Cuprins:

Termene limita

Erasmus

Comenius

Grundtvig

Leonardo da Vinci

Eurydice

Tineret in Actiune

Eurodesk

Vizite de studiu

21 februarie 2012

- Proiecte de parteneriat scolar - proiecte multilaterale si bilaterale

- Proiecte Comenius Regio
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_COM_2012.pdf

21 februarie 2012

PROIECTE DE PARTENERIAT
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_LDV_2012.pdf

30 martie 2012

Pentru aceasta runda candidatii trebuie sa selecteze vizite de studiu ce se desfasoara in intervalul septembrie 2012 - februarie 2013.
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2012_VS.pdf

09 martie 2012

Termen limita de depunere a candidaturilor pentru actiunile descentralizate Erasmus Mobilitati (toate tipurile), si Programe Intensive (IP).
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/apel_Erasmus_2012.pdf

Termen limita deschis

VIZITE SI SCHIMBURI PENTRU PERSONALUL IMPLICAT IN EDUCATIA ADULTILOR

Candidaturile trebuie trimise cu cel putin 8 saptamani inainte de inceperea activitatii.
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2012.pdf
21 februarie 2012

- Parteneriate pentru invatare

- Ateliere
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2012.pdf

Editia 2011 a premiilor European Language Label (ELL) – Certificatul European pentru proiecte inovatoare si creative in domeniul predarii si invatarii limbilor straine




Castigatorii premiilor European Language Label 2011 sunt:

 

Institutie

Proiect

Judet

Punctaj

1

Fundatia EuroEd

IN-CLASS: INTERNATIONAL COMMUNICATION AND LANGUAGE ASSESSMENT

Iasi

33

2 

Liceul de Arta Margareta Sterian

HEALTHY EATING AND PHYSICAL ACTIVITIES TO PROMOTE LEARNING FOR A BETTER LIFESTYLE

Buzau

28

3

Academia de Studii Economice Bucuresti

RESEARCH AND TEACHER EDUCATION FOR BUSINESS AND ECONOMICS (EDU-RES) – THE ADDED VALUE OF LIFELONG LEARNING AND INTERDISCIPLINARY NETWORKING

Bucuresti

27

4

ISJ Cluj

INTERNATIONAL SCHOOL ENGLISH DRAMA FESTIVAL

Cluj

27

5

Fundatia EuroEd

LET’S BECOME A BILINGUAL FAMILY

Iasi

27

6

Scoala cu cls I-VIII nr.6 Grigore Antipa

YOUNG - BRIDGES FOR THE FUTURE

Botosani

26,5

7

Liceul Teoretic Mihail Kogalniceanu

ARCHITEACHING

Vaslui

26

8

Colegiul Tehnic Danubiana

GLOBAL ANALYSIS OF HEALTH SYSTEM STRUCTURE AND EMPLOYABILITY OF VET SYSTEMS IN THE EUROPEAN HEALTH STRUCTURE

Neamt

25,5

9 

Grup Scolar Transporturi Auto Henri Coanda

IMPROVING PROFESSIONAL AND LANGUAGE SKILLS OF AUTO MECHANICS THROUGH WORK EXPERIENCE ABROAD

Arad

24

10

Grupul Scolar Agricol Oravita

TRAINING STUDENTS FOR AGRICULTURE ORAVIȚA AGRICULTURAL SCHOOL GROUP MILLENIUM

Caras Severin

23,5

11

Colegiul Economic Hermes - Petrosani

GET ADULTS MAKE EVENTS

Hunedoara

23,5

Ceremonia de decernare a premiilor va avea loc pe 16 martie 2012, la sediul Reprezentantei Comisiei Europene din Bucuresti.

Institutiile care au depus candidaturi isi pot consulta punctajul obtinut la: http://www.llp-ro.ro/llp.php?id=50&d=55&menu=29

Felicitari tuturor si mult success in continuare!

In data de 24 februarie 2012, Departamentul ERASMUS va organiza Seminarul Erasmus, seminar care va avea loc in Bucuresti, la sediul Agentiei din Calea Serban Voda 133. La seminar sunt asteptati sa ia parte reprezentanti ai Birourilor pentru Programe Comunitare din universitatile inscrise in program, reprezentanti ai ESN – Erasmus Student Network, studenti si cadre didactice.

In data de 28 februarie 2012, Departamentul ERASMUS va organiza Seminarul Erasmus - IP, seminar care va avea loc in Bucuresti, la sediul Agentiei din Calea Serban Voda 133. La seminar sunt asteptati sa ia parte coordonatori, reprezentanti ai proiectelor IP finantate si noi candidati.


Programul Erasmus: 25 de ani de schimbare de vieti si deschideri de orizonturi

Bruxelles, 30 ianuarie 2012 - Erasmus, cel mai de succes program de schimb de studenti din lume, isi sarbatoreste anul acesta cea de-a 25-a aniversare. Aproape trei milioane de studenti au beneficiat de o perioada de studiu sau de un stagiu in strainatate de la crearea programului Erasmus, in 1987. Sub deviza "Erasmus: 25 de ani de schimbare de vieti si deschideri de orizonturi", manifestarile dedicate aniversarii de argint au fost lansate de Androulla Vassiliou, comisar european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret. Mobilitatea Erasmus reprezinta un element central al strategiei Comisiei de combatere a somajului in randul tinerilor printr-o mai mare concentrare asupra dezvoltarii competentelor.

"Impactul Erasmus a fost enorm, nu numai pentru fiecare student in parte, ci si pentru economia europeana in ansamblu. Prin sprijinul sau pentru un proces de invatare la calitate inalta si un sistem modern de invatamant superior, cu legaturi mai stranse intre lumea academica si angajatori, Erasmus ne ajuta sa aducem mai aproape oferta de calificari la cererea de pe piata muncii. De asemenea, programul le ofera tinerilor increderea si capacitatea de a lucra in alte tari, unde s-ar putea gasi locurile de munca potrivite pentru ei, in loc sa fie prinsi in capcana distantei geografice", a declarat presedintele Barroso.

Androulla Vassiliou a adaugat: "Erasmus este una dintre marile povesti de succes ale Uniunii Europene: este programul nostru cel mai cunoscut si mai popular. Schimburile Erasmus permit studentilor sa isi imbunatateasca cunostintele de limbi straine si sa dezvolte competente, precum capacitatea de adaptare, care le imbunatatesc perspectivele de ocupare a unui loc de munca. De asemenea, programul ofera oportunitati pentru profesori si alte categorii de personal de a vedea in ce fel functioneaza invatamantul superior in alte tari si de a se intoarce acasa cu cele mai bune idei. Cererea de burse Erasmus depaseste cu mult resursele disponibile in multe tari - unul din motivele pentru care intentionam sa extindem posibilitatile de studiu si formare in strainatate in noul nostru program pentru educatie, formare si tineret Erasmus pentru toti."


În anul universitar 2011/2012, peste 250.000 de studenti vor beneficia de pe urma programului Erasmus. Cele mai populare destinatii pentru studentii sunt preconizate a fi Spania, Franta, Marea Britanie, Germania si Italia, in timp ce tarile care trimit cei mai multi studenti in strainatate sunt preconizate a fi Spania, Franta, Germania, Italia si Polonia. UE a alocat aproximativ 3 miliarde EUR pentru Erasmus pentru perioada 2007-13.

Erasmus pentru toti ar regrupa toate sistemele UE si internationale actuale din domeniul educatiei, formarii profesionale, tineretului si sportului, inlocuind sapte programe existente cu unul singur. Acest lucru va spori eficienta, va urma procedura de solicitare a granturilor si va reduce duplicarea si fragmentarea. În cadrul noului program, obiectivul este ca pana la 5 milioane de oameni, aproape dublu fata de prezent, sa aiba sansa de a studia, de a se forma sau de a preda in strainatate. Propunerea Comisiei este dezbatuta in prezent de catre statele membre si Parlamentul European, care decid viitorul buget.

Evenimente care marcheaza aniversarea
Manifestarile cu ocazia celei de-a 25-a aniversari a programului Erasmus au fost lansate in data de 30 ianuarie 2012 la Bruxelles printr-o conferinta.

In plus, ambasadorii Erasmus au fost premiati in timpul ceremoniei de la Theatre de Vaudeville de catre Androulla Vassiliou, comisar european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret si au fost primiti de noul presedinte al Parlamentului European, Martin Schulz.

Danemarca, detinatoarea presedintiei UE in prima jumatate a anului 2012, va organiza, impreuna cu Comisia Europeana, si o conferinta legata de continuarea programului, la 9 mai, la Copenhaga. Aniversarea va fi sarbatorita si in cadrul unor evenimente organizate in statele membre.

Ambasadori Erasmus din cele 33 de tari care participa la program vor prezenti la multe dintre aceste evenimente.

Pentru Romania ambasadorii Erasmus sunt Laura A. Popa - absolventa a Academiei de Studii Economice Bucuresti si Prof. Univ. Dr. Ion Visa - Rector al Universitatii Transilvania din Brasov.

Ambasadorii, un student si un membru al personalului didactic, au fost alesi sa reprezinte fiecare tara, pe baza impactului pe care Erasmus l-a avut asupra vietii lor profesionale si personale; rolul lor este sa incurajeze alti studenti si membri ai personalului didactic sa profite de oportunitatile pe care acesta le ofera pentru a schimba vieti si a deschide orizonturi. În cadrul conferintei din mai, de la Copenhaga, ei vor prezenta "Manifestul Erasmus", care va expune viziunea lor cu privire la dezvoltarea viitoare a mecanismului.


Stiri de la Liga Studentilor Romani din Strainate

Castigatorul Premiului Studentul Roman ERASMUS al Anului: Ion Badea

Student al Facultatii de Energetica din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti, a beneficiat de o mobilitate de studiu ERASMUS la Ecole Nationale Superieure d’Arts et Metiers, centrul din Cluny, Franta. Pe durata stagiului, a vizitat numeroase uzine din regiune, ce s-au remarcat prin grija pentru natura, a studiat planuri de reductoare de TGV-uri de la ALSTOM si transmisia prin curea folosita la masini de macinat piatra. Toate cunostintele si competentele acumulate in urma vizitelor au fost aprofundate prin proiecte autonome in grupuri multiculturale. Unul dintre acestea a fost proiectul "Main à la Pate", ce avea un dublu scop: social si pedagogic. În cadrul acestui proiect, a conceput impreuna cu colegii sai o pubela in forma de casa pentru reciclarea dopurilor de plastic, data in folosinta unei scoli din Macon. Un al doilea proiect a fost amenajarea unui teren dintr-un parc central ca amfiteatru de vara in care sa se tina diverse spectacole. Acesta a fost realizat efectiv de peste 150 de studenti din cadrul scolii in mai putin de 24 de ore, primind laudele si multumirile primarului si ale arhitectului orasului. Despre hotararea de a participa la programul ERASMUS, Ion spune: "Ceea ce m-a motivat sa aplic a fost interesul meu pentru diferite culturi, placerea de a descoperi o lume noua, plina de suspans si necunoscut."

Castigatoarea Premiului Special ERASMUS 2012 oferit de Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale: Alina Marcu.

Absolventa a Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din cadrul Universitatii din Bucuresti, a beneficiat de o mobilitate de studiu ERASMUS la Universitatea Masaryk din Brno, Republica Ceha. A urmat cursuri de comunicare interculturala, ce i-au prezentat o alta fateta a comunitatii internationale, cursuri de propaganda, in urma carora a invatat diferenta dintre relatii publice si manipulare, dar si cursuri de PR politic american, ce i-au oferit o alta perspectiva a relatiilor publice politice. S-a implicat in proiecte si activitati organizate special pentru studentii Erasmus. Astfel, a devenit membru voluntar al uneia dintre sectiunile locale Erasmus Student Network, International Students’ Club Brno, o asociatie non-profit care colaboreaza cu universitatile din acel oras pentru a le oferi studentilor straini o experienta cat mai placuta pe durata stagiului lor de studii. Spune despre experienta ei ERASMUS: "Cuvantul definitoriu pentru intreaga experienta a fost un verb, "a descoperi". Ii descoperi pe cei din jur, te descoperi pe tine ca om si ca viitor profesionist si apoi ii redescoperi pe cei de acasa, ii vezi cu alti ochi, ii intelegi mai bine."


PROIECT BILATERAL COMENIUS (2010 - 2012)
"LANGUAGE AND BUSINESS FOR AN OPEN EUROPE" Colegiul Economic "Anghel Rugina" Vaslui

"Language and Business for an Open Europe" este un proiect scolar bilateral Comenius desfasurat de Colegiul Economic "Anghel Rugina" Vaslui in parteneriat cu Instituto Professionale di Stato per I Servizi Alberghieri Della Ristorazione "Pietro Piazza" din Palermo, Italia, proiect finantat cu sprijinul Comisiei Europene, prin "Programul de Invatare pe tot Parcursul Vietii".

Prin activitatile desfasurate in cadrul proiectului se urmareste sa se furnizeze noi materiale care sa vina in sprijinul derularii activitatilor de predare-invatare in cadrul orelor de limbi straine. Concentrandu-se pe aspectele practice, proiectul faciliteaza o mai buna achizitionare a vocabularului specific in limbi moderne si o mai buna integrare sociala si profesionala a elevilor la nivel local, national si international. Ne propunem sa dezvoltam abilitatea elevilor de a comunica in limbi straine, de a folosi un vocabular specific in situatii practice in profesia lor viitoare in domeniul turismului (in special sa infiinteze o agentie de turism si sa coopereze cu agentii din strainatate pentru a furniza cele mai bune oferte clientilor) cu scopul de a promova o afacere de o inalta calitate la nivel international. Elevii sunt motivati sa realizeze activitati si produse inovatoare atat pentru ei cat si pentru profesori, dandu-ne totodata posibilitatea cunoasterii celor doua culturi si identificarea asemanarilor si deosebirilor ca elemente originale si de bune practici in domeniul turismului la nivelul celor doua scoli partenere, dar si la nivel national.

In cadrul primului an de proiect cele doua echipe au lucrat la infiintarea unei agentii virtuale de turism "EuroRomIt Travel", elaborand portofoliul de documente necesare infiintarii si dezvoltarii activitatii agentiei de turism si au construit website-ul proiectului si pe cel al agentiei.

Schimbul de elevi din luna mai 2011 desfasurat de grupul roman, alcatuit din 20 de elevi si 5 profesori, a urmarit dezbaterea materialelor elaborate, imbunatatirea competentelor lingvistice si de comunicare atat in limba engleza, cat si in limba partenerului. Elevii si profesorii romani au urmat anterior un curs intensiv de limba italiana pentru nivel incepator-mediu, si astfel mobilitatea a oferit ocazia de a pune in practica elementele teoretice achizitionate in cadrul pregatirii lingvistice. De asemenea, elevii au utilizat cunostintele teoretice predate de profesorii de limbi straine, de stiinte economice si turism si de TIC.

Pe toata perioada desfasurarii proiectului, elevii din cele doua echipe de proiect au fost si sunt implicati sa lucreze intr-o agentie de turism virtuala, urmaresc si lucreaza la diferite aspecte in firma pentru a dobandi experienta in domeniul turismului si pentru a se familiariza cu vocabularul specific in limbile romana, italiana, engleza si franceza. Se folosesc de acest vocabular pentru a pune bazele afacerii si pentru a o dezvolta, lucrand de asemenea la un ghid practic care sa includa toate documentele necesare infiintarii unei astfel de agentii si dezvoltarii ei (studii de piata, articole ale incorporarii, plan de afaceri, schema de organizare, descrierile posturilor, reguli de functionare, etc.).

Astfel, primul an de derulare a proiectului bilateral Comenius a fost un an cu multe realizari. Au fost finalizate toate activitatile si produsele stabilite la inceputul proiectului si a fost realizat schimbul de elevi romani in Italia - o experienta culturala si educationala cu un impact major asupra echipelor din cele doua scoli. Credem ca am reusit sa schimbam in mod pozitiv atitudinea fata de modul de invatare, sa dezvoltam simtul de responsabilitate al elevilor si abilitatea de a lucra in echipe atat la nivel local, cat si international, sa formam un comportament adecvat cetatenilor dintr-o societate multiculturala, sa promovam cunoasterea, intelegerea si respectul fata de cele doua limbi materne si culturi si sa imbunatatim competentele sociale, lingvistice si de comunicare ale elevilor pentru o mai buna integrare pe piata europeana a muncii.

Impactul activitatilor asupra celor doua scoli partenere si asupra comunitatilor locale consta intr-o mai buna intelegere a dimensiunii europene in educatie, in imbunatatirea abordarilor metodologice de predare a limbilor straine si a disciplinelor economice, in implicarea activa a profesorilor in consolidarea unui mediu educational prielnic unei dezvoltari pe termen lung si, nu in ultimul rand, in cresterea reputatiei si imaginii celor doua scoli in comunitatea locala si in randul parintilor.

Loredana Pintilie
Coordonatorul proiectului bilateral
Colegiul Economic "Anghel Rugina" Vaslui


Vizitele de studiu in sprijinul dezvoltarii practicilor manageriale in domeniul educatiei si formarii profesionale

In ultimii ani interesul pentru participarea la vizitele de studiu a crescut considerabil, data fiind relevanta temelor pentru domeniul educatiei si formarii profesionale in ceea ce priveste managementul scolar, asigurarea calitatii in educatie si formare profesionala, dezvoltarea cooperarii intre actorii cheie din domeniu, corelarea sistemului de educatie si formare profesioala cu nevoile pietei muncii, formarea initiala si continua a cadrelor didactice sau invatarea permanenta.

Cele mai solicitate vizite de studiu de catre beneficiarii romani vizeaza: oportunitati egale pentru gurupuri dezavantajate, mecanisme de asigurare a calitatii in institutiile de educatie si formare profesionala, utilizarea TIC in educatie, leadership si management in institutiile scolare si de formare profesionala.

Impactul si rezultatele participarii sunt cel mai adesea reflectate prin: stabilirea unor noi contacte cu specialisti europeni in domeniul educatiei si formarii profesionale, initierea unor parteneriate internationale pornind de la teme de interes; adoptarea unor noi practici manageriale, etc.

In anul 2012 cei interesati sa candideze pot aplica pentru una dintre cele doua runde de selectie (Runda 1 - 30.03.2012- daca vizitele selectate se desfasoara in intervalul septembrie 2012- februarie 2013 sau Runda 2 - 12.10.2012 daca vizitele selectate urmeaza sa se deruleze in intervalul februarie - iunie 2013).

Beneficiaza de prioritate candidatii care provin din institutii localizate in mediul rural si cei care provin din institutii de formare profesionala (VET).

Toate informatiile privind modul de depunere a candidaturii sunt publicate in Apelul National pentru Vizite de studiu - 2012.


Asistent Grundtvig

Doresc sa va impartasesc instrumentul dezvoltat ca urmare a experientei mele ca asistent Grundtvig in cadrul organizatiei Terra Nuova, Roma Italia. Am conceput un mic ghid pentru a incuraja atat persoanele care doresc sa beneficieze de o bursa de asistent Grundtvig cat si organizatiile care doresc sa primeasca un asistent Grundtvig in 2012 sa utilizeze aceasta oportunitate.

Gasiti ghidul pe site-ul www.formarestudia.ro sau la http://independent.academia.edu. Ghidul este inclus si in baza de date a grupului Grundtvigers.

Mult succes,
Smaranda Sandulescu
Formare Studia
Iasi


Asistent Grundtvig

De la jumatatea lunii august 2011 ma aflu la Berlin ca asistenta Grundtvig in cadrul departamentului de schimb cultural al MitOst e.V. (www.mitost.org), o asociatie ce desfasoara proiecte cu tarile Europei centrale, de est si sud-est in domeniul cooperarii culturale, al educatiei si participarii civice.

In aceasta prima perioada am participat intre altele la:
- pregatirea si desfasurarea primelor seminare din cadrul programului de perfectionare in management cultural "Manageri Culturali din Europa centrala si de est" - http://www.moe-kulturmanager.de/
- desfasurarea seminarului de pregatire a plasamentelor in cadrul proiectului Tandem (Turkey - European Union) de colaborare si schimb de experienta intre actori culturali din Turcia si tari ale Uniunii Europene - http://www.mitost.org
- organizarea Festivalului MitOst in Cehia, care a oferit un program complex (workshop-uri pe teme diverse, discutii, evenimente culturale, etc.) membrilor asociatiei din intreaga Europa - http://www.mitost.org/mitglieder/mitost-festival.html - In toamna lui 2012 Festivalul MitOst va avea loc in Ruse, Bulgaria
- conceperea unui nou proiect virtual privind transferul de cunostinte si experiente intre experti si manageri culturali tineri din Europa Centrala, de Est si Sud-Est
Pe scurt, prima jumatate a asistanatului a trecut cu folos si sunt recunoscatoare pentru aceasta oportunitate. Tuturor celor interesati de programele si proiectele mentionate le stau cu drag la dispozitie cu informatii suplimentare.

Andra Vaida
Centrul Cultural German Timisoara


Voluntarii seniori pentru comunitatile locale!

Dat fiind ca 2012 este Anul european al imbatranirii active si al solidaritatii intre generatii, anul acesta Fundatia "Onkentes Kozpont" din Ungaria si Asociatia Caritas Alba Iulia din Romania doresc sa isi concentreze atentia asupra persoanelor in varsta printr-un program de voluntariat senior.

Scopul proiectului este promovarea voluntariatului in randul persoanelor de peste 50 de ani cu ajutorul celor 12 voluntari seniori participanti in programul derulat de catre cele doua asociatii. Institutiile partenere in proiect urmaresc ca rolul seniorilor in societate sa fie evidentiat prin programe de voluntariat. Programul de voluntariat Grundtvig SVP derulat in cadrul Programului Invatare pe tot parcursul vietii presupune un schimb de voluntari de trei saptamani in Romania si Ungaria.

In primavara anului 2012 sase voluntari de cetatenie romana au oportunitatea de a se familiariza cu sectorul de voluntariat din Ungaria, de a se implica in diverse activitati de voluntariat din Pecs, Szeged și Zalaegerszeg. In etapa din toamna sase voluntari de cetatenie maghiara de peste 50 de ani vor calatori in trei orase din Transilvania ca sa efectueze activitati de voluntariat, implicandu-se in viata comunitatii locale. Seniorii vor ajuta in domenii sociale, diferite activitati pentru: copii, varstnici, persoane cu nevoi speciale, persoane cu dizabilitati, persoane spitalizate etc.

In data de 2 februarie 2012 a avut loc o intalnire intre cele doua organizatii partenere la Budapesta, al carei scop a fost pregatirea primului stagiu de voluntariat din Ungaria in primavara anului 2012. In cadrul intalnirii, cele doua organizatii au avut posibilitatea sa se cunoasca mai bine si sa afle mai multe despre domeniile de activitate ale fiecarui partener.

In urma intalnirii pregatitoare reprezentantii organizatiilor au schitat responsabilitatile organizatiilor in cadrul programului de voluntariat Grundtvig Senior. Organizatia de trimitere (Caritas Alba Iulia) are urmatoarele responsabilitati: selectie, pregatire, transport, comunicare si follow-up. Sarcinile organizatiei de primire (Onkentes Kozpont Alapitvany) vor fi primirea voluntarilor, pregatirea activitatiilor de voluntariat, activitati de timp liber, cazare, etc. In urma intalnirii s-a reusit si redactarea unui program concret, planul de activitate si deadline-uri.

Primul schimb de voluntari va fi efectuat intre 22 aprilie 2012 si 13 mai 2012, când seniorii din Romania vor efectua munca in folosul comunitatii timp de trei saptamani in Ungaria. Speram ca intorcandu-se acasa vor impartasi si vor pune în practica experientele dobandite în Ungaria in folosul comunitatilor lor, promovand cultura voluntariatului si in randul celor de varsta a treia.

http://caritas-ab.ro/index_main.php?menu=2328&almenu=1&lang=ro

Caritas Alba Iulia


Reuniuni raportare finala pentru proiecte de mobilitati 2011

In luna martie 2012, Departamentul Leonardo da Vinci vine in intampinarea beneficiarilor proiectelor aprobate in anul 2011 si organizeaza trei reuniuni de consiliere privind raportarea finala pentru proiectele de mobilitati IVT, PLM si VETPRO.

Evenimentele vor avea loc la sediul ANPCDEFP in sala de conferinte in zilele de 19, 23 si 30.03.2012.

Prin participarea la aceste reuniuni, beneficiarii proiectelor de mobilitati Leonardo da Vinci vor primi informatii utile in vederea unei raportari finale eficiente si in conformitate cu cerintele AN si ale Comisiei Europene.

Le dorim mult succes si ii asteptam la reuniunile noastre.


Innov@ - O noua perspectiva asupra inovarii in Regiunea Nord-Est

In perioada mai-august 2010, Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est a derulat proiectul nr. LLP-LdV/PLM/2009/RO/007 intitulat INNOV@ - "Cresterea capacitatii inovative a firmelor din Regiunea Nord-Est prin imbunatatirea calitatii serviciilor de consultanta si managementul inovatiei", finantat in cadrul Programului de Invatare pe tot parcursul vietii - Leonardo Da Vinci Mobilitati.

Obiectivul general al proiectului a urmarit stimularea competitivitatii regionale, prin dezvoltarea sistemului de sprijin si a culturii antreprenoriale, constientizarea rolului inovarii regionale si prin cresterea capacitatii inovative a beneficiarilor de Fonduri Structurale.

Proiectul a avut o durata de 4 luni, s-a desfasurat in colaborare cu 4 parteneri din Spania si Italia si s-a concretizat in organizarea unui stagiu transnational de practica pentru un grup de 20 de tineri experti in managementul proiectelor din Agentia pentru Dezvoltare Regionala in urmatoarele domenii de specializare:
- elaborarea si implementarea Strategiilor Inovative Regionale,
- gestionarea si accesarea programelor de finantare a inovarii;
- transferul de tehnologie universitate-intreprindere;
- managementul proiectelor inovative si
- analiza capacitatii inovative a firmelor.

Grupul de participanti a fost impartit in 4 fluxuri, care s-au desfasurat pe perioade de cate 3 saptamani la partenerii externi ai proiectului, 3 firme de consultanta: Metron SRL - Saint Angelo , Italia, Spanish Internship Consultant SRL si Open Plan Consulting SRL - Florenta, Italia, Universitatea Extremadura - Badajoz, Spania si un institutut de inovare - Instituto de Innovacion para el Bienestar del Ciudadano - Malaga, Spania.

Experienta asimilata de participantii la acest stagiu de practica este foarte valoroasa in contextul in care expertii nostri au luat contact cu 4 regiuni europene diferite atat ca nivel de dezvoltare economica si sociala, cat si din punct de vedere al planificarii si implementarii instrumentelor de cercetare-dezvoltare - inovare ca urmare a plasamentului.

La intoarcerea din mobilitate s-a organizat un atelier de lucru, la care au participat conducerea si alti angajati ai ADR Nord-Est, in cadrul caruia, participantii au prezentat informatiile si cunostintele asimilate in cadrul fluxurilor de mobilitati si au impartasit experientele personale pe care le-au trait datorita acestui proiect.

Beneficiile proiectului au fost atat pe plan personal pentru fiecare dintre cei 20 de tineri beneficiari, care nu aveau o pregatire specializata in domeniul inovarii, mai ales in contextul actual cand toate proiectele cu finantare nerambursabila trebuie sa incorporeze aspecte specifice inovarii. Acest stagiu le-a oferit posibilitatea de a-si dezvolta competentele si abilitatile profesionale in acest domeniu, pe care le vor folosi nu doar pentru a face fata exigentelor la actualul loc de munca, ci ii va pregati pentru a se integra in orice moment intr-o alta institutie de profil. Toti participantii au primit Certificate de mobilitati EUROPASS din partea institutiei gazda.

Practic, proiectul a reprezentat punctul de plecare in compararea si intelegerea metodelor de elaborare a Strategiilor Inovative Regionale, in elaborarea unor proiecte inovative si in cunoasterea celor mai noi si eficiente metode de analiza a capacitatii inovative a firmelor.

Experienta a fost valorificata si la nivelul organizatiei de trimitere, ADR Nord-Est, prin elaborarea si utilizarea unui Ghid de bune practici privind elaborarea strategiilor inovative, a programelor si proiectelor inovative si de inovare care contine concluziile si recomandarile extrase din perioada de practica a fiecarui grup de stagiu in parte. Acest proiect se integreaza cu succes in ansamblul de proiecte regionale dedicate inovarii, implementate de ADR Nord-Est in calitate de promotor al dezvoltarii regionale inovative incepand din anul 2005.

Mai multe detalii gasiti pe: http://www.adrnordest.ro/index.php?page=PROIECT_INNOVA

Roxana Pintilescu
Coordonator de proiect
Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est, Piatra-Neamt


PARTENERIATE - Un proiect special la Scoala Speciala Pascani

Scoala Speciala Pascani beneficiaza pentru perioada 2010-2012 de un proiect Leonardo da Vinci - Parteneriate cu titlul: "Vocational Education of Teachers Working with Handicapped Children" (Educatia vocationala a profesorilor care lucreaza cu copii cu handicap) conform proiectului nr. LLP/LDV/PAR/2010/R0/162.

Pentru scoala noastra este primul proiect de acest gen, o adevarata ocazie sa vedem cum se lucreaza alaturi de parteneri din alte cateva tari europene. Totul a inceput cu un mail primit de la coordonatorul proiectului (Altindag Guidance and Research Center din Ankara-Turcia) in care se prezenta pe scurt ideea proiectului si rezultatele urmarite. Am decis sa raspundem acestui mail, am prezentat cadrele didactice, rolul si importanta scolii noastre in comunitate si serviciile educationale oferite. In decurs de cateva zile am primit raspunsul din partea coordonatorului turc, eram acceptati in proiect! Urmatorul pas a fost completarea formularului primit de la coordonatorul proiectului si trimiterea acestuia catre ANPCDEFP, care ne-a stat mereu la dispozitie si ne-a raspuns de fiecare data cand am avut nelamuriri.

Alaturi de noi au fost :
- Altindag Guidance and Research Center (Turcia)-coordonatorul proiectului.
- Istituto Comprensivo 21 Madonna di Campagna - VERONA (Italia)
- Casa Corpului Didactic Iasi (Romania)
- Knowledge Association Lovech (Bulgaria)
- Gazi Universitesi (Turcia)
- Zespol Placowek Edukacyjnych (Polonia)
- Landelijke Vereniging Cluster 3 Scholen (Olanda)

Scopul proiectului nostru este unul foarte indraznet: de a dezvolta formarea profesionala a profesorilor care lucreaza cu copii cu dizabilitati, cu varste cuprinse intre 3 - 18 ani si de a imbunatati calitatea educatiei pentru copii cu dizabilitati.

In parteneriat, ne-am planificat urmatoarele:
- sa impartasim cunostintele si experienta pe care o avem in educatia speciala tarilor partenere, in concordanta cu similitudinile si diferentele intre aplicanti;
- sa gasim solutii impreuna problemelor experimentate in privinta formarii cadrelor didactice din invatamintul special;
- sa analizam noi tehnici si practici, sa experimentam si sa dezvoltam continuturi educationale si metode comune pentru formarea cadrelor didactice din invatamantul special;
- sa impartasim cunostinte si deprinderi altor profesori din sistemul public de educatie primara si secundara;
- sa jucam un rol activ in educatia speciala si in informarea aplicantilor pentru a consilia profesorii si elevii cu nevoi speciale;
- sa evaluam aplicatiile din educatia speciala din tarile partenere;
- sa comparam formarea profesorilor din tarile partenere;
- sa transferam cunostinte si experiente privind formarea cadrelor didactice.

Prin acest proiect Scoala Speciala Pascani a stabilit contacte si relatii cu parteneri din diverse tari, drept dovada fiind si faptul ca in toamna anului 2011 am primit o serie de materiale sub forma unei donatii din partea partenerului olandez. Comunicarea permanenta prin intermediul site-ului proiectului (http://www.vetwhic.eu), participarea alaturi de specialistii din institutiile partenere la realizarea pachetelor de lucru si indeplinirea obiectivelor propuse pentru acest proiect au fost principalele realizari ale institutiei noastre. De asemenea consideram ca prin acest proiect european am putut sa aducem un plus de profesionalism invatamantului special din Romania prin participarea la activitati de diseminare desfasurate la nivelul scolii, la I.S.J. si in presa locala unde am avut ocazia sa impartasim din experienta acumulata.

Organizarea intalnirii de proiect desfasurate in Romania in perioada 1-5 Iunie 2011 impreuna cu Casa Corpului Didactic Iasi nu poate fi nici ea uitata cand vorbim de realizari la nivelul proiectului. Astfel, 25 de cadre didactice si specialisti din tarile partenere au avut astfel ocazia sa viziteze mai multe scoli speciale din judetul Iasi si sa se bucure de o seara traditionala la Hanul Draguseni unde au putut gusta mancaruri traditionale romanesti.

Scoala noastra a organizat in iunie 2011 saptamana Leonardo DaVinci, care a cuprins activitati extracolare, ludice sau stiinifice. In ultima zi a acestei saptamani am gazduit Simpozionul national cu tema: Integrarea elevilor cu CES in scoala publica: provocari, actualitati si perspective, organizat in parteneriat cu ISJ Iasi, Universitatea "A.I. Cuza" Iasi, Casa Corpului Didactic Iasi si CJRAE Iasi. Au fost prezentate si lucrari din toate colturile tarii realizandu-se un volum al simpozionului cu un numar de peste 40 de lucrari prefatat de Conf. Univ. Dr. Alois Ghergut. Pana in acest moment s-au realizat un numar de patru intalniri in care am facut 9 mobilitati: 3 in Turcia, 2 in Olanda si 4 in Italia, unde au fost vizitate scoli cu specific in educatie speciala si s-au realizat schimburi de experienta cu specialisti din tarile partenere. Acest parteneriat a adus un plus de experienta in munca didactica si in managementul scolar.

prof. Gabriela Nedelcu, prof.Catalin Condrea si prof. Andrei Barbir
Scoala Speciala Pascani http://www.scoalaspecialapascani.ro


Un proiect Leonardo da Vinci- o experienta utila si de neuitat

Proiectul Colegiului Agricol Falticeni cu nr. LLP-LdV/IVT/2010/RO/124 cu titlul "Good Manufacture Practices and Environment Protection Measures Key Competences to Assure Food Safety" s-a adresat nevoilor elevilor de clasa a XI-a, calificarea Tehnician analize produse alimentare de a dezvolta urmatoarele competente:
- aplicarea tehnicilor de lucru si codurilor de bune practici (GMP) pentru a asigura inocuitatea produselor alimentare
- aplicarea legislatiei si reglementarilor privind securitatea si sanatatea la locul de munca si prevenirea si stingerea incendiilor intr-o fabrica de industrie alimentara
- aplicarea tehnicilor de monitorizare a activitatilor de igienizare in industria alimentara pentru intocmirea unui plan de igienizare si identificare a materialelor necesare in acest scop
- aplicarea tehnicilor de monitorizare privind aplicarea masurilor care asigura protectia mediului - determinarea calitatii apei in scopul utilizarii apei potabile in industria alimentara.

De asemenea, participantii au dezvoltat abilitati de lucru in echipa si de comunicare intr-o limba straina.

Practica s-a desfasurat in perioada 21 noiembrie - 4 decembrie 2011 in FRANTA, in cadrul atelierului de procesare a laptelui in branza si unt de la ENILV - L’Ecole Nationale des Industries du Lait et des Viandes din localitatea La Roche sur Foron. Acest atelier prelucreaza 2 milioane de litri de lapte pe an, din care se obtin branzeturi traditionale, cum ar fi: Tomme de Savoie, Reblochon, Abondance, Raclette. De asemenea se obtin 700 de tone de unt pe an. Participantii la proiect au avut sansa de a lucra efectiv in atelierul de lapte zilnic de la 6.30 la 12.30, pornind de la receptia laptelui pana la expedierea produselor lactate catre beneficiari.

Suntem mandri ca elevii scolii noastre au facut fata cu succes exigentelor din fabrica, ca s-au integrat in colectiv si au legat numeroase prietenii cu colegii francezi. Atelierul de lapte este un model chiar si pentru fabricile noastre de lapte prin conditiile de munca oferite, prin sistemul integrat si certificat al calitatii, sigurantei alimentului si protectiei mediului si prin dotarea cu echipamente si utilaje.

Am beneficiat de toate conditiile oferite: cazarea in campusul scolii, un centru de documentare-informare, teren de fotbal, sala pentru activitati de recreere si cantina moderna. Am participat impreuna cu elevii francezi la o seara la bowling unde ne-am organizat in 6 echipe formate prin tragere la sorti din elevi francezi, romani , dar si profesori francezi si romani. A fost o seara de neuitat cand ne-am simtit ca intr-o mare familie. De fapt la finalul stagiului ne-am simtit la fel de tristi ca atunci cand pleci de langa ai tai. Si am vrea sa credem ca si profesorii si elevii francezi au simtit acelasi lucru... Au revoir ENILV!

Monica Anca Cretu
Responsabil de proiect Colegiul Agricol Falticeni


Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare - prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate - pentru toti actorii implicati in proiecte europene.
Va invitam sa consultati urmatoarele publicatii:
Focus on Higher Education in Europe 2010: The Impact of the Bologna Process

Editia 2010 a publicatiei din seria Focus pentru Invatamantul superior din Europa, a fost pregatita pentru Conferinta Ministrilor Educatiei din Europa, care a avut loc la Budapesta si la Viena, in perioada 11-12 martie 2010, si unde a fost lansat oficial European Higher Education Area - EHEA (Spatiul European al Invatamantului Superior).

Prezentul raport a fost elaborat in cadrul unei stranse colaborari dintre reteaua Eurydice si Bologna Follow-up Group - BFUG (Grupul de monitorizare a procesului Bologna), pentru ca informatiile furnizate sa fie complete, exacte si consecvente.

Informatiile au fost colectate si verificate de fiecare tara, in perioada august 2009 - februarie 2010. Raportul se bazeaza in special pe informatii oficiale, de natura administrativa (legislatie, recomandari si regulamente).

Publicatia este alcatuita din doua parti principale:
- Prima parte consta dintr-o privire de ansamblu, comparativa asupra principalelor teme legate de implementarea procesului Bologna. Aceste aspecte includ structura pe trei cicluri de invatamant, implementarea instrumentelor Bologna (Sistemul European de Credite Transferabile - ECTS, Suplimentul la Diploma si Cadrul National al Calificarilor), dezvoltarea sistemului de asigurare a calitatii, dimensiunea sociala a invatamantului superior, invatarea pe tot parcursul vietii in invatamantul superior, mobilitatea studentilor si impactul crizei economice.
- Partea a doua ofera informatii comparabile despre fiecare tara care a aderat la sistemul Bologna. Pentru fiecare fisa de tara, este prezentat sub forma de diagrama, sistemul de invatamant superior, cu structurile si calificarile cele mai frecvent oferite de institutiile de invatamant superior.

Anul publicarii: 2010

Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/122EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/122FR.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/122DE.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/122RO.pdf

.... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, la urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


Pentru voluntariat, educatie nonformala si tineret!

In cadrul grupurilor de lucru pentru Anul European al Voluntariatului a fost reluata si reformulata o propunere mai veche de a face lobby pentru a include in viitoarea generatie a Fondului Social European o axa prioritara dedicata activitatilor de voluntariat, educatiei nonformale si tineretului.

O schita a propunerii care a fost inclusa si in Agenda Publica pentru Voluntariat in Romania 2012 - 2020, poate fi consultata aici.

Aceasta axa va reduce semnificativ obstacolelor intampinate de actorii implicati si cresterea potentialului lor, in special daca luam in considerare urmatoarele perspective:
• voluntariatul, educatia nonformala si lucrul de tineret ca mijloc de insertie sau reinsertie pe piata muncii prin dezvoltarea de competente care cresc angajabilitatea,
• voluntariatul, educatia nonformala si lucrul de tineret ca mijloc de reducere a marginalizarii si excluziunii sociale,
• voluntariatul, educatia nonformala si lucrul de tineret ca mijloc de crestere a implicarii in viata comunitatii,
• voluntariatul, educatia nonformala si lucrul de tineret faciliteaza tranzitia de la scoala la piata muncii,
• voluntariatul, educatia nonformala si lucrul de tineret stimuleaza mobilitatea trans-frontaliera contribuind la transferul de compentente,
• programele de voluntariat si tineret sunt mentionate in comunicarile Comisiei Europene ca fiind printre printre cele mai innovative
• aplicarea unor instrumente precum "global grants" ar mari eficacitatea acestor tipuri de activitati

Daca esti curios, informeaza-te ce se intampla cu acest demers!

Daca esti deja o persoana informata, poti sa contribui si tu cu documente, link-uri, argumente etc, pentru a deveni mai mult decat un ideal!

Cum? Vino la http://www.tinapse.ro/home/pentru-cei-care-cred-in-voluntariat-educatie-nonformala-si-tineret.

Totodata, poti sa votezi si tu cauza online si sa ii inviti si pe altii sa faca acest lucru, daca si ei cred in voluntariat, educatie nonformala si tineret. Deja suntem peste 8000 de sustinatori!


Structuri de suport in cadrul Serviciului European de Voluntariat 2012

Pentru anul 2012 se lanseaza spre finantare trei structuri de suport in cadrul SEV pentru urmatoarele teme si instrumente:
• Plan de lucru si dezvoltare design si suport de curs pentru sesiuni de formare-evaluare si sustinere SEV (on-arrival/mid-term meeting, pre-departure training pentru organizatii si mentorat in SEV)
• Promovarea conceptului de voluntariat in general si a Servicului European de Voluntariat in particular
• Comunitatie on-line pentru dezvoltarea de concepte SEV

Termenul limita pentru depunerea dosarului de candidatura este 24 februarie 2012
.

Apelul la propuneri de proiect si formularul de candidatura sunt disponibile aici!


Tu cand vrei sa participi la cursuri de formare sau evenimente TiA?

Care este perioada ta preferata din saptamana pentru formare (training) pentru cursurile TiA?

La final de saptamana? In timpul saptamanii? Oricand?

Spune-ne optiunea ta la sondajul de pe site-ul www.tinact.ro (il gasesti pe banda din partea dreapta sub sectiunea de stiri si blog-uri).

Parerea ta este importanta pentru a sti cum sa organizam acest cursuri cat mai eficient si pentru a raspunde nevoilor tale de formare ca potential beneficiar.

Pentru a ne asigura de corectitudinea datelor, nu se poate vota decat dupa ce va logati cu contul de tinact!


Cursuri internationale de formare Factory of change, Polonia

In perioada 24-29 aprilie are loc in Polonia cursul international de formare "Factory of change", care urmareste crearea unui spatiu pentru participanti in care sa poata explora rolul schimbarii in vietile lor, modalitati de a raspunde schimbarilor aparute in diverse domenii ale vietii si modalitati de a sustine tinerii in schimbarile aparute.

Data limita pentru a va inscrie la curs: 19 februarie.

Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/584


Get involved, Irlanda de Nord, UK

In perioada 6-12 aprilie are loc in Irlanda de Nord, UK, cursul international de formare "Get involved", pentru Actiunea 1.3 - Proiecte pentru democratie participativa. Cursul urmareste sa ofere participantilor oportunitatea de a se informa despre obiectivele si proiectele pentru democratie participative si de a dezvolta parteneriate transnationale pentru viitoare proiecte pentru actiunea 1.3. Alte obiective ale cursului sunt de a oferi participantilor posibilitatea unui schimb de experienta si concretizarea acestuia in realizarea proiectelor de democratie participativa la nivelul comunitatii locale si posibilitatea imbunatatirii competentelor in comunicare interculturala si management de proiect.

Data limita pentru a va inscrie la curs: 11 februarie

Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/551


BiTriMulti, Olanda

In perioada 17-21 aprilie are loc in Olanda cursul international de formare BiTriMulti (BTM), axat pe proiectele de schimburi de tineri. Cursul urmareste, printre altele, sa faciliteze stabilirea de parteneriate intre participanti si sa le dezvolte acestora competente, atitudini si abilitati necesare in derularea proiectelor de schimburi de tineri.

Data limita pentru a va inscrie la curs: 8 februarie


Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/564


... te informeaza:

Initiativa "Oportunitati pentru tineret"

Aceasta initiativa a Comisiei Europene solicita statelor membre ale UE sa ia masuri pentru a preveni parasirea timpurie a scolii, sa-i ajute pe tineri sa dobandeasca competente relevante pentru piata muncii, sa acumuleze experienta si sa se perfectioneze in cadrul unor programe de formare la locul de munca si sa le dea o mana de ajutor in gasirea primului lor loc de munca. De asemenea, Comisia solicita statelor membre, in contextul Strategiei Europa 2020, sa abordeze problema somajului in randul tinerilor in programele lor nationale de reforma pe 2012 si sa profite in mai mare masura de Fondul Social European, care mai dispune de o suma de 30 de miliarde de euro nealocata pentru proiecte. In plus, Comisia a prezentat un ansamblu de actiuni concrete care urmeaza a fi finantate direct din fonduri UE.

Mai multe informatii despre actiunile finantate de Comisia Europeana prin noua initiativa "Oportunitati pentru tineret":
http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=en&catId=950&newsId=1143&furtherNews=yes


Braga: Capitala europeana a tineretului 2012

Braga a preluat de la Antwerp titlul de Capitala europeana a tineretului pentru anul 2012.

Acest titlu a fost lansat de Forumul European al Tineretului pentru a incuraja dezvoltarea de noi idei si proiecte inovatoare legate de participarea activa a tinerilor in viata societatii si pentru a promova cooperarea in materie de politici de tineret la nivel local si european.

Pe tot parcursul anului 2012, Braga va propune un program complet de evenimente si activitati care sa faciliteze participarea si sa ajute tinerii sa joace un rol activ, contribuind astfel, in mod real, la viata comunitatilor lor.

Pentru mai multe informatii si noutati legate de evenimentele si activitatile din Braga - Capitala europeana a tineretului 2012, vizitati pagina de Facebook: http://www.facebook.com/BragaCEJ2012


Stagii de practica la Agentia UE pentru Drepturile Fundamentale

De doua ori pe an, intre 16 ianuarie - 30 iunie si 1 iulie - 30 decembrie, Agentia UE pentru Drepturile Fundamentale (ADF) ofera stagii platite pe perioade de sase luni pentru tinerii absolventi. Agentia doreste sa le ofere stagiarilor sansa de a acumula experienta in administrarea muncii de cooperare in domeniul drepturilor fundamentale la nivel european. In acest fel, stagiarii pot observa din interior care sunt obiectivele si activitatile si pot pune in practica cunostintele pe care le au.

Stagiarii trebuie sa aiba studiile de licenta incheiate pana la data inscrierii, sa nu mai fi participat la alte stagii in institutii sau organisme UE sau sa fi fost angajati in cadrul acestora.

Data limita pentru inscriere este: 17 februarie 2012

Mai multe informatii sunt accesibile in baza de date Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000374


Concursul Innovact Campus Awards

Daca esti student/a sau tanar/a cercetator si ai o idee de afaceri creativa si inovatoare, poti sa participi, individual sau in echipa, la cea de a 10-a editie a concursului Innovact Campus Award. Acest concurs are ca obiectiv valorizarea celor mai ambitioase si inovatoare proiecte. Proiectul propus poate fi in etapa de conceptie, in curs de realizare sau deja lansat. Toti studentii europeni pot participa la acest concurs, in cadrul studiilor sau in afara acestora.

Castigatorii vor primi premii in bani si vor beneficia de acoperire media. Finalistii vor fi, de asemenea, invitati sa participe la cea de a 16-a editie a Forumului european al start-up-ului inovant, Innovact 2012, care va avea loc la Reims, intre 27 - 28 martie 2012.

Data limita pentru depunerea candidaturii este: 20 februarie 2012

Mai multe informatii:
http://www.innovact.com/en/commercial/innovact-campus-awards/register-you-to-the-10th-edition-article77.html


Premiul european pentru prevenirea consumului de droguri 2012

Premiul se acorda la fiecare doi ani unui numar de trei proiecte de prevenire a consumului de droguri puse in practica de tineri din cele 47 de state membre ale Consiliului Europei, la care se adauga Maroc, Algeria, Egipt, Iordania, Liban si Tunisia. Proiectele trebuie sa fie in curs de desfasurare, gestionate de tineri, sa vizeze copiii si tinerii si sa includa cat mai multe abordari inovatoare. Castigatorii vor primi fiecare cate un trofeu, o diploma si un premiu in bani. Ceremonia de decernare a premiilor va fi organizata in cadrul Conferintei Grupului Pompidou, ce va avea loc la sfarsitul anului 2012.

Data limita pentru inscriere este: 30 martie 2012

Informatii detaliate (regulament, formular de inscriere) pot fi accesate pe:
http://www.coe.int/t/dg3/pompidou/initiatives/preventionprize/default_EN.asp


Premiul Cedefop PhotoMuseum 2012

Acest concurs este deschis tuturor fotografilor si artistilor, indiferent de sex, varsta si nationalitate, care recurg in activitatea lor la mediul fotografic.

Participantii trebuie sa trimita fotografii pe tema: Invata pentru viata, munceste pentru a creste. Un juriu international va desemna lucrarea castigatoare.

Data limita pentru inscriere este: 11 aprilie 2012

Mai multe informatii despre cerintele tehnice si acces la formularul de candidatura: http://photobiennale-greece.gr/en


Concurs de fotografie: Instantanee ale vietii tale in UE

Arata care este influenta pe care o are UE in viata ta de zi cu zi si poti castiga o tableta, iar fotografia ta sa fie publicata pe afisul presedintiei daneze a UE. Esti cetatean al unui stat membru al UE? Tot ce trebuie sa faci este sa incarci oricate fotografii vrei, care sa ilustreze rolul pe care il joaca UE in viata ta cotidiana. Apoi invita-ti prietenii sa-ti voteze fotografia. Vor fi premiati autorii celor mai populare fotografii impreuna cu cei trei castigatori selectati de juriu.
Participantii pot concura in urmatoarele categorii: cea mai votata fotografie, cea mai artistica si mai creativa fotografie, cea mai buna corespondenta intre fotografie si comentariu si cea mai amuzanta fotografie.

Data limita pentru trimiterea fotografiilor este: 31 mai 2012

Mai multe informatii despre concurs, inclusiv indicatii tehnice, sunt disponibile pe: http://snapshots.eu2012.dk

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.


Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro