Cuprins:

Termene limita

Erasmus

Erasmus Student Network Romania

Leonardo da Vinci

Comenius

Grundtvig

Tineret in actiune

Eurydice

Eurodesk


Erasmus

  • Cursuri intensive de limba (EILC) - 1 februarie 2013

Detalii la:http://www.llp-ro.ro/userfiles/apel_Erasmus_2013.pdf

Comenius

  • Proiecte de parteneriat scolar – proiecte multilaterale si bilaterale; Proiecte Comenius Regio - 21 februarie 2013
  • Asistenti Comenius si Scoli care solicita gazduirea unui asistent Comenius - 31 ianuarie 2013

Detalii la:http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2013_COM.pdf

Leonardo da Vinci

  • Leonardo da Vinci Mobilitati - 1 februarie 2013
  • Leonardo da Vinci Parteneriate - 21 februarie 2013

Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_LDV_2013.pdf

Grundtvig

  • Grundtvig Parteneriate pentru invatare - 21 februarie 2013
  • Grundtvig Ateliere - 21 februarie 2013
  • Grundtvig Vizite si schimburi - termen deschis; candidaturile se trimit cu cel putin 8 saptamani inainte de participarea la eveniment

Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2013.pdf


Erasmus Mundus

A fost publicat pe site-ul EACEA Apelul Erasmus Mundus 2013. Acesta poate fi gasit la adresa http://eacea.ec.europa.eu/erasmus_mundus/funding/2013/call_eacea_38_12_en.php
In anul 2013 apelul vizeaza doar Actiunile 2 si 3 din cadrul acestui program.
Pentru universitatile care doresc sa depuna o candidatura Erasmus Mundus in calitate de institutii coordonatoare sau doresc sa fie partenere in cadrul unui parteneriat, termenul limita pentru trimiterea aplicatiilor este 15 aprilie 2013.


Seminare Erasmus

In perioada 21-22 februarie 2013, Departamentul ERASMUS va organiza Seminarul Erasmus, seminar care va avea loc in Bucuresti, la sediul Agentiei din Calea Serban Voda 133. La seminar sunt asteptati sa ia parte reprezentanti ai Birourilor pentru Programe Comunitare din universitatile inscrise in program, reprezentanti ai ESN – Erasmus Student Network, studenti si cadre didactice.

In data de 19 februarie 2013, Departamentul ERASMUS va organiza un seminar IP cu tema "Management de proiect". Seminarul care va avea loc in Bucuresti, la sediul Agentiei din Calea Serban Voda 133. Sunt asteptati sa ia parte coordonatori si reprezentanti ai proiectelor IP finantate.


Erasmus – o experienta unica

Inceputul  
Dorinta mai veche de a participa intr-o mobilitate ERASMUS a fost indeplinita cu succes odata cu aplicarea si acceptarea participarii la concursul selectiei pentru studentii ERASMUS. Indeplinind toate criteriile, am fost repartizata la Institutul de Cercetare si Conservare Marina din Grecia, Insula Samos. Cu toate emotiile si nelinistile unei prime plecari departe de familie pentru o perioada de 3 luni, mi-am facut bagajele atat de neincapatoare si m-am indreptat spre o insula departe de casa, în mijlocul Marii Egee.

Samos
Drumul catre Insula Samos nu a fost unul rapid si m-am bucurat ca am făcut aceasta alegere. După o cursa cu autocarul, am avut primul impact cu cultura greceasca vizitand Atena. M-au surprins multitudinea de ruine din vremuri antice si dorinta permanenta a grecilor de conservare a monumentelor. Acomodarea intr-un mediu nou a fost la inceput dificila, pe langa faptul ca limba si alfabetul grecesc au constituit o bariera lingvistica demna de luat în calcul, cea mai mare provocare pentru mine a fost mancarea. Pe parcurs am reusit sa ma adaptez situatiei si am incercat mai multe ingrediente noi si tipuri de mancare.

Institutul
Institutul este o organizaie non-guvernamentala care se ocupa de conservarea biodiversitatii pe insulele grecesti si in Marea Egee. Cu o vechime de peste 10 ani, incearca sa raspunda promt ilegalitatilor comise asupra mediului marin al Marii Egee si al mediului terestru de pe insulele grecesti. In cadrul acestei organizatii am colaborat cu membrii echipei departamentului de politici si drept.

Activitati
Pe parcursul celor trei luni de plasament m-am implicat in mai multe proiecte de drept international si energie regenerabila. Activitatea principala a constat, propriu-zis, in cercetari asupra legilor de la nivel international, european si national si aducerea la cunostiinta institutului, prin rapoarte asupra unor subiecte date.

Voluntarii si studentii
Amalgamul de personalitati si nationalitati diferite nu a facut usoara convietuirea impreuna, dar toleranta si nevoia de adaptare s-au dezvoltat ai a facut ca timpul petrecut in colectivitate sa fie placut si plin de noi experiențe. Am intalnit persoane deosebite de la care am invatat lucruri noi, am facut schimb de experiente si cunostinte si care pe parcurs mi-au devenit buni prieteni. Alaturi de ei am petrecut momente de neuitat.

Concluzii
A fi student Erasmus este o ocazie unica ce nu poate fi repetata in alte circumstante. Prieteniile care se leaga, experientele care se castiga, transformarea intr-o persoana mai matura si mai puternica, increderea in propriile forte, toleranta si acceptarea diferentelor sunt niste puncte cheie care prin evenimentele traite desavarsesc personalitatea unui tanar aflat in plina dezvoltare.
Experienta mea a fost in Grecia, pe o insula indepartata, dar cu siguranta orice tara din Europa ofera experiente specifice culturii, iar in acelasi timp o bursa Erasmus ofera posibilitatea de a cunoaste noi persoane, schimb de experiense si noi cunostinte.
Mi-a facut placere sa fiu un student Erasmus, iar aceasta experienta unica cu siguranta nu va fi uitata.

Cristina-Georgiana Andrei,
Universitatea Ecologica din Bucuresti in mobilitate de plasament la Institutul de Cercetare si Conservare Marina din Grecia


INNO NATOUR – Innovation in nature based tourism services
www.innonatour.usv.ro

In perioada 7  – 18 mai 2012 la Facultatea de Stiinte Economice si Administratie Publica din cadrul Universitatii Stefan cel Mare din Suceava s-a desfasurat cea de-a 3-a editie a cursului intensiv Erasmus IP INNO NATOUR – Innovation in nature based tourism services. La acest curs au participat 24 de studenti din 6 tari, Finlanda, Austria, Italia, Slovacia, Bulgaria si Romania, precum si profesori si experti din aceleasi tari. Studentii au lucrat la studii de caz reale in ateliere de lucru cu alti studenti si experti, si au luat parte la excursii interesante. Pe parcursul celor 2 saptamani studentii au fost impartiti in 4 grupuri de lucru, fiecare avand sarcina de a realiza un studiu de caz pe o firma din Suceava, pe care ei au analizat-o, urmand ca dupa cele doua saptamani ei sa propuna solutii inovative pentru dezvoltarea acesteia. O parte din firmele care au beneficiat de-a lungul celor trei editii ale cursului de solutiile inovative ale studentilor au pus deja in practica cateva din propunerile acestora. De exemplu, pensiunea Leaganul Bucovinei a folosit pentru promovare chiar pliantul propus de studenti.
Cursul a reprezentat un cadru care a permis studentilor si profesorilor sa conlucreze in grupuri multinationale, descoperind astfel noi perspective asupra temei analizate pe parcursul celor doua saptamani. Proiectul s-a desfasurat in trei stagii: Stagiul I - Studentii au pregatit un studiu de caz din tara de origine, un exemplu real in care ar putea aplica inovatia in turism; Stagiul II – Cursuri intensive care au avut loc la Suceava, si vizite de documentare la institutii cu rol strategic; Stagiul III - Raportul final realizat de fiecare student pe baza informatiilor acumulate la curs.
Cursul a permis de asemenea cadrelor didactice sa faca schimb de idei privind continutul cursurilor si noile abordari curriculare si sa testeze noi metode de predare intr-un context international.

Carmen Nastase 
Proiect IP - Universitatea „Stefan cel Mare” din Suceava, desfasurat la Suceava


Distinctia în educatie a fost premiata la Gala LSRS

Liga Studentilor Romani din Strainatate (LSRS) a lansat pe 8 ianuarie 2013 o strategie de atragere in Romania a tinerilor educati in strainatate, bazata pe experienta altor tari in domeniu si pe dezbateri organizate in 15 filiale ale LSRS. Strategia Multidimensionala de Atragere in Romania a Tinerilor din Diaspora (SMART Diaspora) a fost lansata la aniversarea a 4 ani de LSRS, in cadrul Galei Studentilor Romani din Strainatate, unde au fost premiati cei mai buni studenti romani si a fost prezentata noua echipa de conducere a Ligii.  

PREMIEREA TINERILOR CU REZULTATE EXCEPTIONALE 

La Gala Studentilor Romani din Strainatate au fost oferite 9 premii studentilor romani cu rezultate exceptionale:

  1. Studentul Anului din Europa, nivel universitar - Alexandra Olteanu (masterand - Scoala Politehnica Federala de la Lausanne si Universitatea Nationala din Singapore).
  2. Studentul Anului din Europa, nivel post-universitar - Gruia Badescu (Universitatea Cambridge, Marea Britanie).
  3. Studentul Anului din America de Nord, nivel universitar - Horia Stefan Mania (Universitatea Princeton, SUA).
  4. Studentul Anului din America de Nord, nivel post-universitar - Paul Bogdan (Universitatea Carnegie Mellon, SUA).
  5. Studentul Anului de pe Alte Continente - Calin Ciprian Andrei, (Universitatii de Arte Bucuresti).
  6. Studentul Roman Erasmus al Anului - Andrei Panaiotu (Facultatea de Geologie si Geofizica, Universitatea din Bucuresti, mobilitate de studiu de 5 luni la Vrije Universiteit Amsterdam, Olanda).
  7. Studentul Anului în Romania - Alexandru Calin (Universitatea de Medicina si Farmacie Carol Davila din Bucuresti).
  8. Premiul Special in Arte „Sergiu Nicolaescu” - Mariei Nitulescu (Accademia di Belle Arti di Brera, Milano). 
  9. Marele Premiu: Studentul Anului din Lume - Sergiu Pasca (Universitatea Stanford, SUA), cercetator post-doctoral al Departamentului de Neurobiologie din cadrul acestei universitati.

Pentru categoria Studentul Roman Erasmus al Anului, au fost acordate si trei mentiuni speciale ale ANPCDEFP si ESN Romania:

Gala Studentilor Romani din Strainatate 2013 a fost un eveniment organizat cu sprijinul sponsorilor: PETROM, BRD Groupe Société Générale, ANPCDEFP, Chevron, CEC Bank, British Council, Renault, NNDKP, GHF, BCR, Vinarte si Hotel IBIS.


Povestea lui Andrei Panaiotu, Studentul Roman Erasmus al Anului

Van Nederland naar de toekomst! Din Olanda spre viitor

Intr-un ritm tot mai accelerat, studentii isi pun intrebari despre viitor si in gandurile lor se contureaza studiul sau lucrul in strainatate, insa e dificil sa faci acesti pasi daca nu te va astepta nimeni “dincolo de granita”. Mobilitatea Erasmus te ajuta, in primul rand, sa ai incredere in tine si in oamenii din tara de origine si in cei din tara gazda. Am remarcat si apreciat munca depusa de ofiterii Erasmus ai Universitatii din Bucuresti care ne-au asigurat sprijin in toate problemele intalnite.

Am fost motivat sa particip datorita povestilor unor colegi care au beneficiat de acest stagiu. Mi-am ales Olanda deoarece cunosteam nivelul ridicat al cursurilor pe care urma sa le fac si care se potriveau dorintelor mele de studiu. Posibilitatea sa particip si la activitati extra-curriculare organizate de comunitatea Erasmus (ESN) de la Vrije Universiteit, cat si de o alta asociatie profesionala studenteasca, numita Geo-Vusie AAPG Student Chapter, m-a convins ca imi pot continua „viata de student” cu care eram obisnuit la Bucuresti.
Amsterdam-ul este un oras multicultural, iar Universitatea nu se putea lasa mai prejos si poate acesta e cel mai important beneficiu. Am cunoscut studenti din diferite tari si am experimentat traditiile fiecarora (artistice, culinare si petrecerea timpului liber). Poate cel mai important eveniment organizat de ESN a fost, insa, Targul Cultural Multinational, ocazie prin care am aflat de comunitatea studentilor romani de la Amsterdam si am reprezentat impreuna, cu succes, tara noastra. O parte din traditiile romanesti le-am respectat si in Olanda datorita noilor colegi, luand parte la Slujba de Pasti de la singura Biserica Ortodoxa si la traditionala masa romaneasca, unde fiecare a adus bucate gatite.

Beneficiile nu se termina aici. Am invatat sa merg pe bicicleta! Timid la început, dar sprijinit de colegi, am parcurs cam multi km, de la clasicul drum spre scoala, centru, pana la ture in minunatele poldere, orase si, chiar, la tarmul Marii Nordice (80 km). Intors in Bucuresti, mi-am luat imediat bicicleta, fiind implicat acum in asociatii care promoveaza transportul alternativ din capitala.

Nu am uitat nici de scoala, fiind foarte legat atat de activitatile curriculare si extra-curriculare din Amsterdam, cat si de la Bucuresti. Mi-am continuat proiectul de cercetare din domeniul paleomagnetismului inceput la Bucuresti, reusind sa-mi prezint rezultatele la conferinta „International Geosciences Student Conference”, organizata la Belgrad in mai, 2012, beneficiind si de un grant de calatorie. Am participat in luna iunie la o excursie a chapter-ului AAPG din Amsterdam si Delft, desfasurat in sudul Olandei si nordul Belgiei. Tot datorita acestui chapter, am aflat si am luat parte la diferitele prezentari ale unor oameni de stiinta sau din industrie, catsi la un targ de job-uri. Toate aceste activitati m-au ajutat sa imi largesc orizonturile si sa conturez cat mai bine aceasta experienta: unica.
in care ma puteam adapta la un nou stil de predare al cursurilor, la un nou colectiv. Sunt foarte recunoscator programului Erasmus ca mi-a oferit sansa sa mai urc o treapta spre viitor. Imi doresc ca aceasta povestire sa-i ajute si pe ceilalti studenti care nu sunt siguri de experienta pe care o pot avea daca au putin incredere in ei si in coordonatorii Erasmus.

Andrei George Panaiotu
Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Geologie si Geofizica
Mobilitate ERASMUS la Vrije Universitet Amsterdam, Olanda (5 luni, an academic 2011/2012)


,,Cresterea calitatii serviciilor de biblioteca specializate in relatia cu publicul tanar - LLP-LdV/PLM/2011/RO/236 “.

Interviu

In februarie 2011  Delia Balaican, bibliograf in cadrul Serviciul Tehnologia Informatiei – Mediateca, al Bibliotecii Academiei Romane depunea la Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale documentatia pentru accesarea de fonduri avand ca scop pregatirea profesionala superioara a 18 colegi din Biblioteca Academiei Romane. Tema aleasa: relatia cu publicul tanar si serviciile specializate pe care biblioteca le ofera acestora. Modalitatea: schimbul de experienta de doua saptamani, in biblioteci importante din Spania. Proiectul a avut sorti de izbanda. De aici a inceput aventura a ceea ce noi numim de mai bine de un an Proiectul „Leonardo“.
Reporter: Delia, ce este Proiectul „Leonardo“?
Delia Balaican: Titlul exact este ,,Cresterea calitatii serviciilor de biblioteca specializate in relatia cu publicul tanar - LLP-LdV/PLM/2011/RO/236. Noi ii spunem asa, mai pe scurt, preluand numele programului. Este un proiect castigat prin programul european  Leonardo da Vinci, gestionat in Romania de A.N.P.C.D.E.F.P. Acest program sectorial este cuprins intr-un program mai mare, numit „Invatarea pe tot parcursul vietii“.
R: Cui se adreseaza proiectul? Crezi in ideea aceasta a invatarii pe tot parcursul vietii?
DB: Grupul tinta al proiectului este format din 18 bibliografi si bibliotecari ai Bibliotecii Academiei Romane, cu specializari diferite, care lucreaza in diverse compartimente ale bibliotecii. Participantii, prin intermediul stagiului european, au constientizat rolul important al bibliotecarului in asigurarea calitatii resurselor necesare invatarii/ cercetarii/ diseminarii, in vederea promovarii unei culturi a excelentei, in sporirea atractivitatii si accesibilitatii informatiei. Invatarea pe tot parcursul vietii este o necesitate, pentru a  ne sincroniza cu exigentele timpului nostru – cel al maximei schimbari.
R: Care este exact scopul proiectului?
DB: Institutia de trimitere urmareste prin experienta europeana a participantilor sa isi modernizeze serviciile, adaptandu-se nevoilor tinerilor cititori, astfel incat sa fie o institutie de referinta in activitatea de invatare si cercetare. Biblioteca Academiei Romane este si trebuie sa ramana o institutie etalon, un adevarat centru de cercetare, care sprijina performanta si inovatia si care se implica responsabil in construirea unei societati a cunoasterii avansate, mai ales acum, in perioada crizei economice.
R: Cum putem face asta?
DB: Simplu - respectandu-ne misiunea principala a bibliotecii, aceea de a oferi resursa vitala a unei societati moderne: informatia – intr-un mod rapid si eficient, insa.Biblioteca Academiei Romane este de factura enciclopedica; este una dintre cele mai importante biblioteci din sud-estul Europei, ceea ce ne onoreaza si ne obliga totodata. Se impune sa crestem accesibilitatea accesarii fondurilor documentare detinute. Bibliotecarii si bibliografii trebuie sa fie mediatorii eficienti ai informatiei utile si de valoare pe care o gestioneaza si o valorifica in folosul utilizatorilor.
R: De ce te-ai gandit la tineri cand te-ai hotarat sa aplici pentru acest proiect ?
DB: Tinerii sunt viitorul. Eu cred ca o biblioteca este o punte intre trecut si viitor. In ultimii ani din ce in ce mai multi tineri vin sa studieze acest patrimoniu. Au devenit una dintre categoriile cele mai importante de cititori. Sunt cercetatori, doctoranzi, masteranzi, studenti - o categorie relativ noua de public in istoria Bibliotecii, care pana de curand permitea accesul doar academicienilor, profesorilor universitari, cercetatorilor.
R: Te-as ruga sa faci o comparatie intre modul nostru de lucru si cel al spaniolilor. Ce trebuie sa schimbam aici, la Biblioteca Academiei Romane, in comunicarea cu publicul acesta special?
DB: Bibliotecile occidentale si cele spaniole, in cazul de fata, au dezvoltat modelul unor biblioteci deschise, atente la nevoile cititorilor sai, sunt prezente active in viata universitara, comunitara, raspund nevoilor societatii, in general. Participantii organizati in 3 fluxuri au observat in mod direct cum functioneaza sistemul spaniol de biblioteci, organizat in consortii de biblioteci, universitare sau publice, in cadrul carora isi divizeaza munca, economisind resurse importante: bani pentru achizitionarea cartilor, spatiu pentru depozitarea acestora (solutia fiind rafturile Compactus), timp pentru procesul de catalogare, indexare etc.
Bibliotecile partenere ale proiectului, acolo unde paricipantii au observat aceste diferente de organizare, din care se naste eficienta, sunt: Biblioteca Universitaţii din Córdoba, Biblioteca Infanta Elena din Sevilla (prin intermediul ONECO Movilidad Sevilla), Biblioteca Sagrada Familia- Barcelona, Biblioteca Jaume Fuster- Barcelona, Biblioteca Vapor Vell- Barcelona, Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra- Barcelona, Biblioteca Publica din Tarragona.
R: Ce impact a avut asupra participantilor acest proiect?
D.B. Perfectionarea profesionala, experienta acumulata, dezvoltarea competentelor lingvistice (spaniola si engleza); unii dintre ei au marturisit ca proiectul le-a schimbat viata, prin largirea orizontului de cunoastere, sporirea increderii in sine, schimbarea de atitudine, doborarea propriilor prejudecati, au capatat dorinta de a face, de a creste calitatea serviciilor de biblioteca oferite tinerilor.

Iuliana Delia Balaican, Coordonator proiect,;
Carmen Dobre, Biroul Comunicare media – Evenimente –Editorial, Reporter
Biblioteca Academiei Romane, Bucuresti 


Calificare de inalta clasa intr-o tara cu traditie in turism si alimentatie, Portugalia

Grupul Scolar „Domokos Kazmer” din Sovata a desfasurat proiectul nr.LLP-LdV/IVT/2011/RO/220, cu titlulFormare europeana pentru o buna tranzitie de la scoala la viata activa si servicii de calitate in Turism si Alimentatie”, finantat in cadrul Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii in parteneriat cu institutia intermediara Casa de Educacao si  doua hoteluri de prestigiu din Lisabona, INATEL si ACCOR, ca institutii de primire portugheze. In cadrul proiectului, grupul tinta a fost constituit din  20 de elevi aflati in formare profesionala initiala, din care 10 elevi de clasa a X-a cu domeniul de pregatire generala Turism si 10 elevi cu domeniul de pregatire Alimentatie.

Scopul proiectului a fost formarea competentelor cheie "Tranzitia de la scoala la locul de munca" si "Lucrul in echipa" si dezvoltarii de noi competente tehnice specifice domeniului de calificare al participantilor, asigurarea dezvoltarii personale in vederea  unei bune tranzitii a acestora spre nivelul 2 sau 3 de calificare si cresterii sanselor de acces pe piata globalizata a serviciilor in Turism si alimentatie. Competentele vizate au putut fi atinse prin desfasurarea de activitatii practice in cadrul celor doua hoteluri din Lisabona, in perioada 09.04.2012-29.04.2012. Plasamentul de formare a corespuns modulului de CDL-Pregatire practica comasata de 90 de ore, aprobat de Consiliul de Administratie al scolii si CDLPS Mures si a dat posibilitatea celor 20 participanti la plsament sa lucreze intr-o tara cu o remarcabila traditie in domeniul turismului. In decursul celor 3 saptamani elevii de la Turism au lucrat la desk-ul receptiei si compartimentul etaj, iar elevii de la Alimentatie au lucrat in sala de servire  a restaurantelor gazda din cadrul hotelurilor.
Toate activitatile derulate de participanti au permis dezvoltarea competentelor profesionale si abilitatilor cuprinse in obiectivele proiectului, iar rezultatul acestuia reprezinta castigul elevilor materializat in exersarea in conditii reale a unor deprinderi initiate in scoala, obtinerea certificatului Europass Mobilitate, a certificatelor lingvistice la limba engleza, care le vor facilita o insertie mai usoara pe piata muncii din Romania si cea europeana.

Proiectul are impact asupra unor probleme majore cu care se confrunta in prezent judetul  Mures. La nivel local a contribuit la imbunatatirea ratei de tranzitie dupa clasa a X- a la nivelul 2 sau 3 de calificare si totodata a asigurat cresterea  prestigiului si atractivitatii scolii,  reflectat de realizarea in integralitate a  planului de şcolarizare. La nivel regional a avut un rol in prevenirea somajului in randul tinerilor de la grupa de varsta 15-24 de ani, prin imbunatatirea calificarii fortei de munca,contribuind la asigurarea unei mai mari mobilitati pe piata muncii.
Proiectul a dat scolii sansa  sa realizeze pregatirea practica  in spaţiul european, intr-o tara cu experienta in turism,  conform cerintelor  si standardelor europene. S-a deschis astfel drumul tinerilor  spre job-uri in industria turismului si al deservirii, deoarece lucrand intr-un oras modern al unei tari membre a Uniunii Europene, in unitati hoteliere de prestigiu, participantii au devenit competitivi pe piata muncii europene. Dintre toti participantii, trei dintre acestia si anume Szőcs Csilla, Madaras Andrea si Molnus Erika au primit oferte pentru un summer job din partea hotelului unde au efectuat stagiul. La intoarcerea in Romania, zece participanti au fost solicitati de catre hotelurile din Sovata pentru a lucra pe perioada de vara ca recunoastere a experientei si competentelor pe care le-au dobandit si care le-au marit considerabil sansele de integrare pe piata muncii.

Printre impresiile personale ale participantilor putem sa amintim urmatoarele:
Fodor Nandor: „ Proiectul mi-a dat sansa sa ajung intr-o tara unde niciodata n-as fi putut sa ajung prin propriile mele forte.Sunt mult mai increzator in calitatile mele, acum dupa ce am reusit sa fac fata plasamentului din Portugalia. Am verificat in conditii reale de munca daca corespund profesional meseriei pe care mi-am ales-o. Sunt hotarat sa devin mai bun si sa invat mai mult!”
Demeny Anett-Eszter: „Niciodata n-am fost plecata din tara, de aceea am asteptat foarte mult sa particip la acest proiect.In urma proiectului am avut parte de  o prima experienta de munca pe plan international, am mai multa incredere in mine, ii inteleg si respect mai mult pe straini, am invatat sa lucrez in echipa, am o mai buna capacitate de a ma adapta la un mediu strain si nu in ultimul rand si cu colegii mei, deoarece am stat intr-o camera si ne-am cunoscut mai bine. Am dobandit mai bune abilitati de comunicare in plan profesional, dar si abilitati de comunicare intr-o limba straina.Multumesc din suflet acelora care mi-au dat aceasta sansa!”
Fulop Attila:” Fara acest proiect nu as fi avut ocazia sa plec in strainatate. Certificatele si diplomele pe care le-am obtinut ma vor ajuta in viitor sa gasesc un loc de munca. Cu siguranta ma voi intoarce in Portugalia! A fost o experienta de nedescris!”
Plasamentul a fost un succes atat pentru participanti, cat si pentru institutiile partenere. Ambele organizatii de primire portugheze INATEL si ACCOR si-au exprimat dorinta de a mai primi si alti elevi  romani in stagii de practica si au completat scrisori de intentie pentru un viitor proiect in 2013. Drumul spre calificari inalte presupune multa practica, iar Grupul Scolar „Domokos Kazmer” Sovata cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul de Invatare pe Tot Parcursul Vietii , Actiunea Leonardo da Vinci Mobilitati a oferit elevilor nostri sansa minunata a realizarii instruirii practice la agentii economici de prestigiu din industria turistica europeana.

Barabasi-Szidonia Judit
Responsabil de proiect
Grupul Scolar „Domokos Kazmer” Sovata


Seminarul de monitorizare tematica Combaterea abandonului scolar si scaderea numarului de absente prin implicarea elevilor in activitatile de parteneriat scolar si prin stimularea participarii acestora la mobilitati

Intalnirea organizata de ANPCDEFP vineri 14.12.2012 la sediul sau a beneficiat de participarea a 29 persoane, care au reprezentat 25 scoli si alte 4 institutii din 21 judete. Obiectivele specifice intalnirii au vizat:

  • Analiza unor indicatori relevanti la nivel national privind participarea la educatie (de exemplu: rata de cuprindere, rata de abandon, rata de parasire timpurie a sistemului de educatie etc.)
  • Constientizarea rolului activitatilor de parteneriat scolar si a mobilitatilor elevilor in politicile de combatere a abandonului scolar si de reducere a absenteismului;
  • Integrarea proiectelor Comenius in planurile operationale de activitati ale unitatilor scolare si prezentarea unor practici pozitive in aria stimularii participarii scolare;
  • Formularea unor recomandari pentru cresterea accesului elevilor cu oportunitati reduse la proiecte si activitati Comenius (inclusiv mobilitati).

Prima sesiune a seminarului a debutat cu prezentarea unor date statistice recente privind fenomenele de absenteism si abandon scolar la nivelul sistemului de educatie. Pornind de la exemplul unor indicatori relevanti (rata de cuprindere, rata de abandon, rata de parasire timpurie a sistemului de educatie etc.) a fost analizat modul in care valorile acestor indicatori variaza in functie de factori precum nivelul de educatie (primar/gimnazial), mediul de rezidenta sau anul de studiu. Participantii au comparat situatia inregistrata in scolile pe care le reprezinta cu situația inregistrata la nivel de sistem si au fost analizate limitele existente in datele statistice ale INS.
In cadrul unor activitati de grup participantii au impartasit experiente pozitive ale altor sisteme de educatie cu care au intrat in contact in cadrul proiectelor Comenius sau vizitelor de studiu in ceea ce priveste stimularea participarii scolare si combaterea absenteismului si abandonului scolar. De asemenea, participantii au prezentat colegilor exemple concrete de activitati derulate de catre colegii din alte sisteme de educatie in aceasta arie (parteneriate scolare Comenius, parteneriate Comenius Regio si Vizite de studiu si au fost dezbatute conditiile de transfer ale unor astfel de initiative. 

Partea a doua a seminarului a debutat cu investigarea profilului copiilor in risc major de abandon, intr-o sesiune interactiva. Au fost identificati factori de risc, din perspectiva a trei categorii majore: factori individuali, familiali si scolari.
In cadrul unor activitati de grup participantii au discutat despre rolul activitatilor de parteneriat scolar si a mobilitatilor elevilor in politicile de combatere a abandonului scolar si de reducere a absenteismului la nivelul scolilor proprii. De asemenea, au fost oferite exemple de integrare a proiectelor Comenius in planurile operationale de activitati ale unitatilor scolare proprii si au fost identificate in comun diferite strategii de interventie pentru categorii de elevi in risc maxim de abandon.

Sesiunea de final a permis tuturor participantilor sa formuleze diferite recomandari prin care unitatile scolare sa sprijine implicarea elevilor in risc de abandon in activitati extra-scolare, cu accent pe proiectele Comenius din scoală. Astfel, au fost formulate propuneri privind:

  • Identificarea elevilor in risc major de abandon la inceputul fiecarui an scolar;
  • Utilizarea unui instrument specific care sa identifice factorii de risc cu care se confrunta acesti elevi (Fisa elevului);
  • Dezvoltarea unor activitati relevante de invatare pentru acestia, incluse in planul operational al scolii;
  • Facilitarea implicarii acestor elevi in activitati relevante la clasa si in afara acesteia (extra-curriculare);
  • Monitorizarea si evaluarea impactului acestor masuri in randul copiilor din grupul tinta.

Ciprian Fartusnic,
Institutul de Stiinte ale Educatiei


Legaturi intergenerationale

Va mai amintiti cine v-a invatat sa deosebiti ciresele negre de cele de mai, merele de pere, perele de gutui, carabusii de bondari si bondarii de albine? S-a intamplat cumva asta la scoala? Mai stiti cine v-a aratat cum se coase in urma acului? Sau punctul lenes? A fost mama sau bunica? Si cine v-a incurajat primele experimente gastronomice, chiar daca totul in jur era o explozie de faina?

In cazul meu, raspunsul la tot ce v-am intrebat pana acum, e unul singur: bunicii. Bunicii mei sunt cei care m-au invatat sa cos, sa gatesc, sa cern adevarul de minciuna si minciuna de confuzie. Din dragostea cu care ma priveau si rabdarea cu care mi-au explicat tot ce-am vrut sa stiu, am inteles chiar de pe atunci ca existenta mea era suficienta sa-i fac fericiti si, ca fericirea consta intr-o legatura profunda si oarecum inexplicabila pe care o ai cu oamenii de langa tine care te ajuta sa cresti in fiecare zi.

Tradus in termeni pedagogici moderni as putea spune ca de la o varsta foarte mica, cu ajutorul lor am achizitionat cunostinte, am dezvoltat deprinderi de viata zilnica si abilitati sociale; ca atentia si afectiunea oferite mi-au consolidat increderea si stima de sine. Toate acestea m-au ajutat mai tarziu ca adult sa ma automotivez de fiecare data cand am fost confruntata cu un obstacol. Din punct de vedere a politicilor educationale, formarea mea ar putea fi considerata rezultatul educatiei intergenerationale, un concept aparut in Europa la inceputul anilor 70 si definit conform Intergenerational Learning and Contributions of Older People (in Ageing Horizons, 2008) ca ‘transferul permanent de cunostinte, abilitati, competente, norme si valori intre generatii’, responsabil de perpetuarea traditiilor si valorilor, de stabilirea legaturii intre trecut si prezent.

Pare evident ca educatia intergenerationala sa se desfasoare spontan in cadrul familiei si sa aduca multiple beneficii. Cu toate acestea, dinamica schimbarilor sociale, aparitia familiilor monoparentale, a copiilor cu unul sau ambii parinti migranti, a unui stil de viata trepidant, pune din ce in ce mai mult accentul pe implicarea unor factori externi, in cresterea si educarea celor tineri. In urma mobilitatii de formare Grundtvig ‘Developing innovation in intergenerational family learning’ efectuat in Oxford, octombrie 2012, am invatat ca in societatea actuala grupuri de seniori voluntari fara legaturi de rudenie cu grupurile de tineri, pot prelua din sarcinile parintilor, creand un model nou, extrafamilial. Programele de tipul acesta sunt concepute ca schimburi reciproc avantajoase, in care tinerii de varsta scolara beneficiaza de ajutor pentru pregatirea temelor, de sfaturi practice si stabilitate emotionala, neuitand ca de cealalta parte, generatia a treia, vazuta ca mentor, capata motivatie, constiinta valorii si utilitatii sale sociale.

Se poate deci in urmatorii ani cand voi reveni cu intrebarea despre cirese, croitorie sau scovergi, raspunsul vostru sa fie: o doamna draguta, fragila cu ochelari pe care am cunoscut-o la un program intergenerational. Sau, in cazul tinerilor ce-si vor aminti de mersul pe bicicleta, reparatul jucariilor, un domn carunt, cu voce joasa, blanda, ar fi putut fi bunicul meu…

Otilia Machedon 
Profesor de limba engleza
Liceul teoretic “Sfanta Maria”, Galati


1

TiA in 2012

In 2012 Romania a avut un buget total de 6.448.359 de Euro in cadrul programului Tineret in Actiune. La cele 3 termene limita la care s-au primit dosare de candidatura au fost primite spre finantare 1027 de proiecte, dintre care 463 de proiecte au fost aprobate - cu 130 mai multe decat in 2011. Au fost organizate, prin reteaua de formatori a programului, 141 de cursuri de formare (cursuri de scriere de proiect, module de formare pe metode si instrumente de educatie nonformala, cursuri de managementul voluntarilor si constituire de ONG, dar si cursuri de formare axate pe teme specifice programului Tineret in Actiune). Aproximativ 2500 de lucratori de tineret si tineri au participat la aceste cursuri.

Cum se arata 2013? In 2013, Romania are alocat un buget total de 7.480.713 Euro pentru programul Tineret in Actiune. Asadar, cu atat mai multe sanse de implicare! Nu fiti spectatori!


Apel national si Ghid 2013

Pe www.tinact.ro au fost postate Apelul National la Propuneri de Proiecte si Ghidul Programului in limba romana si engleza, valabile pentru anul 2013.
Ambele documente sunt disponibile pe site-ul TiA la sectiunea Formulare si documente/Candidatura alaturi de formularele de candidatura si toate documentele necesare depunerii unui dosar de candidatura.
Tot aici gasiti si versiunile in track changes ale ambelor documente care va permit sa identificati modificarile operate comparativ cu versiunile anului 2012, dar si  formularele de candidatura.
Totodata a fost postat un articol care identifica principalele schimbari atat din apel cat si din ghid disponibil la http://www.tinapse.ro/home/tia-general/modificari-tia-2012/noutati-2013-tineret-in-actiune-in-ghidul-programului-si-apel


Curs de formare pentru intocmirea raportului final in context TiA

In perioada 9-11 februarie are loc la Bucuresti cursul pentru intocmirea raportului final in context TiA. Cursul se adreseaza beneficiarilor proiectelor finantate in cadrul tuturor Actiunilor si sub-Actiunilor aflate in faza de finalizare sau elaborare a raportului final (proiecte aprobate care se finalizeaza in perioada ianuarie – aprilie 2013 si/sau proiecte pentru care trebuie depuse rapoartele finale in perioada februarie – aprilie 2013).
Detalii si inscriere: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/798


Saptamana Europeana a Tineretului

Comisia Europeana a anuntat oficial perioada de derulare a Saptamanii Europene a Tineretului. In 2013 SET se va derula in perioada 26 mai-2 iunie.
Cea de-a 6-a editie va avea ca teme centrale cetatenia activa, participarea tinerilor la alegerile pentru Parlamentul European din 2014 si participarea lor activa la viata democratica. SET se va axa, de asemenea, pe sarbatorirea a 25 de ani de implementare a programelor europene de tineret, ocazie de a pune in lumina proiectele finantate prin Tineret in Actiune.
In acest sens, in cadrul programului Tineret in Actiune au prioritate tematica propunerile de proiect care promoveaza explicit educatia nonformala, inclusive prin organizarea de activitati in cadrul Saptamanii Europene a Tineretului.
In curand pe canalele de comunicare TiA se vor anunta mai multe detalii cu privire la SET. Ramaneti conectati!


Mesajele voluntarilor

“Say YES to EVS!”
“Do more than exist!”
“Break your inner walls!”
“Keep calm and EVS!”

Acestea sunt doar cateva din mesajele pe care le-au transmis fostii voluntari SEV in cadrul sesiunii “Dear Romania: Serviciul European de Voluntariat”, care a avut loc in cadrul intalnirii anuale SEV, in perioada 7-9 decembrie 2012.

Curiosi ce alte mesaje au avut de transmis? Accesatihttps://www.facebook.com/media/set/
?set=a.503637073009217.116910.232411513465109&type=1 pentru toate fotografiile realizate de MyGRASP!


Martie este luna SEV in TiA

Luna martie este una plina pentru Serviciul European de Voluntariat. Toti cei interesati sa se implice in proiecte prin care sa trimita sau sa primeasca voluntari internationali au la dispozitie nu mai putin de 10 training-uri in toata tara si un eveniment international!

Invata sa scrii proiecte SEV!
In luna martie incepe provocarea SEV! 10 cursuri de formare pe acreditare si scriere de proiect, in toata tara!
Cele 10 judete in care se vor derula cursurile sunt:
Bacau - 15-18.03.2013
Brasov - 1-4.03.2013
Bucuresti - 8-11.03.2013
Caras-Severin - 8-11.03.2013
Cluj - 15-18.03.2013
Constanta  - 8-11.03.2013
Dambovita - 15-18.03.2013
Dolj - 1-4.03.2013
Iasi - 1-4.03.2013
Maramures - 8-11.03.2013

In curand se vor lansa apelurile pentru inscriere, pe http://www.tinact.ro/lista-even.
Dornici de SEV? Urmariti site-ul programului!

Curs international: Yes for EVS, Romania
In perioada 19-24 martie are loc in Romania, la Predeal, activitatea de constituire de parteneriate pentru Actiunea 2 – Serviciul European de Voluntariat. Scopul principal este de a crea parteneriate viabile pentru proiectele de voluntariat prin Serviciul European de Voluntariat, inclusiv prin Facilitatea de Tineret pentru Parteneriatul Estic. Data limita de inscriere este 18 februarie.
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/781


Educatia nonformala merita!

In perioada 14-16 decembrie a avut loc la Predeal a doua intalnire a Retelei de Educatie Nonformala, retea creata in cadrul proiectului NONFORMAL, implementat de FDSC in parteneriat cu ANPCDEFP si ISE. Una din concluziile acestei intalniri: educatia nonformala merita! De ce? Citeste mai multe aici: http://www.nonformalii.ro/stiri-articole-testimoniale/articole/educatia-nonformala-merita.


Curs international: The power of nonformal education, Luxemburg

In perioada 19-24 martie are loc in Luxemburg cursul The power of nonformal education, scopul sau fiind de a imbunatati impactul educatiei nonformale, al principiilor si metodelor de capacitare a tinerilor ca adevarati actori ai societatii (de la nivel local la nivel european). Data limita de inscriere este 6 februarie 2013.

Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/797

TicTac in Bulgaria

In perioada 23-29 aprilie are loc in Bulgaria cursul international de formare Tic Tac , pe Actiunea 4.3. Data limita de inscriere este 3 februarie (online) si 4 februarie (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/760


Curs international: European Citizenship in Youth Work, Turcia

In perioada 8-14 aprilie are loc in Turcia cursul international de formare European Citizenship in Youth Work. Cursul isi propune sa sprijine dezvoltarea profesionala a persoanelor active in domeniul tineretului, prin intelegerea si integrarea conceptelor legate de “cetatenia europeana” in activitatile practice din proiectele “Tineret in Actiune” si in lucrul cu tinerii. Data limita de inscriere este 20 ianuarie (online) si 21 ianuarie (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/724


Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare - prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate - pentru toti actorii implicati in proiecte europene.
Va invitam sa consultati urmatoarele publicatii:

Structure of European education systems 2012/13

Diagramele ofera o privire de ansamblu asupra structurii sistemelor de educatie din fiecare tara, de la invatamantul preprimar pana la nivelul invatamatului superior.

Publicatia este redactata in limba engleza.
Anul publicarii: decembrie 2012
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/education_structures_EN.pdf

Organisation of school time in Europe (Primary and general secondary education) - 2012/13

Publicatia contine informatii referitoare la structura anului scolar (pentru invatamantul primar si secundar) din 33 de tari din Europa: inceputul /sfarsitul anului, distributia si durata vacantelor in anul scolar 2012/2013. Variatiile regionale sunt de asemenea prezentate.

Publicatia este redactata in limba engleza.
Anul publicarii: 2012
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/school_calendar_EN_2012_13.pdf

The organisation of the academic year in higher education - 2012/13

Aceasta publicatie prezinta structura anului universitar pentru fiecare dintre cele 33 de tari membre ale retelei Eurydice (inceputul si sfarsitul anului, organizarea activitatii didactice, perioadele de vacanta si cele de examinare).

Publicatia este redactata in limba engleza.
Anul publicarii: 2012
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/academic_calendar_EN_2012_13.pdf

Compulsory education in Europe 2011/12

Publicatia, sub forma de tabel, contine durata invatamantului obligatoriu in Europa.

Publicatia este redactata in limba engleza.
Anul publicarii: decembrie 2012
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/compulsory_education/106_compulsory_education_EN.pdf

Recommended annual taught time in full-time compulsory education in Europe 2009/10

Raportul prezinta date referitoare la timpul de predare, atat pe discipline, cat si pe tari, avand drept unitate de masura, ora de predare de 60 de minute ca timp de predare obligatoriu anual si tinand cont de numarul de zile de predare, numarul de saptamani aferente unui an scolar, precum si numarul si durata perioadelor de predare. Fisa nationala prezinta timpul de predare aferent programului/ rutei de educatie urmat/a de cei mai multi elevi.

Publicatia este redactata in limba engleza.
Anul publicarii: 2012
Referinte Internet:

http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/taught_time_EN.pdf

 .... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


1
2
... te informeaza:

Presedintia irlandeza a Consiliului UE: 1 ianuarie – 30 iunie 2013

Incepand cu 1 ianuarie si pana pe 30 iunie 2013, Irlanda va detine presedintia prin rotatie a Consiliului Uniunii Europene pentru a 7-a oara. Aceasta presedintie coincide cu cea de-a 40-a aniversare a aderarii Irlandei la UE. Presedintia irlandeza este prima din noul trio cu Lituania (al doilea semestru 2013) si Grecia (primul semestru 2014).

Presedintia irlandeza se va axa pe promovarea cresterii economice durabile si crearea de locuri de munca, precum si pe cresterea competitivitatii globale a UE. Ea va aborda, de asemenea, nivelurile critice ale somajului in randul tinerilor din toata Europa.

Lansarea presedintiei irlandeze a avut loc pe 10 ianuarie 2013 in Dublin.

Toate informatiile privind noua presedintie sunt disponibile pe:
http://www.eu2013.ie

Platforma „Decent Work 4 Youth”

Creata de o echipa interculturala de tineri ce lucreaza la Organizatia Internationala a Muncii, platforma ofera tinerilor din intreaga lume oportunitatea de a interactiona si a colecta informatii privind ocuparea forsei de munca in randul tinerilor. Tinerii se confrunta cu cea mai dificila situatie, in criza mondiala a locurilor de munca, in a-si gasi si pastra un loc de munca. Sunt de 3 ori mai multe sanse pentru un tanar sa fie somer, decat pentru un adult.

http://www.decentwork4youth.org/?sec=quienes

Vulcanus in Japonia 2013

Studentii UE de la profil inginerie sau stiinta, care sunt cel putin in anul 3 de studiu la o universitate UE sunt invitati sa candideze la programul Vulcanus in Japonia pentru sansa de a participa la un seminar de o saptamana in Japonia, un curs intensiv de limba japoneza de 4 luni si apoi un stagiu de practica de 8 luni intr-o companie japoneza. Programul le faciliteaza studentilor sa aprofundeze tehnologiile avansate folosite de compania japoneza gazda, sa invete limba japoneza si sa inteleaga si sa aprecieze cultura japoneza. Studentii selectati vor primi un grant de 1.900.000 yeni care sa acopere costurile de calatorie si cheltuielile de subzistenta in Japonia.

Data limita pentru depunerea candidaturilor este: 20 ianuarie 2013

Detalii:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000064
http://www.eu-japan.eu/global/vulcanus-in-japan.html

Premiul Charlemagne pentru tineri europeni 2013

Tinerii intre 16 si 30 de ani, din toate statele membre ale UE, sunt invitati sa participe la un concurs pe tema dezvoltarii UE, a integrarii si a anumitor aspecte legate de identitatea europeana.

Premiul Charlemagne pentru tineri europeni se acorda proiectelor care promoveaza intelegerea europeana si internationala si favorizeaza dezvoltarea unui sentiment comun de identitate europeana, care reprezinta modele pentru tinerii care traiesc in Europa si ofera exemple concrete de viata ale europenilor care traiesc in cadrul aceleiasi comunitati.

Reprezentantii tuturor celor 27 de proiecte nationale selectate vor fi invitati la ceremonia de decernare a premiilor de la Aachen, Germania, pe 7 mai 2013.

Inscrierea se poate face individual sau in grup pana pe: 28 ianuarie 2013

Mai multe informatii:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000386
http://cyp.adagio4.eu/view/en/introduction.html

Premiile Innovact Campus 2013

S-a dat startul celei de a 11-a editii a Innovact Campus Awards! Obiectivul acestei competitii, organizata de catre Camera de Comert si Industrie Reims-Epernay cu sustinerea Comisiei Europene, este acela de a valoriza cele mai ambitioase si novatoare proiecte de creare de intreprindere. Finalistii vor beneficia de un stand special in cadrul Forumului Innovact, pe 26 si 27 martie 2013 la Reims, in Franta, pentru a-si prezenta proiectul in fata celor 2000 de participanti veniti din toata Europa si pentru a face schimb de experienta cu alte tinere intreprinderi inovante europene. Recompensa? O vizibilitate la scara europeana, recomandari din partea expertilor si un premiu in bani intre 1500 si 5000 de euro pentru cei trei castigatori. Studentii si tinerii cercetatori europeni, de orice nationalitate sau disciplina, sunt invitati sa-si depuna candidatura la Innovact Campus Awards 2013, in nume propriu sau in echipa, pana pe 28 ianuarie 2013.

Cum te poti inscrie la Innovact Campus Awards 2013

Inscrieti-va si descarcati dosarul de candidatura in franceza sau engleza pe site-ul  www.innovact.com; versiunea in limba engleza se afla la adresa: http://inscription.innovact.com/wri/wri_p1_display.aspx?oc=10&cc=INV12-ICA-GB

Dosarul de candidatura completat trebuie trimis prin e-mail la adresa: olivia.timone@ica-2013.com.

Data limita de primire a dosarelor este: luni, 28 ianuarie 2013

Pe 27 martie 2013, in cadrul Forumului Innonvact de la Reims, in Franta, va avea loc festivitatea de premiere.

Pentru informatii suplimentare despre acest concurs puteti contacta, in limba franceza sau engleza: Olivia Timone, +33 (0)1 55 50 04 15; olivia.timone@ica-2013.com  

Summit-ul de tineret Model Nato 2013

Summit-ul este cea mai mare simulare a procesului decizional NATO si are loc intre 8 si 13 iulie la Bruxelles, Belgia.

Tema centrala a editiei 2013 este "Defining NATO capabilities towards 2020 - Meeting Future Global Security Challenges through Cooperation, Collaboration and Crisis Management". Tinerii din intreaga lume, care au intre 18 si 28 de ani, sunt invitati sa participe la simulare si sa fructifice oportunitatea de a dobandi experienta in ceea ce priveste relatiile diplomatice si de a participa la un eveniment international.

Data limita pentru depunerea candidaturilor este: 31 ianuarie  2013

Detalii: http://www.natoyouthsummit.org/home.html 

Stagii la Serviciul de Traducere al Comisiei Europene

Comisia Europeana organizeaza de doua ori pe an stagii de formare la locul de munca pentru tinerii absolventi care doresc sa dobandeasca experienta profesionala in traduceri. Nu sunt excluse persoanele care - in cadrul unui proces de invatare pe intreaga durata a vietii - au dobandit recent o diploma universitara sau se afla la inceputul unei noi cariere profesionale.
    
Cei selectati sunt repartizati intr-un departament de traduceri compus din traducatori de aceeasi limba. Stagiarii vor presta aceeasi activitate ca si colegii lor angajati permanent, traducand in limba lor materna din cel putin doua limbi oficiale ale Comunitatii. Lucrarile sunt revizuite de catre un traducator experimentat. Unii stagiari sunt repartizati la biblioteca lingvistica - departamentul de terminologie sau la alte departamente din cadrul serviciului de traduceri.

Stagiarii primesc o alocatie de 1071.19 Euro pe luna. Stagiarii cu handicap pot primi un supliment la aceasta alocatie. De regula, stagiile incep pe 1 martie si 1 octombrie, dar alegerea altor date ramane la latitudinea serviciului de traduceri.

Date limita pentru inscriere este: 31 ianuarie 2013 (pentru stagiile de formare care incep in octombrie)

Mai multe informatii:
http://www.eurodesk.eu/edesk/SearchDb.do?go=1&progId=EU0010000090&show

Programul de granturi pentru studenti

Acesta este un program finantat de Casaswap.com cu scopul de a imbunatati mobilitatea internationala a studentilor.
Sunt invitati sa se inscrie studentii care pleaca in alta tara la studii, fie printr-un program de schimburi, fie pe cont propriu.

Data limita pentru inscriere este: 1 februarie 2013

Mai multe informatii: 
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000515

Tanarul cercetator al anului 2013

Organizata de Forumul International de Transport OECD, competitia este deschisa tuturor tinerilor cercetatori, sub 35 de ani, care au derulat proiecte de cercetare intr-o institutie, universitate sau firma de consultanta dintr-un stat membru al Forumului International de Transport. Acestia vor trebui sa trimita munca lor originala, care a contribuit in mod exceptional la cercetarea din domeniul transportului, cu tema: “Finantarea transportului”. Cercetarea trebuie sa fie redactata in engleza sau franceza, sa fie recenta (publicata in jurnale academice in 2011 sau 2012), sa nu depaseasca 25 de pagini (spatiere la un rand), fara referinte si anexe. Este posibil ca lucrarea sa fie asumata in comun de mai multi autori, in acest caz premiul urmand sa se imparta intre autorii principali. Va fi acordat un premiu de 5000 Euro celui mai bun autor, care va fi invitat la ceremonia de decernare a premiilor din 22-24 mai 2013 de la Leipzig, Germania, in timpul Forumului International de Transport.

Data limita pentru trimiterea lucrarilor este: 15 februarie 2013

Detalii: http://www.internationaltransportforum.org/2013/pdf/YRAcall.pdf

Premiul european pentru inovatie in administratia publica

Organizat de Comisia Europeana, premiul va fi acordat pentru noua initiative publice inovatoare initiate de autoritati locale din Europa, care imbunatatesc viata oamenilor, ajuta companiile si stimuleaza cercetarea si educatia. Comisia urmareste sa recompenseze excelenta si inovatia care au potentialul de a fi multiplicate in alte contexte europene.  

Sunt invitate sa candideze toate administratiile publice din cele 27 de state membre, Albania, Bosnia si Herzegovina, Croatia, Insulele Faroe, FRI a Macedoniei, Islanda, Israel, Liechtenstein, Moldova, Muntenegru, Norvegia, Serbia, Elvetia si Turcia si cele din cadrul Programului Cadru de Cercetare si Dezvoltare FP7.

Competitorii pot trimite doar o singura candidatura in una din cele 3 categorii:

1. Initiative pentru cetateni (de exemplu, asistenta speciala pentru varstnici, transport public prietenos cu mediul, bugetare participativa);
2. Initiative pentru companii (de exemplu oferirea de platforme de colaborare pentru initiative de tip start-up; sprijinirea antreprenoriatului rural cu instrumente de comert electronic);
3. Initiative pentru educatie si cercetare (de exemplu noi abordari privind invatamantul vocational, crearea unui mediu de invatare mai bun pentru scolile primare, facilitarea antreprenoriatului pentru cercetatori).

Data limita pentru depunerea candidaturii este: 15 februarie 2013, 17:00 ora Bruxelles-ului

Detalii:
http://ec.europa.eu/research/innovation-union/index_en.cfm?section=admin-innovators

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.

Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro