![]() |
||
|
||
30 aprilie, termen limita pentru depunere de proiecte Erasmus+
A fost publicat Ghidul Programului Erasmus+ in franceza si germana
1253 candidaturi si aproape 43 milioane Euro solicitate la 24 martie
Bugete totale solicitate la 24 martie:
Suma disponibila reprezinta bugetul alocat Romaniei pentru domeniul respectiv la runda 24 martie (mai multe detalii vezi sectiunea Buget). Pentru tineret suma reprezinta 40% din bugetul total, fiind singurul domeniu cu trei termene limita. Apel pentru constituirea retelei nationale de formatori Erasmus+, 2014-2016
Detalii despre selectie si activitatile pe care urmeaza sa le sustina reteaua gasiti aici. |
||
Granturile SEE si Norvegiene – cea de-a doua sesiune de candidaturi: mobilitati si proiecte de cooperare interinstitutionala cu tari din Norvegia, Islanda si Liechtenstein
La termenul limita din 31.03.2014 au candidat pentru proiecte de mobilitate a studentilor si cadrelor didactice finantate din Granturile SEE, urmatoarele universitati: Cele 10 proiectele de cooperare interinstitutionala au fost depuse de urmatoarele universitati: Este de mentionat faptul ca 6 dintre aceste proiecte se adreseaza direct si studentilor de etnie roma (o prioritate a Programului de “Burse şi cooperare interinstituţională”, finanţat prin Mecanismul SEE) prin module de predare, transfer de bune practici intre institutiile implicate, dezvoltarea de platforme online comune si altele. Urmariti si informatiile publicate pe site-ul http://www.see-burse.ro si pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/EEA.Grants.Romania. |
||
![]() |
||
Scurta retrospectiva a 4 ani de Erasmus Intensive Romanian Language Course
In cadrul celor 4 EILC-uri organizate componenta culturala a avut o importanta deosebita si de aceea programul cursurilor a cuprins, pe langa orele intensive de predare si invatare a limbii romane, si activitati cu specific cultural. Au fost organizate seri multiculturale, vizite la muzee, workshopuri de pictura pe sticla, vizionari de filme romanesti, excursii ori dansuri traditionale si moderne. Predarea s-a efectuat prin metode moderne si interactive, cu scopul de a-i introduce pe studenti in lumea limbii romane si de a-i ajuta sa dobandeasca competentele gramaticale necesare pentru a se descurca in situatii de zi cu zi. Studentii au efectuat exercitii de vorbire, ascultare, citire, scriere, gramatica si diferite strategii pentru invatarea vocabularului. Dupa absolvirea cursului, studentii au reusit sa puna intrebari, sa vorbeasca despre ei insisi, atat in timpurile prezente cat si in cele trecute, folosind cele mai frecvente cazuri, sa descrie persoane si obiecte diferite si, in general sa foloseasca limba romana in diferite locuri cum ar fi cafenele, magazine, precum si in comunicarea de zi cu zi cu romanii.
Dorinta ULBS a fost ca studentii Erasmus sa aiba sansa sa experimenteze invatarea unei limbi de circulatie mai restransa impreuna cu o parte din traditiile si obiceiurile specifice culturii romanesti, urmand ca ulterior, prin promovarea experientei dobandite in Romania in cadrul universitatilor de origine, imaginea universitatii noastre sa capete dimensiunea corecta in ansamblul invatamantului superior european. Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu |
||
Mov’in Europe - promoting mobility as a lifestyle
Prin proiectul emblema al ESN pentru anul 2014, Mov’in Europe, vom scoate in evidenta experientele si beneficiile pe care acest stil de viata il poate oferi tinerilor si ii vom incuraja sa ia decizia de a pleca in mobilitate. Aceasta campanie ESN se va desfasura la toate nivelurile in care reteaua este activa (local, national si international) in cele 37 de tari membre in prezent. Coordonarea proiectului va fi asigurata de o echipa centrala de voluntari ESN din diferite tari, care va pregati materialele de promovare si va superviza desfasurarea proiectului. Mov’in Europe a fost lansat la inceputul lunii aprilie, in timpul Adunarii Generale Anuale a ESN (AGM) in Milano, Italia. Cu aceasta ocazie, a fost lansat public si clipul We are Mov'in Europe - Once Erasmus, Always Erasmus, care surprinde motivatia a mii de voluntari din intreaga Europa de a face parte din ESN si de a promova activ mobilitatile. Va vom tine la curent cu evenimentele Mov’in Europe pe care le vom pregati si in Romania! Pentru mai multe informatii despre Mov’in Europe, vizitati pagina de Facebook: Mov'in Europe. |
||
![]() |
||
A treia mobilitate a proiectului Grundtvig „Managementul Integrarii pe Piata Muncii” In perioada 8-10 februarie 2014 a avut loc cea de-a treia mobilitate a proiectului Grundtvig „Managementul Integrarii pe Piata Muncii” (GRU–12- P-LP-89-B-ES), organizata de Asociatia Centrul pentru Dezvoltare Democratica (CDD) la Bucuresti. Intalnirea transnationala din Romania a urmarit atat prezentarea unor exemple romanesti de incluziune in vederea ocuparii romilor, migrantilor si tinerilor dezavantajati prin diverse metode de educatie a adultilor din aceste grupuri, cat si discutarea celor 4 analize comparative de bune practici de integrare a grupurilor vulnerabile, elaborate de fiecare Grup National de Lucru (GNdL) in tarile partenere la proiect: Germania, Italia, Romania si Spania. Pentru cunoasterea unor metode de succes si instrumente de educatie a romilor care au condus la imbunatatirea pe termen lung a ocuparii lor si la reducerea inegalitatilor cu care acestia se confrunta pe piata romaneasca a muncii, CDD a organizat in prima zi workshopul „Integrarea Romilor pe Piata Muncii”. Reprezentanti ai ONG-urilor cu rezultate remarcabile: Asociatia Romano ButiQ si Pakiv European Roma Fund au fost invitati sa-si prezinte proiectele si expertiza acumulata. Lor li s-au alaturat absolventi ai programului „Roma Internship” implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent, in prezent reputati jurnalisti romi, care au prezentat experienta si impactul semnificativ pe care participarea la program l-a avut asupra lor. Discutiile au scos in evidenta elementele de istorie si caracteristicile romilor care au stat la baza elaborarii proiectelor, modalitatile diferite prin care echipele de management de proiect si-au structurat interventiile, dar si efectul deosebit al acestor proiecte asupra integrarii romilor si a perceperii pozitive a acestora de catre majoritate. Au fost prezentate metodele de educatie a migrantilor in vederea incluziunii lor sociale pe care reprezentantii asociatiei ARCA – Forumul Roman al Refugiatilor si Migrantilor le utilizeaza in cadrul Clubului Migrantilor. Masa de pranz, in ambele zile, a constituit un alt prilej de networking si schimb de idei intre invitatii romani, membrii GNdL si participantii transnationali. Dupa masa, CDD a organizat atelierul „Tineri in Risc de Excluziune Sociala – de la Educatie la Integrare Durabila” la care a invitat presedintii si managerii de proiect ai Asociatiilor AMURT si AMURTEL Romania sa prezinte bune practici de management si metode inovative de educatie a tinerilor pentru integrarea lor pe piata muncii si oportunitatile de invatare pe care le-au utilizat pentru strangerea legaturilor intre educatie si viata activa. Din cauza zapezii abundente si a circulatiei dificile din Bucuresti, activitatile s-au desfasurat in sala de intalniri a hotelului, iar seara a fost dedicata prezentarii succinte a centrului Bucurestiului, a monumentelor de arhitectura si a momentelor istorice semnificative din zona. Cunoasterea capitalei a fost insa intregita la inceputul zilei a doua a mobilitatii, prin vizionarea unui film de prezentare a intregului oras. Sesiunile de lucru au continuat cu prezentarea si discutarea analizelor comparative de bune practici pe care fiecare GNdL le-a elaborat, avand la baza criteriile puse la dispozitie de coordonatorul spaniol de proiect. A fost discutata, de asemenea, structura „Manualului de educatie pentru integrarea pe piata muncii a grupurilor dezavantajate social”, produsul final al proiectului. Nu in ultimul rand, reprezentanta Asociatiei Reper 21 a adus in discutie principiile de responsabilitate sociala pe care ONG-urile le pot utiliza in activitatea lor. Dupa procesul de evaluare a activitatilor desfasurate si decernarea diplomelor de participare, mobilitatea s-a incheiat cu intalnirea coordonatorilor de proiect care au stabilit modul de elaborare a „Manualului de educatie”, precum si agenda viitoarei mobilitati ce se va desfasura in Germania (iunie 2014). Mai multe informatii: http://www.promocioneducativa.es/managelabourintegration Proiectul „Managementul Integrarii pe Piata Muncii” se desfasoara in perioada 2012 – 2014 in cadrul Programului „Invatare pe Tot Parcursul Vietii”, Programul Sectorial Grundtvig - Parteneriate pentru Invatare si are ca scop imbunatatirea competentelor de management pentru cei care ofera educatie adultilor si care lucreaza cu grupuri aflate in situatie de risc de excluziune sociala, facilitand integrarea lor in campul muncii. Partenerii proiectului sunt: Promoción Educativa Sociedad Cooperativa (Spania, coordonator al proiectului), BIDA e.V. „Kultur und Bildung” (Germania), E Mobil Press (Italia) si Centrul pentru Dezvoltare Democratica (Romania). Mariana NITELEA, Asociatia Centrul pentru Dezvoltare Democratica (CDD) |
||
![]() |
||
Diversitate si traditii
Botond Gedo (elev cl. a X-a): “Am invatat multe lucruri noi despre problemele organizatorice ale unei manufacturi si despre posibilitatea de a conduce o firma specializata in confectionarea articolelor pentru calarie. Imi plac caii si in viitor visez sa am o ferma de cai, sau un atelier de articole pentru cai.”
Zsofia Denes, Responsabil de Proiect, Liceul Tehnologic “Zeyk Domokos” din Cristuru-Secuiesc EXPERIENTA PROFESIONALA LA LONDRA PENTRU ELEVII BRANISTENI Un numar de 11 elevi de la Colegiul Tehnic „Valeriu Braniste” din Lugoj, clasa a XI-a, domeniul Electronica si automatizari, au desfasurat un stagiu de pregatire practica in perioada 2 – 15 martie 2014 la ADC College din Londra, in cadrul proiectului european „Formare profesionala in domeniul tehnic – Sansa pentru o cariera de succes” – LLP-LdV/IVT/2012/RO/132. Elevii au avut ocazia sa lucreze alaturi de lucratori britanici intr-un mediu cosmopolit, programul insemnand 6 ore pe zi, acumuland cunostinte si noi deprinderi pe partea hardware si software. In timpul liber elevii au beneficiat de un amplu program de pregatire culturala prin vizitarea celor mai importante obiective turistice londoneze si a unor cunoscute muzee: British Museum, Muzeul de Stiinte si Muzeul de Istorie Naturala. De asemenea, o zi a fost dedicata vizitarii orasului Oxford, celebru prin universitatea sa. „Stagiile de pregatire practica de la Londra au fost o provocare din mai multe puncte de vedere. In primul rand elevii au fost nevoiti sa se obisnuiasca rapid intr-un mare oras european, sa invete in doar doua zile sa foloseasca mijloacele de transport in comun pentru a ajunge la locul de practica. In cadrul stagiilor de pregatire practica elevii au avut ocazia sa invete lucruri noi in domeniul lor de pregatire, sa socializeze cu alti elevi aflati in stagii de pregatire practica din Cehia si Polonia si sa experimenteze cosmopolitismul londonez. Fiind ultimul flux de elevi in cadrul acestui proiect, consider ca toate aceste experiente de invatare i-au determinat pe elevi sa aiba mai multa incredere in propria persoana si sa devina mai buni in ceea ce fac si invata ” a declarat prof. Ciprian Blaj, insotitorul grupului de elevi. "Ce a insemnat pentru mine aceasta perioada de mobilitate in cadrul proiectului Leonardo da Vinci? A fost cel mai frumos lucru care mi s-a intamplat vreodata, deoarece am reusit sa interactionez cu oameni dintr-un mediu strain, care lucreaza in domeniul IT/electronica si de la care am avut posibilitatea de a invata o multime de lucruri noi despre domeniul electronica si automatizari, despre procesul de printing si design, dar si aspecte despre cultura, caracterul si viata de zi cu zi a britanicului de rand sau ce inseamna un mediu profesional dintr-o tara straina. De asemenea, am avut ocazia de a-mi exersa aptitudinile lingvistice, dar si sa vizitez o multime de obiective turistice, pe care – cel mai probabil - nu voi mai avea ocazia sa le vizitez curand. Obiectivele mele preferate sunt: Big Ben, London Eye, Royal Observatory of Greenwich, Buckingam Palace, Tower Bridge, Oxford cu celebra sa universitate. La locul de practica am avut ocazia sa cunosc niste oameni deosebiti care sunt dedicati locului lor de munca si care lucreaza din placere. Am avut ocazia sa interactionez cu o persoana deosebita din Cehia, tot eleva, care a facut practica alaturi de aceeasi echipa. Impactul pe care acest stagiu de practica l-a avut asupra mea este ca am invatat ca trebuie sa fiu mai punctual, organizat si politicos, dar si ca mi-ar face o deosebita placere sa lucrez in strainatate, poate chiar in Marea Britanie” a declarat elevul David Petric. Proiectul este finantat de Comisia Europeana prin Programul “Invatare pe tot parcursul vietii” – Programul sectorial “Leonardo da Vinci”, fiind organizate stagii de pregatire practica pentru elevii de la domeniul Industrie textila si pielarie, in Spania, iar pentru elevii de la domeniul Electronica si automatizari, in Marea Britanie. Prof. Ciprian Blaj – asistent - manager de proiect, E-mail: cipriann_blaj@yahoo.com |
||
![]() |
||
PARTENERIAT BILATERAL COMENIUS (2012 – 2014) “COMMON ROOTS BRING US TOGETHER” |
||
Cand am pornit la drum in scrierea proiectului ne-am propus sa promovam valorile lingvistice si culturale in scopul educarii si pregatirii elevilor nostri pentru a deveni cetateni europeni, sa le dezvoltam abilitatile de comunicare in limba materna si in limbi straine. Odata cu primii pasi in derularea proiectului am inteles ca aceasta nu este o simpla activitate complementara, este un mod complex si unitar de gandire, cu efect pe termen lung. Astfel am planificat fiecare activitate cu maxima atentie la detalii si am deschis scoala in ansamblul ei catre Europa. Dupa primele conversatii pe Internet cu prietenii lor din scoala partenera, elevii nostri au fost mai interesati de studiul aprofundat al limbilor straine (engleza si, ca o noutate, spaniola), cu accent pe conversatii si aspecte practice. A fost un prim pas pentru a-i motiva sa se implice activ in activitatile din cadrul proiectului. Vazand interesul elevilor, cadrele didactice au raspuns solicitarilor acestora cu mare placere si lucrurile au decurs intr-un mod firesc. Daca la inceput parintii au ascultat informatiile referitoare la proiect putin cam sceptici in privinta sanselor lui de realizare, vazand cum ii ajuta pe elevi sa invete, cum ii orienteaza catre studiu si lucrul in echipa, catre interrelationare, s-au alaturat echipei noastre si ne-au sprijinit in toate demersurile, participand activ la multe dintre activitatile din cadrul proiectului, in special la reuniunile de proiect si schimburile de elevi. Oferta scolii s-a diversificat pe masura ce proiectul a prins radacini. Pe langa activitatile desfasurate la orele de curs, limba romana, limba engleza, istorie, geografie, informatica, arte plastice, consiliere si orientare, au fost introduse activitati in cadrul disciplinelor optionale si Clubul Intercultural, cu ore de pregatire lingvistica in limba spaniola. Si cum elevilor le plac mult jocurile, am realizat impreuna cu ei o carte cu 19 jocuri lingvistice distractive “Funny Language Games Book”, insotita de un DVD ilustrativ, cu ajutorul careia profesorii de limbi straine (si chiar de limba romana) pot realiza activitati educative atractive si eficiente. Este un auxiliar interesant si util de care elevii sunt mandri si pe care profesorii il utilizeaza cu usurinta si cu placere. E la un click distanta, pe site-ul proiectului commonroots.eu.
Dupa schimbul de elevi din Spania, din luna aprilie a acestui an, vom finaliza un ghid de interferente culturale si lingvistice si un glosar de termeni in limbile engleza, spaniola si romana, care vor demonstra inca o data ca Romania si Spania au radacini comune care ne vor aduce mereu impreuna.
Activitatile din cadrul proiectului bilateral Comenius “Common Roots Bring Us Together” au dus atat la cresterea dimensiunii europene, cat si a prestigiului scolii noastre in comunitate, prin promovarea tuturor rezultatelor obtinute pana acum. Suntem motivati si dornici sa continuam colaborarea cu alte scoli din Europa si incercam mereu sa ne autodepasim. |
||
Experienta Comenius |
||
Cursurile au fost foarte intense, dar interactive, fiind in permanenta antrenati si solicitati in discutii. Atelierele au fost o adevarata provocare deoarece am incercat sa construiesc de fiecare data aplicatii interactive pentru disciplinele pe care le predau, avand ca finalitate dezvoltarea abilitatii elevului de a gandi independent. Au fost abordate modele cum ar fi ENV (Element, Numele insusirii, Valoare), jocuri de tipul Yes-No si Participarea la acest stagiu a avut impact asupra modului meu de percepere a actului didactic. Pe viitor voi participa la alte initiative dedicate dezvoltarii creativitatii si abilitatii elevilor de a gandi. Accesul pe platforma http://www.ta-group.eu/ imi ofera o baza pentru viitoarele colaborari cu ”thinking teachers” si pentru diseminari ale diverselor activitati pe care le voi sustine cu materiale dezvoltate de mine pornind de la modelele studiate pe parcursul trainingului. Simona Popovici Prof. Filosofie si stiinte socio-umane Colegiul „Henri Coanda” Bacau | ||
Diseminare curs Comenius PT–2013-102-002 „ICT as a tool for intercultural & media education” |
||
Obiectivul principal al cursului a fost acela de a oferi cursantilor informatii de noutate din domeniul noilor tehnologii de informare si comunicare si de a le dezvolta abilitati de utilizare a unor softuri multimedia pentru a le utiliza in sprijinul educatiei interculturale. Cursantii au invatat sa utilizeze platforma Moodle si tabla interactiva, sa creeze postere, rebusuri, filme folosind fotografii si softuri precum: Photo Story şi Movie Maker, Microsoft Autocolage, Eclipse Crosswords. Aceste materiale au fost apoi incarcate in cloud, utilizand Google Drive si Dropbox. Toate acestea sunt instrumente extrem de utile in activitatile cu elevii si in activitati de formare a adultilor, care pot schimba perspective asupra modului de realizare a cursurilor, de organizare a activitatilor, de integrare curriculara. In ceea ce priveste metodologia cursului, au fost combinate eficient activitatile directe din sala de training cu vizite in situ, la institutii reprezentative. Formatorii au conceput activitatile teoretice si practice astfel incat sa ofere cursantilor cat mai multe oportunitati de a interactiona, de a lucra impreuna performand intercultural, folosind metode interactive, incurajand schimbul de experienta intre paticipanti si lucrul in echipa. Astfel, la Primaria din Sesimbra a fost organizat un schimb de experienta, cu participarea reprezentantilor unor institutii cu preocupari majore in domeniul integrarii interculturale, precum EPIS-Citizenship Space-Municipality of Sesimbra, S.O.V.-Serviciul de Orientare Vocationala. Consider ca a fost o experienta utila si interesanta, din care am avut multe de invatat atat pe plan profesional, cat si in planul dezvoltarii personale si al comunicarii interculturale. Toate informatiile primite la curs privind educatia interculturala si competentele de a folosi instrumente media sunt extrem de utile in activitatile cu elevii si in activitati de formare a adultilor, pot schimba perspectiva asupra modului de realizare a cursurilor, de organizare a activitatilor, de integrare curriculara. Nastasia Covaci, Colegiul Tehnic „Costin D. Nenitescu”, Craiova |
||
![]() |
||
Tineret in Actiune, din nou la ONGFest
Numar maxim de organizatii ale caror costuri pot fi acoperite: 10. Detalii despre inscriere si program aici.Am participat fara corset
In cifre, Gala din acest an a insemnat 246.570 de oameni implicati in cele peste 60 de campanii inscrise la G3P si 12 preminati - 10 premii au fost acordate celor care s-au inscris in competitie, iar CeRe a acordat 2 premii speciale. Mai multe detalii despre castigatorii G3P editia a V-a gasiti in catalogul evenimentului. Laboratorul de educatie nonformala – apel pentru persoane resursa
A fost deja lansat apelul pentru persoane resursa (acele persoane care doresc sa sustina ateliere de metode de invatare in context nonformal) pentru aceasta editie. Apelul este disponibil aici, iar termenul limita de inscriere este 27 aprilie. Apelul pentru participanti va fi lansat in data de 10 mai. Nu uita: astazi este o zi buna pentru nonformal. You(th) redefine culture - fii parte din ceva minunat!
Initiatorul acestui proiect a fost Centrul de voluntariat Cluj –Napoca, ce a gazduit 4 voluntari din Cehia, Islanda, Letonia si Germania, in perioada 1.09.12 – 31.05.13. Partenerii transnationali ai proiectului au fost asociatiile Bunkr (Cehia), Zemgale Ngo Centre (Letonia), AUS-ICYE-Iceland (Islanda) si Kolner Freiwill Agentur (Germania). Partenerii nationali ai proiectului au fost Scoala Waldorf si Scoala Generala Ioan Bob din Cluj-Napoca.
Proiectul "You(th) redefine culture" si-a propus sa ofere oportunitati de dezvoltare alternative educatiei formale, atat prin tematica abordata, cat si din perspectiva metodelor non-formale folosite si sa promoveze educatia non-formala la nivelul cadrelor didactice in cele doua scoli implicate in activitati. Un alt obiectiv important al acestui proiect a fost cresterea nivelului de constientizare pozitiva asupra altor culturi atat la nivelul grupului voluntarilor, cat si la nivelul intregii comunitati incluzand copiii, parintii acestora, cadrele didactice etc. “Ma intorc acasa cu bagajul plin de experiente extraordinare! Oamenii cresc, se dezvolta prin astfel de experiente. SEV este o ocazie de a cunoaste oameni, de a invata o multime de lucruri, de a te descoperi, a calatori...”, spune Monika Hryzlikova, voluntara din Republica Ceha. Scopul proiectului a fost implementarea de catre voluntarii SEV a unui program de educatie interculturala si educatie ecologica pentru un numar de peste 400 de copii din doua scoli clujene (300 la Scoala Ioan Bob si 100 la Scoala Waldorf) cu impact socio-educativ asupra acestora. In cadrul proiectului voluntarii au implementat 2 proiecte individuale: un eveniment de Craciun pentru copiii implicati in activitatile Asociatiei Familia Regasita si un club al calatorilor – activitate desfasurata saptamanal in cadrul programului de afterschool al Liceului Waldorf. De asemenea, au fost organizate 2 evenimente publice in cadrul celei de-a 12-a editii a Saptamanii Nationale a Voluntariatului Cluj: More colours - actiunea concreta de voluntariat in beneficiul a doua sectii de pediatrie a Spitalului de Urgenta pentru Copii din Cluj-Napoca (imbunatatirea mediului in care sunt spitalizati copiii prin zugravirea si pictarea a 5 saloane din cadrul celor 2 sectii) si Give and Gain – zi dedicata voluntariatului corporatist - alaturi de voluntari din cadrul companiei MDM Group, cand a fost pregatita o masa pentru beneficiarii Centrului pentru persoane fara adapost din cadrul Asociatiei Prison Fellowship. “Invata, vezi, fii parte din ceva minunat! Descopera-te si cunoaste diferite culturi, dezvolta-te ca persoana! Proiectul din Cluj a reprezentat o provocare foarte mare pentru mine. Mi-a placut foarte mult sa petrec timp cu copiii, asa ca din acest punct de vedere proiectul a fost foarte potrivit pentru mine”, spunea Unnur Stefansdottir, voluntara din Islanda care a petrecut 9 luni de zile ca voluntar SEV la Cluj, in cadrul proiectului "You(th) redefine culture". Proiectul a fost, de asemenea, un proiect pilot Societal ce a promovat responsabilitatea sociala aplicand Ghidul Societal bazat pe Grila de indicatori de responsabilitate sociala (in domeniile mediu, social, economic si guvernanta). |
||
![]() |
||
Reteaua Eurydice isi propune sa faciliteze cooperarea europeana in domeniul educatiei. Publicatiile realizate in cadrul retelei reprezinta o foarte buna sursa de documentare – prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate. Eurypedia Eurypedia este o enciclopedie online multilingva care are scopul de a prezenta cat mai precis imaginea sistemelor de educatie din intreaga Europa. Gestionata de catre reteaua Eurydice si actualizata in mod regulat de catre experti in educatie si ministere nationale din intreaga Europa, portalul permite accesul la peste 5.000 de articole referitoare la organizarea sistemelor de educatie si a celor mai recente reforme.
Referinte Internet:
Developing Key Competences at School in Europe: Challenges and Opportunities for Policy
Referinte Internet:
Citizenship Education in Europe
Referinte Internet: .... si multe alte titluri interesante..... Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese: |
||
![]() |
![]() |
... te informeaza:
|
Program de stagii la Oficiul Inaltului Comisar ONU pentru Drepturile Omului |
Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000150
|
Stagii de practica la Curtea de Justitie |
In fiecare an, Curtea de Justitie ofera un numar limitat de stagii platite cu durata maxima de 5 luni. Acestea se efectueaza de obicei la Directoratul Cercetare si Documentare, la Serviciul pentru Presa si Informatii, la Directoratul General pentru Traduceri sau la Directoratul pentru Interpretare.
Stagiile la Directoratul pentru Interpretare dureaza intre 10 si 12 saptamani si se adreseaza persoanelor recent calificate pentru interpretare, care sunt specializate in acele limbi straine ce prezinta interes pentru DG. Stagiarii au ocazia de a-si perfectiona capacitatea de interpretare, mai ales pe partea legala, prin pregatirea de dosare, cercetare de termeni si exercitii practice. Termenul limita pentru stagiile care incep intre 1 octombrie si 28 februarie este 30 aprilie 2014.
Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000180
|
Stagii la Mediatorul European |
Date limita pentru stagiile care incep de la 1 septembrie: 30 aprilie 2014. Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000147
|
Stagii de formare la Consiliul Europei |
Candidatii trebuie sa completeze un formular de inscriere online disponibil pe site-ul Consiliului Europei, indicand pe formular departamentul ales, si sa-l trimita apoi in format electronic Directiei de Resurse Umane. Mai multe informatii: http://www.coe.int/en/web/jobs/traineeships
|
Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info. |
Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. |