Cuprins:

Erasmus

Erasmus Student Network Romania

Leonardo da Vinci

Comenius

Oportunitati de formare!

Europass

Tineret in actiune

Eurydice

Eurodesk


 

Am vazut Peles, Castelul Bran si am mancat romaneste!

Cursuri intensive de limba romana pentru studenti straini la Universitatea Romano-Americana

Universitatea Romano-Americana se implica activ in organizarea cursurilor intensive de limba romana, ca parte integranta a procesului de internationalizare si de recunoastere a universitatii in spatiul european al institutiilor de invatamant superior. Un curs EILC pentru incepatori a fost organizat pentru prima data la URA in anul universitar 2011-2012, in sesiunea de toamna, bucuria fiind foarte mare in momentul in care am primit foarte multe aplicatii din partea studentilor doritori sa participe la cursul nostru, fapt confirmat si in anul universitar 2012-2013, cand au fost finantate trei cursuri pentru incepatori.
Impactul cursurilor EILC asupra studentilor Erasmus incoming este major, in primul rand ei vor reusi la final sa comunice mai usor, vor trece cu usurinta peste anumite prejudecati si bariere culturale si vor interactiona mai bine cu studentii locali, vor dori sa participe la activitatile de socializare organizate de Erasmus Student Network, isi vor deschide apetitul pentru cunoasterea si vizitarea Romaniei si vor fi mult mai bine pregatiti pentru viitoarea experienta Erasmus.
Pentru universitatile organizatoare sunt identificate multe beneficii precum: extinderea parteneriatelor si atragerea de studenti incoming sau exchange, gasirea unor noi metode de predare pentru profesori, incurajarea profesorilor de a participa in mobilitati Erasmus, imbunatatirea curriculei de studiu si crearea unor noi programe de predare, punerea in comun a practicilor pozitive de management universitar si crearea unei bogate activitati de networking.
Trebuie mentionat faptul ca echipa care se ocupa de EILC la Universitatea Romano-Americana este tanara, ambitioasa si foarte deschisa catre studentii Erasmus...ne-am apropiat mult de cei 40 de cursanti EILC, i-am acomodat foarte bine pe perioada cursului, am incercat sa-i ajutam in rezolvarea diverselor probleme pe care le-au intampinat, am vizitat multe locuri frumoase din Bucuresti si din imprejurimi si in final am reusit sa-i invatam cateva cuvinte in limba romana, un exemplu fiind oferit mai jos.

Cum te numesti si de unde esti?
Ma numesc Salvador Canas Moreno si eu studiu in Universidad de Sevilla. Eu studiu informatica.
Unde vei studia in Romania?
Acum studiu in Universitatea Politehnica din Bucuresti.
De ce ai ales Romania pentru studiile tale Erasmus?
Pentru Universitatea Politehnica din Bucuresti. Am auzit ca asta universitatea este cel mai buna in tara si una din cel mai bune in Europa.
De ce ai ales sa participi la Erasmus Intensive Language Course?
Pentru ca eu cred ca este foarte important sa stiu limba de tara in care stau.
De ce ai ales sa participi la cursul EILC organizat de Universitatea Romano-Americana?
Pentru ca asta Universitatea Romano-Americana este foarte buna si a fost bine prezentata.
Ce ai stiut despre Romania, care a fost opinia ta despre aceasta tara inainte sa sosesti aici?
Opinia mea nu a fost foarte buna de la televizor, dar am cunoscut romani prietenosi in Spania.
Ai reusit sa-ti schimbi parerea intre timp?
Da, foarte mult. Eu cred ca exista foarte multe stereotipe incorecte despre Romania si romani.
Au fost utile cursurile EILC?
Da, a fost. Cursul a ajutat sa invat limba Romana pana nivelul incepator.
Spune-mi 3 lucruri care iti plac la romani si 3 care nu-ti plac.
Din Romania imi place istoria, fete si preturile.
Nu imi place soferii taxiului nebuni, foarte mult caini si frig.
Ultima intrebare: consideri ca ai luat o decizie buna in momentul in care ai ales Romania pentru studiile Erasmus?
Da, pentru ca universitatea mea aici – Universitatea Politehnica din Bucuresti este foarte buna si greu, Romania este ieftin si Bucuresti ofera foarte multe lucruri sa fac in oras.
Alte idei, ganduri…?
Am ajuns in Romania in septembrie si am facut prieteni inca din prima zi de cand am ajuns in aici la Universitatea Romano Americana. Am vazut Peles, Castel Bran si am mancat romaneste. Imi place mult aceasta tara si sper sa profit la maxim de sansa care a oferit Programul Erasmus si cursuri EILC pentru mine.


Gala Studentilor Romani din Strainatate, la a IV-a editie

Pentru al patrulea an consecutiv, LSRS continua sa promoveze tinerii romani ale caror rezultate academice si extra-curriculare au atins nivelul de excelenta pe plan international. „Premiile de Excelenta Academica in Strainatate” vor fi prezentate, ca in fiecare an, in cadrul Galei Studentilor Romani din Strainatate, eveniment ce va avea loc pe 8 ianuarie 2013.

Premiile vor fi acordate studentilor romani cu experienta academica la cel mai inalt nivel, categoriile fiind urmatoarele:
- „Studentul Roman al Anului din America de Nord” (1 premiu pentru nivelul universitar si 1 premiu pentru nivelul post-universitar)
- „Studentul Roman al Anului din Europa” (1 premiu pentru nivelul universitar si 1 premiu pentru nivelul post-universitar)
- „Studentul Roman al Anului de pe alte Continente”
- „Studentul Roman ERASMUS al Anului”
- „Studentul Anului in Romania”
- „Premiul Special in Arte” (categorie inaugurala). 

Ca in fiecare an, juriul Galei este alcatuit din personalitati de marca ale mediilor academic si profesional din Romania. Premiul „Studentul Roman ERASMUS al Anului” este acordat de catre LSRS impreuna cu Asociatia Erasmus Student Network (ESN) Romania, cu sprijinul Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP).
Gala Studentilor Romani din Strainatate, editia a IV-a (2013), marcheaza totodata aniversarea a patru ani de activitate a LSRS. Liga continua sa sustina interesele studentilor romani din strainatate, oferindu-le acestora un cadru de dialog si recunoastere, promovandu-le meritele in societatea romaneasca, ca adevarate modele de excelenta si profesionalism. Totodata, Gala LSRS incurajeaza pe acesti tineri sa pastreze legatura cu Romania si sa promoveze o imagine pozitiva a tarii noastre in lume.


Leonardo si Incluziunea

15 noiembrie 2012. Brasov ...o dimineata frumoasa si friguroasa, in care noi – membrii departamentului Leonardo da Vinci – am intampinat cei 70 de participanti la una dintre cele mai indraznete seminare pe care le-am organizat cu o tematica dubla: „Sanse egale pentru toti” si „Incluziune sociala pentru tineri in Europa/ Orientare profesionala pentru persoane cu nevoi speciale”.

O zi intreaga dedicata incluziunii a carui scop a fost gasirea de metode noi prin care programul Leonardo da Vinci sa devina mai accesibil grupurilor dezavantajate.

Ziua a inceput cu o scurta introducere in experienta ANPCDEFP in ceea ce priveste incluziunea si proiectele desfasurate sub egida Leonardo da Vinci care au avut un impact in domeniu, dar a continuat cu cinci workshopuri desfasurate in paralel cu cinci teme diferite: munca cu tineri ce provin din grupuri de riss in invatamantul de masa, educatia tinerilor cu probleme mentale si fizice, activitati de integrare a grupurilor de risc pe piata munci, reintegrarea in societate a tinerilor ce provin din centre de reeducare, dar si educatia comportamentale a persoanelor fara nevoi speciale cand intra in contact cu grupuri de risc. Activitatile zilei au fost incheiate cu o surpriza: o parte dintre participanti au avut ocazia sa experimenteze pentru cateva minute cum percep lumea persoanele nevazatoare, prin jocuri de rolulti pasi de urmat pentru ca Leonardo da Vinci sa devina accesibil tuturor grupurilor de risc, dar in acelasi timp sunt deja multe aspecte deja acoperite de program, insa abia descoperite de participantii si reprezentantii acestor grupuri. Mai multe informatii, in curand...

 


Transfer de inovatie

Proiectul SD-ECOFURNITURE , intitulat Dezvoltarea durabila – Formare Profesională Europeana pentru potentiali producatori de mobilier ecologic sau de componente.Un stil de viata al viitorului a fost un proiect european finantat de Comisia Europeana prin  Programul de invatare pe tot parcursul vietii - Leonardo da Vinci - Transfer de inovatie, care s-a desfasurat intre anii 2010 - 2012.

Dezvoltarea durabila joaca un rol cheie in societate in toate tarile europene. Baza proiectului rezulta din obiectivele Strategiei nationale  de dezvoltare durabila a Romaniei (SNDD) pentru perioada 2013-2020-2030:

  1. dezvoltarea capitalului uman si cresterea competitivitatii prin legarea educatiei si a  invatarii pe tot parcursul vietii de piata muncii
  2. crearea de competente prin insusirea rezultatelor tehnice si stiintifice de ultima ora , a cresterii  recunoasterii internationale a cercetarii romanesti, a promovarii transferului rezultatelor in economie si societate.

Pentru indeplinirea acestor obiective a fost necesar a se constitui un parteneriat puternic intre organizatii romanesti si principalii actori din domeniul cercetarii si al educatiei din Europa in domeniul de interes:

    1. ASOCIATIA FORESTIERILOR DIN ROMANIA (ASFOR) – promotorul  si beneficiarul proiectului - este o organizatie profesionala si patronala din Romania care reprezinta interesele generale in industria de exploatare si prelucrare a lemnului atat la nivel national cat si international. Web-site: www.asociatiaforestierilor.ro.
    2. INL INOVAREA LEMNULUI – managerul  coordonator al proiectului – infiintat in 2003 in ca raspuns la nevoile pietii din Romania, societatea  are ca scop principal cresterea sectorului de Mobila si al industriei lemnului. Web-site: www.inl.com.ro.
    3. NEOPOLIS este  un centru de formare profesionala al Camerei de Comert din regiunea DROME, Franta,  fiind recunoscuta in zona ca singura organizatie de formare profesionala  dedicate  dezvoltarii durabile  si a constructiilor ecologice. Web-site: www.neopolis.fr.
    4. FCBA -INSTITUTUL PENTRU TEHNOLOGIE FORESTIERA, CELULOZA, CONSTRUCTII  DIN LEMN si MOBILA are rolul de a reuni toate sectoarele de industria lemnului din Franta. FCBA este un instrument utilizat de companiile din “exploatare, celuloza, lemn  si mobila”. Web-site: www.fcba.fr.
    5. AIDIMA: INSTITUTUL de MOBILA, AMBALAJE din LEMN si TEHNOLOGIE in DOMENIU – AIDIMA – Spania – este o asociatie de cercetare non-profit, infiintata  in 1984.. Web-site: www.aidima.es.
    6. AMLEDO & CO din Suedia este specializat  in dezvoltarea de proiecte, marketing, comunicare si resurse umane. Web-site:www.amledo.com

Obiectivul  proiectului a fost de a crea  o noua calificare si un curs inovator de formare care poate ajuta  companiiile de pe filiera productiei de mobile  sa dobandeasca noi competente in productia  de mobilier ecologic sau componente in conformitate cu principiile dezvoltarii durabile.

Proiectul a prevazut 3 arii  de transfer de inovatie:

  1. Cercetarea si  inovarea din Romania  din domeniul mobilierului ecologic
  2. Transferul  de cunostinte catre parteneri, a materialelor si rezultatelor din proiectele anterioare
  3. Metodologii si practici inovatoare in domeniul educatiei si formarii

Valoarea adaugata la nivel european a constat in:

  1. Rezultate calitative care corespund cu calitate consortiului  si a cunostintelor acestora
  2. Difuzarea rezultatelor  in Europa
  3. Rezultatul final – o noua calificare si certificare din domeniul mobilierului ecologic
  4. Crearea bazei pentru o dezvoltare durabila in toate domeniile: mediu, economic si social.

Web site-ul proiectului: http://www.sd-ecofurniture.eu/


Calculatorul din spatele ochilor – un proiect pentru o viziune diferita

Instruirea elevilor cu cerinte educationale speciale este un lucru deosebit, fiind necesar ca in primul rand sa se stabileasca o conexiune sufleteasca pe langa cea strict profesionala. De aceea toti profesorii care predau in invatamantul tehnic si vocational din domeniul special trebuie sa fie bine pregatiti din puncte de vedere profesional si psihopedagogic. Gandind acestea, am propus derularea unui proiect VETPRO intitulat sugestiv „Calculatorul din spatele ochilor - pregatirea pentru viata activa”.

Acest proiect este canalizat spre descoperirea, cunoasterea, aprofundarea cunostintelor specialistilor VET si lucrul cu mijloacele speciale in domeniul IT aplicate copiilor cu cerinte speciale, integrarea elevilor pe piata muncii, reducerea abandonului scolar.

Proiectul s-a desfasurat in Portugalia in perioada 23.04.2012-29.04.2012 pentru primul flux si 14.05.2012-20.05.2012 pentru fluxul al doilea. La proiect au participat specialisti VET implicati in educarea si profesionalizarea elevilor cu cerinte speciale.

Locatiile unde au fost derulate mobilitatile au fost atent alese de catre organizatia intermediara Euroyouth Portugalia. Activitatile s-au desfasurat in scoli, institutii, asociatii ale persoanelor  cu CES, ateliere lucrative, cabinete de informatica: CEDACF (centru educational pentru copiii cu deficiente), ACAPO (Asociatia nevazatorilor din Portugalia), APEC (Asociatia pentru promovarea educatiei la persoanele nevazatoare), APDV (Asociatia pentru promovarea integrarii pe piata muncii a persoanelor nevazatoare), HELEN KELLER (Scoala pentru nevazatori), EUROYOUTH.

In calitate de organizatie de primire Euroyouth este o agentie specializata in derularea de proiecte europene care a promovat si a participat la numeroase proiecte internationale, atat VETPRO cat si IVT.
Participantii au asistat la producerea de documente specializate, in formate accesibile persoanelor cu deficiente de vedere, au urmarit modul practic de realizare a acestora, au realizat sub indrumarea specialistilor portughezi, materiale, fise de lucru specifice nevazatorilor. De asemenea au participat la ateliere de lucru in care s-au creat obiecte practice, utile in gospodarie si care pot fi usor comercializate. Participanti au utilizat programe software de tip screen-reader si magnificator, imprimanta Braille pentru a redacta documente, dispozitive pentru imprimare in relief, magnificatoare fixe si mobile.

Diseminarea s-a realizat in cadrul sedintei de consiliu profesoral unde au putut fi explicate metodele observate in timpul mobilitatii. Dupa prezentarea celor doua mobilitati, cei implicati in participarea la proiect au raspuns intrebarilor colegilor  cu ajutorul materialelor audio-video, pozelor si a unui  material filmat. S-au expus de catre persoanele participante la mobilitate, posibilitatile metodice si mijloacele didactice existente la nivel european, integrarea elevilor cu CES si reducerea abandonului scolar.

Sistemul educational romanesc trebuie sa continue sa evolueze, nu sa ramana blocatla un nivel mult sub ceea ce stiinta si tehnologia poate oferi in prezent persoanelor cu nevoi speciale. De aceea trebuie sa continuam efortul de pregatire continua a tuturor cadrelor didactice, aliniind astfel scolile noastre la nivel european si sa le oferim celor care ne trec pragul pentru a  fi educati toate sansele posibile pentrua  deveni o parte integranta pe piata muncii si in societate.

Toma Sauliuc – profesor coordonator proiect


Experiente de lucru si de viata in Portugalia

Colegiul Tehnic de Marina "Alexandru Ioan Cuza" din Constanta a implementat proiectul nr. LLP-LdV/IVT/2011/RO/041 intitulat “Formare profesionala transnationala pentru viitorii electricieni europeni”, finantat de Comisia Europeana prin Programul sectorial Leonardo da Vinci, in cadrul Programului de Invatare pe tot Parcursul Vieţii, prin care 15 elevi din clasa a X-a, calificarea Tehnician in instalatii electrice, nivelul 3, au efectuat în perioada 11.06.2012 -01.07.2012 un stagiu de practica de 90 de ore in trei companii private din Portugalia  avand domeniul de activitate instalaţii electrice: Electro CTR Montagens Electricas Lda, Electro R Andre Lda si Electro Carrondos & Alexandre Lda.

Proiectul a sprijinit participantii la activitati de formare profesionala initiala in domeniul lor de formare, oferindu-le oportunitatea sa dobandeasca si sa utilizeze cunostinte si aptitudini in  vederea dezvoltarii profesionale si personale, pentru participarea la piata europeana a muncii. Pentru executarea sarcinilor de lucru specifice domeniului, participantii la plasament, sub indrumarea tutorilor de stagiu portughezi, au aplicat in practica cunostintele dobandite teoretic la scoala, in cadrul modulelor de Electrotehnica aplicata, Masurari electrice si Echipamente electrice, obtinand cunostinte noi în ceea ce priveste instalatiile electrice interioare si alte echipamente electrice, precum: aparate electrice de conectare si de protectie, transformatoare, motoare.

Sarcinile de formare primite le-au permis participantilor sa-si dezvolte competentele de specialitate, abilitatile necesare executarii operatiilor specifice domeniului de baza: abilitati de montare de aparate electrice, de efectuare a masuratorilor, de lucru in echipa, de responsabilizare,  de indeplinire a standardelor de calitate si disponibilitate fata de sarcinile primite.

Plasamentul de formare in conditii de munca reale a contribuit la cunoasterea modului de lucru al portughezilor si a artei de a organiza sarcinile, a modului de rezolvare a problemelor tehnice survenite pe parcurs, a comunicarii la locul de munca, a tratarii clientilor, deci la dezvoltarea cunostintelor si competentelor de cultura antreprenoriala a participantilor, toate acestea reprezentand un suport valoros pentru initierea in viitor a unei afaceri in sectorul electric.
Plasamentul de formare in conditii de munca reale a contribuit la atasarea elevilor fata de meseria acestora, oferindu-le satisfactia ca sunt de folos, iar gama variata de sarcini de lucru, de echipamente si aparate electrice, noutatile din domeniul tehnic pe care participantii le-au descoperit, i-au facut sa constientizeze ca este nevoie de stiinta si de priceperea lor, ca meseria pe care o dobandesc este aplicabila în foarte multe domenii.
Practica realizata in condiţii reale de munca va reprezenta mai tarziu, dupa absolvire, un avantaj în cazul acestor elevi, deoarece le va facilita adaptarea la noile tehnologii si cerinte profesionale europene, o mai buna insertie pe piata muncii.

Documentele obtinute de catre participanti, respectiv certificatele Europass Mobility, emise de institutia de trimitere si validate de institutia de primire portugheza, certificatele privind pregatirea lingvistica la limba engleza si portugheza si certifícatele de participare le-au imbunatatit portofoliul profesional si le-au sporit sansele de a lucra în viitor pe piata europeana a muncii. Proiectul de mobilitate Leonardo de Vinci a sprijinit flexibilitatea parcursurilor de invatare pentru obtinerea de calificari, mobilitatea profesionala si invatarea pe tot parcursul vietii.

Iata si cateva dintre opiniile participantilor:
Pe parcursul celor 3 saptamani de practica in Portugalia, am intalnit oameni deosebiti, persoane deschise, care sa ne invete lucruri noi si care au o inalta experienta in domeniul electric. Consider ca proiectul a fost un real succes, deoarece m-a ajutat sa imi deschid ochii si sa imi fixez o tinta in viata, mi-am putut dezvolta noi competente - atat lingvistice,  cat si profesionale, am intalnit o tara minunata, Portugalia, cu un farmec si o cultura aparte, cu peisaje deosebite, care te fac sa iti doresti sa te întorci iar si iar. Ma bucur ca am putut participa la acest proiect, deoarece a fost o experienţă de neuitat. As dori sa mulţumesc pe această cale tuturor celor care au facut posibil acest proiect, echipei de proiect a scolii, partenerilor portughezi si expertilor Agentiei Nationale.” (Daniel Brinza).

Mi-a placut! A fost mai mult si mai bine decat ma asteptam! Am fost copleşit de multitudinea de informatii, de programul bogat si bine organizat. Am beneficiat de aceasta oportunitate de dezvoltare personala si de formare de abilitati tehnice. Pentru mine a fost o experienta extraordinara si cred ca oricare dintre participanti ar fi de aceeaşi parere. Dupa doar 6 luni sunt mult mai increzator in mine si stiu mai bine ce vreau de la viitor.” (George Archir).

Iolanda Mocanu
Responsabil de proiect
Colegiul Tehnic de Marină „Al. I. Cuza” Constanta


Invatand prin arta

Arta a fost, este si va ramane mereu o punte intre generatii si intre culturi. De aceea, parteneriatul multilateral Comenius „Learning Europe by Arts”, derulat in perioada 2011−2013 in sase institutii de invatamant din Austria, Franta, Norvegia, Portugalia, Romania si Spania, a reusit sa creeze legaturi puternice intre elevii, profesorii si parintii implicati in activitati.
In primul rand, am urmarit prin derularea proiectului sa dezvoltam abilitatile elevilor de a se exprima prin arta, dar si competentele cheie care sa faciliteze ulterior integrarea lor in societatea actuala (lingvistice, digitale, interpersonale). Impactul activitatilor a fost deosebit, chiar si elevii din clasele de profil real reusind sa creeze lucrari de arta, expuse ulterior in expozitii, atat in institutia noastra – Colegiul National „Ferdinand I” din Bacau, cat si in afara tarii.

Unul dintre produsele finale ale proiectului l-a reprezentat expozitia cu titlul L'Art au couer, care s-a desfasurat in Franta, in luna octombrie 2012. Expozitia a reunit produse realizate in timpul primului an de proiect: pictura, grafica sau mozaic si a facut cunoscuta munca elevilor si profesorilor din proiect publicului larg din regiunea Alsacia. O expozitia pregatita indelung, ce a presupus o relationare exceptionala intre toti membrii proiectului, care au incercat sa gaseasca cele mai ingenioase metode pentru ca ARTA sa circule prin Europa, la propriu si la figurat.
Produsele finale expuse in Franta au fost create atat in timpul orelor de curs, cat si in timpul intalnirilor de proiect (atat in scoli, cat si la muzeele unde s-au desfasurat vizite tematice si workshopuri).

La Colegiul National „Ferdinand I” s-a organizat incepand cu luna iunie, pe durata intregii vacante de vara, o expozitie intitulata Arta europeana prin ochii nostri, cuprinzand cele mai reusite lucrari realizate in timpul activitatilor de proiect si in orele de curs, inspirate din pictura europeana: G. Klimt, E. Munch, S. Luchian, N. Grigorescu, Van Gogh, C. Monet, F. Hundertwasser.
Activitatea a avut un impact deosebit la nivelul comunitatii locale deoarece vizitatorii expozitiei (elevi si profesori din alte institutii, parinti, publicul larg) au intrat in contact cu arta europeana, cu frumosul in genere.
http://www.youtube.com/watch?v=P7pEM1JupMI

In al doilea rand, arta a devenit o „punte” intre obiectele de studiu, prin utilizarea TIC obtinand produse finale pe care le-am denumit generic ARTA DIGITALA. Cu ajutorul unor programe de editare si prelucrare multimedia, proiectul a devenit foarte popular in toate institutiile europene implicate. Astfel,  utilizand SketchUp elevii au realizat fisiere video/ 3D deosebit de frumoase, pornind de la picturile expuse in muzeele vizitate.

Dezvoltarea competentelor digitale de editare si prelucrare a imaginilor s-a realizat cu ajutorul unor softuri: Adobe Photoshop, MS Paint, Image Maker, Corel Photopaint, Adobe Flash, in cadrul workshop-urilor.  De la fetele vesele realizate in Flash, elevii au ajuns la performanta de a crea adevarate benzi desenate, utilizand cele trei modalitati de abordare a procesului de realizare a imaginilor in Flash: „sketching”, „pictura”, „sculptura”.  Prelucrarea si editarea imaginilor au reprezentat o adevarata provocare pentru elevii dornici de a personaliza si imbunatati aspectul pozelor realizate cu aparatul digital personal.

Instrumentele Morph i-au transformat pe elevi in artisti si iluzionisti, ajutandu-i sa redea transformarea uluitoare a unui bebelus de un an intr-un adolescent incantator utilizand doar doua fotografii, realizarea unor chipuri de personaje de desene animate cu trasaturi imprumutate de la mari actori, sportivi etc.
Impactul asupra institutiei si comunitatii locale este deosebit, deoarece numarul elevilor si profesorilor care doresc sa se implice in activitatile de proiect creste, iar articolele publicate in presa de elevii colegiului au crescut prestigiul institutiei. http://www.inainte.eu/2012/02/opinii-arta-vieneza-%E2%80%A6si-nu-numai/ Entuziasmul elevilor care au participat la mobilitati a fost un stimulent pentru toti colegii lor care si-au gasit parteneri de discutii pe forumul Facebook. Dupa intoarcere, elevii colegiului au diseminat experienta lor atat in intalniri fata in fata, cat si in mediul virtual http://comeniustraveldiary.wordpress.com/

Luna aceasta, elevii si profesorii implicati in proiect pregatesc o expozitie cu vanzare a lucrarilor realizate in perioada septembrie-noiembrie, fondurile fiind folosite pentru a oferi copiilor cu autism din Bacau o surpriza de Craciun. De asemenea, lucram la un alt produs final al proiectului: expozitia virtuala care va putea fi vizualizata pe site-ul http://www.weebly.com/weebly/main.php
Va asteptam in lumea artei!

Echipa proiectului LEARNING EUROPE BY ARTS
Colegiul National „Ferdinand I” Bacau


Asistenti Comenius si Scoli gazda – oportunitati de formare pentru viitoare cadre didactice

In anul 2011-2012, un numar de 28 de studenti sau tineri absolventi romani au participat  la stagii de formare  initiala pentru o viitoare cariera didactica. Stagiile,  a caror durata  a variat de intre 13 si 45 de saptamani, s-au dovedit a fi oportunitati extraordinare in devenirea profesionala si personala a participantilor. O provocare pe care au dus-o la capat cu succes si care le-a transformat radical viziunea despre pregatirea carierei si dezvoltarea personala in alte contexte culturale.

Intaia oara cand am aflat de programul Comenius, am fost sigura ca, in cazul in care voi fi acceptata, participarea  se va dovedi a fi o experienta de neuitat. Primul semn ca acest lucru se va adeveri a fost faptul ca am fost acceptata de catre o scoală secundara din Portugalia, Escola Secundária de Avelar Brotero din Coimbra.
Intensitatea sentimentelor traite in cele 5 luni de stagiu, experienta dobandita, nu pot fi exprimate in cuvinte oricât as încerca. Stagiul a fost presarat atat cu provocari, la prima vedere imposibil să le fac faţă, cât şi cu clipe în care relaţia armonioasă cu elevii şi cadrele didactice si interesul pentru activităţile pe care le-am desfăsurat, m-au umplut de multumire si au dus la crearea unor legături care, sper, nu se vor rupe niciodată.
Andreea-Maria Sâncelean – Asistent   Comenius

Anul  2013 este ultimul an in care aceasta actiune va mai putea fi accesata de cei interesati  in varianta actuala a programului. Asadar, ii invitam sa candideze pe toti cei vor sa descopere din secretele profesiei didatice si care isi doresc cu adevarat sa isi faca debutul in aceasta aventura profesionala.
Termenul limita pentru  depunerea candidaturilor este 31.01.2013 iar informatiile  privind depunerea candidaturii si documentele necesare pot fi accesate parcurgand Apelul National pentru programul Comenius la cap II, disponibil la:
http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2013_COM.pdf


Noutati si perspective Europass

Luna decembrie 2012 aduce noutati insemnate in Portofoliul Europass: se va lansa o noua forma imbunatatita si modificata a Curriculum Vitae si va fi introdus un nou instrument de lucru (Pasaportul European de Competente). Va invitam pe www.europass-ro.ro pentru a profita de aceste noutati!

Mobilitate pentru educatie si munca

Pornind de la nevoia de cooperare intre retelele europene prezente din Romania care promoveaza invatarea pe tot parcursul vietii, Centrul National Europass si Euroguidance Romania au organizat in perioada 17-18.11.2012 conferinta nationala intitulata "E-networking in contextul mobilitatii pentru educatie si munca".

Aceasta reuniune a reprezentat un prilej de intalnire si creare de noi contacte intre reprezentanti ai CJRAE/CJAP si promotorii Europass. Prima zi a fost dedicata interactiunii directe dintre participanti in cadrul a patru ateliere de lucru sustinute de profesionisti in domeniul consilierii carierei si educatiei:

  • Un model eficient de consilierea carierei (sustinut de Asociatia Romana de Consiliere si Sprijin Drobeta Turnu Severin);
  • Debutul in scolaritate – provocari si modalitati de interventie psihopedagogica (sustinut de Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala Iasi);
  • Calitatea in consiliere. Vocea beneficiarilor. Competenta consilierilor – IMPROVE (sustinut de Centrul Municipal de Asistenta Psihopedagogica Bucuresti);
  • Portofoliu de invatare si experienta NONFORMAL (sustinut de Institutul de Stiinte ale Educatiei).

A doua zi a fost dedicata propunerii si discutarii unor evenimente care sa fie derulate in colaborare de reprezentanti ai CJRAE/CJAP si promotorii Europass in anul 2013.


1

Peste 7 milioane de Euro pentru Tineret in Actiune in 2013

Anul viitor bugetul Tineret in Actiune va creste cu aproximativ 10% fata de 2012, trecand de 7 milioane de Euro. Ce poate insemna asta? Mai multe proiecte, mai multi beneficiari, mai multe comunitati transformate in bine, mai multe experiente interculturale. Beneficiarii TiA, dar si cei care doresc sa isi inceapa in 2013 experienta TiA vor putea in continuare sa participe la cursuri nationale si internationale de formare, cursuri ce sunt in permanenta publicate aici. In curand, pe www.tinact.ro/selectie veti gasi si Ghidul programului pentru 2013, impreuna cu Apelul National pentru propuneri de proiecte si formularele de candidature actualizate. 7 milioane vor insemna mai multe oportunitati de implicare. Nu fiti spectatori! Implicati-va!


5 ani de TiA

Cum a aratat TiA intre 2007 si 2011? Ce obiective au existat? Care a fost traiectoria implementarii programului in Romania? Ce rezultate au fost? Ce proiecte au adus schimbari in bine? Ce a sustinut TiA de-a lungul timpului si cum a facut asta?
Doar cateva dintre intrebarile la care am incercat sa aducem raspunsuri prin publicatia “5 ani de TiA”, pe care o puteti descarca de aici.


Nonformal - acum si virtual!

Metode, concepte, programe, resurse, stiri, articole, testimoniale, evenimente pentru toti cei interesati de educatia nonformala!
De pe 3 decembrie 2012, toate acestea sunt disponibile online pe portalul educatiei nonformale: www.nonformalii.ro
Un spatiu interactiv in care ORICINE POATE INVATA. ORIUNDE. TOT TIMPUL. De acum chiar si intr-un spatiu virtual, dar la fel de nonformal! Un spatiu in care ORICINE are oportunitatea atat de a se informa, dar si de a contribui pentru a dezvolta impreuna o comunitate ai caror membri se spijina reciproc.
Mai multe infomatii gasiti la http://www.nonformalii.ro/stiri-articole-testimoniale/articole/intro-in-lumea-nonformalii-ro.


Proiect TiA: Serviciul European de Voluntariat - Don’t Stop Believin’

Proiectul „Don’t Stop Believin’”, derulat de organizatia YMCA Baia Mare, a oferit atat voluntarilor EVS, cat si tinerilor romani un cadru intercultural, favorabil expresivitatii si creativitatii. Temele principale pe care s-a axat au fost arta si cultura si comunitati de etnie rroma.

In cadrul proiectului am gazduit doi voluntari, Lusine Margaryan din Armenia si Erdost Alkan din Turcia. Proiectul s-a desfasurat in perioada decembrie 2010 – decembrie 2012. Stagiul voluntarei din Armenia a fost de 8 luni, iar stagiul voluntarului din Turcia a fost de 10 luni.

Acest proiect, prin laturile sale artistice si multiculturale, a incurajat tinerii sa respecte diversitatea culturala, sa constientizeze valorile comunitatilor locale si globale, precum si importanta implicarii in viata comunitatii si in activitatile cultural-artistice.

Obiectivele proiectului:

  • constientizarea propriei identitati in context european
  • intelegerea reciproca intre tineri
  • solidaritate si toleranta
  • exprimare prin arta
  • promovarea cetateniei active si voluntariatului

Tinerii voluntari au derulat programe de incluziune sociala cu copiii de etnie rroma, 4 zile pe saptamana, la un centru de zi, unde au desfasurat diferite ateliere si activitati (sport, muzica, dans, desen, gatit, vizite la muzee). Aceste activitati s-au axat foarte mult pe metodele de educatie non-formala, oferind copiilor de etnie rroma sansa de a se exprima liber, de a se accepta asa cum sunt, de a constientiza diversitatea culturala in context european.

In cadrul activitatii  SEV  propuse cateva dintre responsabilitatile/sarcinile voluntarilor au fost urmatoarele:

  • coordonarea activitatilor de arta si cultura existente in centrul de tineret (club de carte, pictura, desen, club de fotografie, muzica, dans, teatru);
  • promovarea atelierelor de lucru tinerilor din comunitatea locala
  • suport in alcatuirea si redactarea articolelor pentru revista online a organizatiei gazda
  • coordonarea atelierului de interculturalitate (dialoguri interculturale cu voluntarii romani)
  • suport in ajutarea tinerilor romani doritori sa invete o limba noua
  • implicare in proiectele comunitare in desfasurare: organizare, implementare, evaluare, raportare
  • suport in derularea activitatilor de incluziune sociala din cadrul comunitatii alaturi de copiii rromi, supervizati si instruiti fiind de catre trainerii organizatiei gazda in prealabil
  • organizarea si participarea la diferite evenimente sociale in comunitate: evenimente publice din cadrul proiectelor comunitare, serbari cu diferite ocazii, promovarea TIA si SEV cu aceste ocazii;
  • updatarea paginii web cu noi informatii si fotografii din cadrul programelor si proiectelor in care este implicata
  • participarea la excursii organizate (teambuilding/ socializare si recreere)
  • participare la cursurile de limba romana oferite saptamanal de catre organizatia gazda
  • participare la sedintele saptamanale din cadrul organizatiei alaturi de voluntarii romani

In luna august, voluntarii SEV au participat la o tabara la munte de 4 zile, impreuna cu copiii din comunitatea rroma, tabara sustinuta de catre organizatie. Programul de activitati pe parcursul acestor zile a fost in totalitate realizat de catre voluntarii SEV, sub supervizarea asistentilor sociali.
De asemenea, voluntarii SEV au desfasurat ateliere pentru un grup de elevi din ciclul primar, 2 zile pe saptamana, oferindu-le ore de limba engleza – after school classes.

In cadrul organizatiei, pentru tinerii voluntari romani, cei doi voluntari din Armenia si Turcia au coordonat diferite ateliere de lucru saptamanale (5 ore pe saptamana), (redecorarea hainelor vechi, ateliere de arta si cultura armeana si turca, seri de film, seri interculturale, promovarea lecturii in mediul urban, ateliere de muzica si dans). Mai mult, voluntarii SEV au lucrat in echipa cu voluntarii romani ai organizatiei, reusind sa implementeze impreuna diferite actiuni si evenimente pentru comunitatea locala (festivaluri, expozitii, drumetii, sporturi, etc).
Voluntara din Armenia, Lusine Margaryan, la finalul stagiului sau, a organizat in comunitatea locala, intr-un local din centrul orasului, o expozitie de moda cu hainele realizate in cadrul atelierelor coordonate de ea.

Voluntarii SEV au participat la diferite intruniri, festivaluri, spectacole, cadre formale dar si informale din comunitatea baimareana, avand ocazia sa cunoasta diferite persoane influente din comunitate , reprezentanti si voluntari ai altor ONG-uri, etc.
Saptamanal, voluntarii SEV au participat la orele de mentorat si de limba romana, oferite de catre organizatia gazda.
Voluntarii au creat propriul blog al voluntarilor EVS din cadrul organizatiei gazda (www.evsymca.wordpress.com). Acest blog a fost periodic actualizat cu imagini si articole despre experienta traita.

Pe langa programul fix, stabilit de coordonatorul proiectului, voluntarii au avut ocazia sa realizeze acele activitati care le plac, sa aleaga evenimentele din comunitate la care vor sa participe, si chiar sa coordoneze si sa implementeze ei insasi activitati in functie de propriile obiective si interese.

In afara de participantii direct implicati in proiect, ca si beneficiari au fost:

  • Un grup de 20 de copiii si tineri cu varste cuprinse intre 7 si 14 ani proveniti in comunitatea rroma
  • Centrul de zi (Caritas)  pentru copiii si tinerii de etnice rroma cu angajatii si voluntarii acestuia
  • Tinerii voluntari ai organizatiei gazda cu varste cuprinse intre 14 si 25 ani.
  • Un grup de 30 de elevi din ciclul primar de la Scoala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” Baia Mare
  • Un grup de 30 elevi din ciclul primar si gimnazial de la Scoala cu clasele I-VIII „Petre Dulfu” Baia Mare
  • Comunitatea locala per ansamblu

Impactul la nivelul comunitatii locale:

  • cresterea numarului de tineri implicati in activitati de voluntariat la nivelul comunitatii locale
  • intelegerea nevoii metodelor non-formale in procesul educational
  • stabilirea de contacte si parteneriate in randul autoritatilor publice si a ONG-urilor
  • imbunatatirea colaborarii dintre ONG-urile de tineret, reprezentantii autoritatilor locale si unitatile de invatamant
  • intelegerea diversitatii, culturalitatii si nevoii de toleranta si solidaritate
  • intelegerea importantei actiunilor civice in context european
  • depasirea barierelor lingvistice in procesul comunicarii

Comunitatea locala a fost implicata in mod direct prin participare la evenimentele publice sau la intalnirile cu voluntarii dar si indirect prin mediatizarea activitatilor, a rezultatelor, din experienta traita de voluntarii romani si comunicata familiei, prietenilor, cercului de colegi, a dobandit si ea noi cunostinte referitoare la dimensiunea interculturala si europeana, a obtinut informatii cu privire la oportunitatile pe care Programul Tineret in Actiune si SEV  le ofera.
Tinerii din comunitatea gazda s-au bucurat de interactiunea ce au avut-o cu cei 2 voluntari SEV, avand oportunitatea de a comunica cu acestia, de impartasi idei si experiente de viata. Foarte multi tineri au contactat organizatia gazda pentru a primii mai multe informatii despre metodele de inscriere in stagii de voluntariat in Europa.
Pe termen lung, organizatia noastra, in urma experientei dobandite cu voluntarii straini, va mai aplica la astfel de proiecte, incluzand si alti promotori. Dorim sa valorificam experienta dobandita prin proiectul ‘Don’t Stop Believin’ !’, ca pe un exemplu de buna practica si sa multiplicam rezultatele acestuia intr-un context nou, cu promotori noi si parteneri din randul ONG-urilor locale.
Vom pastra legatura cu promotorii din Armenia si Turcia in continuare. De asemenea, de curand cei doi promotori au aplicat la noi proiecte din cadrul TIA, avandu-ne pe noi ca si parteneri. De asemenea, in viitor, vom scrie noi proiecte SEV, si vom contacta pe cei doi parteneri pentru a  gazdui noi voluntari in cadrul organizatiei noastre.

Lusine Margaryan, voluntara din Armenia:
“Mi-e dor de tine foarte mult. I think many people will be surprised reading about me again. I turned back from Romania, I finished my EVS but only my body came back. I left myself in Romania. It is three months I am back but I am not adapted back yet. During my project the most difficult part was after turning back. I am missing everything so much, people, country, my lovely town Baia Mare, streets, gypsies, kids, speaking Romanian, hitchhiking. My life is totally changed now. I am taking my master and also the same time working. It is difficult and tiring especially after EVS life, when we were doing activities which we like. I am promoting EVS so much and I have many friends who want to do this project. I think everyone should use this chance, because you will not get these skills which I got during EVS in another situation.
I can mention about an imporant thing in my EVS. I am happy because there is broken for me the ice between Armenian and Turkish realation. As we had also Turkish volunteers, we managed to become friends and to see how close are our cultures and that the historical background can't be a reason for comunication and friendship.
I proposed many friends to do an  EVS. Because it is a nice opportunity to develop and to know yourself. And one of my friends will start her EVS next week. I feel good about this, because I encouraged her.
Thanks. Multam. Multumesc.”

Roxana Pascan – coordonator proiect
„Acest proiect a insemnat mult pentru mine, atat la nivel profesional cat si personal. A fost primul proiect SEV scris, implementat, coordonat si raportat in totalitate de catre mine. La nivel profesional, m-a ajutat sa acumulez mai multa experienta in munca cu tinerii, in scrierea de proiecte, sa ma acomodez cu metodologia Youth in Action, sa coordonez o echipa de voluntari. La nivel personal, m-a ajutat sa cunosc diferite culturi, sa imi imbogatesc cultura generala, sa descopar noi prieteni, pe care am speranta ca ii voi revedea curand.” 


Day Cul in Cipru

In perioada 22 februarie – 1 martie are loc in Larnaca, Cipru cursul de formare pe diversitate interculturala Day Cul. Cei interesati se pot inscrie pana pe 15 decembrie (online) si 17 decembrie (data postei). Detalii aici: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/753.


TicTac in Bulgaria

In perioada 23-29 aprilie are loc in Bulgaria cursul international de formare pe Actiunea 4.3 Tic Tac. Cei interesati se pot inscrie pana pe 3 februarie (online) si 4 februarie (data postei). Detalii aici: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/760


Evenimente

In perioada 16 – 17 noiembrie 2012, s-a desfasurat Conferinta internationala “Shaping Europe 2020:socio-economic challenges”, organizat de Pro Global Science Association, la Hotel Novotel din Bucuresti. Scopul conferintei a fost acela de a promova schimbul de bune practici si de cooperare transnationala, in contextul Europa 2020 in domeniul cercetarii, prin prisma schimbarilor socio-economice.
Cu aceasta ocazie, participantii au avut ocazia sa audieze prezentarea facuta de catre domnul Jeff French, CEO Strategic Social Marketing Ltd, Visiting professor at Brunel, University and Brighton University, Fellow at Kings College University London.
Simpozionul a reprezentat o oportunitate excelenta pentru participanti din tara si din strainatate (cercetatori, cadre didactice, specialisti) de a se informa cu privire la categoriile de informatii si de publicatii realizate in cadrul retelei Eurydice. Cu ocazia simpozionului a fost organizata si o miniexpozitie cu publicatii Eurydice.

 

Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare - prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate - pentru toti actorii implicati in proiecte europene.
Va invitam sa consultati urmatoarele publicatii:

Developing Key Competences at School in Europe: Challenges and Opportunities for Policy

La inceputul lunii noiembrie, a fost publicat un nou raport realizat de reteaua Eurydice Developing Key Competences at School in Europe: Challenges and Opportunities for Policy [Dezvoltarea competentelor-cheie in scolile din Europa: provocari si oportunitati pentru politica].

In Europa, conceptul de "competente cheie" a castigat in importanta in ultimii ani, atat la nivel de politica cat si la nivelul scolii. Competentele cheie sunt considerate abilitati si atitudini esentiale pentru tinerii europeni, pentru a reusi atat in economia de astazi si societatea moderna, dar si in viata lor personala. Aceste competente cheie sunt definite la nivelul UE si cuprind urmatoarele: (1) capacitatea de a comunica repede si usor in limba materna, (2) abilitatea de a vorbi limbi straine, (3) competentele matematice si competente de baza in stiinta si tehnologii, (4) abilitati digitale, (5) competente sociale si civice, (6) spiritul de initiativa si antreprenoriat, (7) capacitatea de a invata sa inveti, si (8) sensibilizare si exprimare culturala.

Tarile europene au facut progrese semnificative in incorporarea acestor competente-cheie in programele de invatamant la nivel national si in alte documente oficiale, fapt ce demonstreaza angajamentul de a face abilitatile formate tinerilor la scoala mai relevante pentru viata lor si a societatii. Cu toate acestea, raman provocari - in special in ceea ce priveste implementarea in practica a reformelor curriculare.

Raportul subliniaza unele dintre principalele realizari si provocari referitoare la dezvoltarea competentelor cheie in scolile din Europa. Cu exceptia competentelor "a invata sa inveti" si "sensibilizarea si expresia culturala", toate celelate competente sunt luate in considerare. Raportul acopera invatamantul obligatoriu si secundar general din 31 de tari europene (statele membre UE, Croatia, Islanda, Norvegia si Turcia).

Anul de referinta pentru colectarea datelor este anul scolar 2011/2012.

Publicatia este redactata in limbile engleza.
Anul publicarii: 2012

http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/145EN.pdf

Va anuntam cu placere faptul ca urmatoarele studii sunt traduse in limba romana:

Citizenship Education in Europe [Educatia civica in Europa]
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/139RO.pdf

Science Education in Europe: National Policies, Practices and Research [Educatia in domeniul stiintelor in Europa: Politici nationale, practici si cercetare]
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/133RO.pdf

Key Data on Education in Europe 2012 [Date cheie privind educatia in Europa 2012]
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134RO.pdf

 .... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


1
2
... te informeaza:

Cluj-Napoca, Capitala Europeana a Tineretului in 2015

Orasul Cluj-Napoca a fost desemnat, la Maribor, in Slovenia, Capitala Europeana a Tineretului pentru anul 2015!

Cluj-Napoca a prezentat SHARE, un program puternic, clar, solid, diversificat si interesant, care are ca scop sa promoveze impartirea spatiului, a culturii, a puterii, a muncii, a bucuriei, a viziunii si a valorilor europene comune, prin intermediul unor teme ca advocacy, mobilitate, dialog structurat si informatii pentru tineri.

Cluj-Napoca a depus in luna martie candidatura pentru titlul de Capitala Europeana a Tineretului, documentatia sustinand investirea in tineret pentru o dezvoltare urbana sustenabila si responsabila.

In ultima faza a competitiei pentru titlul de "Capitala Europeana a Tineretului" au ramas, anterior anuntului castigatorului, patru orase: Cluj-Napoca (Romania), Ivanovo (Rusia), Varna (Bulgaria) si Vilnius (Lituania). Toate cele patru orase candidate de pe lista scurta au dezvoltat programe si o viziune dinamica in ceea ce priveste somajul in randul tinerilor, incluziunea sociala si activitatile adresate tinerilor.

Proiectul Capitala Europeana a Tineretului a fost inaugurat de Forumul European al Tineretului, primul oras care a purtat acest titlu fiind desemnat in 2009. Capitalele Europene ale Tineretului nominalizate pana in prezent sunt: Rotterdam (2009), Torino (2010), Antwerp (2011), Braga (2012), Maribor (2013), Salonic (2014) si Cluj-Napoca (2015).

Mai multe informatii gasiti pe site-ul Forumului European al Tineretului:
http://bit.ly/TovtKc

danceWEB - Program european de burse pentru dans contemporan

Programul de burse danceWEB ofera unui numar de aproape 65 de tineri dansatori si coregrafi profesionisti in principal din Europa, dar si din tarile non-europene, posibilitatea de a participa intr-un program multinational de formare intensiva Programul se deruleaza sub forma unei rezidente de 5 saptamani, in fiecare an in Viena, din iulie si pana in august, in cadrul Festivalului international de dans ImPulsTanz.

Programul se axeaza pe schimbul de idei si cunostinte, nelimitat de granitele nationale, pe formare continua, pe intalniri cu artisti recunoscuti international in Viena la ImPulsTanz, in vederea orientarii carierei participantilor.


Fiecare bursa acordata in cadrul "Jardin d'Europe" este cofinantata de Uniunea Europeana (programul Cultura 2007-2013), de organisme finantatoare din Austria si de finantatori locali din tara de rezidenta a candidatului (dar nu persoane private ca sponsori). Aceasta ultima parte nu este asigurata inca in toate tarile. Din acest motiv, candidatii sunt incurajati (in cooperare cu Biroul Jardin d'Europe) sa caute posibile institutii finantatoare in tara lor de origine. O sugestie ar fi sa ia legatura cu fostii bursieri danceWEB din tara respectiva pentru a afla de unde au obtinut fonduri:
http://www.dancewebeurope.net/m_link.php?id=47&method=frame

Pot participa dansatori si coregrafi cu ambitii profesionale incontestabile din tarile europene, est-europene si non-europene, de preferat cu varsta intre 22 si 30 de ani si cu cunostinte bune de limba engleza.

Calitatea pregatirii in dans reprezinta principalul criteriu de participare la danceWEB.

Data limita pentru inscriere: 15 decembrie 2012

Mai multe informatii:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000302

Tabara internationala de tineret Millennium 2013

Tabara internationala de tineret Millennium este un program gratuit adresat tinerilor din lumea intreaga interesati de matematica, stiintele naturii, tehnologia informatiilor si alte stiinte.
Tabara se concentreaza pe aceste teme: stiinta si tehnologia de mediu; schimbari climatice; resurse naturale si energie regenerabila; apa; tehnologia informatiilor si comunicarii si digitalizare; matematica aplicata. Programul include prelegeri, ateliere de lucru, vizite in companii si universitati si activitati sociale si recreative. 

Toate cheltuielile (calatorie, cazare, masa, activitatile educationale) sunt acoperite de organizatori. Tabara va avea loc in vara 2013 in Helsinki, Finlanda.

Sunt invitati sa se inscrie tinerii nascuti intre 1994 si 1997, interesati de matematica, stinntele naturii, tehnologia informatiilor si alte stiinte.

Candidatii trebuie sa cunoasca foarte bine limba engleza, limba de lucru a taberei.

Data limita pentru inscriere este: 17 decembrie 2012

Mai multe informatii:

http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000476

Programul de granturi pentru studenti

Acesta este un program finantat de Casaswap.com cu scopul de a imbunatati mobilitatea internationala a studentilor, oferind granturi de 1000 Euro de 4 ori pe an.
Sunt invitati sa se inscrie studentii care pleaca in alta tara la studii, fie printr-un program de schimburi, fie pe cont propriu.

Data limita pentru inscriere este: 1 ianuarie 2013

Mai multe informatii: 
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000515

Concursul de eseuri cu tema "Imagine EU 2030"

Fellows of SEE si Programul EU – Leadership Development anunta organizarea concursului de eseuri cu tema "Imagine EU 2030".

Concursul se adreseaza studentilor si masteranzilor la stiinte sociale si umane de la universitati din Croatia, Grecia, Romania, Serbia si Turcia, si isi propune sa afle care sunt perceptiile tinerilor din zona balcanica in ceea ce priveste evolutia UE in viitor.

Eseurile pot avea ca tema orice aspect (relevant pentru autor) legat de UE - extinderea UE, viitorul monedei europene si al uniunii monetare, rolul UE in politicile mondiale, diversitatea in UE  - si sa raspunda la o intrebare simpla, dar totusi complexa: cum va arata UE in anul 2030?

Data limita pentru trimiterea eseurilor este: 1 ianuarie 2013

Mai multe informatii:
http://www.imagineeu2030.com/ 
http://www.facebook.com/imagineeu2030

Programul de burse Bogliasco

Bursele se acorda, indiferent de nationalitate, persoanelor calificate care desfasoara activitati creative sau munca de cercetare in domeniile: arheologie, arhitectura, literatura clasica, dans, film sau video, istorie, arhitectura peisagistica, literatura, muzica, filosofie, teatru, arte vizuale.

Centrul de studii ii asteapta pe toti cei care desfasoara atat activitati creative, cat si munca de cercetare (cum ar fi istoria artei, muzicologie, critica de film...) in legatura cu dansul, muzica, teatrul. Centrul nu are un spatiu special pentru repetitii pentru cei care doresc sa realizeze spectacole.

Date limita pentru inscriere este: 15 ianuarie 2013 (pentru semestrul toamna - iarna, cu incepere din septembrie 2013)

Mai multe informatii:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000413

Premiul Charlemagne pentru tineri europeni 2013

Tinerii intre 16 si 30 de ani, din toate statele membre ale UE, sunt invitati sa participe la un concurs pe tema dezvoltarii UE, a integrarii si a anumitor aspecte legate de identitatea europeana.

Premiul Charlemagne pentru tineri europeni se acorda proiectelor care promoveaza intelegerea europeana si internationala si favorizeaza dezvoltarea unui sentiment comun de identitate europeana, care reprezinta modele pentru tinerii care traiesc in Europa si ofera exemple concrete de viata ale europenilor care traiesc in cadrul aceleiasi comunitati.

Reprezentantii tuturor celor 27 de proiecte nationale selectate vor fi invitati la ceremonia de decernare a premiilor de la Aachen, Germania, pe 7 mai 2013.

Inscrierea se poate face individual sau in grup pana pe 28 ianuarie 2013.

Mai multe informatii: http://cyp.adagio4.eu/view/en/introduction.html

Concurs video: Many Colours of Erasmus

Fundatia Archimedes a lansat concursul pentru studenti intitulat Many Colours of Erasmus. Concursul se adreseaza studentilor care au avut o bursa sau un plasament Erasmus in Estonia si vizeaza celebrarea celei de a 25-a aniversari a programului Erasmus.

Candidatii trebuie sa trimita videoclipuri care surprind intreaga experienta a schimbului, reflectand in acelasi timp identitatea de student Erasmus. Videoclipurile trebuie mai intai incarcate pe youtube, apoi pe pagina concursului de pe Facebook, urmand ca apoi sa fie trimise si prin e-mail, cu detalii despre perioada Erasmus.  

Videoclipurile trebuie sa aiba o durata intre 45 de secunde si 3 minute si sa fie in engleza sau estoniana.

Premii:
Premiul I - 150 Euro
Premiile II si III - souveniruri Erasmus

Data limita pentru trimiterea materialelor este: 2 februarie 2013

Toate detaliile despre concurs se gasesc pe linkul de mai jos:
http://bit.ly/R37pae

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.

Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro