|
||
|
Am vazut Peles, Castelul Bran si am mancat romaneste!
Universitatea Romano-Americana se implica activ in organizarea cursurilor intensive de limba romana, ca parte integranta a procesului de internationalizare si de recunoastere a universitatii in spatiul european al institutiilor de invatamant superior. Un curs EILC pentru incepatori a fost organizat pentru prima data la URA in anul universitar 2011-2012, in sesiunea de toamna, bucuria fiind foarte mare in momentul in care am primit foarte multe aplicatii din partea studentilor doritori sa participe la cursul nostru, fapt confirmat si in anul universitar 2012-2013, cand au fost finantate trei cursuri pentru incepatori. Cum te numesti si de unde esti? |
Gala Studentilor Romani din Strainatate, la a IV-a editie Pentru al patrulea an consecutiv, LSRS continua sa promoveze tinerii romani ale caror rezultate academice si extra-curriculare au atins nivelul de excelenta pe plan international. „Premiile de Excelenta Academica in Strainatate” vor fi prezentate, ca in fiecare an, in cadrul Galei Studentilor Romani din Strainatate, eveniment ce va avea loc pe 8 ianuarie 2013. Premiile vor fi acordate studentilor romani cu experienta academica la cel mai inalt nivel, categoriile fiind urmatoarele: Ca in fiecare an, juriul Galei este alcatuit din personalitati de marca ale mediilor academic si profesional din Romania. Premiul „Studentul Roman ERASMUS al Anului” este acordat de catre LSRS impreuna cu Asociatia Erasmus Student Network (ESN) Romania, cu sprijinul Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP). |
Leonardo si Incluziunea 15 noiembrie 2012. Brasov ...o dimineata frumoasa si friguroasa, in care noi – membrii departamentului Leonardo da Vinci – am intampinat cei 70 de participanti la una dintre cele mai indraznete seminare pe care le-am organizat cu o tematica dubla: „Sanse egale pentru toti” si „Incluziune sociala pentru tineri in Europa/ Orientare profesionala pentru persoane cu nevoi speciale”. O zi intreaga dedicata incluziunii a carui scop a fost gasirea de metode noi prin care programul Leonardo da Vinci sa devina mai accesibil grupurilor dezavantajate. Ziua a inceput cu o scurta introducere in experienta ANPCDEFP in ceea ce priveste incluziunea si proiectele desfasurate sub egida Leonardo da Vinci care au avut un impact in domeniu, dar a continuat cu cinci workshopuri desfasurate in paralel cu cinci teme diferite: munca cu tineri ce provin din grupuri de riss in invatamantul de masa, educatia tinerilor cu probleme mentale si fizice, activitati de integrare a grupurilor de risc pe piata munci, reintegrarea in societate a tinerilor ce provin din centre de reeducare, dar si educatia comportamentale a persoanelor fara nevoi speciale cand intra in contact cu grupuri de risc. Activitatile zilei au fost incheiate cu o surpriza: o parte dintre participanti au avut ocazia sa experimenteze pentru cateva minute cum percep lumea persoanele nevazatoare, prin jocuri de rolulti pasi de urmat pentru ca Leonardo da Vinci sa devina accesibil tuturor grupurilor de risc, dar in acelasi timp sunt deja multe aspecte deja acoperite de program, insa abia descoperite de participantii si reprezentantii acestor grupuri. Mai multe informatii, in curand...
|
Transfer de inovatie |
Proiectul SD-ECOFURNITURE , intitulat Dezvoltarea durabila – Formare Profesională Europeana pentru potentiali producatori de mobilier ecologic sau de componente.Un stil de viata al viitorului a fost un proiect european finantat de Comisia Europeana prin Programul de invatare pe tot parcursul vietii - Leonardo da Vinci - Transfer de inovatie, care s-a desfasurat intre anii 2010 - 2012. Dezvoltarea durabila joaca un rol cheie in societate in toate tarile europene. Baza proiectului rezulta din obiectivele Strategiei nationale de dezvoltare durabila a Romaniei (SNDD) pentru perioada 2013-2020-2030:
Pentru indeplinirea acestor obiective a fost necesar a se constitui un parteneriat puternic intre organizatii romanesti si principalii actori din domeniul cercetarii si al educatiei din Europa in domeniul de interes:
Obiectivul proiectului a fost de a crea o noua calificare si un curs inovator de formare care poate ajuta companiiile de pe filiera productiei de mobile sa dobandeasca noi competente in productia de mobilier ecologic sau componente in conformitate cu principiile dezvoltarii durabile. Proiectul a prevazut 3 arii de transfer de inovatie:
Valoarea adaugata la nivel european a constat in:
Web site-ul proiectului: http://www.sd-ecofurniture.eu/ |
Calculatorul din spatele ochilor – un proiect pentru o viziune diferita |
Instruirea elevilor cu cerinte educationale speciale este un lucru deosebit, fiind necesar ca in primul rand sa se stabileasca o conexiune sufleteasca pe langa cea strict profesionala. De aceea toti profesorii care predau in invatamantul tehnic si vocational din domeniul special trebuie sa fie bine pregatiti din puncte de vedere profesional si psihopedagogic. Gandind acestea, am propus derularea unui proiect VETPRO intitulat sugestiv „Calculatorul din spatele ochilor - pregatirea pentru viata activa”. Acest proiect este canalizat spre descoperirea, cunoasterea, aprofundarea cunostintelor specialistilor VET si lucrul cu mijloacele speciale in domeniul IT aplicate copiilor cu cerinte speciale, integrarea elevilor pe piata muncii, reducerea abandonului scolar. Proiectul s-a desfasurat in Portugalia in perioada 23.04.2012-29.04.2012 pentru primul flux si 14.05.2012-20.05.2012 pentru fluxul al doilea. La proiect au participat specialisti VET implicati in educarea si profesionalizarea elevilor cu cerinte speciale. Locatiile unde au fost derulate mobilitatile au fost atent alese de catre organizatia intermediara Euroyouth Portugalia. Activitatile s-au desfasurat in scoli, institutii, asociatii ale persoanelor cu CES, ateliere lucrative, cabinete de informatica: CEDACF (centru educational pentru copiii cu deficiente), ACAPO (Asociatia nevazatorilor din Portugalia), APEC (Asociatia pentru promovarea educatiei la persoanele nevazatoare), APDV (Asociatia pentru promovarea integrarii pe piata muncii a persoanelor nevazatoare), HELEN KELLER (Scoala pentru nevazatori), EUROYOUTH. In calitate de organizatie de primire Euroyouth este o agentie specializata in derularea de proiecte europene care a promovat si a participat la numeroase proiecte internationale, atat VETPRO cat si IVT. Diseminarea s-a realizat in cadrul sedintei de consiliu profesoral unde au putut fi explicate metodele observate in timpul mobilitatii. Dupa prezentarea celor doua mobilitati, cei implicati in participarea la proiect au raspuns intrebarilor colegilor cu ajutorul materialelor audio-video, pozelor si a unui material filmat. S-au expus de catre persoanele participante la mobilitate, posibilitatile metodice si mijloacele didactice existente la nivel european, integrarea elevilor cu CES si reducerea abandonului scolar. Sistemul educational romanesc trebuie sa continue sa evolueze, nu sa ramana blocatla un nivel mult sub ceea ce stiinta si tehnologia poate oferi in prezent persoanelor cu nevoi speciale. De aceea trebuie sa continuam efortul de pregatire continua a tuturor cadrelor didactice, aliniind astfel scolile noastre la nivel european si sa le oferim celor care ne trec pragul pentru a fi educati toate sansele posibile pentrua deveni o parte integranta pe piata muncii si in societate. Toma Sauliuc – profesor coordonator proiect |
Experiente de lucru si de viata in Portugalia |
Colegiul Tehnic de Marina "Alexandru Ioan Cuza" din Constanta a implementat proiectul nr. LLP-LdV/IVT/2011/RO/041 intitulat “Formare profesionala transnationala pentru viitorii electricieni europeni”, finantat de Comisia Europeana prin Programul sectorial Leonardo da Vinci, in cadrul Programului de Invatare pe tot Parcursul Vieţii, prin care 15 elevi din clasa a X-a, calificarea Tehnician in instalatii electrice, nivelul 3, au efectuat în perioada 11.06.2012 -01.07.2012 un stagiu de practica de 90 de ore in trei companii private din Portugalia avand domeniul de activitate instalaţii electrice: Electro CTR Montagens Electricas Lda, Electro R Andre Lda si Electro Carrondos & Alexandre Lda. Proiectul a sprijinit participantii la activitati de formare profesionala initiala in domeniul lor de formare, oferindu-le oportunitatea sa dobandeasca si sa utilizeze cunostinte si aptitudini in vederea dezvoltarii profesionale si personale, pentru participarea la piata europeana a muncii. Pentru executarea sarcinilor de lucru specifice domeniului, participantii la plasament, sub indrumarea tutorilor de stagiu portughezi, au aplicat in practica cunostintele dobandite teoretic la scoala, in cadrul modulelor de Electrotehnica aplicata, Masurari electrice si Echipamente electrice, obtinand cunostinte noi în ceea ce priveste instalatiile electrice interioare si alte echipamente electrice, precum: aparate electrice de conectare si de protectie, transformatoare, motoare. Sarcinile de formare primite le-au permis participantilor sa-si dezvolte competentele de specialitate, abilitatile necesare executarii operatiilor specifice domeniului de baza: abilitati de montare de aparate electrice, de efectuare a masuratorilor, de lucru in echipa, de responsabilizare, de indeplinire a standardelor de calitate si disponibilitate fata de sarcinile primite. Plasamentul de formare in conditii de munca reale a contribuit la cunoasterea modului de lucru al portughezilor si a artei de a organiza sarcinile, a modului de rezolvare a problemelor tehnice survenite pe parcurs, a comunicarii la locul de munca, a tratarii clientilor, deci la dezvoltarea cunostintelor si competentelor de cultura antreprenoriala a participantilor, toate acestea reprezentand un suport valoros pentru initierea in viitor a unei afaceri in sectorul electric. Documentele obtinute de catre participanti, respectiv certificatele Europass Mobility, emise de institutia de trimitere si validate de institutia de primire portugheza, certificatele privind pregatirea lingvistica la limba engleza si portugheza si certifícatele de participare le-au imbunatatit portofoliul profesional si le-au sporit sansele de a lucra în viitor pe piata europeana a muncii. Proiectul de mobilitate Leonardo de Vinci a sprijinit flexibilitatea parcursurilor de invatare pentru obtinerea de calificari, mobilitatea profesionala si invatarea pe tot parcursul vietii. Iata si cateva dintre opiniile participantilor: „Mi-a placut! A fost mai mult si mai bine decat ma asteptam! Am fost copleşit de multitudinea de informatii, de programul bogat si bine organizat. Am beneficiat de aceasta oportunitate de dezvoltare personala si de formare de abilitati tehnice. Pentru mine a fost o experienta extraordinara si cred ca oricare dintre participanti ar fi de aceeaşi parere. Dupa doar 6 luni sunt mult mai increzator in mine si stiu mai bine ce vreau de la viitor.” (George Archir). Iolanda Mocanu |
Invatand prin arta |
Arta a fost, este si va ramane mereu o punte intre generatii si intre culturi. De aceea, parteneriatul multilateral Comenius „Learning Europe by Arts”, derulat in perioada 2011−2013 in sase institutii de invatamant din Austria, Franta, Norvegia, Portugalia, Romania si Spania, a reusit sa creeze legaturi puternice intre elevii, profesorii si parintii implicati in activitati. Unul dintre produsele finale ale proiectului l-a reprezentat expozitia cu titlul L'Art au couer, care s-a desfasurat in Franta, in luna octombrie 2012. Expozitia a reunit produse realizate in timpul primului an de proiect: pictura, grafica sau mozaic si a facut cunoscuta munca elevilor si profesorilor din proiect publicului larg din regiunea Alsacia. O expozitia pregatita indelung, ce a presupus o relationare exceptionala intre toti membrii proiectului, care au incercat sa gaseasca cele mai ingenioase metode pentru ca ARTA sa circule prin Europa, la propriu si la figurat. La Colegiul National „Ferdinand I” s-a organizat incepand cu luna iunie, pe durata intregii vacante de vara, o expozitie intitulata Arta europeana prin ochii nostri, cuprinzand cele mai reusite lucrari realizate in timpul activitatilor de proiect si in orele de curs, inspirate din pictura europeana: G. Klimt, E. Munch, S. Luchian, N. Grigorescu, Van Gogh, C. Monet, F. Hundertwasser. In al doilea rand, arta a devenit o „punte” intre obiectele de studiu, prin utilizarea TIC obtinand produse finale pe care le-am denumit generic ARTA DIGITALA. Cu ajutorul unor programe de editare si prelucrare multimedia, proiectul a devenit foarte popular in toate institutiile europene implicate. Astfel, utilizand SketchUp elevii au realizat fisiere video/ 3D deosebit de frumoase, pornind de la picturile expuse in muzeele vizitate. Dezvoltarea competentelor digitale de editare si prelucrare a imaginilor s-a realizat cu ajutorul unor softuri: Adobe Photoshop, MS Paint, Image Maker, Corel Photopaint, Adobe Flash, in cadrul workshop-urilor. De la fetele vesele realizate in Flash, elevii au ajuns la performanta de a crea adevarate benzi desenate, utilizand cele trei modalitati de abordare a procesului de realizare a imaginilor in Flash: „sketching”, „pictura”, „sculptura”. Prelucrarea si editarea imaginilor au reprezentat o adevarata provocare pentru elevii dornici de a personaliza si imbunatati aspectul pozelor realizate cu aparatul digital personal. Instrumentele Morph i-au transformat pe elevi in artisti si iluzionisti, ajutandu-i sa redea transformarea uluitoare a unui bebelus de un an intr-un adolescent incantator utilizand doar doua fotografii, realizarea unor chipuri de personaje de desene animate cu trasaturi imprumutate de la mari actori, sportivi etc. Luna aceasta, elevii si profesorii implicati in proiect pregatesc o expozitie cu vanzare a lucrarilor realizate in perioada septembrie-noiembrie, fondurile fiind folosite pentru a oferi copiilor cu autism din Bacau o surpriza de Craciun. De asemenea, lucram la un alt produs final al proiectului: expozitia virtuala care va putea fi vizualizata pe site-ul http://www.weebly.com/weebly/main.php |
Asistenti Comenius si Scoli gazda – oportunitati de formare pentru viitoare cadre didactice |
In anul 2011-2012, un numar de 28 de studenti sau tineri absolventi romani au participat la stagii de formare initiala pentru o viitoare cariera didactica. Stagiile, a caror durata a variat de intre 13 si 45 de saptamani, s-au dovedit a fi oportunitati extraordinare in devenirea profesionala si personala a participantilor. O provocare pe care au dus-o la capat cu succes si care le-a transformat radical viziunea despre pregatirea carierei si dezvoltarea personala in alte contexte culturale. Intaia oara cand am aflat de programul Comenius, am fost sigura ca, in cazul in care voi fi acceptata, participarea se va dovedi a fi o experienta de neuitat. Primul semn ca acest lucru se va adeveri a fost faptul ca am fost acceptata de catre o scoală secundara din Portugalia, Escola Secundária de Avelar Brotero din Coimbra. Anul 2013 este ultimul an in care aceasta actiune va mai putea fi accesata de cei interesati in varianta actuala a programului. Asadar, ii invitam sa candideze pe toti cei vor sa descopere din secretele profesiei didatice si care isi doresc cu adevarat sa isi faca debutul in aceasta aventura profesionala. |
Noutati si perspective Europass |
Luna decembrie 2012 aduce noutati insemnate in Portofoliul Europass: se va lansa o noua forma imbunatatita si modificata a Curriculum Vitae si va fi introdus un nou instrument de lucru (Pasaportul European de Competente). Va invitam pe www.europass-ro.ro pentru a profita de aceste noutati! |
Mobilitate pentru educatie si munca |
Pornind de la nevoia de cooperare intre retelele europene prezente din Romania care promoveaza invatarea pe tot parcursul vietii, Centrul National Europass si Euroguidance Romania au organizat in perioada 17-18.11.2012 conferinta nationala intitulata "E-networking in contextul mobilitatii pentru educatie si munca". Aceasta reuniune a reprezentat un prilej de intalnire si creare de noi contacte intre reprezentanti ai CJRAE/CJAP si promotorii Europass. Prima zi a fost dedicata interactiunii directe dintre participanti in cadrul a patru ateliere de lucru sustinute de profesionisti in domeniul consilierii carierei si educatiei:
A doua zi a fost dedicata propunerii si discutarii unor evenimente care sa fie derulate in colaborare de reprezentanti ai CJRAE/CJAP si promotorii Europass in anul 2013. |
Peste 7 milioane de Euro pentru Tineret in Actiune in 2013 |
Anul viitor bugetul Tineret in Actiune va creste cu aproximativ 10% fata de 2012, trecand de 7 milioane de Euro. Ce poate insemna asta? Mai multe proiecte, mai multi beneficiari, mai multe comunitati transformate in bine, mai multe experiente interculturale. Beneficiarii TiA, dar si cei care doresc sa isi inceapa in 2013 experienta TiA vor putea in continuare sa participe la cursuri nationale si internationale de formare, cursuri ce sunt in permanenta publicate aici. In curand, pe www.tinact.ro/selectie veti gasi si Ghidul programului pentru 2013, impreuna cu Apelul National pentru propuneri de proiecte si formularele de candidature actualizate. 7 milioane vor insemna mai multe oportunitati de implicare. Nu fiti spectatori! Implicati-va! |
5 ani de TiA |
Cum a aratat TiA intre 2007 si 2011? Ce obiective au existat? Care a fost traiectoria implementarii programului in Romania? Ce rezultate au fost? Ce proiecte au adus schimbari in bine? Ce a sustinut TiA de-a lungul timpului si cum a facut asta? |
Nonformal - acum si virtual! |
Metode, concepte, programe, resurse, stiri, articole, testimoniale, evenimente pentru toti cei interesati de educatia nonformala! |
Proiect TiA: Serviciul European de Voluntariat - Don’t Stop Believin’ |
Proiectul „Don’t Stop Believin’”, derulat de organizatia YMCA Baia Mare, a oferit atat voluntarilor EVS, cat si tinerilor romani un cadru intercultural, favorabil expresivitatii si creativitatii. Temele principale pe care s-a axat au fost arta si cultura si comunitati de etnie rroma. In cadrul proiectului am gazduit doi voluntari, Lusine Margaryan din Armenia si Erdost Alkan din Turcia. Proiectul s-a desfasurat in perioada decembrie 2010 – decembrie 2012. Stagiul voluntarei din Armenia a fost de 8 luni, iar stagiul voluntarului din Turcia a fost de 10 luni. Acest proiect, prin laturile sale artistice si multiculturale, a incurajat tinerii sa respecte diversitatea culturala, sa constientizeze valorile comunitatilor locale si globale, precum si importanta implicarii in viata comunitatii si in activitatile cultural-artistice. Obiectivele proiectului:
Tinerii voluntari au derulat programe de incluziune sociala cu copiii de etnie rroma, 4 zile pe saptamana, la un centru de zi, unde au desfasurat diferite ateliere si activitati (sport, muzica, dans, desen, gatit, vizite la muzee). Aceste activitati s-au axat foarte mult pe metodele de educatie non-formala, oferind copiilor de etnie rroma sansa de a se exprima liber, de a se accepta asa cum sunt, de a constientiza diversitatea culturala in context european. In cadrul activitatii SEV propuse cateva dintre responsabilitatile/sarcinile voluntarilor au fost urmatoarele:
In luna august, voluntarii SEV au participat la o tabara la munte de 4 zile, impreuna cu copiii din comunitatea rroma, tabara sustinuta de catre organizatie. Programul de activitati pe parcursul acestor zile a fost in totalitate realizat de catre voluntarii SEV, sub supervizarea asistentilor sociali. In cadrul organizatiei, pentru tinerii voluntari romani, cei doi voluntari din Armenia si Turcia au coordonat diferite ateliere de lucru saptamanale (5 ore pe saptamana), (redecorarea hainelor vechi, ateliere de arta si cultura armeana si turca, seri de film, seri interculturale, promovarea lecturii in mediul urban, ateliere de muzica si dans). Mai mult, voluntarii SEV au lucrat in echipa cu voluntarii romani ai organizatiei, reusind sa implementeze impreuna diferite actiuni si evenimente pentru comunitatea locala (festivaluri, expozitii, drumetii, sporturi, etc). Voluntarii SEV au participat la diferite intruniri, festivaluri, spectacole, cadre formale dar si informale din comunitatea baimareana, avand ocazia sa cunoasta diferite persoane influente din comunitate , reprezentanti si voluntari ai altor ONG-uri, etc. Pe langa programul fix, stabilit de coordonatorul proiectului, voluntarii au avut ocazia sa realizeze acele activitati care le plac, sa aleaga evenimentele din comunitate la care vor sa participe, si chiar sa coordoneze si sa implementeze ei insasi activitati in functie de propriile obiective si interese. In afara de participantii direct implicati in proiect, ca si beneficiari au fost:
Impactul la nivelul comunitatii locale:
Comunitatea locala a fost implicata in mod direct prin participare la evenimentele publice sau la intalnirile cu voluntarii dar si indirect prin mediatizarea activitatilor, a rezultatelor, din experienta traita de voluntarii romani si comunicata familiei, prietenilor, cercului de colegi, a dobandit si ea noi cunostinte referitoare la dimensiunea interculturala si europeana, a obtinut informatii cu privire la oportunitatile pe care Programul Tineret in Actiune si SEV le ofera. Lusine Margaryan, voluntara din Armenia: Roxana Pascan – coordonator proiect |
Day Cul in Cipru |
In perioada 22 februarie – 1 martie are loc in Larnaca, Cipru cursul de formare pe diversitate interculturala Day Cul. Cei interesati se pot inscrie pana pe 15 decembrie (online) si 17 decembrie (data postei). Detalii aici: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/753. |
TicTac in Bulgaria |
In perioada 23-29 aprilie are loc in Bulgaria cursul international de formare pe Actiunea 4.3 Tic Tac. Cei interesati se pot inscrie pana pe 3 februarie (online) si 4 februarie (data postei). Detalii aici: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/760 |
Evenimente In perioada 16 – 17 noiembrie 2012, s-a desfasurat Conferinta internationala “Shaping Europe 2020:socio-economic challenges”, organizat de Pro Global Science Association, la Hotel Novotel din Bucuresti. Scopul conferintei a fost acela de a promova schimbul de bune practici si de cooperare transnationala, in contextul Europa 2020 in domeniul cercetarii, prin prisma schimbarilor socio-economice.
Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare - prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate - pentru toti actorii implicati in proiecte europene. Developing Key Competences at School in Europe: Challenges and Opportunities for Policy La inceputul lunii noiembrie, a fost publicat un nou raport realizat de reteaua Eurydice Developing Key Competences at School in Europe: Challenges and Opportunities for Policy [Dezvoltarea competentelor-cheie in scolile din Europa: provocari si oportunitati pentru politica]. In Europa, conceptul de "competente cheie" a castigat in importanta in ultimii ani, atat la nivel de politica cat si la nivelul scolii. Competentele cheie sunt considerate abilitati si atitudini esentiale pentru tinerii europeni, pentru a reusi atat in economia de astazi si societatea moderna, dar si in viata lor personala. Aceste competente cheie sunt definite la nivelul UE si cuprind urmatoarele: (1) capacitatea de a comunica repede si usor in limba materna, (2) abilitatea de a vorbi limbi straine, (3) competentele matematice si competente de baza in stiinta si tehnologii, (4) abilitati digitale, (5) competente sociale si civice, (6) spiritul de initiativa si antreprenoriat, (7) capacitatea de a invata sa inveti, si (8) sensibilizare si exprimare culturala. Tarile europene au facut progrese semnificative in incorporarea acestor competente-cheie in programele de invatamant la nivel national si in alte documente oficiale, fapt ce demonstreaza angajamentul de a face abilitatile formate tinerilor la scoala mai relevante pentru viata lor si a societatii. Cu toate acestea, raman provocari - in special in ceea ce priveste implementarea in practica a reformelor curriculare. Raportul subliniaza unele dintre principalele realizari si provocari referitoare la dezvoltarea competentelor cheie in scolile din Europa. Cu exceptia competentelor "a invata sa inveti" si "sensibilizarea si expresia culturala", toate celelate competente sunt luate in considerare. Raportul acopera invatamantul obligatoriu si secundar general din 31 de tari europene (statele membre UE, Croatia, Islanda, Norvegia si Turcia). Anul de referinta pentru colectarea datelor este anul scolar 2011/2012. Publicatia este redactata in limbile engleza. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/145EN.pdf Va anuntam cu placere faptul ca urmatoarele studii sunt traduse in limba romana: Citizenship Education in Europe [Educatia civica in Europa] Science Education in Europe: National Policies, Practices and Research [Educatia in domeniul stiintelor in Europa: Politici nationale, practici si cercetare] Key Data on Education in Europe 2012 [Date cheie privind educatia in Europa 2012] .... si multe alte titluri interesante..... Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese: |
... te informeaza: |
Cluj-Napoca, Capitala Europeana a Tineretului in 2015 |
Orasul Cluj-Napoca a fost desemnat, la Maribor, in Slovenia, Capitala Europeana a Tineretului pentru anul 2015! Cluj-Napoca a prezentat SHARE, un program puternic, clar, solid, diversificat si interesant, care are ca scop sa promoveze impartirea spatiului, a culturii, a puterii, a muncii, a bucuriei, a viziunii si a valorilor europene comune, prin intermediul unor teme ca advocacy, mobilitate, dialog structurat si informatii pentru tineri. Cluj-Napoca a depus in luna martie candidatura pentru titlul de Capitala Europeana a Tineretului, documentatia sustinand investirea in tineret pentru o dezvoltare urbana sustenabila si responsabila. In ultima faza a competitiei pentru titlul de "Capitala Europeana a Tineretului" au ramas, anterior anuntului castigatorului, patru orase: Cluj-Napoca (Romania), Ivanovo (Rusia), Varna (Bulgaria) si Vilnius (Lituania). Toate cele patru orase candidate de pe lista scurta au dezvoltat programe si o viziune dinamica in ceea ce priveste somajul in randul tinerilor, incluziunea sociala si activitatile adresate tinerilor. Proiectul Capitala Europeana a Tineretului a fost inaugurat de Forumul European al Tineretului, primul oras care a purtat acest titlu fiind desemnat in 2009. Capitalele Europene ale Tineretului nominalizate pana in prezent sunt: Rotterdam (2009), Torino (2010), Antwerp (2011), Braga (2012), Maribor (2013), Salonic (2014) si Cluj-Napoca (2015). Mai multe informatii gasiti pe site-ul Forumului European al Tineretului: |
danceWEB - Program european de burse pentru dans contemporan |
Programul de burse danceWEB ofera unui numar de aproape 65 de tineri dansatori si coregrafi profesionisti in principal din Europa, dar si din tarile non-europene, posibilitatea de a participa intr-un program multinational de formare intensiva Programul se deruleaza sub forma unei rezidente de 5 saptamani, in fiecare an in Viena, din iulie si pana in august, in cadrul Festivalului international de dans ImPulsTanz. Calitatea pregatirii in dans reprezinta principalul criteriu de participare la danceWEB. Data limita pentru inscriere: 15 decembrie 2012 Mai multe informatii: |
Tabara internationala de tineret Millennium 2013 |
Tabara internationala de tineret Millennium este un program gratuit adresat tinerilor din lumea intreaga interesati de matematica, stiintele naturii, tehnologia informatiilor si alte stiinte. Sunt invitati sa se inscrie tinerii nascuti intre 1994 si 1997, interesati de matematica, stinntele naturii, tehnologia informatiilor si alte stiinte. Candidatii trebuie sa cunoasca foarte bine limba engleza, limba de lucru a taberei. Data limita pentru inscriere este: 17 decembrie 2012 Mai multe informatii: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000476 |
Programul de granturi pentru studenti |
Acesta este un program finantat de Casaswap.com cu scopul de a imbunatati mobilitatea internationala a studentilor, oferind granturi de 1000 Euro de 4 ori pe an. Data limita pentru inscriere este: 1 ianuarie 2013 Mai multe informatii: |
Concursul de eseuri cu tema "Imagine EU 2030" |
Fellows of SEE si Programul EU – Leadership Development anunta organizarea concursului de eseuri cu tema "Imagine EU 2030". Concursul se adreseaza studentilor si masteranzilor la stiinte sociale si umane de la universitati din Croatia, Grecia, Romania, Serbia si Turcia, si isi propune sa afle care sunt perceptiile tinerilor din zona balcanica in ceea ce priveste evolutia UE in viitor. Eseurile pot avea ca tema orice aspect (relevant pentru autor) legat de UE - extinderea UE, viitorul monedei europene si al uniunii monetare, rolul UE in politicile mondiale, diversitatea in UE - si sa raspunda la o intrebare simpla, dar totusi complexa: cum va arata UE in anul 2030? Data limita pentru trimiterea eseurilor este: 1 ianuarie 2013 Mai multe informatii: |
Programul de burse Bogliasco |
Bursele se acorda, indiferent de nationalitate, persoanelor calificate care desfasoara activitati creative sau munca de cercetare in domeniile: arheologie, arhitectura, literatura clasica, dans, film sau video, istorie, arhitectura peisagistica, literatura, muzica, filosofie, teatru, arte vizuale. Mai multe informatii: |
Premiul Charlemagne pentru tineri europeni 2013 |
Tinerii intre 16 si 30 de ani, din toate statele membre ale UE, sunt invitati sa participe la un concurs pe tema dezvoltarii UE, a integrarii si a anumitor aspecte legate de identitatea europeana. Premiul Charlemagne pentru tineri europeni se acorda proiectelor care promoveaza intelegerea europeana si internationala si favorizeaza dezvoltarea unui sentiment comun de identitate europeana, care reprezinta modele pentru tinerii care traiesc in Europa si ofera exemple concrete de viata ale europenilor care traiesc in cadrul aceleiasi comunitati. Reprezentantii tuturor celor 27 de proiecte nationale selectate vor fi invitati la ceremonia de decernare a premiilor de la Aachen, Germania, pe 7 mai 2013. Inscrierea se poate face individual sau in grup pana pe 28 ianuarie 2013. Mai multe informatii: http://cyp.adagio4.eu/view/en/introduction.html |
Concurs video: Many Colours of Erasmus |
Fundatia Archimedes a lansat concursul pentru studenti intitulat Many Colours of Erasmus. Concursul se adreseaza studentilor care au avut o bursa sau un plasament Erasmus in Estonia si vizeaza celebrarea celei de a 25-a aniversari a programului Erasmus. |
Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info. |
Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. |