Cuprins:

Termene limita

Erasmus

Erasmus Student Network Romania

Leonardo da Vinci

Comenius

Grundtvig

Tineret in actiune

Eurydice

Eurodesk


O zi normala in Agentie, in preajma de termen limita...

Erasmus

  • Termen limita de depunere a candidaturilor pentru actiunile descentralizate Erasmus Mobilitati (toate tipurile), si Programe Intensive (IP) - 8 martie 2013

Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/apel_Erasmus_2013.pdf


Erasmus, un mod de a imbina utilul cu placutul

O bursa de mobilitate Erasmus este o poarta deschisa spre noi oportunitati, pe care eu am avut privilejul sa le descopar in decursul celor 6 luni petrecute in cadrul acestui program la Facultatea de Medicina Paris Descartes, in anul academic 2011/2012.

As putea spune, fara sa exagerez, ca a fost un real succes pe toate planurile (educational, social, cultural).  Imi amintesc ca dupa cateva zile de cursuri si stagii primul gand care mi-a rasarit in minte a fost ca o sa fie foarte greu si ca o sa trebuiasca sa ma descurc singura printre atatia straini. Dar am avut surpriza placuta de a constata ca toata lumea era mai mult decat dispusa sa ma ajute, sa imi explice, sa ma faca sa ma simt la fel ca un extern francez. Astfel ca teama de a nu fi inteleasa pentru ca nu pronunt bine sau pentru ca nu cunosc anumite cuvinte a fost repede inlocuita de dorinta de a cunoaste si mai ales de a pune in practica toate cunostiintele acumulate. Si nu pot spune ca a fost usor, dar pot confirma ca a meritat fiecare moment.

Si incet incet a intervenit adaptarea cu ajutorul  profesorilor  care nu s-au simtit niciodata jigniti cand au trebuit sa repete anumite explicatii de mai multe ori si care m-au indemnat sa reincerc atunci cand greseam, dar si al colegilor care m-au facut sa ma simt ca apartinand locului si in care am gasit niste prieteni nu numai in facultate dar si in exteriorul acesteia. Si nu in ultimul rand, de fapt marea surpriza au fost pacientii cu care nu numai ca am relationat foarte bine, dar care mi-au fost si niste ajutoare foarte rabdatore in corectarea greselilor lingvistice.

Pe langa integrarea in aceasta mare familie “medicala”, programul de mobilitate mi-a oferit posibilitatea unor relatii de prietenie atat cu studenti francezi dar si cu alti studenti Erasmus de la care am avut multe de invatat in ceea ce priveste cultura, traditiile, sarbatorile specifice tarilor lor si alaturi de care cele sase luni au trecut in zbor.

Practic, pentru mine mobilitatea Erasmus a fost o experienta unica, un mod placut de a imbina utilul cu placutul.

Gabriela Tiucu,
Universitatea de Medicina si Farmacie Craiova, in mobilitate de studiu la Universite Paris Descartes


Un profesor roman la Dresda

Experienta mea in calitate de cadru universitar in orasul german Dresda a inceput in realitate cu ceva timp inainte de obtinerea mobilitatii Erasmus si anume, in toamna lui 2009 cand, cu sprijinul guvernului federal german, am fost invitat să coordonez un proiect de cercetare in otologie in cadrul Clinicii O.R.L. a Universitatsklinikum “Carl Gustav Carus” a Technische Universität Dresden. După un an incredibil petrecut in aceasta clinica si nefiind in totalitate strain de medierea unui acord intre Alma Mater, Universitatea Titu Maiorescu din Bucuresti si Technische Universitat Dresden, acord in baza caruia, actualmente, studentii nostri medicinisti au posibilitatea de a experimenta modelul de predare german, am acceptat cu entuziasm oportunitatea pe care bursele Erasmus mi-au oferit-o, aceea de a cunoaste renumita clinică universitara din inima Saxoniei si din perspectiva cadrului didactic nu doar din cea a cercetatorului, studentului-doctorand sau a clinicianului.

Dresda este un oras magic, lucru care explica pe deplin dragostea pe care o manifesta orice student care are privilegiul de a studia, chiar si numai un semestru, aici. La Dresda cunosti oameni apropiati ca mentalitate de esticii post-comunismului, ai ocazia sa cunosti un oras care a supravietuit distrugerii totale din 13 februarie 1945 si a reinviat pentru a da nastere unui spirit unic, pentru ca va rog sa ma credeti, in Germania nu e tot una daca esti student la Dresda sau aiurea. Technische Universitat

Dresden este una din cele mai prestigioase universitati cu profil tehnic din Germania iar calitatea de absolvent aici creaza un esprit-de-corp demn uneori de o cauza mai buna. La aceasta contribuie din plin si spiritul special al orasului, istoria, faptul ca a fost capitala regatului in care s-a nascut marea cultura germana si ca indiferent in care din oraşele vecine, Leipzig, Halle sau Weimar, au creat Goethe, Schiller si Wagner, ora exacta s-a dat intotdeauna de la Dresda.   
Raul Elba desparte două jumatati contradictorii, Altstadt, orasul vechi, capodopera a barocului tarziu german, pastrator al traditiei si al cicatricilor fumurii ale inutilei distrugeri de la sfarsitul razboiului si Neustadt, orasul studentilor, acolo unde in fostele case nationalizate si nerevendicate s-au stabilit adevărate comunitati multiculturale de studenti care au renovat aceste locuinte pe cat au putut, dandu-le aerul nonconformist al rastafarianului consumator de marijuana sau a artei pop a anilor 80.

Dar Dresda nu este numai atat. Dresda este orasul tehnicii, al studiului si al progresului. In aceasta universitate, colegii mei de la catedra de O.R.L. au avut ingeniozitatea de a crea un sistem standardizat de predare a manevrelor de examinare, ilustrat cu un mic indrumar de buzunar, cu poze, astfel incat studentii sa aiba o viziune organizata asupra examenului clinic de O.R.L. pe care trebuie sa il stapaneasca la sfarşitul semestrului. De asemenea, examinarea studentilor este standardizata cu un formular in care se pot bifa  manevrele pe care studentul le efectueaza pe parcursul celor 6 minute cat tine examinarea pacientului. Astfel se poate calcula un punctaj clar si obiectiv al examenului. Formularul poate fi completat de doi examinatori in paralel iar pot fi rezultatele comparate.  Pe parcursul mobilitatii Erasmus am avut si privilegiul de a participa la predarea lucrarilor practice de O.R.L. si a cursurilor teoretice si de asmenea de a face parte din comisia de examinare la examenul final.

Programul Erasmus este o ocazie extraordinara, in special pentru studenti, de a cunoaste alte culturi si alte conceptii de predare academice iar Dresda este locul ideal pentru a valorifica o asemenea sansa.
Multumesc Erasmus!
Multumesc Dresda! 

Dr. Asis. Horia MOCANU, Universitatea Titu Maiorescu din Bucuresti, in mobilitate de predare la Technische Universitat Dresden


Urcand...

Parisul, muzica lui, Sena, parfumul unor secrete bine pastrate din vremuri in alb si negru, dar care apar totusi de fiecare data mai bine imbracate in culorile contemporaneitatii perpetue... Universitatea Rene Descartes, cu cea mai buna Facultate de Medicina din Paris si Ile-de-France... Tot atatea argumente care au facut din cele doua locuri disponibile acolo pentru anul V in cadrul concursului pentru repartitia burselor ERASMUS un adevarat El Dorado pentru toti candidatii.
Participarea la un program de mobilitati academice constituia deja o prioritate pentru mine inca de la inceputul studiilor universitare, provocarea ramanea doar alegerea anului care sa imi poata aduce beneficiile maxime pe plan academic. In ceea ce privea locatia, nu au existat ezitari. Imi doream sa cunosc sistemul medical francez, atat de des evocat ca model de cadrele noastre didactice. Asteptam si sa cunosc Parisul, despre care citisem atatea de la varsta de 6 ani, cand am inceput studiul limbii franceze. Alegerea s-a dovedit a fi cat se poate de inspirata pentru ca experienta ERASMUS avea sa fie una uimitoare, depasind asteptarile deja inalte.

Am cunoscut acolo oameni minunati, motivati si de succes, adevarate modele inspirationale. Am promovat Romania spunandu-le francezilor la Trocadero ,,Si eu sunt roman!”. Pe plan academic, am obtinut aprobarea de a efectua doua stagii clinice pe zi, dimineata si dupa-amiaza, precum si doua garzi de 24 de ore in cursul unei saptamani in sectia de Primiri Urgente a Spitalului European Georges Pompidou. Pe planul cercetarii, am aplicat si am fost acceptata ca stagiar la Unitatea INSERM U781, Genetica si epigenetica maladiilor metabolice, neurosenzoriale si de crestere si dezvoltare, coordonata de Profesorul Arnold Munnich, o somitate a medicinei franceze care se ocupa personal de selectia tuturor stagiarilor.
Pentru Universitatea René Descartes, studiile de Master 1 nu erau teoretic deschise studentilor ERASMUS. Am avut astfel parte de o prima provocare si de sansa de a convinge profesorii responsabili de parcursurile masterale ca o urmare in paralel a licentei si masterului este posibila. Am primit dreptul de a candida pentru admitere si am urmat cursurile specializarii de Genetica, validand in acelasi an printr-un mixaj de parcurs si unitatile de Imunologie si Statistica aprofundata. Validarea anului V al studiilor de Licenta s-a facut cu punctaj maxim la toate disciplinele, media de 10 obtinuta in Paris permitandu-mi sa primesc anul acesta bursa de merit pentru performante academice a Universitatii de Medicina din Bucuresti.

O alta componenta esentiala a stagiului ERASMUS a fost reprezentata de partea de voluntariat. Inca de la inceputul anului universitar am contactat Liga Nationala Impotriva Cancerului, cel mai important sustinator independent al cercetarii in domeniul neoplaziilor. Astfel ca, la cateva saptamani de la sosirea in Franta, am avut oportunitatea de a ma implica activ in proiectul de Ingrijire paliativa a pacientului neoplazic in faza terminal al Comitetului Parizian al Ligii. Provocarea de a te regasi pe tine in tine depaseste cu mult ca intensitate si consecinte orice fel de formare, cursuri de perfectionare profesionala, stagii sau practici. Voluntariatul in Franta a fost in mod cert un punct de referinta in viata mea, ce mi-a intarit dorinta de a duce ceea ce am putea defini ca o ,,existenta profitabila” pentru Univers, atunci cand noi ii lasam la plecare mai mult decat ne-a dat el in vremelnicie.

Experienta ERASMUS m-a schimbat si mi-a deschis noi orizonturi. Colaborarea cu Liga Impotriva Cancerului continua si dupa intoarcerea mea in Romania cu perspectiva infiintarii la noi a unui organism national care sa sprijine cercetarea in domeniul oncologiei si sa insoteasca pe toata perioada terapiei pacientii cu boala neoplazica. In Franta, oameni diferiti prin limba, civilizatie, aspiratii si cultura m-au invatat sa invat. Mi-a fost confirmat ca tot ce poate parea ingradire e doar un prilej de a cunoaste lumea ce se naste la bariera. Am aflat ca tot ce apare ca un munte inalt, de nepatruns e oportunitatea de a vedea ce se afla dincolo, dar mai ales de a-ti cunoaste Eul mai bun urcand...

ANDREEA MADALINA SERBAN
Universitatea de Medicina si Farmacie Carol Davila, Bucuresti
Mobilitate ERASMUS la Université René Descartes Paris V, Franta (9 luni, an academic 2011/2012)
Mentiune speciala a premiului „Studentul Roman ERASMUS al Anului”, desemnata de catre ANPCDEFP si ESN Romania, in cadrul Galei Studentilor Romani din Strainatate, 8 ianuarie 2013


Mercator movet mundi – o experienta irlandeza de neuitat pentru elevii harghiteni

Proiectul de mobilitati Leonardo da Vinci nr. LLP-LdV/IVT/2011/RO/101 cu titlul “Mercator movet mundi - Promovarea comertului in timpul sarbatorilor traditionale irlandeze prin reclama si publicitate” a fost aprobat de pe lista de rezerve  in luna mai 2012. Bucuria a fost mare, mai ales ca noi renuntasem de a mai spera! A inceput procedura de contractare, dupa care a urmat selectia participantilor.  Norocosii participanti au fost 14 elevi din clasa a X-B,  avand profilul servicii, domeniul economic, calificarea „Tehnician in activitati economice”, nivelul 3.
North West Academy of English  a fost  partenerul intermediar cu care am reusit sa negociem si sa realizam acest proiect. Aceasta institutie este o scoala de limba engleza care faciliteaza realizarea unor proiecte internationale din anul 1997 si colaboreaza cu institutii cu prestanta la nivel international.  Datorita relatiilor stranse pe care North West Academy le are cu diferite institutii, elevii nostrii au avut oportunitatea de a  efectua practica profesionala la magazine de renume din Londonderry, Irlanda de Nord , cum ar fi: Curry’s, Centra, Debenhams, Dunnes si Semichem.
Inainte de plecarea in plasament elevii selectati au participat la pregatirea lingvistica, culturala si pedagogica. Achizitionarea biletelor de avion a produs entuziasm in randul elevilor. Ei bine, a venit si momentul plecarii, cand ne-am adunat in centrul orasului Miercurea-Ciuc, asteptand autobuzul care urma sa ne transporte la aeroportul din Otopeni - Bucuresti. Impreuna cu cei 14 elevi si  in compania profesorului monitor am plecat pe calea aerului in  Dublin cu o escala de doua ore la Munchen, de unde drumul a continuat inca trei ore cu autobuzul pana in Londonderry.  In ciuda calatoriei obositoare, la sosirea la destinatie, participantii si-au manifestat bucuria, interesul si curiozitatea fata de noua provocare..
Zi de zi am urmarit cu mare interes cum se integreaza elevii nostri in noul mediu, cum se descurca si cum acumuleaza noile cunostinte. Cele cinci institutii de primire implicate in proiect i-au primit cu drag in fiecare zi. Magazinele fiind situate in diferite parti ale orasului, elevii trebuiau sa se organizeze in asa fel incat sa ajunga in timp util la institutia de primire. Dupa cele sase ore de stagiu de pregatire practica zilnica, elevii au participat la un curs de limba engleza la sediul partenerului intermediar, aprceiat de toti ca extrem de util. In timpul liber au participat la diferite activitati cum ar fi: dans irlandez, bodycombat, salsa, vizitarea orasului etc. Tot North West Academy, la sfarsit de saptamana,  a organizat excursii la atractiile turistice din orasul irlandez, cum ar fi: Giant’s Causeway si Glenveagh National Park. La cina servita in restaurantul Cheers s-au declansat discutiile constructive dintre participanti, prin care isi  impartaseau experientele zilei respective, care au continuat pana seara tarziu in timp ce isi pregateau tinuta obligatorie de practica, scriau jurnalul zilei sau temele la engleza.
Dupa intoarcerea din Irlanda de Nord, putem afirma ca  elevii nostri s-au integrat foarte repede, si-au dezvoltat abilitatile de lucru in echipa, si-au aratat progres in comunicarea in limba engleza. Timp de doua saptamani, pe plan profesional, participantii au invatat sa aranjeze rafturile si vitrinele intr-un magazin, sa pregateasca compartimentele de vanzare, sa participe la lichidarea stocurilor, sa expuna afise noi cu ofertele sezoniere, sa  grupeze produsele promotionale, sa informeze clientii, sa afiseze preturile, sa vanda si  sa ofere articole promotionale. Mobilitatea s-a finalizat cu inmanarea certificatelor Europass Mobility si a celor lingvistice tuturor participantilor la mobilitate.
Impactul proiectelor europene asupra institutiei noastre este semnificativ. Datorita cresterii calitatii educatiei de la un an la altul, sesizam faptul ca din ce in ce mai multi elevi sunt interesati de invatamantul tehnologic. Renumele scolii noastre, Liceul Tehnologic Joannes Kajoni din Miercurea Ciuc a crescut datorita faptului ca oferim pietii de munca profesionisti calificati si bine pregatiti.

Iata opiniile unor participanti:

Prin acest proiect, eu am capatat experienta, dar pe langa aceasta am invatat si multe lucruri pe care le voi folosi in viata. Eu cred ca a fost o posibililtate de a ne dezvolta atat pe plan profesional,  cat si pe plan personal. Am avut parte de multe experiente de neuitat. Sunt foarte bucuroasa ca am avut posibilitatea sa particip.” Szabo Henrietta.

Faptul ca m-am prezentat la selectia proiectului, a fost cea mai buna decizie din viata mea.
Mi-au placut foarte mult oamenii din Irlanda de Nord. M-am simtit foarte bine la magazinul Semichem, unde am efectuat practica de pregatire profesionala, deoarece angajatii au fost foarte amabili si saritori. Nici in timpul liber nu ne-am plictisit, ci am vizitat multe locuri interesante.” Peter Szidonia

Aceste doua saptamani pentru mine vor fi de neuitat. Sunt foarte recunoscatoare ca am putut sa particip la acest proiect. Am invatat foarte multe lucruri noi, si am devenit mai curajoasa. Mi-a placut foarte mult ca am vazut lucruri noi si m-am imprietenit cu oameni noi.  Mi-am luat bun ramas de la angajatii magazinului plangand. Multumesc pentru aceasta sansa.” Demeter Katalin

Cseke Zsuzsanna
Responsabil de proiect
Liceul Tehnologic  Joannes Kajoni
Miercurea Ciuc


CIRCUS COMENIUS – DIFFERENT IS SPECIAL
2011-2013
Scoala gimnaziala speciala nr. 7 Bucuresti

Circus Comenius este un parteneriat intre 6 scoli speciale din Romania, Belgia, Olanda, Austria, Germania si Bulgaria, iar misiunea sa este  să asigure un mediu intercultural sigur, distractiv si necompetitiv, in care copiii cu dizabilitati severe sa-si formeze abilitati si sa-si sporeasca increderea in posibilitatile proprii.
Proiectul ii ajuta pe copii sa devina constienti de existenta altor tari si culturi, prin participarea la activitati concrete, sa-si imbunatateasca deprinderile motorii si sa-si imbunatateasca increderea in posibilitatile proprii.
Spre deosebire de sporturi, arta circului nu implica competitie. De aceea, orice copil, indiferent de dizabilitatile pe care le are, poate sa-si insuseasca deprinderi si abilitati, intr-un mediu relaxat si distractiv.her countries and c
Profesorii care participa la acest proiect au avut ocazia sa calatoreasca in tarile partenere, sa cunoasca sisteme educationale diferite, sa impartaseasca din experienta lor de lucru cu copiii cu nevoi speciale, sa-si foloseasca imaginatia si creativitatea in activitatea didactica. De asemenea, profesorii si-au imbunatatit abilitatile de comunicare in limba engleza, si-au facut prieteni noi, au colaborat cu colegii lor din scolile partenere.
In cadrul proiectului s-au desfasurat activitati variate, avand ca tema principala circul:

  • Crearea unui site al proiectului: www.circuscomenius.eu
  • Crearea Dictionarului Comenius, in format digital si brosura. Dictionarul digital este sub forma unei prezentari power-point si cuprinde imagini si sunete atractive, menite sa stimuleze interesul copiilor cu deficiente severe, putand fi utilizate in activitatile de stimulare senzoriala si motorie.
  • Crearea unor mascote reprezentand animale de circ: zebra, maimuta, elefant, caine, leu, tigru. Aceste mascote sunt folosite in cadrul activitatilor didactice si terapeutice cu copii, iar acestia le indragesc si se joaca cu ele cu placere.
  • Crearea unei mascote a proiectului, Kiko, si a unui jurnal, care calatoresc si poposesc cate o luna in fiecare scoala partenera.

Participand la acest proiect, scoala noastra a gazduit intalniri si activitati la care au participat, alaturi de copii, parintii acestora, dar si elevi cu nevoi speciale, integrati in scolile generale din imprejurimi.
In felul acesta , circul a devenit un limbaj comun, care i-a ajutat pe copii, pe parinti si pe profesori sa invete lucruri noi, sa se distreze si sa-si faca prieteni.

Coordonator proiect,
Ana Maria Badina


1

In martie nonformalul merge mana in mana cu voluntariatul

Unul dintre mijloacele cele mai puternice de invatare este prin experimentare directa! Iar una din metodele cu efecte "pe bune" in ceea ce priveste experienta directa este reprezentata de ceea ce in engleza se numeste "service learning". Daca mai adaugi si un context international ai toate ingredientele pentru o experienta cu adevarat memorabila si care poate, in sensul cel mai propriu... schimba vieti!

Marturie stau declaratiile majoritatii celor care au participat la un proiect prin Serviciul European de Voluntariat (SEV). Locul in care invatarea in context nonformal si intercultural este la ea acasa impletind de minuna dezvoltarea personala cu activitatea pentru comunitate.

Unde mai pui ca numai anul acesta doar in Romania sunt peste doua milioane de Euro care asteapta proiecte in care acest lucru sa devina o realitate. Motiv pentru care am hotarat ca este pacat ca in luna martie sa vina numai primavara!

Odata cu ghioceii si soarele, in martie SEVine la tine! Cioc-cioc, este cineva acasa ;-)?!!!

Astfel toti cei interesati sa se implice in proiecte prin care sa trimita sau sa primeasca voluntari internationali au la dispozitie nu mai putin de 10 cursuri de formare in toata tara si un eveniment international! Toate evenimentele sunt organizate in regim rezidential. Pentru toti participantii selectati sunt acoperite toate cheltuielile mai putin transportul.

Cursurile de formare din tara au loc in trei perioade (acestea includ ziua de sosire, ziua de plecare si patru zile de curs). Pentru fiecare curs sunt vizate in special organizatiile din anumite judete (fara a fi insa conditie exclusiva, insa In cazul in care vor sa se inscrie participanti din alte judete, acestia vor explica alegerea in cadrul formularului de candidatura).

Deci... cursuri de formare nationale. Unde si cand...
In perioada 27 februarie - 4 martie 2013
- Iasi: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/819 (data limita inscriere: 17 februarie, sunt vizate organizatiile din judetele: Iasi, Suceava, Neamt si Botosani)
- Predeal: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/821 (data limita inscriere: 17 februarie, sunt vizate organizatiile din judetele: Brasov, Sibiu, Harghita, Covasna si Buzau)
- Craiova: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/824 (data limita inscriere: 17 februarie, sunt vizate organizatiile din judetele: Dolj, Valcea, Olt si Teleorman)
In perioada 06 - 11 martie 2013

- Constanta: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/827 (data limita inscriere: 24 februarie, sunt vizate organizatiile din judetele: Constanta, Calarasi, Ialomita, Tulcea, Braila)
- Resita: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/828 (data limita inscriere: 24 februarie, sunt vizate organizatiile din judetele: Caras-Severin, Timis, Hunedoara, Gorj, Mehedinti )
- Baia Mare: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/820 (data limita inscriere: 24 februarie, sunt vizate organizatiile din judetele: Maramures, Satu Mare, Salaj, Bistrita)
- Bucuresti: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/822 (data limita inscriere: 24 februarie, sunt vizate organizatiile din Bucuresti)

In perioada 13 - 18 martie 2013

- Targoviste: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/823 (data limita inscriere: 3 martie, sunt vizate organizatiile din judetele: Dambovita, Arges, Giurgiu, Prahova)
- Cluj-Napoca: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/825 (data limita inscriere: 3 martie, sunt vizate organizatiile din judetele: Cluj, Bihor, Arad, Alba, Mures )
- Bacau: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/826 (data limita inscriere: 3 martie, sunt vizate organizatiile din judetele: Bacau, Vrancea, Galati, Vaslui)

Asa cum mentionam anterior, oferta este completa pentru ca se spune si ... Yes for EVS!
Se va intampla in perioada 19-24 martie 2013 in Romania, la Predeal, este un eveniment de tip constituire de parteneriate Serviciul European de Voluntariat. Care va aduce oameni din toata Europa pentru a face exact acest lucru: sa scrie impreuna proiecte SEV. Data limita de inscriere este 18 februarie 2013.


Mentoring for change, Polonia

In perioada 28 mai-2 iunie are loc in Polonia cursul de formare “Mentoring for change”.
Scopul principal al cursului este de sprijini dezvoltarea personala si profesionala a mentorilor (SEV) si de a le motiva implicarea pe termen lung in cadrul organizatiei. 
Data limita atat pentru inscrierea online, cat si pentru trimiterea prin posta, cu confirmare de primire, a dosarului de candidatura este: 25 februarie 2013 (data postei).


"Youth@Work", Turcia

In perioada 21-27 aprilie are loc in Turcia cursul de formare "Youth@Work".
Cursul isi propune sa dezvolte potentialul lucrului cu tinerii pentru a imbunatati oportunitatile tinerilor in context profesional.
Data limita pentru inscrierea ONLINE este 24 februarie 2013, iar pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 25 februarie 2013 (data postei).


"Step Up to Inclusion in EVS", Irlanda

In perioada 18-20 aprilie are loc in Irlanda cursul de formare "Step Up to Inclusion in EVS".
Scopul principal al cursului este de consolida capacitatea participantilor de a dezvolta si implementa proiecte de voluntariat (SEV) de calitate care implica tineri cu oportunitati reduse.
Data limita atat pentru inscrierea online, cat si pentru trimiterea prin posta, cu confirmare de primire, a dosarului de candidature este: 28 februarie 2013 (data postei)


Journey through the lost traditions

Pe 31 ianuarie 2013 s-a incheiat proiectul “Journey through the lost traditions” al Asociatiei Agnesiana din comuna Faraoani, jud. Bacau, un proiect finantat de Comisia Europeana prin programul Tineret in Actiune, Schimburi de tineri.
Obiectivul principal al proiectului a fost cresterea nivelului de cunostinte in randul tinerilor europeni pe problematica traditiilor populare precum si necesitatea pastrarii si integrarii lor in bogata cultura europeana. Ca obiective specifice s-au urmarit constientizarea rolului activ al tinerilor in pastrarea si perpetuarea traditiilor precum si crearea de abilitati practice in domeniul mestesugurilor traditionale de tesut, cusut, tors si cioplitul in lemn, in randul a16 tineri din 4 tari  prin metode de invatare non-formala.

Pe toata durata celor 13 luni s-au urmarit dezvoltarea competentelor, dezvoltarea personala, promovarea incluziunii sociale si a cetateniei active in randul tinerilor. La activitatile proiectului au participat si tineri cu dizabilitati. Activitatile s-au derulat in perioada 18-24 iulie 2012 in comuna Faraoani, unde 16 tineri din Grecia, Franta, Cehia si Romania au vizitat lucuintele traditionale vechi din comuna, au initiat ateliere de tesut cusut si tors si au preparat si gustat mancarurile traditionale locale: losca si sarmale. Cursul de dasuri traditionale din tarile participante la proiect au fost adevarate energizere si s-au bucurat de un real succes.

Alaturi de cei 16 tineri participanti la proiect, au mai fost implicati si un numar de 50 de voluntari tineri care au pregatit activitatile proiectului  precum si un grup de facilitatatori adulti, mesteri populari din localitate, care au preparat si instalat razboaiele de tesut si furcile de tors.

Prin activitatile desfasurate pe parcursul proiectului, tinerii au inteles importanta voluntariatului si au devenit adevarati agenti ai schimbarii in comunitate. Ei sunt o confirmare a faptului ca viitorul este al tinerilor si ei sunt cei care pot pune bazele unei Romanii construite pe valori fundamentale de pace, libertate, dialog, solidaritate, egalitate si implicare.  Multumim pe acesta cale tinerilor care au daruit timpul si munca lor pentru reusita acestui proiect. Deasemenea multumim tuturor satenilor care ne-au primit cu drag in locuintele lor si ne-au aratat cu mandrie mostenirea lor culturala.” - Felicitas Farcas-Lohan - Asociatia Agnesiana


Peste 500 de candidaturi la termenul limita 1 februarie

Primul termen limita TiA din 2013 reprezinta un nou record in ceea ce priveste numarul de dosare de candidatura depuse: peste 500! Toti candidatii vor primi notificari de primire a dosarelor de candidatura. Pe lista de discutii a programului (YiA_RO@yahoogroups.com), dar si pe site-ul programului vor fi publicate stiri privind procesul de selectie, toti candidatii fiind rugati sa urmareasca cu atentie canalele de comunicare TiA.


Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare - prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate - pentru toti actorii implicati in proiecte europene.
Va invitam sa consultati urmatoarele publicatii:

The European Higher Education Area in 2012: Bologna Process Implementation Report [Spatiul European al Invatamantului Superior in 2012: Procesul Bologna. Raport de implementare]
BG

Raportul realizat de catre Eurydice, Eurostat, si Eurostudent sub coordonarea Bologna Follow-Up Group (BFUG), a fost lansat la cea de-a opta editie a Conferintei Ministeriale a Procesului Bologna gazuita in perioada 26-27 aprilie 2012, in Bucuresti.
Studiul arata in ce masura peisajul invatamantului superior a fost transformat de Procesul Bologna si descrie stadiul implementarii acestui proces, din mai multe perspective, pe baza datelor colectate in anul 2011. De asemenea, raportul ilustreaza faptul ca toate tarile au facut schimbari semnificative, fapt ce a creat conditiile aparitiei Spatiului European al Invatamantului Superior (EHEA).
Raportul abordeaza o gama larga de aspecte referitoare la invatamantul superior, incluzand contextul demografic si de finantare a acestuia, structuri si calificari, asigurarea calitatii, dimensiunea sociala a invatamantului superior, rezultate si insertie pe piata muncii, cat si aspecte referitoare la invatarea pe tot parcursul vietii si la mobilitate.

Anul publicarii: 2012
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/138RO.pdf

 

Mathematics Education in Europe: Common Challenges and National Policies [Invatamatul matematic in Europa: Provocari comune si politici nationale]

Studiul se bazeaza pe o analiza documentara aprofundata a invatamantului matematic, pe concluziile principale ale sondajelor internationale PISA si TIMSS si cuprinde rezultatele unui sondaj pilot Eurydice (SITEP) cu privire la continutul programelor de instruire didactica initiala.
Acest raport Eurydice releva elemente cruciale ale politicilor si practicilor care modeleaza invatamantul matematic in cadrul sistemelor de educatie europene, axandu-se pe reformele curriculelor de matematica, pe metodele de predare si de evaluare, precum si pe formarea cadrelor didactice.
De asemenea, raportul examineaza modul in care statele abordeaza realizarile reduse si cresc motivatia elevilor in ceea ce priveste invatarea matematicii.
Raportul acopera 31 de tari (toate statele membre UE, plus Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia) si face referire la anul 2010/2011.

Anul publicarii: 2011
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/132RO.pdf

 

Modernisation of Higher Education in Europe: Funding and the Social Dimension 2011 [Modernizarea invatamantului superior in Europa: Finantare si dimensiune sociala – 2011]

Acest raport analizeaza dimensiunea sociala a educatiei superioare – o tema care, in ultimii ani, a castigat atentia in cadrul dezbaterilor politice atat la nivel european cat si national. Dimensiunea sociala se refera la procesul de largire a accesului la educatie superioara a unei cat mai mari ponderi din populatie.
Tinta propusa de liderii europeni a fost aceea ca, pana in 2020, 40% din tinerii cu varste intre 30-34 ani sa aiba studii superioare (fata de 33% in prezent).
Raportul acopera statele membre ale UE, plus Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia si sugereaza faptul ca tarile se lupta sa isi adapteze sistemele de invatamant superior pentru a raspunde provocarilor aduse de schimbarile sociale rapide din ultimii ani.
Studiul arata ca abordarile pentru indeplinirea obiectivelor comune europene variaza foarte mult intre tarile din Europa si au un impact diferit asupra performantei invatamantului superior. Raportul se axeaza pe trei subiecte-cheie: politici de extindere a participarii in invatamantul superior; tendinte de finantare; impactul taxei si a sistemelor sprijin pentru studenti.

Anul publicarii: 2011
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/131RO.pdf

 .... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


1
2
... te informeaza:

Concurs: o poveste in 75 de cuvinte

Anul acesta, British Council sarbatoreste 75 de ani de relatii culturale in Romania (1938-2013)!
Pentru a marca acest eveniment special, British Council v-a pregatit o multitudine de proiecte si activitati pe tot parcursul anului, dar si concursuri, oferindu-va sansa de a sarbatori alaturi de ei.

Spune povestea ta si experienta ta cu British Council Romania in 75 de cuvinte, ce ti-a placut si ce te-a impresionat si British Council te premiaza! Este la alegerea ta cum vrei sa scrii despre experienta ta (poate fi un text simplu sau o poezie), poti scrie in romana sau engleza – trebuie doar sa te asiguri ca te incadrezi in limita a 75 de cuvinte.

Trimite povestea ta in 75 de cuvinte pe adresa: 75years@britishcouncil.ro

Vor fi premiate cele mai creative si originale povesti. Exista si un premiu pentru prima poveste care va "sparge gheata", asa ca pregateste-te sa scrii!

Data limita: 22 februarie 2013

Mai multe informatii: http://www.britishcouncil.org/ro/romania-events.htm

Programul de granturi pentru studenti

Acesta este un program finantat de Casaswap.com cu scopul de a imbunatati mobilitatea internationala a studentilor.
Sunt invitati sa se inscrie studentii care pleaca in alta tara la studii, fie printr-un program de schimburi, fie pe cont propriu.

Data limita pentru inscriere este: 1 martie 2013

Mai multe informatii: 
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000515

Concurs EPC - "Parlamentul European: De ce ar trebui sa imi pese?"

Ai visat vreodata ca aduci o schimbare in proiectul de integrare europeana? Acum e sansa ta. Te bagi? Participa la Concursul Centrului pentru Politici Europene (EPC): Parlamentul European: De ce ar trebui sa imi pese?

Tinerii cetateni cu varste intre 18 si 30, din statele membre ale UE si Croatia, sunt invitati sa argumenteze, intr-un mod inovator si convingator, de ce Parlamentul European este important pentru ei si de ce este nevoie de a vota la urmatoarele alegeri pentru Parlamentul European. Poti sa scrii, sa canti, sa pictezi, sa dansezi, sa filmezi sau poti folosi orice alta modalitate creativa de a-ti prezenta opiniile.

Cei 20 de castigatori vor fi premiati cu o excursie la Bruxelles, unde vor avea ocazia de a-si prezenta opiniile, de a afla mai multe despre institutiile UE, precum si de a face schimb de idei cu factorii de decizie din UE si cu alti tineri europeni care gandesc la fel ca ei.  

Data limita pentru trimiterea materialelor este: 28 martie 2013

Afla cum poti participa pe:
http://www.epc.eu/prog_forum.php?forum_id=30&prog_id=1

Scoala de vara internationala Paris Saclay

Ecole Centrale din Paris, Scoala Normala Superioara din Cachan, Supelec si Universitatea Paris-Sud reunite in Campusul Paris Saclay le propun studentilor scoala de vara "Engineering for Health", la Paris, intre 24 mai si 6 iulie 2013.

Dedicata aplicatiilor din domeniul ingineriei biomedicale, editia din 2013 se intituleaza "Imaging, Sensing and Processing". Sesiunile academice propuse dureaza intre 3 si 6 saptamani.

Data limita pentru inscriere este: 31 martie 2013

Mai multe informatii:
http://www.summerschool-campus-paris-saclay.fr/

Concurs foto "WORK4Youth"

Fie ca esti un incepator in ale fotografiei sau deja un expert fotograf, ILO vrea sa iti vada fotografiile! Participantii din toata lumea sunt invitati sa surprinda in fotografii tinerii la locul de munca (in posturi si conditii diverse), intr-o maniera creativa si originala.

Obiectivul concursului este de a scoate in evidenta provocarile cu care se confrunta tinerii la locul de munca, precum si ideile creative care le pot rezolva. Fotografiile trebuie sa se concentreze pe conditiile de munca, bariere de gen, discriminare, antreprenoriat, migratie, munca precara si economie rurala, printre altele.

Participantii pot trimite maximum 5 fotografii de persoana. Se vor acorda premii in bani, iar fotografiile castigatoare vor fi expuse intr-o expozitie foto online.

Data limita este: 15 aprilie 2013

Mai multe informatii:
http://www.ilo.org/employment/areas/youth-employment/work-for-youth/photo-contest/lang--en/index.htm

Concurs european: „Migrantii in Europa”

Care este rolul si locul migrantilor in Europa? Comisia Europeana ii invita pe studentii de la facultatile de arta, grafica si comunicare din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene si din Croatia sa reflecte asupra contributiei pe care o au migrantii in societatile europene.

Concursul organizat la nivelul intregii UE ii provoaca pe studenti sa elaboreze lucrari de arta prin care sa isi exprime opiniile cu privire la acest subiect si care sa reflecte rolul pe care migrantii il au in viata noastra. Pentru a stimula o dezbatere constructiva si a reflecta asupra situatiei migrantilor in Europa, Comisia le ofera noilor talente ale Europei posibilitatea de a-si expune prin arta punctul de vedere.

La concurs pot participa toti studentii cu varsta de peste 18 ani care sunt inscrisi la o institutie de invatamant superior din domeniul artei, graficii sau comunicarii din orice tara UE si din Croatia. Facultatile trebuie sa prezinte lucrarile pana la 21 iunie 2013, la urmatoarele categorii: Poster, Fotografie si Video.

Fiecare facultate poate prezenta una sau mai multe lucrari de arta, in una sau mai multe categorii. Lucrarile vor fi evaluate la nivel national, iar cele mai bune dintre acestea (maximum 10 lucrari pentru fiecare tara) vor fi transmise unui juriu european care ii va selecta pe cei 30 de finalisti si va decide castigatorul european pentru fiecare categorie. Din acest juriu vor face parte profesionisti din domeniul comunicarii, artei si mass-mediei, precum si persoane din randul comunitatilor de migranti.

Cei 30 de finalisti europeni vor fi invitati sa participe la ceremonia de decernare a premiilor, care va fi organizata la Bruxelles si la care se preconizeaza ca va participa doamna Cecilia Malmstrom, comisarul european pentru afaceri interne. Se va acorda un premiu special al publicului, pe baza unui vot public exprimat pe site-ul de internet mentionat mai jos.

Fiecare dintre facultatile ai caror studenti vor castiga locul I la cele trei categorii si premiul publicului va fi recompensata cu 10 000 EUR, care sa fie folositi in scopuri educationale.

Data limita pentru trimiterea lucrarilor este: 21 iunie 2013

Informatii complete privind termenii si conditiile concursului pot fi gasite pe site-ul internet dedicat acestuia:
http://www.migrantsineurope.eu/

Concurs international de eseuri pentru tineri 2013

Esti dispus sa iti impartasesti ideile si sa iti exprimi viziunile pe tema "Puterea culturii de a crea un viitor mai bun"?

Pentru a construi o lume a pacii, trebuie sa recunoastem si sa respectam cultura fiecaruia. Care sunt aspectele culturii din tara sau regiunea ta de care esti mandru si cum pot tinerii sa foloseasca aceste elemente pentru a crea un viitor mai bun?

Esti invitat sa trimiti un eseu, in 700 de cuvinte sau mai putin, original si nepublicat, scris sau tiparit in engleza, franceza, spaniola sau germana, ori in maximum 1600 de caractere, daca e in japoneza.

Primii trei castigatori vor primi premii in bani si o excursie in Japonia!

Data limita pentru trimiterea lucrarilor este: 30 iunie 2013

Mai multe informatii:
http://www.goipeace.or.jp/english/activities/programs/1301.html

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.

Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro