Cuprins:

Erasmus

Erasmus Student Network Romania

Leonardo da Vinci

Comenius

Tineret in actiune

Europass

Eurydice

Eurodesk


Erasmus+

In data de 28 februarie Departamentul Proiecte de mobilitate va organiza la Bucuresti un seminar de informare Erasmus + pentru invatamant superior. La seminar sunt asteptati sa ia parte reprezentanti ai Birourilor pentru Programe Comunitare ale universitatilor cu carta ECHE.


www.erasmusplus.ro
- In curand noul site al programului Erasmus+ in Romania -
Erasmus+ se lanseaza in curand si in mediul virtual. Cei interesati de oportunitatile de finantare din domeniile educatie, formare si tineret vor gasi, in curand, pe www.erasmusplus.ro, toate informatiile cu privire la tipurile de proiecte finantabile si categoriile de institutii/organizatii eligibile. Pe site se vor regasi, de asemenea, documentele oficiale ale programului. Pana la lansare, toti cei interesati pot accesa www.anpcdefp.ro, la sectiunea de stiri Erasmus+ regasindu-se toate informatiile cu privire la program si pagina de Facebook a Erasmus+ in Romania, https://www.facebook.com/ErasmusPlusRO.


Erasmus+ vine la tine!

Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale organizeaza in perioada urmatoare o campanie de informare pentru Erasmus+ in mai multe judete si in Bucuresti

Cum?

Sub forma unor evenimente de prezentare de doua ore in care vom aborda oportunitatile acestui nou program al Uniunii Europene destinat educatiei, formarii profesionale, tineretului si sportului.
Evenimentele vor fi structurate in jurul unor sesiuni de informare de 2 ore: o ora prezentare, urmata de intrebari si raspunsuri. Sesiunile vor fi sustinute de cate doi reprezentanti ai Agentiei Nationale.

Pentru cine?
Pentru toate tipurile de candidati ai programului Erasmus + : unitati de invatamant (pentru toate nivelurile: prescolar, primar, gimanzial, liceal - filiera teoretica, tehnologica si vocationala -, postliceal, universitar ), ONGuri, furnizori de formare continua, alte categorii de institutii publice si nu numai.

Care sunt temele abordate?
- cadrul general Erasmus +, intelegerea  principiilor si elementelor de baza
- care sunt liniile de finantare
- cum pot beneficia de Erasmus + diferite tipuri de candidati
- ce este de facut pas cu pas pentru a depune un proiect

Cand si unde?
Participarea la aceste evenimente se realizeaza pe baza inregistrarii, cu precizarea ca aceasta este posibila in limita locurilor disponibile (in cazul in care aceasta va fi depasita, ne rezervam dreptul de a selecta persoanele inscrise pana la acest plafon). Va puteti inregistra folosind link-ul corespunzator orasului unde se desfasoara sesiunea la care doriti sa participati. Cu o zi inainte de evenimente, persoanele care s-au inscris peste numarul de locuri vor fi anuntate prin e-mail.


Acreditarea SEV in context Erasmus+

A fost publicat apelul pentru acreditarea SEV a organizatiilor, pentru ERASMUS+. Apelul si formularul sunt disponibile aici.


Obtineti Codul de Identificare - primul pas daca vreti sa depuneti proiecte in ERASMUS+

Pentru a beneficia de finantare in programul Erasmus+ este nevoie ca toti beneficiarii (atat candidatii, cat si partenerii) sa se inregistreze pentru obtinerea unui Cod de Identificare prin intermediul unei Facilitati Unice de Inregistrare care va fi folosit in toate etapele proiectului. Inscrierea se face AICI. Aveti la dispozitie un manual complet legat de Facilitatea Unica de Inregistrare AICI.
Urmariti noutatile Erasmus+ pe pagina de facebook a programului in Romania la Erasmus+RO (link direct https://www.facebook.com/ErasmusPlusRO)


Apel National Pentru Propuneri de Proiecte 2014


A fost publicat Apelul National pentru Propuneri de Proiecte 2014 Erasmus +. Apelul este disponibil aici.


OUI, C�EST POSSIBLE!

Franta sau Danemarca? Primul gand care m-a strafulgerat dupa ce ma hotarasem sa aplic pentru bursa ERASMUS. Am scos o hartie si am facut doua coloane: avantaje � dezavantaje. Hmmm....8 la 5 pentru Franta! Acum, uitandu-ma in urma, ma bucur ca am numarat cum trebuie.
Nu era prima data cand mergeam in Franta. Am vizitat-o ca turist de cele mai multe ori, am fost si intr-un schimb de experienta cand aveam doisprezece ani, dar inca ma uitam prin geam, nu intrasem pe usa. Iar eu voiam sa intru musai!
In dimineata zilei de 6 februarie paraseam Clujul, iar spre dupa-amiaza eram deja in Poitiers. Pe drum imi faceam tot felul de griji, griji de copil sau nu: cursuri, note, bursa, limba franceza, camin, discriminare, roman-rrom, est-vest, bani. Toate mi se-nvalmaseau in cap! Voiam sa ma relaxez, sa ma bucur de calatorie, dar nu reuseam. Eram cu motoarele turate, eram �en-garde�, cum s-ar spune. Inceputul e greu tot timpul. Dar ca sa acumulezi experienta, trebuie sa risti, sa iesi din zona de confort. De fapt, asta era si unul dintre motivele pentru care alesesem sa plec cu bursa: voiam s? evoluez, sa ma confrunt cu diferite situatii cu miez, sa-mi largesc orizontul, sa adaug perspective.
Franta nu m-a dezamagit, m-a sedus chiar, academic vorbind. Pana m-am indragostit de-a binelea! La inceput m-a lasat sa-mi aleg cursurile de la scoala, mi-a dat indicii pentru cercetarea lucrarii de dizertatie, nu a fost egoista cu� biblioteca facultatii care era - ca sacul lui Mos Craciun � fara fund. O reala desfatare a neuronilor!
In Franta, la cursuri vorbeam noi mai intai � adica studentii, abia apoi profesorii. Fiecare dintre noi era obligat sa aiba o opinie, sa gandeasca critic, sa analizeze. Profesorii nu fac dictare, desi francezii mai fac si ei greseli de ortografie. in schimb, sunt incurajati sa gandeasca, sa puna la indoiala ceea ce spune profesorul, sa-l contrazica.�� La cursuri incercam sa fiu cat mai activa, iar ei ma lasau sa ma desfasor fiind foarte curiosi de modul in care abordam eu anumite probleme, cu background-ul meu atat de diferit de-al lor.
Pe langa partea teoretica, sistemul educational francez pune accentul si pe partea practica. Astfel, perioadele de cursuri se impletesc cu stagiile, dand senzatia unei normalitati de bun-simt. Stagiarii au exact acelasi statut ca si cei care lucreaza, de aici decurgand anumite avantaje care m-au vizat in mod direct: in comparatie cu Romania, in Franta am putut lua parte la un proces de mediere si am putut participa la o sedinta de judecata cu minori. In Romania acest lucru este imposibil pentru ca stagiarul nu este nici asa, nici altminteri.
Dar experienta frantuzeasca nu se limiteaza doar la scoala. Am gustat si din viata culturala: teatru, concerte, seri africane, festivaluri � un adevarat iures, fara doar si poate! Iar surpriza este ca nu am fost doar spectator, ci si actor. Spectacolul? Un Portrait Vocal de Poitiers. Talent muzical? Nu o conditie sine-qua-non. Ideea? Sunete, improvizatie. O viziune! Eu am interpretat melodia Madalinei Manole � Fata, draga. Punctul culminant? Momentul acela cand dupa ce termini cantecul, auzi soapte in contradictoriu cu privire la limba in care ai cantat: sa fie spaniola, italiana, portugheza? Sentimentul de exaltare care ma indeamna sa urlu de pe scena: romana!
In restul timpului, am incercat sa prind toate lucrurile bune de la ei. Optimismul lor, deschiderea, toleranta, politetea. Orice problema am avut, oriunde � la banca, la biblioteca, la facultate, la agentia de telefonie mobila � raspunsul era: DA, se poate, incercam sa rezolvam! O atitudine care mi-a intrat pana-n maduva oaselor. Atitudinea luptatorului, a omului care nu se lamenteaza, care cauta solutii tot timpul. Atitudinea invingatorului! Asta m-a invatat in primul rand Franta! Iar acest lucru nu se invata din carti, ci prin viu grai.
Cea mai mare provocare pentru mine a fost sa accept ca, per ansamblu, Romania este considerata o tara de mana a doua. Individual, poate nu simti. In schimb, raportat la natie, la tara, sentimentul se aseamana cu o nevralgie surda: te doare, dar in acelasi timp iti provoaca si nervi.
Desi m-am intors din Franta in iunie, pentru mine experienta Erasmus inca nu a luat sfarsit. Cu tolba plina de initiative si entuziasm, m-am intors cu ideea sa demarez un proiect in cadrul Ligii Apararii Drepturilor Omului filiala Cluj in parteneriat cu Asociatia Sanza din Poitiers pe tema medierii interculturale. De asemenea, coordonatorul meu Erasmus din Franta mi-a propus sa sintetizez lucrarea de dizertatie Medierea familiala in cazurile de violenta conjugala � utopie sau nu? � o comparatie cu sistemul francez sub forma unui articol in ideea posibilitatii de a-l publica intr-o revista de specialitate din Franta. Asadar, experienta Erasmus continua. Un astfel de drum este intotdeauna deschizator de altele. Pentru ca pana la urma aceasta este esenta programului Erasmus: schimbul de idei, crearea de legaturi.
Am fost studenta in tara lui Moliere pentru aproape cinci luni. Cinci luni poeme-boeme, cinci luni bogate-neratate, cinci luni istete-fasnete. Cu frica la inceput, cu prudenta apoi, cu daruire totala la sfarsit. As repeta experienta fara sa clipesc. Pot sa spun tare si raspicat ca a fost cea mai buna decizie pe care am luat-o in viata mea de student si ii voi incuraja si pe altii sa o faca.
Cat despre Franta, Chapeau!

Premiul Studentul Roman Erasmus al Anului, Gala LSRS 2014, Ana Maria Buta (Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca)


Made by ESN around Romania

Iata cateva dintre activitatile realizate in luna Ianuarie de catre voluntarii din sectiunile ESN Romania:

ESN Cluj-Napoca: �Erasmus Fun Time || Horse Riding�;

ESN Iasi: �ESN International Dinner�;

ESN Sibiu: �ESN goes to Paintball�;

ESN Timisoara
: �Happy 2 Years Anniversary, ESN Timisoara!�;

ESN UniBuc: �ESN UniBuc 4 Years Anniversary�.


Responsible Party � campanie de responsabilizare a studentilor ERASMUS

Campanie lansata de Pernod Ricard in cadrul programului lor de CSR, Responsible Party este un program de responsabilizare sociala a tinerilor cu privire la consumul moderat de alcool. Unul dintre obiectivele campaniei este de a reduce gradul de consum in exces si incorect al alcoolului de catre studenti. Erasmus Student Network (ESN) este partenerul principal pentru implementarea acestui program la nivel european. Pana in prezent, s-au organizat evenimente in 26 tari, la care au participat mai mult de 60.000 de studenti, in mare parte benficiari ERASMUS. Incepand din luna ianuarie a acestui an, ESN Romania a lansat acest program la nivelul sectiunilor locale ESN, organizand 5 evenimente locale diferite pe durata a doua saptamani.

Conceptul Responsible Party are la baza o serie de sfaturi simple, practice sanatoase si benefice pentru cei care vor sa se bucure cum trebuie de o seara in oras cu prietenii. Tinand cont ca luna ianuarie este dedicata sesiunilor de examene, s-a dovedit a fi cel mai bun moment pentru a lansa conceptul de Responsible Party printre studentii straini aflati la studii in Romania. In datele de 23, 29 si 30 ianuarie, s-au desfasurat evenimente specifice in Brasov, Bucuresti, Cluj-Napoca, Sibiu si Timisoara, la care au participat in jur de 250 de studenti ERASMUS si voluntari ESN.

Conceptul a fost bine primit de participanti, acestia considerand folositoare de sfaturile primite: luarea cinei inainte de a merge intr-un local, consumarea apei sau ale unor gustari intre bauturi, evitarea de a amesteca bauturile, identificarea limitei cand trebuie sa se opreasca sa mai bea, pe motiv ca din acel punct in continuare, ii poate afecta. Spre sfarsitul evenimentelor, s-au organizat tombole la care studentii au castigat materiale cu brand-ul Responsible Party. Tombolele s-au desfasurat pe baza unor taloane cu chestionare, pe care studentii le-au completat cu raspunsuri la intrebari despre metodele de a avea un comportament responsabil in raport cu consumul de alcool.

ESN Romania, in parteneriat cu Pernod Ricard Romania si Grand Papa, va continua promovarea conceptului si implementarea acestui program in cadrul proiectelor la nivel national si a evenimentelor desfasurate de sectiunile locale. Mai multe informatii despre program se regasesc pe website-ul: http://www.responsible-party.com/. Poze de la evenimentele din tarile care implementeaza Responsible Party si alte noutati pot fi urmarite pe pagina de Facebook Responsible Party: www.facebook.com/ResponsibleParty.


Oportunitati pentru cariera profesionala

Institutia noastra, Liceul Tehnologic Chisineu Cris a derulat in ultimii ani o serie de proiecte IVT� in cadrul programului Leonardo da Vinci, cu sprijinul permanent al ANPCDEFP, �pe diferite domenii de specializare: mecanica in Germania - 2008, protectia mediului in Polonia � 2009 si comert in Portugalia - 2010.
Proiectul LLP-LdV/IVT/2012/RO/159 cu titlul ,,Pregatire internationala in domeniul mecatronicii, Pregatire pentru viitor! �, a fost derulat in perioada 16.09.2013- 06.10.2013, prin intermediul Wisamar in parteneriat cu ZAW, Zentrum fur Aus-und Weiterbildung, important centru de formare al Camerei de Comert si Industrie din Leipzig, Germania. Acest proiect a raspuns cerintelor pietii muncii si nevoilor de formare ale elevilor liceului nostru din ciclul superior, profilul tehnic, elevi care se pregatesc sa devina tehnician mecatronist, nivelul 3. Grupul tinta a fost constituit din 16 elevi din clasa a XIIa, calificarea tehnician mecatronist, care au efectuat 3 saptamani de pregatire practica aferente modulelor: Intretinere planificata , Detectarea defectelor �si Actionari hidraulice in mecatronica. Participantii selectati pentru mobilitate au provenit in marea lor majoritate din mediul rural (din satele Apateu, Zimand, Simand, aflate in vecinatatea orasului Chisineu Cris din judetul Arad), din familii cu o situatie materiala dificila, dar care si-au dorit sa-si depaseasca conditia si sa se realizeze profesional .
Acest proiect organizat in cadrul initiativei europene ,,new skills for new jobs� si obiectivului LLP de imbunatire a nivelului de calificare a persoanelor aflate in formare profesionala initiala, a asigurat prin cei 16 participanti, viitori tehnicieni mecatronisti, pregatiti la standarde germane, o viitoare resursa umana bine calificata pentru cele aproximativ 400 de mii de companii existente in prezent la nivel european in domeniul prelucrarii metalelor, mecanica, dintre care doua in zona orasului Chisineu Cris, judetul Arad: SAPA ( romano-italiana) si ALCOR (austriaca). Aceste doua companii opereaza chiar pe subdomenii ale acestui sector: extrudare profile din aluminiu si intretinere si reparatii utilaje. Proiectul a determinat de asemenea intensificarea cooperarii intre o scoala VET din Romania si un centru de formare din sistemul dual german in vederea realizarii instruirii practice din curricula scolara obligatorie la nivelul standardelor europene.
Beneficiile la nivel institutional ale institutiei noastre ca urmare a �derularii acestui proiect sunt:

  1. cresterea atractivitatii si imbunatatirea imaginii scolii noastre in zona orasului Chisineu Cris, la nivel judetean, regional si national prin aducerea instrumentelor ,,mobilitate transnationala�, ECVET, si Europass (care asigura transparenta calificarilor), crestere care a avut ca efect direct realizarea integrala a planului de scolarizare pentru anul scolar 2013-2014
  2. scaderea in mod vizibil a absenteismului cu aproximativ 15% in primul semestru al acestui an scolar, datorita imbunatatirii calitatii activitatilor de formare profesionala prin preluarea si aplicarea unei metode germane de predare practicata la ZAW ( metoda celor 6 pasi)
  3. cresterea nivelului pregatirii profesionale a elevilor din ciclul superior al liceului, profil mecanic, in semestrul I, acestia obtinand rezultate la invatatura cu cel putin doua puncte mai bune decat elevii celorlalte profile (conform situatiei statistice pe semestrul I 2013).

Dezvoltarea profesionala a participantilor, competentele lingvistice dobandite la limba engleza, experienta de a trai si munci intr-o alta tara, sunt rezultate ce s-au concretizat prin documentele de mobilitate Europass, certificatele lingvistice, certificatele de formare profesionala emise de ZAW, rezultatel invatarii fiind transferate si recunoscute de liceul nostru prin ECVET.
Impactul acestui proiect asupra tinerilor participanti reiese in mod sugestiv si din opiniile acestora:
Piros Lucian: ,, Beneficiile participarii mele la aceasta mobilitate sunt diverse. Mi-am dezvoltat cunostintele in domeniul mecatronicii utilizand tehnologii si aparatura performanta, mi-am imbunatatit abilitatile de comunicare in limba engleza, precum si spiritul de a lucra in echipa.
Ilisoi Daniel: ,, Sunt bucuros ca am avut sansa de a participa la un astfel de proiect, mai ales ca la sfarsitul mobilitatii, organizatia de primire ZAW, mi-a oferit sansa de a lucra in cadrul organizatiei, dupa finalizarea studiilor. Un plus pentru mine si colegii mei a fost diversitatea programului cultural organizat de partea germana, program ce a vizat vizitarea principalelor obiective turistice din Dresda, Berlin si Leipzig�.
Ca urmare a imbunatatirii capacitatii de management a proiectelor, echipa noastra �pregateste un nou proiect in Erasmus+, care va fi aplicat la actiunea cheie K1, Mobilities of learner and staff pentru deadline-ul din 17 martie 2014.

Prof. Bondor Elisabeta, responsabil proiect si
Prof. Lupu Daniel, responsabil cu diseminarea rezultatelor proiectului, Liceul Tehnologic Chisineu Cris


Un proiect European � o sansa pentru integrarea socio-profesionala a tinerilor cu dizabilitati din judetul Ilfov

In anul scolar 2012-2013, Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Peris a derulat pentru prima data in istoria invatamantului special ilfovean un proiect de mobilitate Leonardo Da Vinci cu titlul �Stimularea inovatiei in domeniul pregatirii pre-vocationale a copiilor/tinerilor cu cerinte educationale speciale�, proiect finantat din fonduri europene de catre Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale, avand numarul LLP-LdV/VETPRO/2012/RO/162.
Proiectul a constat in efectuarea unui schimb de experienta realizat la Asociatia pentru Formare si Dezvoltare Profesionala Montijo din regiunea Lisabona, Portugalia,� la care au participat 20 de cadre didactice, acesta desfasurandu-se in perioada13-26 mai 2013.

Intrucat obiectivul principal al proiectului a fost cresterea calitatii procesului de predare-invatare-recuparare in invatamantul special si al educatiei incluzive, cu accent pe activitatile de preprofesionalizare si insertia pe piata muncii a tinerilor cu dizabilitati, din grupul tinta, coordonat de catre doamna Cozma Rodica, directorul unitatii de invatamant,� au facut parte, pe langa cadre didactice calificate, profesionisti in educatia speciala, si persoane cu functii de conducere, indrumare si control.
Obiectivele proiectului au fost� stabilite cu scopul dezvoltarii unitatii scolare, atat din punct de vedere al formarii resursei umane, dar si din punct de vedere al largirii paletei de servicii oferite de Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Peris si al cresterii calitatii acestora: cunoasterea unor exemple de bune practici in vederea dezvoltarii competentelor privind proiectarea didactica, elaborarea programelor de interventie personalizata, aplicarea unor strategii moderne de predare � invatare � recuperare; dezvoltarea abilitatilor de proiectare in domeniul formarii profesionale in meserii traditionale (impletituri din fibre textile si vegetale, tesaturi, sculptura in lemn); formarea capacitatii de a proiecta si desfasura activitati de formare continua/seminarii in vederea introducerii unor strategii moderne de lucru in domeniul terapiei ocupationale si pregatirii profesionale a elevilor cu dizabilitati.

Organizatia gazda � Asociatia pentru Formare si Dezvoltare Profesionala Montijo - este o organizatie nonprofit infiintata in anul 1991 prin parteneriatul incheiat intre Ministerul Educatiei si primaria orasusui Montijo, in cadrul careia functioneaza si Scoala profesionala Montijo ce are ca obiect de activitate formarea profesionala a tinerilor si adultilor in domenii cerute pe piata regionala a muncii: electricieni, patiseri, secretari, etc. Colaborarea cu echipa de specialisti din Portugalia, condusa de profesorul Juao Martinez s-a bazat pe profesionalism si respect reciproc, asigurandu-ne conditii optime pentru derularea programului propus.

Programul zilnic de lucru a fost organizat in concordanta cu obiectivele proiectului nostru, �constand in organizarea unor activitati specifice: dezbateri, mese rotude, ateliere de lucru, asistente la lectii, participarea la activitati de terapie specifica, intocmirea unor grile si proiecte educationale. Aceste activitati au fost organizate in diferite institutii din Montijo si regiunea Lisabona: unitati de invatamant special (Cercima Institution Montijo), ONG -uri (ANACED, CADIN, Cerci Lisbona si Moita Barreiro), institutii ce apartin autoritatilor locale (PrimariaMontijo), institutii ale statului portughez ( IEFP).
Ca rezultat al mobilitatii, la nivelul Inspectoratului Scolar al Judetului Ilfov, sub directa coordonare a domnului Inspector Scolar General Ion Cornaciu, s-a elaborat si se va derula o strategie privind promovarea invatamantului incluziv si integrarea copiilor cu cerinte educationale speciale in unitatea de invatamant cea mai apropiata de domiciliu, oferirea de� servicii de terapie specifica prin profesori itineranti/de sprijin calificati si identificarea solutiilor de integrare socio-profesionala a tinerilor cu dizabilitati pe piata muncii.

Prof. CozmaRodica, Director Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Peris


Proiect de mobilitate Leonardo da Vinci la Colegiul Tehnic Buzau cu titlul ,,Rezolvarea de probleme si organizarea locului de munca�

Elevii nostri efectuau orele de instruire practica indeplinind sarcini usoare, de genul aranjarii marfii in rafturi, asigurarea curateniei, a ordinii la locul de munca. Partenerii nostri de practica, agentii economici din orasul nostru, aveau reticenta in a pune elevii din primul an de invatamant sa indeplineasca sarcini reale de lucru, complexe, conform programelor scolare.
Este greu sa schimbam mentalitati.

Prin acest proiect 40 elevi din clasa a 9-a din scoala noastra au efectuat un stagiu de 3 saptamani de pregatire practica in strainatate: 20 elevi specializarea �economic� in Valencia (Spania), 20 elevi specilizarile �transporturi� si �tehnica de calcul� in Braga (Portugalia)
Partenerii de practica au fost Centro Superior De Hosteleria Y Turismo De Valencia; Inforcavado, Informatica, Ida; Recauchutagem Ramoa, Ida si organizatia intermediara Intercultural Association Mobility Friend.
A fost primul nostru proiect de plasament IVT. Suntem Colegiul Tehnic Buzau, (fara nume special), cel mai mare liceu tehnic din judet, singurul cu un plan de scolarizare diversificat ce ofera scolarizare in toate cele 3 profiluri: economic, protectia mediului si tehnic (mecanic, electronica).



Prin acest proiect cei 40 de elevi ai Colegiului Tehnic Buzau si-au dezvoltat abilitatile practice si au capatat o experienta reala de lucru intr-o intreprindere europeana, ce evolueaza intr-un mediu competitiv, dupa reguli si standarde europene; au cautat si gasit solutii care sa faciliteze rezolvarea unor probleme cu care se confrunta, au constientizat atat oportunitatile oferite de piata europeana a muncii cat si cele de a studia intr-o tara europeana; au dobandit competente practice suplimentare, la standarde europene, fata de cele dobandite in scoala, necesare adaptarii la cerintele pietei muncii si la dinamica evolutiei tehnologice privind: responsabilitatea asigurarii calitatii produselor/serviciilor, precum si manifestarea gandirii critice si creative; si-au imbunatatit imaginea atat la nivel de comunitate, scoala cat si la nivel intrinsec.

Faptul ca au lucrat intr-un mediu nou, departe de familie i-a ajutat sa se descopere, sa devina independenti, mai responsabili, punctuali, ducand implicit� la cresterea stimei de sine, au fost nevoiti sa se adapteze la un mediu cultural nou, sa-l inteleaga si sa-i aprecieze valorile prin valorile culturii noastre.
Programul de pregatire este certificat la inalte standarde europene: certificate de mobilitate europass pentru cele 90 ore de pregatire practica, atestate de pregatire lingvistica pentru limba spaniola, portugheza si engleza.
Experienta dobandita, atestatele obtinute si activitatile proiectului vor constitui un veritabil avantaj pentru elevii Colegiul Tehnic Buzau comparativ cu alti elevi buzoieni care efectueaza programul de practica in atelierele scolare sau firmele buzoiene.

Apreciem ca, informatiile cu privire la evolutia sectoarelor economice, dinamica acestora, organizarea interna, adaptarea la criza economica, aduse de membrii echipei vor avea un impact deosebit la nivel local in special in directia organizarii pregatirii practice, cooperarii cu agentii economici locali precum si in adaptarea ofertei de scolarizare.

Coordonator proiect � Oprea Aurora LLP-LdV/IVT/2012/RO/342


PORTSMOUTH - UN PROIECT COMENIUS SI DE SUFLET

Ani de zile m-au incurajat colegi de-ai mei s? aplic pentru granturi europene. Mai exact, 12 ani de zile... �Am aplicat pana la urma, ajutata si de colegul meu, profesorul Ioan Grintescu, si am primit o finantare de 1800 de euro pentru o deplasare la un curs de metodica predarii limbii engleze in Portsmouth, Anglia, si anume la cursul CREATIVE ACTIVITIES & MOTIVATING MATERIALS FOR THE SECONDARY CLASSROOM, in luna august 2013.

M-am imbarcat plina de emotii in avionul cu destinatia Londra-Luton si am aterizat pe la miezul noptii in tara lui Shakespeare, asa ca sa folosesc un cliseu... A doua zi, pe la 11, eram in Portsmouth... A doua zi am pornit la trap prin oras, si primul lucru pe care l-am cautat a fost, evident, marea... Temperatura era perfecta pentru o plimbare, vreo 24 de grade, si m-am delectat cu bucuria participantilor la cele doua festivaluri in curs, si anume The International Kite Festival, unde am vazut zmee de toate marimile si de toate formele posibile, manuite de niste participanti care isi luau foarte in serios treaba, precum si Victorious Festival, in zona Docurilor Istorice, unde este restaurata corabia Mary Rose a temutului Henric al VIII-lea.
Am inceput cursul luni, si acolo mi-am cunoscut colegele din Italia, Spania, Letonia, Republica Ceha, Germania, Polonia, Belgia si nu in ultimul rand, Romania. La inceput, Gayani, reprezentanta organizatorilor, ne-a vorbit despre curs si a raspuns la intrebarile noastre despre transport, traineri si vizite iar apoi ne-a vorbit Robin Correa, fost presedinte al organizatiei locale anti-discriminare.

Dupa-amiaza am mers la un tur cu ghid al orasului Portsmouth si a fost extraordinar sa merg pe urmele Amiralului Nelson in drumul sau spre batalia de la Trafalgar sau pe unde se plimba Jane Austin... Turnul Spinnaker, simbolul orasului, este un �must see�, si chiar merita fiecare penny sa urcati si sa va bucurati de privelistea de acolo. A doua zi a cursului i-a apartinut lui Chris Allison care ne-a vorbit despre sistemul de invatamant britanic, si mi s-a parut foarte interesant ca cei care au cea mai mare putere de decizie sunt guvernantii, care sunt reprezentanti ai parintilor, primariei sau comunitatii in general, care decid ce se face cu banii si carora le sunt subordonati directorii.

Dupa-amiaza a fost o adevarata incantare pentru mine, pentru ca am facut un curs de Use of English cu Mark Skipper, autor al cartii Advanced Grammar and Vocabulary. Restul cursului l-am facut cu Graham Workman, corector Cambridge, care mi-a oferit informatii pretioase asupra evaluarii partii de writing si mi-a pus la dispozitie si un program de corectare. Impreuna cu Graham am lucrat intensiv si am primit material valoroase pe care le folosesc cu succes pentru a aduce� un plus de varietate si noutate in cadrul orelor de limba engleza. Elevii au observat ca folosesc noi metode, ca am invatat sa incorporez mijloace multimedia in cadrul orei si dau dovada un interes mult mai crescut fata de orele mele. �����������������
Am realizat cu amaraciune ca am ratat atatea oportunitati de a merge la cursuri de calitate si sa cunosc oameni extraordinari cum sunt Oana, Paola, Anna, Marina, Rosa, Silke, Andrea si asa mai departe... Cred ca pentru orice domeniu de activitate exista optiunea acestor traininguri in strainatate. �Cel putin pentru profesori, daca vorbiti macar la nivel mediu engleza sau orice alta limba de circulatie europeana, aveti multe optiuni de cursuri pe site-ul http://www.anpcdefp.ro/. Daca va pot ajuta cu mai multe informatii, contactati-ma la adresa de e-mail balan_stefana@yahoo.com !

Disclaimer: Acest material a fost realizat de prof. STEFANA BALAN de la COLEGIUL NATIONAL  ,,VASILE ALECSANDRI�, BACAU, cu scopul diseminarii informatiilor ca urmare a participarii la acest curs de formare continua finan?at de Comisia European? prin Programul sectorial Comenius si Fondul Social European. Continutul acestei prezentari reprezinta responsabilitatea exclusiva a autorului si AN, OI POSDRU si Comisia Europeana nu sunt responsabile pentru modul in care continutul informatiei a fost folosit.

1

Curs de formare: "Outdoor Brings More!", Luxemburg
In perioada 18-24 mai 2014 are loc in Luxemburg cursul international de formare Outdoor Brings More. Scopul principal al cursului este de a incuraja lucratorii si liderii de tineret sa foloseasca in mod eficient activitatile in aer liber (in viitoare proiecte de schimburi de tineri) ca instrument de dezvoltare a abilitatilor de lider in contextul diversitatii, interculturalitatii si incluziunii.
Data limita pentru inscrierea ONLINE este 16 martie 2014, iar pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 17 martie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1175


Curs de formare: �Facilitator Survival Kit�, Spania
In perioada 8-16 aprilie 2014 are loc in Spania cursul international de formare Facilitator Survival Kit. Scopul principal al cursului este de a oferi lucratorilor de tineret cunostintele si competentele de baza necesare in facilitarea procesului de grup cu tinerii in context local, national si international.
Data limita pentru inscrierea ONLINE este 2 martie 2014, iar pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 3 martie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1159


Curs de formare: "From Field to Europe International Training Course", Spania
In perioada 23-30 aprilie 2014 are loc in Spania cursul international de formare From Field to Europe. Scopul principal al cursului este de a imbunatati sansele de angajare a tinerilor din zonele rurale din Europa.
Data limita pentru inscrierea ONLINE este 2 martie 2014, iar pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 3 martie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1158


Curs de formare: "The Power of Non Formal Education", Letonia
In perioada 15-20 aprilie 2014 are loc in Letonia cursul international de formare The Power of Non Formal Education. Scopul principal al cursului este de a imbunatati impactul educatiei nonformale, al principiilor si metodelor de capacitare a tinerilor ca adevarati actori ai societatii (de la nivel local la nivel european).
Data limita pentru inscrierea ONLINE este 2 martie 2014, iar pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 3 martie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1155


Curs de formare: "Unlocking your potential", Belgia-FL
In perioada 30 aprilie-5 mai 2014 are loc in Belgia FL cursul international de formare Unlocking your potential. Scopul principal al cursului este de a permite participantilor sa sprijine tinerii cu care lucreaza in dezvoltarea procesului lor de identitate si in planificarea vietii lor personale. Pe parcursul cursului, participantii vor descoperi modalitati de a motiva si sprijini tinerii prin acest proces, care ar putea conduce la cresterea gradului de participare a acestora in societate, la viata democratica sau la cresterea sanselor de angajare.
Data limita pentru inscrierea ONLINE si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 7 martie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1182


Curs de formare: "U SEE+ Using social entrepreneurship in Erasmus+", Suedia
In perioada 22 � 27 aprilie are loc in Suedia cursul international de formare U SEE+ Using social entrepreneurship in Erasmus+. Scopul principal al cursului este de a stimula folosirea initiativelor transnationale ca un instrument de pornire a unor initiative bazate pe economia sociala.
Data limita pentru inscrierea ONLINE si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 14 martie 2014 (data postei).

Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1181

1

Video-tutoriale in sprijinul utilizatorilor documentelor Europass

Pentru a veni in sprijinul utilizatorilor documentelor Europass, Centrul National Europass a creat si pus la dispozitie doua video-tutoriale cu informatii despre modalitatea de intocmire a Pasaportului European al Competentelor si modalitatea de inregistrare a solicitarilor pentru validarea emiterii documentelor de mobilitate Europass. Cele doua materiale pot fi accesate pe site-ul Centrului National Europass cu ajutorul urmatoarelor link-uri:

  1. http://www.europass-ro.ro/pagina/tutorial_intocmire_pec;
  2. http://www.europass-ro.ro/pagina/tutorial_inregistrare_solicitari_validare_em.

Reteaua Eurydice isi propune sa faciliteze cooperarea europeana in domeniul educatiei. Publicatiile realizate in cadrul retelei reprezinta o foarte buna sursa de documentare � prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate.

 

Structure of European education systems 2013/14
Diagramele ofera o privire de ansamblu asupra structurii sistemelor de educatie din fiecare tara, de la invatamantul preprimar pana la nivelul invatamatului superior.

Referinte Web:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/education_structures_EN.pdf

 

Organisation of school time in Europe (Primary and general secondary education) - 2013/14
Publicatia contine informatii referitoare la structura anului scolar pentru tarile membre ale retelei Eurydice: inceputul /sfarsitul anului, distributia si durata vacantelor in anul scolar 2013/2014. Variatiile regionale sunt de asemenea prezentate.

Referinte Web:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/academic_calendar_EN.pdf

 

Recommended Annual Taught Time in Full-time Compulsory Education in Europe, 2012/13
Raportul prezinta date referitoare la timpul de predare, atat pe discipline, cat si pe tari, avand drept unitate de masura, ora de predare de 60 de minute ca timp de predare obligatoriu, anual si tinand cont de numarul de zile de predare, numarul de saptamani aferente unui an scolar, precum si numarul si durata perioadelor de predare. Fisa nationala prezinta timpul de predare aferent programului/ rutei de educatie urmat/a de cei mai multi elevi.

Referinte Web:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/taught_time_EN.pdf

 

Teachers' and School Heads' Salaries and Allowances in Europe, 2012/13
Prezentul raport este alcatuit din trei parti. Prima parte a raportului: Analiza comparativa abordeaza diferitele caracteristici ale salariilor cadrelor didactice si ale directorilor de scoli si ofera de asemenea, date nationale comparabile privind remunerarea profesorilor si directorilor scolilor din invatamantul preuniversitar (de la invatamantul pre-primar pana la invatamantul secundar superior).
Partea a doua a raportului, referitoare la Fisele nationale, contine informatii care compara nivelurile de luare a deciziilor privind salariile statutare ale cadrelor didactice si ale directorilor de scoli din scolile publice; aranjamentele salariale din sectorul privat; salariile minime si maxime, anuale, brute, legale (in Euro) ale profesorilor/ directorilor de scoli din scolile publice, care au norma intreaga si care sunt pe deplin calificati. In plus, salariile minime si maxime legale, sunt comparate cu salariile medii efective pe profesie (in cazul in care datele sunt disponibile). De asemenea, sunt analizate cele mai recente cresteri/ scaderi ale puterii de cumparare a personalului angajat in domeniul educatiei, datorate impactului crizei economice. Nu in ultimul rand, sunt prezentate diferitele tipuri de sporuri pe care cadrele didactice le pot primi. Partea a treia se refera la Definitii si la Metodologia utilizata pentru colectarea datelor. Documentele oficiale emise de catre autoritatile centrale, de cel mai inalt nivel, reprezinta principalele surse de informare in elaborarea prezentului raport.

Referinte Web:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/fees_support.pdf

 

The organisation of the academic year in higher education - 2013/14
Publicatia prezinta structura anului universitar pentru fiecare dintre tarile membre ale retelei Eurydice (inceputul si sfarsitul anului, organizarea activitatii didactice, perioadele de vacanta si cele de examinare).

Referinte Web:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/academic_calendar_EN.pdf

 

National student fee and support systems - 2013/14
Raportul ofera o prezentare detaliata a taxei publice nationale si a sistemelor de sustinere in cadrul tarilor europene. Documentul contine punctele cheie care permit cititorilor sa aiba o intelegere de ansamblu a subiectului, in timp ce diagramele nationale au drept scop ilustrarea principalelor caracteristici ale fiecarui sistem.

Referinte Web:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/fees_support.pdf

 

Eurypedia
Eurypedia este o enciclopedie online plurilingva care are scopul de a prezenta cat mai precis imaginea sistemelor de educatie din intreaga Europa. Gestionata de catre reteaua Eurydice si actualizata in mod regulat de catre experti in educatie si ministere nationale din intreaga Europa, permite accesul la peste 5000 de articole referitoare la organizarea sistemelor de educatie si a celor mai recente reforme. Informatia este stucturata in 14 capitole: Prezentare generala; Context si tendinte politice, sociale si economice; Organizare si guvernare; Finantarea in educatie; Educatie si asistenta pentru copii de varste mici (educatia timpurie); Invatamantul primar; Invatamantul secundar si post-secundar non-tertiar; Invatamantul superior; Educatia si formarea profesionala a adultilor; Cadrele didactice si alte categorii de personal didactic; Personalul de conducere si alte categorii de personal didactic; Asigurarea calitatii; Sprijin si orientare educationala; Mobilitate si internationalizare; Reforme in derulare si evolutii in materie de politici.

Referinte Web:
https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.php?title=Home

 

TESE - Multilingual Thesaurus on Education Systems in Europe
Glosarul pentru Sistemele de Invatamant din Europa, TESE, editia 2009, este un glosar multilingvistic si un robust instrument de informatii ce se concentreaza asupra sistemelor europene de educatie si politici educationale. Este conceput special pentru a acoperi nevoile de indexare a Retelei Eurydice, pentru a facilita primirea informatiilor pe site-ul Eurydice si poate servi drept model pentru managementul informatiei in alte sisteme.
Editia din 2009 a TESE este disponibila in 15 de versiuni lingvistice: ceha, olandeza, engleza, estona, finlandeza, franceza, germana, greaca, italiana, lituaniana, poloneza, portugheza, romana, spaniola si turca.

Referinte Web:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/tese_en.php

.... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


1
2

... te informeaza:

 

Fii fotograful noului Parlament European � tema noua

Parlamentul European invita toti rezidentii in UE, cu varsta peste 18 ani, sa participe la acest concurs de fotografie, cu o tema diferita in fiecare luna pana in mai: verifica noua tema pe februarie!

Tema pentru luna februarie este "Tutunul"; pentru inspiratie, poti citi si articolele pe tema tutunului. Trebuie ca pana duminica, 23 februarie, la miezul noptii (CET), sa trimiti fotografia si formularul de inscriere pe urmatoarea adresa de email: webcom-flickr@europarl.europa.eu

Cele mai bune zece fotografii ale fiecarei luni vor fi publicate pe platformele sociale ale Parlamentului European, unde oricine isi poate vota favorita. Fotografia castigatoare prin vot va primi premiul publicului. Dintre fotografiile primite, comitetul editorial va alege si castigatoarea fiecarei luni; autorul acesteia va deveni castigatorul premiului juriului.

Premiile acordate
Atat castigatorul de pe platformele sociale, cat si castigatorul premiului juriului vor fi invitati la Strasbourg, la prima sesiune a noului Parlament European din iulie 2014, unde vor avea ocazia sa realizeze propriul lor fotoreportaj despre eveniment.

Mai multe informatii gasiti pe Portalul european pentru tineret: http://bit.ly/1mqXnVN

 

Zilele europene Youth Media 2014 (EYMD) editie speciala: Vocea tinerilor

Devino unul dintre cei 120 de tineri jurnalisti care vor avea sansa de a relata de la Parlamentul European la evenimentul de tineret (EYE), ce va avea loc intre 8 si 11 mai 2014, in Strasbourg, Franta.

Participantii la aceasta editie speciala EYMD 2014: Vocea tinerilor vor fi la fata locului pentru a relata despre eveniment si pentru a pregati un reportaj special si documentatia multimedia, care va fi ulterior inmanata deputatilor alesi ai Parlamentului European. Ei vor avea sansa de a participa la atelierele de lucru pe mass-media, de a invata direct de la experti si de a se intalni cu colegii lor din toata Europa!

Acest apel se adreseaza:
� tinerilor jurnalisti intre 18 si 30 de ani
� cetatenilor si rezidentilor din statele membre ale UE
� tinerilor jurnalisti, studentilor la jurnalism sau stagiarilor in jurnalism.

Limba de lucru a evenimentului este engleza, prin urmare participantii trebuie sa poata lucra in aceasta limba.

Cum se face inscrierea:
Trimite formularul de candidatura impreuna cu CV-ul, o scrisoare de motivatie si linkurile catre cele doua articole publicate/difuzate in mass-media (de orice tip) in engleza pana pe 1 martie 2014, ora 23:59 CET. Daca lucrezi deja ca jurnalist sau esti secretar de redactie/editor cu experienta, poti sa consulti si apelurile pentru echipa de organizare (data limita: 1 martie 2014) si echipa editoriala (data limita: 16 februarie 2014).

Cheltuielile de calatorie vor fi rambursate de Parlamentul European (la 3 - 6 saptamani dupa eveniment). Participantii vor primi si o alocatie pentru acoperirea costurilor de cazare, masa si transport local.

Mai multe informatii se gasesc pe Portalul european pentru tineret.

 

Bursele Fundatiei Heinrich Boell (pentru studii in Germania)

Fundatia Heinrich Boll acorda anual burse pentru aproximativ 1000 de studenti, absolventi si doctoranzi, indiferent de nationalitate sau de domeniul de studiu.

Bursierii trebuie sa aiba rezultate academice excelente, sa fie implicati social si politic si sa fie interesati de valorile de baza ale fundatiei: ecologie si sustenabilitate, democratie si drepturile omului, justitie si auto-determinare.

Pana pe 1 martie 2014 (data postei) candidaturile pot fi trimise de:

A. Candidati pentru o bursa de student:

1. Bursa de student � general

  • studenti la prima generatie, studenti cu background de migranti, studenti de la universitati de stiinte aplicate ("Fachhochschulen").
  • studenti la matematica, informatica, stiinte naturale sau subiecte tehnice, in special cu focus pe mediu (de ex. studii de mediu, de clima, energii regenerabile etc.).

2. Bursa de student - programul de jurnalism "Medienvielfalt, anders: Junge Migrantinnen und Migranten in den Journalismus".
Se adreseaza studentilor cu background de migranti care vor sa devina jurnalisti.
Studentii pot candida inainte de inceperea programului de studii sau in primele 3 semestre. Limba germana trebuie cunoscuta la nivel profesionist.

B. Candidati pentru o bursa doctorala (PhD)

1. Bursa doctorala pe toate specializarile.
Candidatii trebuie sa dovedeasca faptul ca au fost acceptati ca doctoranzi de o institutie de invatamant superior din Germania sau o alta tara UE.

Se va acorda prioritate lucrarilor pe teme de interes pentru Fundatia Heinrich Boll.

Mai multe informatii sunt disponibile pe site-ul Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000468

Stagii de practica la Agentia UE pentru Drepturile Fundamentale (ADF)

O data pe an, Agentia UE pentru Drepturile Fundamentale (ADF) ofera stagii platite pentru o perioada de la minimum 3 si maximum 12 luni pentru tinerii absolventi. Agentia doreste sa le ofere stagiarilor experienta de munca in gestionarea cooperarii in domeniul drepturilor fundamentale la nivel european, pentru a avea o perspectiva asupra obiectivelor si activitatilor ADF si a-si pune in practica cunostintele pe care le au.

Data limita pentru inscriere este: 7 martie 2014, ora 13.00 CET

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:

http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000374

 

FEST 2014: International New Directors|New Films Festival, Espinho (Portugalia)

Fest 2014, unul dintre cele mai importante evenimente culturale din Portugalia si din lumea intreaga, va avea loc in Espinho intre 24 si 30 iunie 2014.

Tinerii regizori, pana in 30 de ani, sunt invitati sa isi trimita filmele, care trebuie sa fi fost realizate dupa 1 ianuarie 2012, intr-una din urmatoarele categorii: fictiune; documentar; experiment si animatie. Regizorii se pot inscrie cu mai multe filme. Materialele video trebuie sa fie in format DVD, Blueray si Hard Drive, in engleza sau portugheza sau sa aiba subtitrare intr-una din cele doua limbi. Se percepe o mica taxa de participare.

Data limita pentru trimiterea materialelor este: 9 martie 2014

Mai multe informatii: http://fest.pt/?page_id=40&lang=en


Concurs video: Noi suntem Europa. In fiecare zi.

Ce te face mandru ca esti european? Cum iti traiesti viata ca cetatean european? Arata-i Comisiei Europene intr-un scurt videoclip si castiga un premiu!

Daca reprezinti o firma de productie sau esti un simplu cetatean cu varsta peste 18 ani si esti dornic sa iti impartasesti experienta de viata in Uniunea Europeana, acest concurs video este pentru tine. Prezinta-ti proiectul pana pe 10 martie 2014 si poti fi unul dintre cei trei castigatori cu care vei imparti premiul de 10.000 � al concursului.

Traseu creativ: gandeste-te la o anumita data la care a avut loc un eveniment important in istoria Uniunii Europene, compar-o cu ce a insemnat ea pentru tine si modul in care ti-a afectat viata personala si creaza un videoclip in care legi evenimentul personal de evenimentul european semnificativ.

Pentru inspiratie, ai acces deplin la baza de date cu videoclipuri si stiri extrase din biblioteca audiovizuala a Comisiei Europe sau a Organizatiei Natiunilor Unite.

Mult succes si nu uita, noi suntem Europa, in fiecare zi!

Mai multe informatii:
http://www.europeinaday.eu/en

Regulamentul concursului:
http://www.europeinaday.eu/en/call/We-are-Europe-every-day/388/regulation

Burse United World Colleges pentru elevi

United World College (UWC) ofera 5 burse de studiu in liceele UWC din: Italia, Germania, Statele Unite, India si Marea Britanie (limba de predare este engleza).
Vei avea ocazia sa inveti alaturi de tineri din peste 90 de tari, sa obtii diploma de Bacalaureat International si sa inveti despre pace si toleranta.

Concursul va fi organizat de Comitetul Roman de Selectie al UWC si se adreseaza elevilor romani ai claselor a X-a cu merite deosebite la invatatura, care au absolvit clasa a IX-a si primul semestru al clasei a X-a cu media generala peste 8,00.

Data limita de depunere a candidaturilor este 14 martie 2014, data postei.

Mai multe informatii despre procesul de candidatura se gasesc pe pagina Insitutului Italian de Cultura:
http://www.iicbucarest.esteri.it/IIC_Bucarest/Menu/Opportunita/Borse_di_studio/Altre_Borse/

si pe pagina de Facebook United World Colleges Romania:
https://www.facebook.com/uwc.romania

 

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.

Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro