Cuprins:

Termene limita

Erasmus

Comenius

Leonardo da Vinci

Eurydice

Tineret in Actiune

Eurodesk

Vizite de studiu

30 martie 2012

Pentru aceasta runda candidatii trebuie sa selecteze vizite de studiu ce se desfasoara in intervalul septembrie 2012 - februarie 2013.
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2012_VS.pdf

Termen limita deschis

VIZITE SI SCHIMBURI PENTRU PERSONALUL IMPLICAT IN EDUCATIA ADULTILOR

Candidaturile trebuie trimise cu cel putin 8 saptamani inainte de inceperea activitatii.
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2012.pdf
30 martie 2012

GIVE - Initiative pentru Voluntarii Seniori din Europa
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2012.pdf
30 martie 2012

Asistenti Grundtvig - Experiente de formare pentru viitorii sau recent calificatii profesori si formatori de adulti
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2012.pdf
30 aprilie 2012

Mobilitati de formare continua
Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2012.pdf

NELLIP - Retea de initiative premiate cu Certificatul European Language Label




Proiectul NELLIP, Retea de initiative premiate cu Certificatul European Language Label (ELL) este finantat de Comisia Europeana in cadrul Programului de Invatare pe tot Parcursul Vietii - Activitatea cheie 2, Limbi straine.

Principalul obiectiv consta in promovarea calitatii in invatarea limbilor straine prin aplicarea criteriilor de calitate folosite la acordarea certificatului European Language Label.

Pentru atingerea acestui obiectiv, proiectul NELLIP se va axa pe:
- Strategii pentru valorizarea si interconectarea initiativelor din domeniul invatarii limbilor straine care au fost distinse cu ELL.
- Metodologii pentru planificarea si implementarea eficienta a unor initiative de calitate din domeniul invatarii limbilor straine, in conformitate cu criteriile de calitate folosite la acordarea ELL.
- Analizarea beneficiilor si a impactului certificatului ELL asupra furnizorilor de programe de invatare a limbilor straine.

Grupurile tinta directe ale proiectului NELLIP fac parte din urmatoarele sectoare educationale: scoli, universitati, institutii pentru educatia adultilor, furnizori de educatie si pregatire vocationala.

Principalele activitati cuprinse in proiect sunt:
- Identificarea si descrierea unor exemple de bune practici in planificarea si aplicarea initiativelor din domeniul invatarii limbilor straine care au primit certificatul ELL.
- Ghid privind planificarea, implementarea, managementul, valorizarea si ridicarea nivelului de constientizare cu privire la initiativele de calitate din domeniul invatarii limbilor straine, avand la baza exemple de bune practici ilustrate prin proiecte si initiative distinse cu ELL.
- Ateliere de lucru pentru testarea si valorizarea rezultatelor initiativelor si proiectelor premiate ELL.

Rezultatele proiectului
includ:
- Studii de caz privind initiative din domeniul invatarii limbilor straine care au primit certificatul ELL
- Exemple de initiative din domeniul invatarii limbilor straine care au primit certificatul ELL.
- Rapoarte nationale si transnationale cu privire la impactul certificatului ELL asupra imbunatatirii calitatii in domeniul invatarii limbilor straine
- Indrumari privind planificarea, implementarea, managementul, diseminarea si valorizarea initiativelor de calitate din domeniul invatarii limbilor straine, cu referire la certificatul ELL
- Ateliere de lucru pentru testarea produselor realizate in cadrul proiectului
- Activitati de networking si participarea la conferinte internationale

Parteneri: Coordonatorul proiectului este Pixel (IT), iar parteneriatul transnational al proiectului cuprinde 10 institutii din opt tari, inclusiv Asociatia internationala EAQUALS, doi parteneri fiind din Romania: Fundatia EuroEd din Iasi si Asociatia PROSPER-ASE Language Centre din Bucuresti.

Mai multe detalii: http://projects.pixel-online.org/nellip/info

In data de 16 martie 2012, Departamentul ERASMUS va organiza Seminarul Erasmus, seminar care va avea loc in Bucuresti, la sediul Agentiei din Calea Serban Voda 133.

La seminar sunt asteptati sa ia parte reprezentanti ai Birourilor pentru Programe Comunitare din universitatile care depun candidura Erasmus EUC pana la data de 29 martie 2012.

In data de 24 februarie 2012, Departamentul ERASMUS a organizat Seminarul Erasmus la care au participat reprezentanti ai Birourilor pentru Programe Comunitare din universitatile inscrise in program, reprezentanti ai ESN - Erasmus Student Network, studenti si cadre didactice. Materialele prezentate pot fi vizualizate aici.


Poveste de succes 2011-2012
Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iasi


Laura BABAN, studenta in anul 2 la Facultatea de Litere, specializarea Jurnalism, a beneficiat de o mobilitate (prin LLP - Erasmus) de practica in cadrul Departamentului de Relatii Internationale al Universitatii din Salamanca, Spania in anul academic 2011-2012.

Lucrand cu studenti din toata lumea (Japonia, Statele Unite, Germania, China, Mexic, Irlanda, Romania, etc), alaturi de oameni veseli, deschisi si pasionati, Laura si-a imbunatatit, in urma experientei Erasmus, abilitatile de comunicare si organizare, abilitatile interpersonale si cunostintele de limba spaniola si engleza.

Laura a luat parte la toate activitatile Departamentului de Relatii Internationale, cum ar fi relatiile cu publicul, planificarea de evenimente si activitati administrative si de promovare a universitatii, oferind consiliere studentilor straini si ajutand la crearea de materiale informative noi si la imbunatatirea celor existente, prin traduceri din spaniola in engleza.



Laura BABAN
Univ. AL. I Cuza din Iasi


Informatii privind participarea unor beneficiari de granturi ERASMUS cu nevoi speciale si/sau de etnie roma

Pentru anul academic 2012-2013 AN va stabili un sistem de bonusuri pentru universitatile care selecteaza viitori beneficiari de granturi ERASMUS de etnie roma.

In cazul selectarii unor beneficiari cu nevoi speciale, universitatile de origine trebuie sa se adreseze AN pentru alocarea de fonduri suplimentare. Grantul alocat persoanelor care insotesc beneficiarii cu nevoi speciale nu poate fi mai mare decat grantul alocat persoanelor cu nevoi speciale.


Interviu ANPCDEFP
Laura A. Popa (Ambasador Erasmus) de vorba cu Laura Popa (ANPCDEFP)


1. Draga Laura, esti unul din cei doi ambasadori Erasmus ai Romaniei – initiativa a Comisiei Europene prin care se celebreaza aniversarea de 25 de ani a programului Erasmus. Poti sa ne spui pe scurt in ce a constat procesul de selectie si cum ai ajuns sa fii ambasador ?

Ca si in cazul selectiei nationale pentru "Studentul Erasmus 2 milioane", Comisia Europeana a lansat un apel la nivelul fiecarui stat ce participa la programul Erasmus, cu scopul de a recunoaste meritele a doua persoane cu o bogata experienta in cadrul programului Erasmus.

Astfel am fost desemnata sa reprezint Romania in calitate de Ambasador al studentilor romani, in timp ce dl. Rector Ion Visa a fost desemnat Ambasador al profesorilor. Concret, a trebuit sa conving Comisia Europeana de ce povestea mea ar trebui sa fie castigatoare, atat pe baza experientei mele ca student Erasmus, cat si ca voluntar, ulterior intoarcerii in Romania, in cadrul aceluiasi program.

Actiunile mele din ultimii 3 ani de zile au fost canalizate catre sudarea legaturilor dintre fostii studenti Erasmus si viitorii studenti, fapt ce mi-a permis ca in anul 2011 sa lansez cea mai mare Comunitate online a Erasmusilor Romani. Este un spatiu destinat tuturor celor ce au un interes vadit asupra acestui program, si doresc la randul lor, sa impartaseasca aceasta frumoasa experienta si celor ce urmeaza sa le calce pe urme. Va invit sa accesati grupul nostru, printr-o simpla cautare pe Facebook sub denumirea: “Comunitatea Romanilor ERASMUS”

2. Ce iti propui sa faci in calitate de Ambasador Erasmus? Ce obiective ti-ai stabilit?

Dincolo de titulatura poate usor pompoasa data de catre Comisia Europeana, voi continua sa imi desfasor activitatile ca un simplu voluntar, ce doreste sa informeze si alti tineri cu privire la oportunitatile oferite prin acest program. De multe ori sunt intrebata "De ce ar trebui sa plec pentru un semestru sau un an academic cu acest program?", iar raspunsul meu invariabil este ca pentru a ne dezvolta atat din punct de vedere profesional, dar mai ales personal, trebuie sa ne obligam sa iesim din zona de confort si sa indraznim sa facem acest pas.

Discutand cu multi colegi fosti Erasmus, am observat ca preponderent acest program de schimb inter-cultural te schimba: devenim mai responsabili, luam viata in propriile maini, reusim sa ne dezvoltam competente pe care nici nu le-am fi banuit ca exista undeva ascunse in noi, devenim mai siguri pe noi si mai motivati sa alergam dupa propriile visuri.

3. Aniversarea de 25 de ani a programului Erasmus se desfasoara sub sloganul "Erasmus – 25 ani de schimbare de vieti si deschidere de orizonturi". Dat fiind ca tu insati ai parcurs aceasta mobilitate Erasmus, poti sa ne povestesti daca programul Erasmus ti-a schimbat viata si in ce fel?

Cred ca este o pierdere mai mare sa fii Erasmus si sa nu te schimbi! Da, categoric, anul academic petrecut in Turcia, la Universitatea Istanbul a dat startul in cariera mea. Acolo am invatat sa fiu toleranta si sa-mi doresc sa-mi depasesc conditia de student. Mi-a deschis orizonturile, insa trebuie sa recunosc ca acest fapt se datoreaza in mare parte mentorului meu de la Universitate, profesorul de Management Strategic ce mi-a indreptat pasii catre specializarea pe care am urmat-o ulterior in Marea Britanie, in cadrul unui program de Master.

Tot in Turcia am intrat in contact cu Erasmus Student Network, si am vazut cate avantaje prezinta aceasta organizatie pentru studentii straini, reusind sa ii ajute la integrarea in societate. Asa a si aparut ideea de a crea o retea in Romania, in cadrul universitatilor romanesti, si sa ajutam in timp la cresterea numarului de studenti straini ce vin la studii aici.

4. Ce mesaj ai dori sa le transmiti studentilor romani?


Sa indrazneasca sa-si depaseasca limitele, sa paraseasca zona de confort pe care o regasesc acasa, si sa aiba incredere in ei ca vor reusi! Dorintele pe care le avem la varste fragede se pot implini daca noi construim acea persoana care sa porneasca in urmarirea si atingerea lor! Pentru mine Erasmus a fost un vis pe care mi l-am indeplinit, iar acum nu contenesc sa spun mai departe povestea, sperand ca si alti tineri vor avea urechi sa auda si ochi sa vada. Erasmus este si va ramane povestea de succes a Uniunii Europene, iar Europa intreaga este acum casa noastra.


Proiect bilateral Comenius: « Je decouvre, je me decouvre... » (Le monde par le theatre) - 2010-2012 Scoala "Anastasia Popescu"

Proiectul bilateral la care participa Scoala "Anastasia Popescu" din Bucuresti si Colegio El Salvador de Ensenaza din Torrelavega, Spania, are ca scop stimularea imaginatiei si creativitatii elevilor prin intermediul teatrului. Activitatile proiectului vin in sprijinul realizarii urmatoarelor obiective: dezvoltarea la elevi a unor competente de comunicare in limba franceza si in limbile tarilor partenere, oferindu-le posibilitatea de a continua demersul invatarii unei limbi straine prin alte mijloace decat cele traditionale, dirijarea lor catre descoperirea unor elemente de cultura si civilizatie reprezentative pentru tarile implicate si dezvoltarea imaginatiei si creativitatii elevilor prin intermediul instrumentelor de expresie teatrala.

Cum dimensiunea lingvistica este una dintre componentele esentiale ale unui astfel de parteneriat, elevii implicati in proiect au inceput pregatirea in limba spaniola, initial prin lectiile predate de colegii profesori spanioli prezenti in scoala noastra in noiembrie 2010 si, ulterior, cu ajutorul unui profesor calificat. Familiarizarea elevilor cu elemente ale limbii si culturii spaniole a continuat prin intermediul unei intalniri virtuale pe SKYPE cu partenerii nostri. In aceasta activitate au fost implicati 35 de participanti dintre care 32 de elevi.

Realizarea unui schimb de legende specifice celor doua culturi, traduse in limba franceza si apoi dramatizate - Juicio en el fondo del mar si Dochia si Martisor - este o activitate care a solicitat imaginatia elevilor si le-a stimulat creativitatea. Elevii de la Colegio El Salvador au facut cunostinta cu primele notiuni de limba romana si au exersat lectura acestei dramatizari cu ocazia mobilitatii desfasurate de cadrele didactice de la Scoala "Anastasia Popescu", in Spania.

In perioada 6-17 noiembrie 2011, zece elevi ai Scolii "Anastasia Popescu" din clasele a VI-a, VII-a si a VIII-a, au participat la schimbul de elevi in cadrul colegiului El Salvador. In cele zece zile, atat elevii, cat si profesorii, au facut cunostinta nemijlocit cu scoala, limba, cultura si civilizatia spaniola. Elevii au fost gazduiti in familii, au venit la scoala impreuna cu corespondentii lor si au participat la toate activitatile de zi cu zi: cursuri, iesiri didactice, evenimente si Magosta - sarbatoarea castanelor. In cadrul atelierelor, elevii romani si spanioli au realizat impreuna afisele si invitatiile pentru spectacolul comun de teatru in care, sub genericul Decouvre la terre et la mer par les legendes, au interpretat cele doua legende la care lucrasera timp de mai multe luni. In fiecare zi, dupa orele de curs, gazde si oaspeti, elevi si profesori, am descoperit impreuna elemente ale culturii si civilizatiei spaniola prin vizite la diferite obiective din regiunea Cantabria, legate de subiectul legendelor propuse spre studiu in cadrul proiectului. Pe durata schimbului de elevi, fiecare elev a avut in bagaj un livret de projet in care a descris activitatile de zi cu zi si si-a consemnat impresiile.

Diseminarea activitatilor desfasurate in cadrul schimbului de elevi s-a realizat prin publicarea de articole in presa scrisa, prin postarea pe site-ul www.jedecouvre.org, care reprezinta un produs al proiectului, dar si pe site-ul scolii - www.arc-en-ciel.ro.

Evenimentul Comenius - Ziua Portilor Deschise, organizat la sediul ANPCDEFP, a fost un nou prilej de diseminare a proiectului, dar mai ales a schimbului de elevi, realizata de catre protagonistii insisi. Organizati in echipe, unii au vorbit despre activitatile la care au participat in Spania, iar altii au distribuit materiale promotionale, precum fluturasi, calendare si suplimentul revistei Universul copiilor, dedicat mobilitatii.

Chestionarele de evaluare a impactului mobilitatii arata ca gazduirea in familii a avut o mare importanta pentru imbunatatirea aptitudinilor sociale ale elevilor si pentru dezvoltarea autonomiei individuale. Cu aceasta ocazie, ei s-au adaptat cu succes la diverse situatii generate de diferentele culturale, si-au perfectionat competentele de comunicare in limbile straine studiate, inclusiv in limba spaniola, iar cunostintele lor referitoare la cultura si civilizatia spaniola si europeana s-au imbogatit considerabil. Venirea in Romania al elevilor spanioli, in mai 2012, va fi pentru toti participantii un nou prilej de continuare a acestui dialog intercultural, in care expresia teatrala este vectorul descoperirii lumii, a semenilor si a sinelui. Ne dorim insa ca finalizarea acestui proiect bilateral sa se constituie intr-un alt inceput.

Coordonator de proiect
Sanda Ghioalda


Modele de reusita in domeniul colaborarii scoala-intreprindere

La inceputul lunii octombrie 2011, am participat la o vizita de Studiu in Cehia, cu tema "Schools in enterprises, enterprises in schools - How to bring them closer?". Pentru mine aceasta vizita de studiu a fost un prilej de a cunoaste specialisti din Europa in domeniul VET, de a schimba impresii, experiente si bune practici in domeniu.

Am venit din Zlin cu o multime de amintiri si cu o mare dorinta de a le impartasi si celorlalti colegi aceasta experienta de viata pentru a-i impulsiona in initierea de proiecte europene. Astfel, in Consiliul profesoral din luna octombrie, cand impactul vizitei era puternic prezent in mintea mea, le-am explicat colegilor ce inseamna o colaborare buna intre intreprindere si scoala si ce beneficii poate aduce aceasta colaborare ambelor unitati, punctand faptul ca in Cehia multe licee aveau partenerii de practica chiar in incinta scolii, conducerile acestora colaborand pentru imbunatatirea atat a procesului instructiv-educativ, cat si a celui practico-aplicativ.

Pentru a ilustra aceasta experienta pentru colegi si elevi, am creat o expozitie cu imagini si materiale din liceele si intreprinderile partenere vizitate.

Cum internetul reprezinta unul din instrumentele importante in diseminarea informatiilor am realizat inca din timpul vizitei o pagina Facebook care urmeaza a fi prezentata in doua dintre liceele din Pitesti, pentru a incuraja cadrele didactice sa aplice la programele europene si un grup Yahoo prin care noi, participantii, colaboram. Despre aceasta vizita de studiu am scris si un articol in luna februarie, in publicatia "Azi, in Arges".

In ceea ce priveste impactul participarii la aceasta vizita de studiu, din punct de vedere profesional, acesta fost unul foarte bun deoarece am putut compara sistemul de invatamant romanesc cu cel din tarile celorlalti participanti si cu cel al tarii gazda si am putut observa de exemplu ca practica in sistemul francez este ceea ce Legea nr. 1/2011 a Educatiei Nationale urmareste a realiza in sistemul romanesc de invatamant.

Niciun program nu are urmari pozitive daca rezultatele lui nu sunt exploatate! Pornind de la acest fapt scoala noastra isi va intensifica legaturile si colaborarile cu agentii economici in vederea corelarii profilelor-specializarilor scolii cu dinamica pietei muncii, astfel incat pentru anul scolar viitor unitatea sa aiba o clasa de profesionala mecanic-auto. De asemenea vom cauta sa implicam in realizarea ofertei noastre scolare si agentii economici si vom prezenta in cadrul targului educational produsele realizate in parteneriat cu intreprinderile, punand astfel in evidenta o metoda prin care sa promovam parteneriatul local scoala-intreprindere. Pentru viitorii nostri elevi este foarte important sa afle despre proiectele in care scoala a fost implicata motiv pentru care am considerat utila si realizarea unei brosuri a vizitei cu aspecte din scolile si firmele vizitate in Cehia.

In concluzie, vizita de studiu mi-a prilejuit contactul cu o noua abordare in ceea ce priveste dezvoltarea relatiei scoala-intreprindere si inceputul unor colaborari cu colega din Portugalia in organizarea unor vizite pentru elevii de la profilul Protectia mediului.

Prof. Ligia Surugiu,
Director la Grupul Scolar "Mihai Viteazul", Pitesti


Perfectionare prin explorare intr-un proiect de mobilitate Leonardo da Vinci

Evolutia profesionala cere efort, insa, in contextul unui program care te pune in contact cu o tara noua, cu mediul, ritmul, obiceiurile si oamenii ei, efortul trece aproape neobservat.

Vrei sa inveti ceva, du-te la scoala sau incuie-te in camera si pune mana pe carte! Asta era pe vremuri sfatul bunicii mele, cand venea vorba de viitor si cariera, si nu pot spune ca n-a functionat. Insa nu mi-a luat chiar mult sa descopar ca lucrul direct cu profesionisti si meseria "furata" de peste umar are mai mari sanse sa se prinda de mine intr-un timp mai scurt si cu mai putin efort.

Isi spun cuvantul puterea exemplului, interactiunea umana si, fara indoiala, acea curiozitate copilareasca pe care, daca suntem un pic atenti, o pastram si cand am ajuns la varsta la care descoperirea tine mai mult de profesie si perfectionare rationala decat de entuziasm. Si tocmai asta face special proiectul la care am participat, un plasament la Alicante in Spania, acesta reusind sa combine cunostinte si competente profesionale cu experiente inedite, locuri si oameni capabili sa transmita informatii captand interesul fara un efort special.

La prima vedere, titlul proiectului "Dezvoltarea competentelor profesionale ale jurnalistilor in domeniul new media" poate suna riguros si epuizant, dar odata ce plasezi programul de formare in contextul unei alte tari, in care media si jurnalistii functioneaza dupa reguli usor diferite, totul capata o perspectiva inedita, din care numai daca nu vrei nu inveti ceva. Mijloacele pe care le folosesc sunt aceleasi, insa abordarile sunt deseori altele, pentru ca publicul, cultura si momentul socio-economic sunt diferite, dar jurnalismul si comunicarea se inscriu intr-o dinamica in care chiar si un context aparent putin plauzibil azi poate deveni realitate maine.

Noi, cei 10 jurnalisti, am participat la evenimente si am discutat cu profesionisti cu experienta in jurnalism de cotidian si periodice de arta, cu managerii unor institutii de cultura si cu organizatori de evenimente, cu regizori de film si artisti, cu jurnalisti de presa scrisa, online, radio si televiziune, dar si cu studenti si profesori universitari. Am lucrat alaturi de ei cu rezultate concrete, i-am vazut la treaba, dar am interactionat si in afara acesteia. Am acumulat cunostinte si am deprins si unele tehnici noi, dar, mai mult decat atat, am trait o experienta complexa.

Dincolo de informatiile cu caracter didactic, am gasit practica, contactul cu oamenii si strada, cu contextul, imaginea si mesajele ei... lucru imposibil din perspectiva stricta a unei clase de curs, a unei camere in care te inchizi cu o duzina de manuale sau a unei rutine care te consuma zece ore pe zi, nelasandu-ti vreme pentru explorare si reflectii detasate.

E o experienta pe care o recomand oricui, indiferent de nivelul de pregatire. Practic, un melanj de experiente noi si lucruri cunoscute ti se dezvaluie dintr-o perspectiva originala, in urma careia poti iesi un profesionist mai bun si un om mai complet.

Proiectul de mobilitate Leonardo da Vinci intitulat "Dezvoltarea competentelor profesionale ale jurnalistilor in domeniul new media" cu numarul LLP-LdV/PLM/2010/RO/180 a fost realizat prin crearea unui parteneriat transnational din care au facut parte, ca institutii de trimitere, Fundatia Marconi pentru Comunicare, Relatii Publice si Educatie din Bucuresti, Uniunea Ziaristilor Profesionisti din Romania, S.C. Optim Media Trust S.R.L. din Romania si Asociatia Culturala ARIPI din Spania. Proiectul a fost finantat prin Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii - Leonardo da Vinci Mobilitate, si a sprijinit plasamentul de formare transnationala pentru 10 jurnalisti - angajati, liber-profesionisti si persoane care sunt in cautarea unui loc de munca, care au participat la un program de formare profesionala de 2 saptamani, in Spania, la Alicante, intre 15 si 28 mai 2011, pentru a dobandi cunostinte, abilitati si calificari in domeniul new media - sisteme vizuale digitale, editare video si foto, tipuri de montaj, utilizarea programului Final Cut, utilizarea sistemului de traducere TRAUTOROM, documentarul video - foto si voce. Mai multe detalii despre proiect puteti gasi pe www.fundatiamarconi.ro

Andrei Craciun
S.C. Optim Media Trust S.R.L.


Prevenirea abandonului scolar - tema de actualitate
abordata de un proiect de parteneriat Leonardo da Vinci

In anul 2010, Colegiul Economic Calarasi a demarat primul proiect de parteneriat cu finantare europeana Leonardo da Vinci cu nr. LLP-LDV/PAR/2010/RO/140., titlul fiind "Prevenirea abandonului scolar",

Coordonatorul proiectului nostru a fost Akdeniz Technical and Vocational High School for Girls din Mersin, Turcia, iar partenerii din proiect au fost: Gaziosmanpasa Girls Technical and Vocational High School din Ankara, Turcia; INMAD - International Institute for Managing Diversity din Viena, Austria; NAOB - Nicolaus August Otto Vocational/Technical College din Koln, Germania; CENFIM - Vocational Training Centre of Metal Industry din Lisabona, Portugalia.

Imediat dupa confirmarea aprobarii proiectului si dupa popularizarea acestui fapt, a aparut intrebarea: de ce un proiect avand ca obiectiv prevenirea abandonului scolar intr-un colegiu cu rata abandonului scolar aproape zero? Raspunsul a fost simplu si natural pentru o unitate de invatamant de prestigiu a judetului Calarasi: lipsa abandonului scolar in colegiul nostru este datorata tocmai unei complexe actiuni de prevenire, iar continuarea si perfectionarea acesteia prin schimbul de experienta cu partenerii europeni este imperios necesara, data fiind tendinta de crestere a ratei abandonului scolar la nivel national intr-un context socio-economic propice acestui fenomen.

Obiectivele proiectului ne-au atras atentia si ne-au oferit oportunitatea nu doar de a ne perfectiona metodele in cadrul colegiului, dar si de a ajuta alte institutii de invatamant din judet si din tara, in conditiile in care de modul in care atragem tinerii de azi catre educatie depinde viitorul nostru, al tuturor:
- scaderea ratei abandonului scolar in diferite medii educationale si culturale.
- proiectarea unei abordari holistice in vederea prevenirii abandonului scolar.
- producerea unor instrumente si materiale de instruire pentru profesori, traineri, mentori, consilieri care lucreaza cu elevi cu risc de abandon scolar.

Pentru ca proiectul si produsul final al acestuia sa aiba aplicabilitate in toate zonele europene din care provin tarile partenere, a fost necesar un schimb de experienta care sa permita partenerilor cunoasterea particularitatilor abandonului scolar in fiecare tara. Astfel, pe parcursul celor patru intalniri de proiect care au avut loc pana la sfarsitul anului 2011, tarile partenere au oferit prezentari detaliate ale: sistemului educational din fiecare tara, ratei abandonului scolar atat la nivel de institutie, cat si la nivel national, exemple de actiuni de prevenire a abandonului scolar implementate de organizatii guvernamentale si nonguvernamentale la nivel national, tipuri de comportament specific elevilor cu risc de abandon.

Cunoscand toate datele problemei, am demarat actiunea si am creat site-ului proiectului pe care l-am actualizat la fiecare intalnire de proiect: www.presout.eu, site care permite accesul nu doar partenerilor din proiect, ci oricui doreste sa beneficieze de informatii referitoare la activitatile noastre.

Elevii au ales emblema proiectului:

S-a stabilit continutul produsului final al proiectului - manual pentru profesori, traineri si consilieri care lucreaza cu elevii cu risc de abandon, intitulat: "Prevenirea abandonului scolar prin metode de invatare, prin mediul educational si social".

Urmatoarele reuniuni de proiect sunt rezervate prezentarii continutului produsului final al proiectului si stabilirii modalitatilor de diseminare.

Impactul proiectului vizeaza urmatoarele aspecte:
- Constientizarea furnizorilor de educatie referitor la diversitatea populatiei cu abandon.
- Utilizarea unei abordari holistice va spori eficienta educatiei, deoarece vizeaza atat prevenirea,cat si interventia in cazurile de abandon scolar.
- Profesorii/trainerii/consilierii vor dispune de instrumente/metode aplicabile elevilor cu risc de abandon.

Experienta participarii la acest proiect de parteneriat ne-a oferit, dincolo de schimbul cultural, sansa de a constientiza faptul ca, in vederea alinierii la standardele europene, este necesar sa cunoastem sistemele de invatamant din celelalte tari si sa preluam exemplele de buna practica pentru a ne perfectiona tehnicile de abordare a diferitelor fenomene prezente in educatie. Implicarea elevilor in proiect ne-a facilitat accesul la informatii referitoare la eventualele cauze ale fenomenelor de absenteism sau abandon scolar, dar le-a crescut si lor interesul de a se implica in activitati menite sa-i atraga catre scoala.

Coordonator proiect, prof. Elena Mihailescu
Colegiul Economic Calarasi


Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare - prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate - pentru toti actorii implicati in proiecte europene.
Va invitam sa consultati urmatoarele publicatii:
Key Data on Education in Europe 2012

Date cheie privind educatia in Europa 2012 este o publicatie ce urmareste principalele progrese ale sistemelor de educatie din Europa din ultimul deceniu. Raportul combina date statistice cu informatii calitative pentru a descrie organizarea, administrarea si functionarea a 37 de sisteme de educatie europene (de la educatia prescolara pana la cea prin invatamantul superior).

Publicatia cuprinde multe dintre domeniile prioritare pentru cooperare europeana in invatamant si formare (ET 2020) si strategia europeana mai vasta pentru dezvoltare inteligenta, sustenabila si cuprinzatoare pentru deceniul viitor (EU 2020).

Mai precis, cei 95 de indicatori inclusi in cadrul raportului prezinta urmatoarele teme: context demografic, structuri de educatie, participare, resurse, cadre didactice si personal de conducere, procese educationale si nivele de calificare si tranzitia la angajare.

In comparatie cu editia precedenta (din 2009), Date cheie privind educatia in Europa 2012 a fost imbunatatita prin includerea unor serii temporale mai lungi, usurand astfel identificarea evolutiilor specifice care influenteaza aspecte ale sistemelor educationale si analizarea situatiei prezente prin comparatie cu trecutul.

Date cheie privind educatia in Europa 2012 este o publicatie realizata in colaborare cu Eurostat pe baza datelor colectate de Eurostat, Reteaua Eurydice si prin studiul international PISA 2009.

Anul publicarii: 2012

Referinte Internet: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134EN.pdf



Science Education in Europe: National Policies, Practices and Research

Studiul examineaza organizarea invatamantului stiintific din Europa si ofera o privire de ansamblu asupra politicilor si strategiilor existente, care au ca obiectiv imbunatatirea si incurajarea predarii si invatarii stiintei in prezent.

De asemenea, studiul indica masurile de sprijin disponibile cadrelor didactice si scolilor pentru stimularea motivatiei si interesului elevilor pentru stiinte.

Studiul contine si o analiza documentara a invatamantului stiintific, principalele concluzii rezultate in urma studiilor PISA si TIMSS, precum si rezultatele unui studiu pilot pe tema programelor de educatie didactica initiala.

Prezenta publicatie acopera 31 de tari (toate statele membre UE, plus Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia) si face referire la anul 2010/2011.

Anul publicarii: 2011

Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/133EN.pdf



Mathematics Education in Europe: Common Challenges and National Policies

Competenta in domeniul matematicii este parte integranta a unei sfere largi de discipline, profesii si domenii ale vietii.

Acest raport Eurydice releva elemente cruciale ale politicilor si practicilor care modeleaza invatamantul matematic in cadrul sistemelor de educatie europene, axandu-se pe reformele curriculelor de matematica, pe metodele de predare si de evaluare, precum si pe formarea cadrelor didactice.

De asemenea, raportul examineaza modul in care statele abordeaza realizarile reduse si cresc motivatia elevilor in ceea ce priveste invatarea matematicii.

Acesta se bazeaza pe o analiza documentara aprofundata a invatamantului matematic, pe concluziile principale ale sondajelor internationale PISA si TIMSS si cuprinde rezultatele unui sondaj pilot Eurydice (SITEP) cu privire la continutul programelor de instruire didactica initiala.

Raportul acopera 31 de tari (toate statele membre UE, plus Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia) si face referire la anul 2010/2011.

Anul publicarii: 2011

Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/132EN.pdf

.... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, la urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


Tineret in Actiune, in top!

2011 a fost un an bogat! Mai multe proiecte depuse, mai multe proiecte finantate! Si anul in care Romania a urcat pe "podium" in ceea ce priveste numarul de proiecte depuse in cadrul Programului Tineret in Actiune.

Astfel, numai Turcia si Italia au primit mai multe proiecte! Spre comparatie, in Romania au fost depuse mai multe proiecte decat in tari substantial mai mari ca populatie precum Germania, Franta, Marea Britanie sau Spania! Din pacate, in ceea ce priveste numarul de proiecte finantate, datorita bugetului mult mai mic, Romania se afla pe locul opt dupa Germania, Franta, Polonia, Turcia, Spania, Italia si Marea Britanie.

Vestea buna este ca anul acesta programul beneficiaza de un buget cu 25% mai mare, ceea ce ar trebui sa se concretizeze si in mai multe proiecte finantate.

Revenind la proiectele depuse, daca le detaliem pe actiuni, ne aflam chiar pe locul doi la Initiativele tinerilor, Proiectele pentru democratie participativa si Cooperarea cu tarile din vecinatatea UE, pe locul trei la Schimburi de tineri si pe locul patru la Formare si retele si Intalniri ale tinerilor si ale responsabililor de politici de tineret. Cu toate ca Serviciul European de Voluntariat a cunoscut cea mai mare rata de crestere comparativ cu anul anterior (37%), acesta se afla pe locul opt in "topul" european, avand insa perspective pozitive pentru 2012.

In acelasi timp a crescut si numarul de tineri si lucratori de tineret care beneficiaza de proiecte Tineret in Actiune acesta ajungand la aproape 8000. Totodata peste 2000 de lucratori de tineret si voluntari au participat la cursurile de formare organizate anul trecut. Detalii legate de aceste cifre, de sumele alocate, distributia proiectelor pe judete si numarul de participanti la cursurile de formare gasiti la sectiunea Studii si statistici (atat din anul 2011 cat si din anii anteriori).


Tot educatie. Nonformala.

Pe data de 28 februarie, intr-un mediu... nonformal, la Cafeneaua Carturesti, a avut loc o intalnire nonformala de lansare a unui nou proiect in care ANPCDEFP este partener. Proiectul N.O.N.F.O.R.M.A.L.. La acest eveniment au participat reprezentanti de ONG-uri si institutii implicate in educatia nonformala, interesate de a promova si sustine aceasta forma de educatie. Proiectul are la baza un parteneriat intre Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, ANPCDEFP si Institutul de Stiinte ale Educatiei.

De ce N.O.N.F.O.R.M.A.L.? Scopul proiectului este acela de a creste gradul de constientizare al tuturor actorilor educationali asupra contextului de invatare pe tot parcursul vietii in general si al contextului educatiei nonformale in special... Proiectul N.O.N.F.O.R.M.A.L. isi propune sa fie, de fapt, o larga campanie de advocacy pentru educatia nonformala, realizata prin mijloace variate, catre grupuri tinta diverse si cu mai multi actori implicati direct.

Intr-o prima etapa proiectul presupune realizarea unui document de contextualizare a educatiei nonformale, in care sa se inglobeze toate abordarile existente.

Ca instrument care sa sustina toata activitatea de promovare si transfer de experienta intre actorii educationali implicati, se va crea o platforma web, care va avea in acelasi timp un rol de promovare a conceptelor si a diferitelor metode de educatie nonformala si un rol de coagulare a comunitatii celor implicati in educatie nonformala.

Se vor organiza, de asemenea, consultari regionale cu oamenii/organizatiile implicate in educatie in general si educatie nonformala in special asupra a ceea ce inseamna calitatea in educatia nonformala; vom realiza un Laborator de educatie nonformala, unde vom pune in legatura oameni cu expertiza pe diverse metode de educatie nonformala cu oameni care pot sa le preia si sa le integreze in activitatea lor si o Zi a educatiei nonformale in care vom aplica metodele invatate in laborator.

Planul de promovare al proiectului este unul transversal si se va desfasura pe toata perioada sa. Va include multe activitati de cercetare, publicare de articole, realizare de evenimente mici etc. in functie de grupurile tinta principale vizate (organizatii neguvernamentale implicate in educatie, institutii de invatamant) cat si de alti actori pe care vrem sa ii implicam (biblioteci, muzee, case de cultura, cluburi ale copiilor, primarii etc).

Ne dorim ca acest proiect sa creeze un context, context care sa se umple cu cei care fac educatie si activitati de educatie nonformala, adica organizatii si institutii diverse, prin persoanele care sunt dedicate acestor activitati.

Din acest motiv, o activitate principala va fi constituirea unei retele de actori implicati in educatia nonformala constituita din promotori ai conceptului de educatie nonformala in Romania. Vrem sa adunam in aceasta retea entitati care fac in mod curent educatie nonformala, care isi asuma si ei insisi construiesc brandul educatiei nonformale.

In contextul acestui proiect N.O.N.F.O.R.M.A.L., vom realiza o serie de consultari regionale avand ca tema calitatea in educatia nonformala din Romania, la care ne dorim sa participe persoane/organizatii/institutii implicate activ in educatie in general, si in educatie nonformala in special (scoli, ONG-uri, biblioteci, institutii culturale, librarii, ambasade, cluburi ale copiilor, primarii, directii suport la nivel judetean/local, grupuri informale, companii etc).

Te poti inscrie prin formularul online de pe care il gasesti aici: http://www.esurveyspro.com/Survey.aspx?id=4842c776-1b55-4e60-937f-2ecf6a0301bc pana pe data de 28 martie 2012.

Calendarul consultarilor este urmatorul:
24 aprilie 2012 – Focsani (judetele Vrancea, Bacau, Galati, Braila, Buzau)
26 aprilie 2012 – Iasi (judetele Iasi, Botosani, Suceava, Neamt, Vaslui)
3 mai 2012 – Brasov (judetele Sibiu, Brasov, Covasna, Harghita, Mures, Prahova, Dambovita)
5 mai 2012 - Cluj-Napoca (judetele Alba, Cluj, Bihor, Salaj, Satu Mare, Maramures, Bistrita Nasaud)
8 Mai 2012 – Timisoara (judetele Timis, Arad, Caras Severin, Hunedoara)
10 Mai 2012 – Craiova (judetele Dolj, Mehedinti, Gorj, Valcea, Arges, Olt)
14 Mai 2012 - Calarasi (judetele Teleorman, Giurgiu, Calarasi, Ialomita, Constanta, Tulcea)
18 Mai 2012 – Bucuresti (pentru Bucuresti si Ilfov)

Mai multe informatii gasiti la http://www.facebook.com/events/285744341498560/


Raportul final - o provocare TiA?

In perioada 2-4 martie a avut loc la Bucuresti un nou curs marca TiA - primul dintr-o serie ce va continua pe parcursul acestui an. Este vorba despre cursul TiA pe raport final.

Scopul acestor cursuri axate pe etapa raportarii finale este imbunatatirea intocmirii rapoartelor finale tehnice si financiare ale proiectelor finantate in cadrul Programului Tineret in Actiune in anii 2010-2011.

La acest eveniment au participat 17 beneficiari Tineret in Actiune care au derulat proiectele in perioada 2010-2011.

"Voi face rapoarte mai bune. Inclusiv proiecte mai bine planificate", a declarat unul dintre participanti, in timp ce un altul este de parere ca acest curs reprezinta un ajutor in scrierea unui raport final conform cerintelor si asteptarilor.

Astfel de cursuri se vor organiza din nou pe parcursul anului. Cei interesati pot urmari site-ul www.tinact.ro, lista de discutii a programului si contul de Facebook, canale pe care va fi postat apelul la inscriere.


SEV - curs de scriere de proiecte

In perioada 30 martie-1 aprilie are loc la Predeal un nou curs de formare dedicat celor care vor sa invete sa scrie proiecte pe Serviciul European de Voluntariat.

Cursul se adreseaza:
• coordonatorilor de proiecte
• persoanelor din organizatii nonguvernamentale implicate in lucrul cu tinerii
• membrilor din cadrul echipelor de proiecte ale Actiunii 2 - Serviciul European de Voluntariat
• reprezentantilor institutiilor publice implicate nemijlocit in lucrul cu tinerii,
• reprezentantilor scolilor speciale pentru tineri cu dizabilitiati

Termenul limita de inscriere la curs este 19 martie, ora 18.00.

Detalii despre curs gasiti online: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/597


Curs in domeniul participarii active a tinerilor

In perioada 29 martie-1 aprilie are loc la Predeal cursul in domeniul participarii active a tinerilor, curs ce urmareste incurajarea participarii active a tinerilor in proiecte Tineret in Actiune.

Cursul se adreseaza:
- persoanelor implicate in proiecte sau activitati de tineret;
- persoanelor care detin cunostinte de management de proiect ;
- persoanelor motivate sa participe la training;
- persoanelor active in ONG-uri si institutii publice care lucreaza cu tinerii;
- persoanelor ce isi doresc si pot sa valorifice cunostintele dobandite la curs, demers concertizat prin depunerea de proiecte Tineret in actiune in general si proiecte pentru Democratie participativa in particular.

Data limita de inscriere este 15 martie.

Detalii despre curs: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/599.


Curs international SOHO in Germania

In perioada 13-17 iunie are loc in Germania cursul international de formare SOHO, axat pe Actiunea 2 - Serviciul European de Voluntariat.

Obiectivele cursului sunt:
- Cresterea calitatii activitatilor SEV din cadrul Programului TiA
- Cunoasterea mai buna a conceptului de SEV
- Recunoasterea invatarii non formale prin implementarea Youthpass-ului
- Dimensiunea culturala a unei activitati SEV
- Imbunatatirea abilitatii de coperare si de lucru in cadrul unui parteneriat SEV
- Imbunatatirea competentelor, abilitatilor si cunostintelor unui mentor

Data limita pentru inscrierea online este 25 martie, iar pentru trimiterea dosarului prin posta - 26 martie 2012.

Detalii gasiti online: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/543

Curs international de formare BTM in Franta

In perioada 6-10 iunie are loc in Franta cursul international de formare BTM axat pe Actiunea 1.1 - Schimburi de tineri.

Obiectivele cursului sunt:
- oferirea unei prime experiente internationale participantilor
- formare in managementul proiectelor de tineret
- informare privind Programul Tineret in actiune cu accent pe Schimburile de tineri
- dezvoltarea cumpetentelor, abilitatilor si atitudinilor necesare organizarii unui Schimb de tineri
- facilitarea stabilirii de parteneriate in vederea derularii in viitor a unor proiecte comune de schimburi pentru ONG-urile care se afla la prima experienta

Data limita pentru inscrierea online este 25 martie, iar pentru trimiterea dosarului prin posta - 26 martie 2012.

Detalii gasiti online: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/544


Curs international de formare "The power of nonformal education" in Elvetia

In perioada 3-8 iunie are loc in Elvetia cursul international de formare "The power of nonformal education".

Obiectivele cursului sunt:
- oferirea posibilitatii participantilor sa experimenteze diverse tehnici si metode utilizate in educatia non-formala pentru a constientiza rolul si importanta acestora in lucrul cu tinerii
- intelegerea diverselor abordari si puneri in practica a metodelor si tehnicilor specifice educatiei non-formale in context european
- intelegerea principiilor care stau la baza constituirii unui program de lucru ( in contextul programului TiA)

Data limita pentru inscrierea online este 1 aprilie, iar pentru trimiterea dosarului prin posta - 2 aprilie 2012.


... te informeaza:

Raportul Organizatiei Natiunilor Unite privind tineretul 2011

Raportul din acest an se bazeaza in mare parte pe o discutie online la care au participat tineri si reprezentanti ai organizatiilor de tineret. Discutia a vizat tranzitia de la scoala si centrele de formare la piata muncii. Raportul arata ca tinerii sunt ingrijorati de lipsa oportunitatilor de munca, de insuficienta investitiilor publice, de calitatea si pertinenta studiilor lor. Ei au, de asemenea, sentimentul ca o parte a studiilor superioare este "excesiv de teoretica" si nu garanteaza suficiente competente practice, vitale pentru obtinerea unui loc de munca. De multe ori, tinerii simt, de asemenea, ca ei sunt ultimii angajati si primii concediati, ceea ce creeaza o mare instabilitate pe piata fortei de munca.

Mai multe informatii: http://unworldyouthreport.org


Discutiile ministrilor educatiei pe tema educatiei si somajului tinerilor

In cadrul primei reuniuni a Consiliului privind educatia, tineretul, cultura si sportul, organizata sub presedintia daneza a UE, ministrii educatiei au adoptat Raportul comun 2012 privind implementarea "Cadrului strategic pentru cooperare europeana in domeniul educatiei si formarii" (ET2020). Ei au adoptat, de asemenea, prioritatile pentru urmatorul ciclu de lucru (2012-2014). Comisarul Vassiliou a subliniat importanta educatiei si formarii ca parte a solutiei de revenire din actuala criza financiara in Europa si a invitat statele membre sa isi intensifice eforturile pentru a atinge obiectivele principale ale UE privind abandonul scolar timpuriu si imbunatatirea rezultatelor in invatamantul superior, precum si pentru a atinge obiectivele cadrului "ET2020" in general.

Principalele concluzii ale discutiei vor constitui o parte a contributiei la dezbaterea pe marginea stategiei europene 2020 pentru crestere si locuri de munca care va avea loc in primavara, in cadrul reuniunii Consiliului European al sefilor de stat si de guvern.

Mai multe informatii:
http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/educ/127945.pdf


Concurs video OECD Global Youth 2012

Tinerii intre 18 si 25 de ani, din lumea intreaga, sunt invitati sa creeze un scurt videoclip pe tema: "Educatie si competente - care sunt cele mai mari probleme din ziua de azi?". Orice videoclip in alta limba decat engleza sau franceza, trebuie sa fie subtitrat intr-una din cele doua limbi. Videoclipul trebuie sa aiba o lungime maxima de trei minute. Cele trei filme castigatoare vor fi selectate de un juriu special, iar autorii lor vor fi invitati la Paris pentru a participa la Forumul OECD, care va avea loc intre 22 - 24 mai 2012.

Data limita pentru trimiterea videoclipurilor este: 31 martie 2012

Mai multe informatii:
http://www.oecd.org/document/2/0,3746,en_21571361_49034050_49049154_1_1_1_1,00.html


Stagii de practica la Comitetul Economic si Social European

Comitetul Economic si Social European (CESE) este o institutie consultativa ce ofera partenerilor economici si sociali ai Europei (de ex. angajatori, sindicate, reprezentanti ai intreprinderilor mici si mijlocii, asociatii de fermieri, consumatori etc) sansa de a-si exprima parerile formale legate de politicile UE.

CESE organizeaza stagii de practica pe perioada lunga (5 luni) si scurta (intre 1 luni si 3 luni). Obiectivele principale ale stagiului de practica sunt urmatoarele:
- sa intregeasca si sa aplice cunostintele stagiarului acumulate pe durata studiilor sau la locul de munca;
- sa furnizeze stagiarului cunostinte practice despre modul in care functioneaza diferitele departamente ale Comitetului Economic si Social European;
- sa dea posibilitatea stagiarilor de a capata experienta prin intermediul contactelor stabilite in cadrul activitatii zilnice.

Data limita pentru inscriere este: 1 aprilie 2012 (pentru stagiul de primavara)

Mai multe informatii: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000152


Targul de Stiinta Google 2012

Google Science Fairs este un concurs online de stiinta si o provocare pentru tinerii din cele patru colturi ale globului. Orice tanar om de stiinta, cu varsta intre 13 si 18 ani, este invitat sa se inscrie la concurs si sa trimita proiecte interesante si creative relevante pentru lumea de azi. Participarea este individuala sau in echipe formate din 2 sau trei membri. Participantii pot inscrie proiecte in oricare din urmatoarele categorii: Informatica&Matematica, Stiintele mediului&Pamantului, Stiinte comportamentale&sociale, Flora&Fauna, Energie&Spatiu, Inventii&Inovatie, Fizica, Biologie, Chimie, Stiinta alimentatiei, Electricitate&Electronica. O categorie speciala, Stiinta in actiune, va fi acordata unui proiect care abordeaza o problema sociala, de mediu, de etica, de sanatate sau bunastare.

Castigatorul Marelui Premiu va primi o bursa Google si o excursie in Insulele Galapagos cu National Geographic Expeditions. Ceilalti castigatori vor primi burse si premii interesante.

Data limita pentru inscriere este: 1 aprilie 2012

Mai multe informatii: http://www.google.com/events/sciencefair/index.html


Concurs video pentru tineri: Generatia '92

Care este viziunea ta despre un stil de viata durabil peste 20 de ani? Concursul "Generatia '92" ofera tinerilor europeni nascuti in 1991, 1992 sau 1993 ocazia sa realizeze un material video care sa prezinte viziunea lor despre un viitor durabil. Castigatorii concursului vor fi invitati sa participe la un eveniment dedicat dezvoltarii durabile care va avea loc la Copenhaga, pe data de 5 iunie. Cele mai bune materiale video trimise vor castiga premii in bani in valoare totala de 6000 de euro.

Agentia Europeana de Mediu (AEM) doreste sa gaseasca tineri cu o viziune proaspata despre modul in care pot fi solutionate cele mai acute probleme de mediu. Concurentii eligibili trebuie sa aiba in jur de 20 de ani (adica sa fie nascuti in preajma primului summit de la Rio, si anume in 1991, 1992 sau 1993), sa fie cetateni ai unei tari membre sau cooperante a AEM sau ai Groenlandei si sa fie interesati de probleme de mediului.

Materialele video trebuie sa aiba durata intre 30 de secunde si 2 minute si sa prezinte viziunea personala a concurentilor despre un stil de viata durabil. Concurentii pot prezenta, de exemplu, principalele probleme de mediu din tara lor si viziunea lor despre modul de solutionare a acestora. O alta posibilitate ar fi ca ei sa se concentreze asupra modului in care generatia lor ar putea orienta transformarea Europei spre un stil de viata mai durabil.

Data limita pentru trimiterea videoclipurilor este: 2 aprilie 2012

Mai multe informatii:
http://www.eea.europa.eu/ro/pressroom/newsreleases/concurs-video-pentru-tineri-impartaseste


Concurs de scurt-metraje Asia-Europa

Tinerii realizatori si amatori de filme, cu varste intre 18 si 35 de ani, din Asia si Europa, sunt invitati sa-si prezinte viziunea lor asupra relatiilor dintre cele doua regiuni printr-un scurt-metraj, de maximum 3 minute: animatie, documentar, fictiune, videoclip realizat cu telefonul mobil.

Scurt-metrajele trebuie sa ilustreze relatiile de viitor dintre Asia si Europa, diversitatea si provocarile si interactiunile interesante dintre cele doua regiuni, diferentele culturale sau relatiile individuale. Cei patru castigatori selectati de un juriu si un castigator ales prin vot public online vor primi premii valoroase.

Data limita pentru trimiterea materialelor este: 9 aprilie 2012

Toate detaliile sunt disponibile pe: http://www.asef.org/index.php/shorts


Concursul ThinkQuest 2012

Echipe formate din elevi si studenti pana in 22 de ani din intreaga lume sunt invitate sa rezolve o problema reala, mobilizandu-si spiritul critic si competentele in materie de comunicare si tehnologie. Sub indrumarea unui profesor, elevii si studentii vor avea de definit problema pe care intentioneaza sa o rezolve si de trimis un material care sa prezinte solutia si procesul prin care au ajuns la aceasta solutie. Participantii se pot inscrie intr-una sau mai multe din urmatoarele categorii ale concursului: Proiecte ThinkQuest, Media digitala si Dezvoltare aplicativa.

Data limita pentru inscriere este: 25 aprilie 2012

Toate informatiile necesare sunt disponibile pe: http://www.thinkquest.org/competition


Solidaritate intre generatii: concurs de filme

Tinerii pana in 30 de ani, din statele membre ale UE si Croatia, sunt invitati sa creeze un film de 60 de secunde pe tema solidaritatii intre generatii. Autorii celor mai bune trei filme vor fi premiati cu un iPad si o vizita la Bruxelles pentru a participa la proiectia de filme ce va avea loc in noiembrie 2012.

Data limita: 15 mai 2012

Mai multe informatii: http://www.eppcompetition.eu

Acest concurs este organizat de Partidul Popular European (PPE) si Grupul PPE din cadrul Comitetului Regiunilor in contextul Anului european al imbatranirii active si al solidaritatii intre generatii.


Concurs international de eseuri pentru tineri 2012

Tinerii din lumea intreaga sunt invitati sa-si trimita ideile creative pe tema: Sa cream viitorul pe care ni-l dorim. Eseurile pot fi trimise de orice persoana pana in 25 de ani. Ele trebuie sa fie originale si nepublicate, sa aiba cel mult 800 de cuvinte si sa fie tiparite in engleza, franceza, spaniola sau germana; ori cel mult 1.600 de caractere in japoneza. Castigatorii premiului intai vor primi un premiu in bani si o excursie in Japonia.

Materialele trebuie trimise pana pe: 30 iunie 2012

Informatii detaliate sunt disponibile pe: http://www.goipeace.or.jp/english/activities/programs/1201.html

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.


Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro