment international. Data limita pentru depunerea candidaturilor este: 31 ianuarie 2013 |
Stagii la Serviciul de Traducere al Comisiei Europene |
Comisia Europeana organizeaza de doua ori pe an stagii de formare la locul de munca pentru tinerii absolventi care doresc sa dobandeasca experienta profesionala in traduceri. Nu sunt excluse persoanele care - in cadrul unui proces de invatare pe intreaga durata a vietii - au dobandit recent o diploma universitara sau se afla la inceputul unei noi cariere profesionale. Stagiarii primesc o alocatie de 1071.19 Euro pe luna. Stagiarii cu handicap pot primi un supliment la aceasta alocatie. De regula, stagiile incep pe 1 martie si 1 octombrie, dar alegerea altor date ramane la latitudinea serviciului de traduceri. Date limita pentru inscriere este: 31 ianuarie 2013 (pentru stagiile de formare care incep in octombrie) Mai multe informatii: |
Programul de granturi pentru studenti |
Acesta este un program finantat de Casaswap.com cu scopul de a imbunatati mobilitatea internationala a studentilor. Data limita pentru inscriere este: 1 februarie 2013 Mai multe informatii: |
Tanarul cercetator al anului 2013 |
Organizata de Forumul International de Transport OECD, competitia este deschisa tuturor tinerilor cercetatori, sub 35 de ani, care au derulat proiecte de cercetare intr-o institutie, universitate sau firma de consultanta dintr-un stat membru al Forumului International de Transport. Acestia vor trebui sa trimita munca lor originala, care a contribuit in mod exceptional la cercetarea din domeniul transportului, cu tema: “Finantarea transportului”. Cercetarea trebuie sa fie redactata in engleza sau franceza, sa fie recenta (publicata in jurnale academice in 2011 sau 2012), sa nu depaseasca 25 de pagini (spatiere la un rand), fara referinte si anexe. Este posibil ca lucrarea sa fie asumata in comun de mai multi autori, in acest caz premiul urmand sa se imparta intre autorii principali. Va fi acordat un premiu de 5000 Euro celui mai bun autor, care va fi invitat la ceremonia de decernare a premiilor din 22-24 mai 2013 de la Leipzig, Germania, in timpul Forumului International de Transport. Data limita pentru trimiterea lucrarilor este: 15 februarie 2013 Detalii: http://www.internationaltransportforum.org/2013/pdf/YRAcall.pdf |
Premiul european pentru inovatie in administratia publica |
Organizat de Comisia Europeana, premiul va fi acordat pentru noua initiative publice inovatoare initiate de autoritati locale din Europa, care imbunatatesc viata oamenilor, ajuta companiile si stimuleaza cercetarea si educatia. Comisia urmareste sa recompenseze excelenta si inovatia care au potentialul de a fi multiplicate in alte contexte europene. Sunt invitate sa candideze toate administratiile publice din cele 27 de state membre, Albania, Bosnia si Herzegovina, Croatia, Insulele Faroe, FRI a Macedoniei, Islanda, Israel, Liechtenstein, Moldova, Muntenegru, Norvegia, Serbia, Elvetia si Turcia si cele din cadrul Programului Cadru de Cercetare si Dezvoltare FP7. Competitorii pot trimite doar o singura candidatura in una din cele 3 categorii: 1. Initiative pentru cetateni (de exemplu, asistenta speciala pentru varstnici, transport public prietenos cu mediul, bugetare participativa); Data limita pentru depunerea candidaturii este: 15 februarie 2013, 17:00 ora Bruxelles-ului Detalii: |
Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info. |
Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. |