![]() |
||
|
||
Tineret in Miscare – proiecte vii, metode nonformale, muzica si miscare!
Ce s-a intamplat, mai exact? In cadrul evenimentul de lansare au fost acordate si premiile pentru concursul organizat de ANPCDEFP “Povesti in miscare - cea mai frumoasa experienta de mobilitate”. Premiantii pot fi vazuti aici.
50 de proiecte vii! Tineret in Actiune, Comenius, Erasmus, Leonardo, Grundtvig sau fonduri structurale - 50 de proiecte europene vazute prin ochii celor care le-au trait au fost prezente la Tineret in Miscare. Proiecte au fost prezentate asa cum au fost simtite si traite de cei care s-au implicat in ele. Vizitatorii cortului TiM din Parcul Tineretului au putut afla povestile reprezentantilor de proiecte, experientele care le-au schimbat perspectivele si "lectiile" invatate in urma acestora.
Le multumim tuturor celor care s-au implicat si care ne-au vizitat. |
Liga Studentilor Romani din Strainatate premiaza excelenta la inceput de an |
Liga Studentilor Romani din Strainatate (LSRS) anunta concursul pentru „Premiile de Excelenta Academica in Strainatate”, ce vor fi prezentate, ca in fiecare an, in cadrul Galei Studentilor Romani din Strainatate. Documentele necesare pentru a intra in concurs pentru categoria Studentul Roman Erasmus al Anului sunt CV-ul, o autodescriere si formularul de candidatura „Call for Applications Erasmus” (existent pe website-ul gala.lsrs.ro). Acestea vor fi trimise la adresa erasmus@lsrs.ro. LSRS va oferi, pentru prima data, si un Premiu Special in Arte. Acest premiu va fi jurizat de catre experti consacrati in acest domeniu si se adreseaza studentilor romani din strainatate cu rezultate exceptionale in domeniul artistic. |
![]() |
O poveste de succes Lucrez in cadrul Departamentului de Economie si Relatii Internationale, la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, UAIC Iasi si in semestrul al doilea al anului universitar 2011-2012 am beneficiat de o mobilitate Erasmus pentru cadrele didactice la Facultad de Educación y Humanidades, Universidad de Granada (Ceuta), Spania.
Am fost impresionata, de asemenea, de interesul manifestat de studenti pe parcursul celor 5 ore de curs, pe teme de Macroeconomie, pe care le-am avut cu ei. Studentii au prezentat o atentie sporita si astfel i-am putut implica in diferite discutii pe masura ce ei adresau intrebari. Aceste cursuri pe care le-am predat au reprezentat si o provocare lingvistica pentru mine intrucat le-am sustinut integral in spaniola. Desi pot purta o conversatie fluenta in spaniola, fara nici o problema, nu am avut niciodata ocazia, pana acum, sa folosesc aceasta limba in cadrul predarii cursurilor de specialitate. Dupa sustinerea prelegerilor, profesorii care au fost prezenti in sala au apreciat limbajul meu coerent, cursiv, clar precum si vocabularul economic bogat de care am dat dovada in spaniola. Pe langa experienta profesionala pe care am castigat-o in Ceuta, am fost foarte impresionata si de peisajul extrem de variat, ce incanta privitorul atat cu plajele frumoase cu palmieri dar si cu padurile de pin de pe dealurile si muntii care inconjura orasul. Ceuta este mica dar foarte cocheta, iar apropierea de Maroc ii confera o nota aparte din punct de vedere al culturii, gastronomiei si chiar a vietii de zi cu zi. Localnicii sunt foarte prietenosi si oricand dornici sa te ajute. Mergand de-a lungul coastei, privelistile sunt minunate atat spre Marea Mediterana cat si spre Oceanul Atlantic. Inainte de terminarea perioadei de mobilitate, am fost intr-o excursie de o zi in Maroc, organizata de profesorul coordonator Erasmus din Ceuta, Prof. Juan Miguel Alcántara Pilar, in cadrul careia au participat atat profesori cat si studenti veniti cu bursa Erasmus la Universitatea din Granada, Ceuta. In concluzie, pot spune ca, desi a fost relativ dificil de ajuns in Ceuta din Iasi, a meritat pe deplin efortul! Pentru mine a fost o experienta minunata si cu siguranta as recomanda oricarei persoane (student sau cadru didactic) care are posibilitatea sa beneficieze de o bursa Erasmus sa ia in considerare Facultad de Educación y Humanidades, Universidad de Granada (Ceuta), Spania. Laura Diaconu (Maxim) |
Erasmus-ul meu |
Totul a inceput pe 1 septembrie 2010. O studenta de la Relatii Economice Internationale urma sa-si petreaca urmatoarele 11 luni intr-un orasel mic, studentesc din nord-vestul Germaniei numit Bochum. Fusese acceptata la Hochschule Bochum unde urma sa studieze 2 semestre… Buna! Numele meu este Camelia Costea si sunt fericita absolventa a unui program Erasmus. Incercand sa aleg cele mai bune cuvinte, cele mai semnificative intamplari pentru a descrie ultimul an realizez ca este greu sa cuprinzi in 2 pagini ce inseamna Erasmus cu adevarat. Imi amintesc ziua cand tata m-a lasat la aeroportul Baneasa. Imi curgeau lacrimi pe obraz si singurul gand era sa-l iau pe tata cu mine in bagaj. In avion, alaturi de Hrisanta, care urma sa-mi fie colega de apartament si ulterior o prietena de nadejde, incercam sa ne imaginam ce vom gasi in Bochum. Aveam un sentiment de teama… teama de necunoscut si teama ca nu o sa vorbesc suficient de bine germana. Dupa 2 ore si 20 de minute de zbor, 2 trenuri si 1 taxi am ajuns in Europahaus, caminul unde fusesem repartizata. Ma astepta o camera goala, lipsita de culoare, pe care am umplut-o cu dorul de casa. Usor, usor a inceput sa capete nuantele Erasmus-ului. Am locuit cateva luni cu un cuplu de nemti, Anika si Johannes. Amabili, politicosi, foarte ordonati si punctuali. Nu s-a legat o prietenie intre noi, dar nu voi uita niciodata programul Anikai de intrat la dus dimineata. Randul meu era de la 7.15 pana la 7.45, dar eu ma miscam mai repede. Dupa cursul de limba am inceput si facultatea. A fost o intreaga bataie de cap sa intelegem sistemul lor, faptul ca imi pot alege singura cursurile la care vreau sa ma duc si ca biblioteca iti permite sa imprumuti o carte o luna de zile cu prelungire alte 5 luni. Erau multe lucruri de aflat, multe de inteles si si mai multe de experimentat. Cursul dura 3-4 ore si se luau des pauze de cafea si biscuiti, un bun prilej de a mai cunoaste cativa dintre colegi. Multi sunt ocupati, lucreaza in paralel si incearca sa fie independenti. Profesorii ne ofereau multe exemple practice. Studiile de caz, prezentarile si proiectele in echipa erau la ordinea zilei, iar pentru orice nelamurire ii puteai contacta oricand. Cat despre examene… da, a fost mai solicitant, au fost nopti albe, dar si rezultatele au fost bune. Sa revenim la camin. Aici se contopesc toate nationalitatile, unele la care nici nu m-as fi gandit. Spanioli, francezi, italieni, nemti, turci, mexicani, argentinieni, chileni, indonezieni, chinezi, coreeni, pakistanezi si multe alte etnii se aflau sub un singur acoperis. Prima persoana pe care am cunoscut-o a fost un mexican pe nume Julian. L-am intrebat langa tomberon cum se sorteaza gunoiul, stiind ca nemtii au reguli foarte stricte pentru asta. Incercam sa vorbesc o germana fara greseli. Dupa ce mi-am terminat discursul, mi-a spus ca nu a inteles si daca se poate sa-i explic in engleza. Engleza in Erasmus capata alte semnificatii. Toti o vorbesc in felul lor, cu accente diferite, deosebit de amuzante, dar la urma, urmei limba care ne oferea posibilitatea sa ne intelegem in grupuri ale caror membrii erau adunati din toate colturile lumii.Cu ajutorul lui Julian am mers la petreceri, unde am cunoscut alti Erasmusi debusolati ca mine. ESN (Erasmus Student Network) este una din organizatiile care planifica o sumedenie de evenimente pentru noii Erasmusi, incepand de la jocuri de societate, la cursuri de dans, excursii in alte orase, pana la petreceri cu tematica. E pacat sa ratezi vreun eveniment pentru ca pierzi ocazia sa cunosti lucruri noi. Asa am cunoscut culturile altora. Din seara in care fiecare a gatit ceva specific tarii lui, ne-am apropiat de alte culturi. E fascinant sa descoperi alte obiceiuri, traditii si mentalitati. Am trait un soc cultural si abia atunci mi-am dat seama ce putine lucruri stiu despre altii. Spiritul latin al argentinienilor, pofta de viata si modul de exprimare al italienilor prin gesturi, ritualul turcesc al mesei si punctualitatea germanilor sunt doar cateva din experientele traite. Pe masura ce timpul a trecut s-au legat prietenii. La inceput eram 4 romance de la ASE, iar in semestrul al II-lea 5. Acum suntem 5 prietene. Invatam alaturi de germana si alte limbi straine: spaniola si italiana de la prietenii mei, experimentam noi retete culinare, mergeam la baschet, pentru ca sportul in timpul liber este indragit de nemti si ofera studentilor nenumarate optiuni. Am facut excursii si am cunoscut mai mult din tara gazda. In fiecare zi remarcam diferentele intre societatea in care eram musafir si cea de acasa. In fiecare zi invatam ceva nou! Erasmus m-a schimbat, mi-a deschis orizonturi, mi-a aratat ca se poate si altfel, mi-a oferit prieteni minunati si amintiri care nu vor fi niciodata sterse. M-a determinat sa fiu independenta, sa caut singura solutii pentru problemele mele, sa am incredere in mine si in deciziile mele. Camelia Mihaela Costea |
![]() |
Proiectul intitulat:”Tehnici Inovative de Predare-invatare aplicabile in formarea profesionala a elevilor” , avand nr. LLP-LdV/VETPRO/2011/RO/010 a raspuns nevoii de formare pentru opt profesori formatori sau metodisti, cu activitate de mentorat din Colegiul Economic Hermes Petrosani. Ceea ce ne-am propus prin acest proiect a fost: sa consolidam dezvoltarea si perfectionarea metodelor de predare prin utilizarea instrumentelor e-learning in procesul educativ, sa utilizam platformele moodle, blogurile, site-urile de internet, sa aplicam metodele AEL, wiki, printr-un schimb de experienta realizat intr-un singur flux la Colegiul Vocational din cadrul Centrului Scolar Ptuj-Slovenia in perioada 7-20 mai 2012. Prin acest proiect s-a dorit sa se realizeze transferul, imbunatatirea, actualizarea competentelor, a metodelor si practicilor inovatoare in domeniul formarii profesionale, deplasarea accentului de la teorie la punerea in practica a competentelor pentru a duce la stimularea dezvoltarii fortei de munca in zonele defavorizate, dezvoltarea competentelor-cheie la elevi in scopul promovarii adaptabilitatii si flexibilitatii pe piata muncii, facilitand tranzitia de la scoala la viata activa. Iata cateva din impresiile din Slovenia ale acestora: “Mi-am imbunatatit competentele lingvistice, atat cele din vorbirea curenta, cat si cele din domeniul profesional datorita faptului ca am avut ocazia sa desfasor activitatile profesionale intr-un mediu in care se vorbea limba engleza si eventual germana.”(K.L) “Ne-am integrat cu usurinta in colectivul Colegiului Vocational Ptuj, fiind acceptati cu incredere si simpatie de colegii nostri sloveni si participand la viata socio-culturala totodata. Am ramas in contact cu ei dorind sa ne consultam periodic si sa dezbatem probleme cotidiene cu care ne confruntam in activitatea profesionala curenta“(M.S.) “Acest schimb de experienta a fost unul constructiv, organizatia de primire a corespuns cerintelor noastre, a fost potrivita pentru organizarea unui schimb de experienta privind metodele si practicile inovatoare in domeniul formarii profesionale. In timpul activitatilor de la Colegiul Vocational-Ptuj am apreciat modul in care institutia este racordata la cerintele de pe piata fortei de munca”(P.L) “Apartinem spatiului comun european si consider ca asemenea schimburi de experient „Din prima clipa cand am pasit pe pamantul sloven am stiut ca experienta pe care o voi acumula va fi unica. Cele doua saptamani de schimb profesional si intercultural au avut o influenta majora asupra viziunii mele privind invatamantul european. Prin activitatile derulate in cadrul schimbului am putut face o comparatie intre conditiile pe care le au elevii in scoala romaneasca si cei din Slovenia. M-a uimit grija statului sloven pentru elevii sai. Proiectul din Slovenia a insemnat pentru mine experienta profesionala, prietenie, cooperare si inca un pas spre perfectionarea mea.”(I.C) ”Participarea la acest program a avut o influenta pozitiva asupra perfectionarii mele in calitate de cadru didactic. A constituit un schimb de experienta european si mi-a oferit posibilitatea de a analiza, pe de o parte, activitatea didactica desfasurata in cadrul unui sistemul educational similar celui din care provin, iar pe de alta parte, de a compara metodologia de predare – invatare din tara noastra cu metodele aplicate in sistemul de invatamant sloven. In urma participarii mi-am revizuit si imbunatatit competentele de utilizare a metodelor e-learning in cadrul procesului de predare – formare a elevilor. Pe plan personal, mi-am imbogatit cunostintele generale referitoare la cultura, traditile, valorile poporului sloven si am avut ocazia sa vizitez o serie de obiective turistice.”(M.L) Cerasela Tetileanu |
![]() |
Proiectul Let`s Talk About Recycling Art |
Cel mai important produs final este un software de tip dictionar de cuvinte si semne care va asigura translarea pentru un numar de cuvinte de baza in trei limbi, turca-engleza-romana. Alt produs final este constituit din obiecte create in cadrul unor activitati de grup din alte materiale considerate inutile sau uzate. S-au realizat machetele unor cladiri istorice reprezentative din Istanbul din materiale reciclabile si s-a participat la serbarile specifice perioadei vizitei (Ziua Nationala a Turciei), la care au luat parte si parintii si reprezentantii comunitatii locale. S-a realizat o vizita la primaria districtului unde au fost prezentate primarului obiectivele si activitatile proiectului. Acesta a apreciat parteneriatul ca fiind novator si util si a oferit cadouri simbolice echipelor. La activitatea de plantare de pomi au participat pe langa echipele proiectului si ceilalti elevi, profesori si parinti prezenti. Toti elevii si parintii implicati din ambele echipe au participat cu interes apreciind deschiderea pe care acest parteneriat o ofera din toate punctele de vedere, conform obiectivelor proiectului. Legatura intre cele doua echipe se mentine in principal prin e-mail si pagina Facebook a proiectului. Pana in acest moment am stabilit si am filmat semnele specifice limbii turce, urmand ca cele pentru limba romana sa le filmam in cadrul celui de-al doilea schimb de elevi care va avea loc la Iasi.
Profesor Theodor Sirbuletu, coordonator de proiect |
Grecia, taramul muzelor |
Am auzit cu totii de Marile Piramide, de Marele Zid Chinezesc, de Muntele Olimp. ”Din auzite” a fost, pana nu de mult, cea mai rapida sursa de propagare a informatiei. Multe auzi, insa, si mai multe iti imaginezi, asta, pana intr-o zi, cand nu mai rezisti si mergi sa vezi cu ochii tai ceea ce auzul stia de atat de mult timp. Asa incepe aventura mea in Elada, pamantul vechii civilizatii grecesti, al zeilor, al muzelor, al povestirilor cu eroi neinfricati. Grecia, cea din zamislirile mintii noastre, exista oare cuadevarat? Am pornit sa aflu, intr-o dimineata fierbinte de iulie. Prin geamul autocarului imaginile se perinda prin fata ochilor ca actele unei piese de teatru scurt. Locurile prin care treci, desi nu le-ai mai vazut vreodata, iti par cunoscute. Specificul balcanic te insoteste peste tot, o buna parte din drum. Ajunsi in Grecia, peisajul se schimba. Campiile verzi iau locul unei vegetatii uscate, muntilor arizi. Livezile de maslini compenseaza, totusi, nevoia ochiului de verde. Cobor sovaielnic in tumultul capitalei eline. Un amestec pestrit de nationalitati si limba necunoscuta te fac sa crezi ca ai ajuns in Babilon. Nu e timp de pierdut insa, feribotul pleaca intr-o ora.
Timpul se comprima repede in fata frumusetii... alunecam pe valuri... la orizont se se iveste treptat Insula lui Zeus, Creta. Ochii nu se mai opresc din ras... la hotelul Semiramis unde suntem cazati, primul impuls este sa dai inapoi. Ai senzatia ca ai intrat in monitorul de acasa cu celebrul wallpaper exotic. Iesim hipnotizati pe faleza, oboseala drumului a disparut ca prin minune... adormim tarziu, in noapte, in zumzetul departat al valurilor. Zorii zilei urmatoare aduc in prim plan principalul motiv al deplasarii in Grecia: cursul Comenius „Digital Story Telling in the Classroom”. Cursanti din toate colturile Europei fac cunostinta cu profesorii. Toata pregatirea pe care o ai in spate (facultati, mastere, doctorate, atestate de limba) e gatuita de emotii. Niciodata in viata ta nu te-ai simtit atat de „expus”. Treptat realizezi ca si ceilalti participanti trec prin aceleasi stari. Capeti curaj. In amestecul de accente (limba e doar una, engleza) se leaga o simbioza. Orele incep...
Oricate experiente am avea, parca niciuna nu e suficienta... impactul este cu atat mai mare cu cat elementele de noutate sunt mai multe. Plecand de la cadrul in care s-a desfasurat, oamenii si culturile intalnite, si pana la programele invatate, cursul „Digital story telling in the classroom" a fost o oportunitate deschisa in calea invatamantului modern. Noi portite de acces, noi metode de predare, constientizarea nevoilor proprii si dezvoltare continua, acestea sunt principalele chei inerente invatamantului actual. Metodele coercitive sunt de domeniul trecutului. Mijloacele moderne (calculator, internet) duc educatia la un nou nivel. Semnat, al dumneavoastra calator in tara lui Zeus, |
Asistent Comenius sau....... drumul spre descoperire |
Experienta Comenius nu se poate descrie in cuvinte, trebuie traita! Acesta este si a fost raspunsul meu pe intreaga durata a stagiului de asistent Comenius, la intrebarile venite din partea persoanelor interesate sa candideze pentru un stagiu Comenius si care doreau sa vada aceasta experienta prin ochii mei.
Descoperirea unor noi metodologii didactice, posibilitatea de a pune in practica, aproximativ pe durata unui intreg an scolar, a cunostintelor dobandite in cadrul studiilor de Pedagogie, au condus catre imbogatirea experientei profesionale, deschizandu-mi noi orizonturi pline de resurse pe care nu le-as fi putut cunoaste fara ajutorul acestei experiente. Am apreciat foarte mult ajutorul colegilor, de care am avut parte de fiecare data cand l-am solicitat si totodata am simtit cum efortul pe care l-am depus a fost apreciat. Atunci cand activitatile propuse de catre asistentul Comenius sunt primite cu bratele deschise, succesul acestor activitati este inevitabil. Totodata am devenit mult mai responsabila si am invatat sa ma organizez in asa fel incat sa pot respecta termenele limita impuse pentru a putea obtine rezultatele asteptate. Pentru prima data am descoperit semnificatia si eficienta activitatilor CLIL iar acest lucru mi-a schimbat modul de a ma organiza si reorganiza cu usurinta pe parcursul unei singure ore de curs. Mi-am imbogatit cunostintele lingvistice invatand o noua limba straina, limba italiana, pe care nu as fi avut posibilitatea sa o studiez daca nu mi-ar fi fost data oportunitatea de a-mi desfasura stagiul Comenius in Italia. De asemenea, Comenius a reprezentat pentru mine posibilitatea de a ma imbogati ca persoana. Oamenii extraordinari pe care i-am cunoscut mi-au dat certitudinea ca familia este un loc unde se reunesc persoane extraordinare, indiferent de nationalitate, culoare, sex, religie, etc..., pentru a-si impartasi sentimente, emotii, idei. Unul dintre cele mai importante aspecte ale proiectului Comenius a fost pentru mine faptul ca mi s-a oferit posibilitatea de a-mi reprezenta tara si ca am putut-o face cunoscuta pentru minunatiile ce o caracterizeaza. Am incercat sa fiu un ghid cat mai complex al plaiurilor Romanesti si sper ca am si reusit. Deoarece avem nevoie intotdeauna de noi experiente pentru a ne imbogati spiritual si profesional sper ca aceasta scurta destainuire sa indrume pasii cat mai multor persoane catre o experienta Comenius extraordinara, plina de emotii, bucurie, entuziasm si reusita! Narcisa Enache- Asistent Comenius la |
Vizitele de studiu, de la participare la organizare Participarea la o vizita de studiu este o experienta care genereaza adesea provocari in viata profesionala a beneficiarilor si deschide institutiilor noi perspective, in special privind cooperare internationala. Anual, in Romania se organizeaza 8 vizite de studiu ale caror teme sunt direct corelate cu prioritatile nationale ale sistemului de educatie si formare profesionala si care reflecta bunele practici dezvoltate pe diferite componente ale sistemului, la nivel national. Pentru reusita vizitelor organizate, mentionam in cele ce urmeaza organizatorii romani in anul scolar 2011-2012: Avand in vedere ca pe 12.10.2012 este termenul limita pentru runda 2 la Vizite de studiu ii invitam pe toti cei interesati sa candideze, mai ales reprezentantii partenerilor sociali in educatie, ai institutiilor VET si pe cei care activeaza in institutiile localizate in mediul rural. |
![]() |
Mobilitate pentru formare continua a personalului implicat in domeniul educatiei adultilor Developing Oral Fluency for Teachers of Adult Learners: A Practical Ideas Course Ma numesc Sorina Monica Andrei si ca profesor de limba engleza la Scoala Postliceala Sanitara a Grupului Scolar de Servicii „Sfantul Apostol Andrei” din Ploiesti, am participat in perioada 29 iulie – 12 august 2012, la un curs de formare continua ce s-a desfasurat in binecunoscutul oras universitar Exeter din regiunea Devon, situat la aproximativ 250 kilometri de Londra, in sud-vestul Marii Britanii. Institutia de invatamant organizatoare este International Projects Centre, una dintre cele mai prestigioase din Marea Britanie in domeniul predarii cursurilor de limba engleza pentru profesori si pentru cei care nu sunt nativi (atat tineri cat si adulti), institutie acreditata de BRITISH COUNCIL si membra a ENGLISHUK. Incepand din 2010, cursul la care am participat, Developing Oral Fluency for Teachers of Adult Learners: A Practical Ideas Course, este sustinut in 5-6 sesiuni anual de catre profesori formatori bine pregatiti si se bucura de un real succes. In aceasta institutie, situata intr-o cladire istorica, aproape de centrul orasului Exeter si pe malul raului Exe cu vedere asupra intregului oras, sunt in permanenta mai multe cursuri ce se desfasoara in paralel, institutia putand fi considerata un colegiu in miniatura (in perioada in care am fost eu mai erau acolo cursuri destinate profesorilor de limba engleza din invatamantul primar si gimnazial, dar si cursuri CLIL pentru profesorii ce predau discipline diferite in limba engleza – in total am fost 100 de profesori din intreaga Europa). Participantii la stagiu au fost din: Romania-1, Belgia-1, Republica Ceha-1, Germania-2, Turcia-1, Italia-1 si Spania-4. De remarcat este faptul ca din cei 11, doar 7 au participat cu o bursa Grundtvig, iar eu am fost singura care a solicitat si completat Documentul de Mobilitate Europass, ceilalti venind cu fonduri proprii din dorinta de a studia o limba engleza de calitate si de a invata intr-un oras universitar britanic noi metode de predare la clasele de adulti. Diferentele culturale nu ne-au separat, din contra, am petrecut impreuna nu doar timpul destinat cursurilor, dar am si luat pranzul impreuna pe malul raului Exe, inconjurati de verdeata, lebede, turisti incantati de priveliste si britanici prietenosi dar excentrici. Am fost cazati la familii britanice din Exeter, am avut astfel privilegiul de a petrece timp pretios in compania gazdelor, englezi nativi, experienta ce ne-a permis imersiunea totala in limba engleza si posibilitatea de a ne imbunatati competentele lingvistice si de comunicare. Mai mult de atat, activitatile de socializare organizate pentru noi de IPC in fiecare seara ne-au ajutat sa ne cunoastem, sa facem schimb de experiente culturale, sa ne dezvoltam aria de cunostinte legate de tarile europene si de sistemele de invatamant de acolo in comparatie cu sistemul romanesc, sa legam prietenii care se pot concretiza in viitoare proiecte sau parteneriate si nu in ultimul rand, am invatat ce inseamna cetatenia activa europeana si rolul fiecaruia in marea familie ai carei membri suntem si noi. Activitatile desfasurate in cele doua saptamani au fost extrem de variate si au vizat nu doar dezvoltarea de competente lingvistice personale, ci si dobandirea de noi cunostinte, deprinderi si abilitati in predarea limbii engleze la clasele de adulti. Metodele folosite de trainera noastra, Catherine Newman, au fost deosebit de atractive, acestea au variat de la gruparea participantilor in moduri diferite si schimbarea locurilor in fiecare zi, pana la sustinerea unor activitati demonstrative in fata colegilor. Apreciez dinamismul cu care s-au desfasurat activitatile, provocarile lingvistice si metodice cu care am fost intampinati in fiecare zi si tipurile variate de activitati desfasurate care vizau exact ceea ce noi cautam: idei practice pentru dezvoltarea fluentei adultilor pe care ii avem drept elevi. Doresc sa remarc multitudinea de materiale cu care m-am intors de la curs si pe care intentionez sa le folosesc in noul an scolar impreuna cu toate ideile noi ce le-am insusit acolo. De asemenea si faptul ca trainera Catherine Newman continua sa ne trimita materiale pe mail chiar si dupa terminarea cursului. O activitate importanta a fost cercetarea a 20 de manuale de limba engleza ce puneau accentul pe dezvoltarea fluentei si alegerea celor mai interesante activitati pentru a le desfasura cu colegii in timpul cursului. Interesanta a fost si activitatea pe care a trebuit fiecare sa o sustina in fata colegilor, pentru care am avut timp alocat de pregatire si in urma careia am primit feed-back nu doar de la trainera, ci si de la colegi. Nu in ultimul rand doresc sa mentionez cea mai interesanta activitate pe care am avut-o la curs, si anume sustinerea unei prezentari in grupuri de trei persoane despre cultura britanica, fara utilizarea internetului in realizarea acesteia. Grupul din care am facut si eu parte a decis realizarea unui sondaj de opinie in randurile englezilor nativi despre cele mai reprezentative aspecte ale culturii britanice. Am intervievat 35 de britanici, care s-au dovedit a fi foarte receptivi si gata sa ofere informatii, atat pe strada, cat si in cafenele sau puburi, fiecare oferindu-ne 5 aspecte reprezentative ale culturii britanice in propria lor opinie. Analiza raspunsurilor a fost activitatea cea mai laborioasa, dar si cea mai interesanta, deoarece am reusit sa facem o statistica si chiar grafice cu topul aspectelor unice ale culturii britanice si am descoperit lucruri interesante despre englezi pe care le-am prezentat apoi si colegilor. Materialele puse zilnic la dispozitie, diversitatea metodelor de lucru si a strategiilor folosite si tipurile diferite de activitati au reprezentat o motivatie puternica pentru insusirea continuturilor si pentru consolidarea competentelor de predare a limbii engleze. IPC s-a ocupat in detaliu de sederea noastra in Exeter, de aceea a organizat pentru noi 4 excursii (prima in parcul national Exmoor, a doua in Tintagel – locul unde a trait regele Arthur si cavalerii mesei rotunde – si Boscastle, a treia in Bath – statiunea cu bai termale din vremea romanilor si ultima in Totnes, parcul national Dartmoor cu plimbare cu vaporul pe raul Dart si vizitarea oraselului Dartmouth – locul de unde au plecat primii pelerini spre America in 1620), excursii in care am avut ocazia sa vedem cele mai interesante locuri din Devon, sa aflam multe detalii de la ghizii ce ne-au insotit si sa intelegem mai bine cultura britanica si modul de viata al englezilor. De asemenea in fiecare seara au existat activitati culturale si de socializare organizate de IPC pentru noi: participarea la doua Red Coat Guided Tours – plimbari gratuite cu ghizi in Exeter pentru a afla despre istoria, cultura, traditiile si obiceiurile mai mult sau mai putin excentrice ale locuitorilor de pe raul Exe, despre fantomele ce bantuie inca nestingherite vechile si modernele cladiri din centrul orasului, stingand si aprinzand luminile si televizoarele dupa bunul plac si spre deliciul turistilor, organizarea unei serate – pentru invatarea si practicarea dansurilor traditionale englezesti si a unui curs de salsa, intalniri in puburile autentic englezesti din Exeter – pentru a cunoaste atmosfera vietii din Marea Britanie si cultura englezeasca legata de pub quiz-uri (bine-cunoscutele concursuri de cultura generala si britanica ce se desfasoara intre echipe doar in puburile englezesti, cu toate ca formatoarea a organizat unul chiar in ultima zi de curs). Vizitarea in amanunt a orasului (Catedrala din Exeter, parcurile si muzeele) impreuna cu ceilalti participanti la curs, la fel si intalnirile intr-un mediu informal ne-au dat ocazia sa socializam folosind limba engleza si sa aflam multe unii despre altii si despre realitatile sociale si educationale aflate in tarile din care proveneam fiecare. Unul din scopurile acestui curs – crearea situatiilor de comunicare efectiva in limba engleza pentru dezvoltarea fluentei participantilor – a fost atins pe de-a-ntregul, baia de limba ajutandu-ne in mod clar sa ne perfectionam abilitatile de comunicare orala, de relationare in limba engleza si de exprimare a propriilor opinii. De asemenea, a reprezentat contextul propice pentru ca toti cursantii sa-si insuseasca temeinic elemente esentiale de cultura si civilizatie britanica, o multime de detalii legate de istoria recenta sau mai indepartata a Marii Britanii si aspectele definitorii ale acestui spatiu european. |
![]() |
Cine ce face in echipa TiA |
Vara aceasta a fost plina si odata cu ea au venit si o serie de modificari in echipa Tineret in Actiune! Structura cu distributia de sarcini actualizata impreuna cu datele de contact este disponibila la http://www.tinact.ro/contact-an |
Laboratorul de Educatie Nonformala – din nou, zile bune pentru nonformal! |
Ca si la cele 3 editii de pana acum, organizate de ANPCDEFP prin Programul Tineret in Actiune, si in acest an Laboratorul si-a propus sa promoveze educatia nonformala in mod activ, prin metode de invatare ce pot fi preluate si aplicate la nivelul comunitatilor. De asemenea, evenimentul a urmarit realizarea unui schimb de bune practici intre actori educationali din Romania si lucrul in retea. Ce a insemnat a 4-a editie? Biblioteca vie, Photovoice, ProAction café, Debate, Storytelling, Teatru forum, Teatru de umbre, Teatru labirint, Teatru de improvizatie, Origami-teatru, animatie stradala, animatie socio-educativa, dans contemporan, socio-drama, teatru playback, fotoanimatie. A insemnat 40 de participanti dornici sa cunoasca nonformalul si sa il duca mai departe. A insemnat invatare, bucurie, descoperire, reflectie, planuri de viitor, actiune. Au fost, si in acest an, zile bune pentru nonformal. |
Oricine poate invata. Oriunde. Tot Timpul. |
|
Curs de formare raport final TiA A fost lansat un nou apel la participare pentru cursul de formare dedicat intocmirii raportului final pentru proiectele aprobate in cadrul Programului Tineret in Actiune. Coach 2B, Leader 2B, Mentor 2B Tic Tac in Germania SOHO in Malta ATOQ in Danemarca European Citizenship in Youth Work - Turcia |
![]() |
Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare - prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate - pentru toti actorii implicati in proiecte europene. Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012
Publicat o data la 3-4 ani, raportul reuneste diverse surse de date si ofera o imagine de ansamblu completa asupra predarii limbilor in cele 32 de tari participante. Raportul prezinta si tendintele in predarea limbilor straine de-a lungul anilor si analizeaza situatia curenta prin comparatie cu cea din trecut. Studiul ia in considerare 61 de indicatori, repartizati in cinci categorii: context, organizare, participare, profesori si metode de predare. Aceste date statistice sunt insotite de o descriere a contextului si organizarii activitatii de predare a limbilor straine, a gradului de participare a elevilor si a formarii initiale si ulterioare a cadrelor didactice. Raportul intitulat Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012 confirma faptul ca engleza este categoric cea mai predata limba straina in aproape toate tarile europene, urmata de departe de franceza, spaniola, germana si rusa. Raportul subliniaza ca un numar tot mai mare de elevi studiaza acum doua limbi timp de cel putin un an in cadrul invatamantului obligatoriu. Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012 este o publicatie produsa in comun de Eurydice/Eurostat, in stransa colaborare cu Comisia Europeana. Publicatia este redactata in limba engleza. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/143EN.pdf .... si multe alte titluri interesante..... Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese: |
![]() |
![]() |
... te informeaza: |
Stagii la Parlamentul European pentru persoanele cu dizabilitati |
Principalul scop al programului este de a oferi unor persoane cu dizabilitati o experienta de lucru semnificativa, ca stagiar la Parlamentul European, dandu-le sansa de a se familiariza cu activitatile acestei institutii. Date limita pentru inscriere este: 15 octombrie (pentru perioada 1 martie - 15 septembrie) Mai multe informatii sunt disponibile pe site-ul Eurodesk Informatii despre alte stagii in institutii si organizatii europene cu termene limita in aceasta luna gasiti aici: |
Premiul european pentru pasiuni de-o viata - Seconda Luna |
Concursul se adreseaza tuturor: persoane fizice, grupuri informale si persoane juridice, rezidente sau stabilite oficial in UE sau pe teritorii din UE. Participantii trebuie sa aiba sau sa impartaseasca o pasiune comuna, cu titlu profesional sau nu, indiferent de domeniu sau sector. Data limita pentru preinscriere este: 16 octombrie 2012, ora 18.00 GMT (prin e-mail) Mai multe informatii: http://www.lasecondaluna.it/ |
Concursul de eseuri pentru tineri CIPE 2012 |
Centrul pentru Intreprinderi Private Internationale (CIPE) a lansat competitia de eseuri 2012. Scopul este de a incuraja tinerii sa schimbe idei despre cum se pot crea oportunitati pentru tineri sa intareasca democratia si sectorul privat in tarile din care provin. Sunt invitati sa participe studenti si tineri profesionisti din intreaga lume care au intre 18 si 30 de ani. Pentru fiecare categorie, cei clasati pe locurile I, II si III vor primi un onorariu de 500 de dolari, iar CIPE va publica eseurile castigatoare. Castigatorul marelui premiu va fi invitat in Statele Unite, cu toate cheltuielile asigurate, pentru a participa la viitoarea conferinta CIPE pe tema democratiei si spiritului antreprenorial, care este programata pentru luna aprilie 2013. Data limita: 19 octombrie 2012 Mai multe informatii gasiti pe site-ul Eurodesk: |
Juvenes Translatores: concurs de traduceri pentru scoli |
Ei vor putea sa-si aleaga combinatia de limbi, dintre limbile oficiale ale UE, respectiv limbile din care si in care vor traduce. scolile din toata Europa sunt invitate sa se inscrie pe site-ul Juvenes Translatores in perioada: 1 septembrie - 20 octombrie 2012. Mai multe informatii: http://ec.europa.eu/translatores/index_en.htm |
CL!CK About It: concurs mondial de fotografie |
Tema este: Crize si dezastre. Fotografii profesionisti si amatori pot trimite fotografii care surprind dezastre naturale, revolte politice, conflicte, crize financiare, crize ale dezvoltarii, viata urbana si schimbarile climatice. Doi fotografi laureati (unul profesionist si unul amator) vor fi selectati pentru a participa la un reportaj pe o tema specifica organizat de Centrul European pentru Jurnalism. Data limita pentru trimiterea fotografiilor este: 29 octombrie 2012 Toate detaliile legate de participare se gasesc pe: http://new.clickaboutit.net |
Concurs: Show me inclusion |
Participantii pot realiza videoclipuri, fisiere audio, desene si crochiuri pe urmatoarele teme: Cea mai buna productie va fi prezentata public cu ocazia Zilei internationale pentru eradicarea saraciei, pe 17 octombrie 2012. Data limita pentru trimiterea materialelor este: 31 octombrie 2012, ora 23:59 CET Mai multe informatii: http://www.endexclusion.eu/contest |
Concurs european de design |
Concursul este deschis tuturor tinerilor europeni cu varste intre 14 si 29 de ani. Scopul concursului este de a promova siguranta rutiera pentru motociclisti, care nu ar trebui sa poarte doar casca, ci un echipament complet de protectie. Modelul premiat al concursului va intra in productie, iar autorii urmatoarelor trei proiecte laureate vor castiga o excursie la Paris si multe alte cadouri. Data limita este: 30 noiembrie 2012 Mai multe informatii: http://www.concourseuropeendudesign.com |
Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info. |
Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. |