Cuprins:

Termene limita

Erasmus

Erasmus Student Network Romania

Leonardo da Vinci

Comenius

Grundtvig

Tineret in actiune

Eurydice

Eurodesk


Vizite de Studiu

  • Termen limita de depunere a candidaturilor pentru actiunea Vizite de Studiu Runda 1 - 28 martie 2013

Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2013_VS.pdf

Grundtvig

  • Termen limita de depunere a candidaturilor pentru actiunea Asistenti (GRAS) si Proiecte pentru Voluntariatul Seniorilor (GIVE) - 28 martie 2013
  • Termen limita de depunere a candidaturilor pentru actiunea Vizite si Schimburi - minimum 8 saptamani inainte de inceperea evenimentului

Erasmus - o poveste

Am indraznit sa vreau sa fiu un personaj din povestea Erasmus, cu inconstienta si hotararea care mi-au insotit toate alegerile de pana acum. Interviurile pentru burse erau in mai si eu am decis sa aplic cu doua luni inainte, fara sa iau in considerare balanta al carei taler cu bariere atarna greu: lipsa banilor si a unui atestat de limba straina. Pe celalalt taler, apasa insa mult mai greu, dorinta imensa de a fi Erasmus atunci, nu anul viitor, si nici peste doi ani. Din martie pana in mai, am vazut cum se face primavara mai mult de pe geamul salii de lectura a caminului, unde imi visam noptile in spaniola. Obtinerea atestatului de limba a fost una dintre cele mai mari bucurii din cei 20 de ani ai mei; Erasmus mi-era pe jumatate in buzunar.
Cele 5 luni de viata Erasmus in capitala Spaniei au insemnat pentru mine ore de invatat pentru a fi capabila sa realizez materiale jurnalistice in spaniola, cursuri de film, teatru si tango, poate cele mai muncite note, profesori care ne incurajau sa visam cat mai departe. "Erasmus" a insemnat si episodul 2 din lupta cu stereotipurile, dupa ce in primul an de studentie clujeana am incercat sa fie citita altfel eticheta bucuresteanului. In Spania, mi s-a refuzat o camera in chirie, pe motiv ca eram din "Rumania", si nu din "Alemania"(Germania), cum intelesese proprietarul initial. Am simtit insa mandria ca sunt romanca pe 2 decembrie, cand la postul de radio comunitar "Onda Verde" din Madrid, unde am voluntariat timp de 3 luni, am putut spune, cu o zi intarziere, "La multi ani" romanilor care se aflau in Spania. In fiecare vineri, emisiunea bilingva "Viata in strainatate-Romania si Spania", (pe care am realizat-o impreuna cu Flor- o spaniola care fusese studenta Erasmus in Cluj) a incercat sa darame barierele dintre Romania si Spania si sa promoveze ideea ca indiferent de nationalitate, suntem oameni. Nu am stiut niciodata cati ascultatori au avut acele emisiuni, fiindca radioul nu are si emisie online, insa stiu sigur ca intr-un studiu realizat de o companie care monitorizeaza muzica difuzata la radiourile spaniole si care a venit intr-una dintre emisiunile noastre, se afla trupele romanesti Iris si Grimus. Asa cum mai stiu ca o parte dintre colegii de redactie au vazut din filmele lui Mungiu si le place cum suna limba romana. Mai stiu ca studentii romani care erau "erasmusi" in Madrid, erau printre cei mai apreciati de profesorii spanioli. In timpul studentiei Erasmus, am trait cel mai intens dorul de mama si de UBB Radio, am petrecut primul Craciun departe de familie si am invatat ca prietenia are dimensiuni internationale.
"Erasmus" nu a fost visul la care ma asteptam, dar a fost povestea care, pe langa cele spuse de tata in copilarie inainte de culcare, m-a ajutat sa cresc putin mai mare.

Delia Marinescu, Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca, in mobilitate de studiu la Universidad Carlos III de Madrid, Spania


Stagiu de practica in Franta

Ma numesc Diaconu Marcela-Ramona si sunt studenta la Facultatea de Stiinte ale Comunicarii, specializarea Traducere si Interpretare, din cadrul Universitatii ,,Politehnica’’ din Timisoara. La sfarsitul celui de-al doilea an de facultate, mi s-a oferit oportunitatea de a efectua stagiul de practica in Franta, intr-un orasel plin de istorie si farmec, situat la poalele muntilor Alpi. Acest oras poarta un nume care cu siguranta trezeste amintiri placute celor care l-au vizitat, si anume Embrun.

Embrun este un oras turistic, care, datorita patrimoniului sau bogat si a pozitiei sale geografice, primeste in fiecare an numerosi turisti de diferite nationalitati. Eu am efectuat stagiul de practica in cadrul Oficiului de Turism din Embrun. Am lucrat sapte ore pe zi, cinci zile din sapte. Datorita acestui stagiu am reusit sa patrund in mediul profesional si sa cunosc exigentele pe care acesta le implica. A fost un stagiu minunat in cadrul caruia am avut foarte multe lucruri de invatat. Am lucrat alaturi de o echipa de profesionisti, care m-au ajutat sa imi maresc bagajul de cunostinte. A fost o activitate profesionala placuta deoarece am avut sansa sa lucrez cu ceea ce orasul Embrun se mandreste, si anume cu patrimoniul sau, cu activitatile de agrement si cu evenimentele care animau atat orasul, cat si intreaga regiune. In afara de faptul ca am lucrat, am avut sansa sa ma si distrez, hranindu-mi sufletul cu istoria si cultura acestui oras si epuizandu-mi energia in diferite spectacole si activitati. Acest stagiu a fost ca o calatorie intr-o lume si intr-o cultura, pe care de multe ori le regaseam in cartile pe care le citeam in copilarie.

In opinia mea, acest stagiu a avut un impact deosebit asupra mea, m-a schimbat foarte mult, mi-a schimbat modul de a gandi si modul in care priveam lumea. Am avut oportunitatea de a intra in contact cu foarte multe persoane, de diferite nationalitati. Am reusit sa ma exteriorizez si sa cunosc lumea. Un alt factor care a facut ca acest stagiu sa fie unul de neuitat, a fost acela ca am putut sa imi exersez limbile straine pe care le iubesc: limba franceza si limba engleza. In urma stagiului, m-am ambitionat ca in viitor sa invat mai multe limbi straine si sa profit de orice oportunitate de a studia sau de a lucra dincolo de granite.
Experienta de care am avut parte in Franta a fost minunata si nu o voi uita niciodata; a fost o adevarata sansa de a ma dezvolta.

Diaconu Marcela-Ramona, Universitatea Politehnica din Timisoara, in mobilitate de practica la Office de Tourisme d'Hembrun, Franta


“Friends without Borders"

 

 

Cea de-a doua editie a proiectului national ESN Romania “Friends without Borders", va avea loc in perioada 28-31Martie 2013 in Cluj-Napoca. Organizatori si gazde ale evenimentului, voluntarii din echipa ESN Cluj-Napoca au pregatit un program diversificat de activitati pentru cei 200 de studenti internationali care sunt asteptati sa participe la eveniment! Pentru mai multe informatii, conectati-va la pagina de Facebook a proiectului sau scrieti-ne pe adresa board@esn.ro.


Dulce Romanie,

Incep aceasta scrisoare prin a-ti spune "te iubesc", iar faptul ca am ales sa studiez in alte tari a fost mai mult o initiativa de a ma indeparta putin de tine, de radacini, de a iesi din propria colivie. Atunci cand faci un film, vorbesti despre lucrurile pe care le intelegi insa nu poti sa intelegi ceva cu adevarat decat daca te cunosti intai pe tine si incepi sa iubesti lucrurile care te inconjoara. Cum poti face asta mai bine decat largindu-ti orizonturile spre alte meleaguri? Am inceput in Seul, Coreea de Sud si am continuat in Turcia prin mobilitatea Erasmus. Experienta de a studia in culturi diferite, m-a ajutat sa trec uneori de prejudecati si clisee de care nu eram poate constienta. Incet, mi-am creat un stil de viata independent si am ajuns sa cunosc oameni foarte diferiti, din toate colturile lumii. In plus, pentru mine filmul e asemenea unei calatorii, oamenii pe care ii cunosti si cei cu care ajungi sa lucrezi te schimba in permanenta.
Un exemplu in acest sens a fost proiectul din cadrul cursului de fotografie al Universitatii Anadolu, unde aveam de facut o serie de portrete pentru portofoliul de examen, tema fiind la libera alegere. Cultura turceasca (mai ales partea sociala a acesteia) m-a fascinat in intregime si m-a stimulat sa-i cercetez orizonturile. Astfel, sub pretextul unui proiect foto intitulat "4 Generation Women", am ajuns sa imi petrec duminicile de iarna documentand in imagini stilul de viata a patru generatii de femei, care apartineau unei singure familii si locuiau sub acelasi acoperis, la diferite etaje. Timp de trei luni, duminicile erau zile in care aceasta familie mi se deschidea prin naturaletea vietilor lor modeste, fascinati fiind de prezenta mea si eu de a lor. Rezultatul acestei experiente a fost o expozitie foto in cadrul universitatii si dobandirea unei familii turcesti in sanul careia ma voi intoarce de fiecare data cand voi avea ocazia.
Draga Romanie, sa stii ca fiecare tara are plusurile si minusurile ei, nicaieri nu pot spune ca e ,,mai bine". Important este sa extragi infomatii de la profesorii buni pe care ii intalnesti si sa folosesti scoala ca un mijoc de a-ti explora partea creativa in tot ceea ce faci. Am ales doua destinatii foarte diferite pentru a studia, iar aceasta dubla perspectiva m-a ajutat mult in continua cautare a propriei viziuni despre viata. Pe de alta parte, trebuie sa iti marturisesc ca am avut intentia de a-mi prelungi perioada de sedere din cadrul mobilitatii Erasmus si nu am facut-o doar pentru ca subiectul proiectului meu de licenta trebuia dezvoltat pe taramul tau (al nostru) romanesc. Inregistrand pe Skype, impreuna cu Manuela Borza - colega mea de facultate, reactiile familiilor noastre la intentia noastra de a mai sta un semestru in Turcia, a luat contur filmul documentar "Connection Lost" (trailer-ul: https://vimeo.com/41313074), ce a primit ulterior premiul "Pensula de Aur" in cadrul competitiei locale a Festivalului International de Film Transilvania (TIFF 2012) si a intrat in selectia oficiala a Bestivalului International de Film Experimental Bucuresti (BIEFF 2012). Si asta ca sa vezi cum viata bate filmul…
Dupa finalizarea programului Erasmus, m-am intors din Turcia cu forte noi si am inceput sa lucrez la filmul meu de licenta, un film documentar ce aduna povesti ale oamenilor care se confrunta cu propria fotografie de pe piatra de mormant, fiind inca in viata (trailer-ul: https://vimeo.com/40771851). In urma experientei din Turcia si Coreea am inteles cat de important este sa fii deschis sa primesti feedback din perspectiva multiculturala, iar de aceea am aplicat cu filmul meu de licenta "dupa FEL si CHIP" pentru platforme internationale de dezvoltare si promovare a filmului documentar.
Am absolvit facultatea in luna iulie 2012, cu marea onoare de a primi titlul de ,,sef de promotie". Tragand linia la sfarsitul studiilor, mi-am dat seama ca toate aceste experiente mi-au creat o sete continua de a intalni diversi oameni, spatii si culturi, ceea ce m-a determinat apoi sa aplic pentru o bursa de rezidenta oferita de ICR Paris.
Un alt aspect fascinant in lumea filmului este faptul ca poti calatori virtual odata cu filmele tale. In timp ce eram studenta Erasmus in Turcia, documentarul "Gutuiul Japonez" (la care am lucrat ca monteur si a fost realizat in cadrul workshop-ului international de film documentar Aristoteles) a fost nominalizat la premiile GOPO 2012, a castigat marele premiu al FFEST 2011 si TimiShort 2012 si anul acesta a intrat in selectia oficiala a unuia dintre cele mai mari festivaluri de film documentar, IDFA in Amsterdam.
Toate experientele minunate din cadrul mobilitatii Erasmus sunt o dovada a faptului ca, in momentul in care devii activ, multe porti ti se deschid si viata devine o platforma de explorare creativa absolut fascinanta. Cred cu mare convingere ca studentia este o perioda privilegiata. E momentul in care simti cu adevarat bucuria de a experimenta, cu riscul de a fi ridicol uneri, un risc pe care nu ti-l mai permiti mai tarziu. Mi-ar placea sa pot sa fiu studenta in permanenta, sa adun cat mai multe cunostinte si experiente din toate colturile lumii pe care sa le aplic apoi in proiectele pe care le fac aici, in tara mea, in dulcea Romanie.

PAULA ONET Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca Mobilitate ERASMUS la Anadolu University, Eskisehir, Turcia (6 luni, an academic 2011/2012) Mentiune speciala a premiului "Studentul Roman ERASMUS al Anului", desemnata de catre ANPCDEFP si ESN Romania, in cadrul Galei Studentilor Romani din Strainatate, 8 ianuarie 2013


Promovam, motivam, implicam!

"Promotorii ERASMUS" - noul proiect al Asociatiei Erasmus Student Network (ESN) Romania, are in vedere promovarea programului ERASMUS, oportunitatile si beneficiile pe care mobilitatile de studiu si plasament le ofera studentilor, precum si sprijinul pe care ESN il ofera inainte, in timpul si dupa incheierea experientelor de schimb educational.
In urma training-ului de pe 2-3 martie 2013 din Bucuresti, organizat de ANPCDEFP impreuna cu ESN Romania, au fost pregatiti un grup de 10 Promotori ERASMUS, voluntari ESN ce vor sustine prezentari sau desfasura actiuni de promovare la nivel universitar pe parcursul anului academic curent. Pe termen lung, promotorii vor disemina informatii despre programul ERASMUS incepand cu ciclul pre-universitar, urmarind astfel cresterea numarului de studenti inmatriculati la Universitatile din tara noastra.
Promotorii se regasesc in 6 centre universitare din tara:

  • Brasov: Simona Nechifor (simona.nechifor.sn@gmail.com)
  • Bucuresti: Ana-Maria Manu (anamaria.manu39@gmail.com), Ioana Petrescu (petrescu_ioana2000@yahoo.com)
  • Cluj-Napoca: Tunde Vass (vass_tunde@yahoo.com), Orsolya Szilagyi (orsyka_14@yahoo.com)
  • Iasi: George Bursuc (georgecristian.brs@gmail.com)
  • Sibiu: Georgiana Bradescu (georgiana.bradescu@gmail.com), Andrei Ungureanu (ungureanuandrei6@gmail.com)
  • Timisoara: Mihaela Pinciuc (pinciuc.mihaela@gmail.com), Raluca Pop (andrea.raluca@gmail.com)

Lansam o invitatie deschisa tuturor reprezentantilor Birourilor pentru Programe Comunitare ale Universitatilor din tara si nu numai, de a ii contacta pe Promotorii ERASMUS in vederea sustinerii de prezentari despre programul ERASMUS sau de a va fi alaturi pentru a impartasi experienta lor ERASMUS, in cadrul evenimentelor locale sau nationale.
Pentru mai multe informatii, ne puteti contacta pe adresa board@esn.ro .
One for ERASMUS, ERASMUS for all!


Ghid comun de formare initiala a viitorilor judecatori si procurori

Nr. proiect: LLP-LdV/PAR/2011/RO/170
Proiectul "Guideline for Initial Training" (Ghid comun de formare initiala a viitorilor judecatori si procurori), derulat la nivel international de Academia de Justitie din Turcia, in parteneriat cu Institutul National al Magistraturii din Romania, Scoala Nationala de Magistratura din Franta, Institutul de Studii Judiciare din Belgia si Centrul de Studii Judiciare din Spania isi propune, ca obiectiv general, sa intensifice activitatile de cooperare intre institutiile de formare judiciara provenind din aceste cinci state partenere, in scopul imbunatatirii programelor de formare initiala a viitorilor judecatori si procurori.
Obiectivul specific urmarit de parteneri in contextul acestui proiect il reprezinta, astfel, elaborarea unui ghid de bune practici in domeniul formarii profesionale initiale a viitorilor judecatori si procurori, document care se doreste a fi un instrument de lucru util in implementarea propriilor strategii de formare, atat pentru partenerii din proiect, dar si pentru institutiile de formare initiala provenind din alte state. Totodata, prin diseminarea rezultatelor finale ale acestei colaborari, partenerii isi propun sa demonstreze utilitatea unor astfel de programe si sa incurajeze institutiile de formare de a incheia si derula proiecte de parteneriat.
Proiectul se distinge prin insusi produsul sau final - acest ghid, care constituie o initiativa materializata a institutiilor responsabile cu formarea judecatorilor si procurorilor in aceasta directie, la nivel european si international.
Asadar, Ghidul va cuprinde recomandari esentiale cu privire la conceperea, implementarea si evaluarea programelor de formare destinate viitorilor judecatori si procurori, fiind structurat in trei titluri distincte, dupa cum urmeaza:

  • primul dintre acestea va trata scopul si obiectivele strategice ale programelor de formare profesionala initiala, principiile si valorile comune, competentele si abilitatile a caror dobandire se urmareste in procesul de formare;
  • cel de al doilea va trata metodologia formarii initiale, respectiv metodele si tehnicile de formare recomandabil a fi utilizate in procesul de formare, rolul formatorilor, aspecte privind evaluarea viitorilor judecatori si procurori, in calitatea lor de participanti la procesul de formare;
  • cel de al treilea titlu va fi dedicat aspectelor privind profilul formatorilor din cadrul formarii initiale, recrutarea si evaluarea acestora, incluzand, totodata, recomandari privind evaluarea programelor de formare initiala in ansamblu.

In acest scop, intr-o prima etapa a proiectului, partenerii au elaborat si distribuit unele chestionare preliminare de evaluare a programelor de formare initiala existente in cadrul institutiilor proprii, rezultatele obtinute in urma completarii acestora constituind o sursa importanta de informatii pentru elaborarea Ghidului. Analiza acestor chestionare a constituit o activitate complexa si provocatoare, context in care partenerii au constientizat pe deplin particularitatile fiecaruia in abordarea formarii initiale a viitorilor judecatori si procurori si, implicit, importanta valorificarii experientelor proprii si ale altora, aspect care faciliteaza atat imbunatatirea programelor de formare la nivel intern, cat si dezvoltarea eficienta a unor programe comune de formare, la nivel extern. Astfel, interpretarea chestionarelor a contribuit substantial la determinarea valorilor si a principiilor comune, la identificarea punctelor forte ale programelor de formare existente, dar si a aspectelor perfectibile, in scopul elaborarii unor repere orientative general aplicabile privind formarea initiala.
Elaborarea propriu-zisa a textului Ghidului a avut loc in cadrul reuniunilor planificate in acest scop in calendarul proiectului, reuniuni la care au participat membrii departamentelor de formare initiala din cadrul institutiilor partenere, formatori si alti specialisti avand responsabilitati in domeniul formarii magistratilor. Pana la sfarsitul anului 2012 au avut loc mai mult de trei sferturi din numarul intalnirilor de lucru programate, partenerii finalizand, din punctul de vedere al continutului Ghidului, primele doua titluri.
Activitatile derulate pana in prezent in cadrul proiectului au creat atat contexte de fructuoasa colaborare profesionala si intercunoastere institutionala, esentiale in obtinerea unor rezultate de succes, cat si de relationare in plan socio-uman si cultural, de creare a unor legaturi de prietenie intre reprezentantii institutiilor partenere. Crearea acestui mediu de lucru armonios si deschis a favorizat in mod deosebit procesul de elaborare a Ghidului, avand in vedere ca cea mai dificila sarcina a partenerilor a fost aceea de a identifica cele mai accesibile cai catre un numitor comun, date fiind particularitatile fiecaruia dintre ei.
Informatiile privind lansarea acestui proiect, precum si progresele inregistrate pe parcursul derularii acestuia au fost postate in mod constant de Institutul National al Magistraturii pe site-ul propriu, fiind, totodata, incluse in Infoletter-ul periodic elaborat la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii.

Coordonator proiect,
Geanina Radu
Institutul National al Magistraturii din Romania


Calculatorul din spatele ochilor = Pregatirea pentru viata activa LLP-LdV/VETPRO/2011/RO/245

Pornind de la Apelul European 2011 pentru implementarea programului Leonardo da Vinci in Romania - care urmareste sa sprijine participantii la activitati de formare profesionala pentru acumularea de cunostinte, dezvoltarea de abilitati si calificari menite sa faciliteze dezvoltarea personala, insertia profesionala - dar si tinand cont de necesitatile locale concrete, am demarat acest proiect care este canalizat spre descoperirea, aprofundarea cunostintelor specialistilor VET si lucrul cu mijloacele speciale in domeniul IT aplicate copiilor cu cerinte speciale – deficiente de vedere, spre integrarea elevilor pe piata muncii si reducerea abandonului scolar.
Proiectul s-a desfasurat in Portugalia, la Lisabona, in doua fluxuri de mobilitate, partener de primire fiind organizatia Euroyouth Portugalia.
Iata ce declara unul din participanti la incheierea mobilitatii:

"Prin participarea la acest proiect am invatat multe lucruri noi referitoare la sistemul educational portughez, in special despre copiii si tinerii cu deficiente vizuale si deficiente asociate. Am cunoscut activitatea si modul de organizare al institutiilor pentru persoanele cu deficiente vizuale si deficiente asociate, am observat cum se realizeaza integrarea scolara, sociala si profesionala a deficientilor de vedere, am invatat ce materiale, metode si tehnici sunt folosite in procesul educational si in cel de instruire practica.
Am deprins modul de utilizare a aparaturii specifice pentru deficienta de vedere in cadrul orelor de curs, precum si a materialelor didactice folosite, in cadrul asistentelor la ore.
Am utilizat software de tip screen-reader si magnificator, imprimanta Braille pentru a redacta documente, dispozitive pentru imprimare in relief, magnificatoare fixe si mobile.
Prin intermediul atelierelor de lucru mi-am imbunatatit competentele si aptitudinile referitoare la utilizarea aparaturii specifice.
Am dobandit o exprimare mai adecvata in limba engleza pe parcursul zilelor petrecute in tara gazda, dar am invatat si cateva cuvinte uzuale in limba portugheza.
Am aflat numeroase lucruri noi despre cultura, istoria si societatea portugheza prin vizitele efectuate in Lisabona si imprejurimi."

    

Consideram ca un bun specialist intr-un domeniu se formeaza, atat prin consolidarea cunostintelor vechi, cat si prin descoperirea si aplicarea unor noi tehnici. De aceea, proiectul are un impactul direct major asupra cadrelor didactice implicate, dar si asupra colegilor din scoala care nu au participat in mod direct, dar au putut urmari diseminarile realizate.
Impactul proiectului "Calculatorul din spatele ochilor – pregatire pentru viata activa" isi va arata efectele in timp prin obtinerea unui standard ridicat de performanta materializat prin gradul de promovabilitate al viitorilor absolventi la examenele de certificare a competentelor profesionale si la bacalaureat. Acest fapt va duce in viitor la o mai buna "vizibilitate" a scolii si la atragerea mai multor absolventi ai invatamantului gimnazial catre unitatea noastra scolara.
Impactul national se materializeaza prin publicarea aspectelor mai importante din proiect in revistele de specialitate ale Asociatiei pentru nevazatori din Romania "Litera noastra in Braille".
In concluzie, prin impactul educational pozitiv pe care-l creeaza, acest proiect nu se termina niciodata; el continua pe drumuri ce depind de noi sa le deschidem. In final pot afirma ca acest proiect ne-a deschis setea de cunoastere si explorare a unor noi posibilitati si valente, el este doar o poarta de inceput pentru demararea unor noi proiecte.

...iar pentru cei curiosi, avem si un scurt filmulet:

http://www.youtube.com/watch?v=PcWjZEP04gg

Coordonator de proiect,
Sauliuc Toma
Centrul Scolar Arad


Am fost la capatul Pamantului...

Cabo da Roca, Lisabona, Portugalia: 09 grade 30 minute latitudine vestica, locul unde Luis de Camoes a exclamat: "Locul unde se termina pamantul si incepe marea".
Dupa un prim flux de o luna efectuat de 15 elevi din clasa a X-a, profil sportiv, in luna iunie 2012 la Lisabona, alti 11 elevi ai clasei a X-a, profil sportiv, tocmai au revenit din stagiul de aceeasi durata, efectuat la marile cluburi de atletism si handbal ale Portugaliei, Federacao Portuguesa de Atletismo, Federacao de Andebol de Portugal si Sporting Club de Portugal-Andebol.
Prin proiectul nr. LLP-LdV/IVT/2011/RO/211, finantat prin Programul sectorial Leonardo da Vinci, in cadrul Programului de Invatare pe tot Parcursul Vietii, derulat de Liceul Teoretic TRAIAN VUIA Resita, cei 26 de elevi ai liceului, insotiti de profesorii Eva Todorut, Marius Claudiu Lupitu si Stefan Nagy, au avut ocazia sa se antreneze la atletism si handbal alaturi de mari nume ale atletismului portughez, olimpici premiati ai Jocurilor Olimpice de la Londra 2012 si mari jucatori de handbal ai Sporting Club Lisabona. "O experienta deosebita, de care fiecare elev ar trebui sa aiba parte o data-n viata!", a concluzionat Alexandru Anghel, unul dintre participanti.
Proiectul “EUROPRACTICUM on SPORT" a creat conditiile pentru mobilitate in scop educational in Portugalia pentru grupul mare de elevi de la Liceul Teoretic TRAIAN VUIA Resita, persoane aflate in formare profesionala initiala, urmarind largirea orizontului profesional al acestora prin dezvoltarea abilitatilor, competentelor si cunostintelor specifice profesiei de instructor sportiv pe care o vor obtine la finalizarea studiilor liceale si dezvoltarea personala, prin acumularea de cunostinte lingvistice specifice domeniului sportiv si informatii privind cultura si traditia tarii gazda.
Prin integrarea participantilor intr-o noua comunitate, in cluburi sportive din alta tara, proiectul a asigurat o noua experienta practica necesara acestora in viitoarea integrare in procesul muncii: le-a dat sansa de a-si imbunatati competentele profesionale si aptitudinile prin participarea la activitatile de pregatire sportiva, de a efectua pregatirea sportiva practica intr-un climat deschis, de cooperare si respect reciproc, predominat de libertatea de exprimare, de receptivitatea la nou, creativitate si dorinta de afirmare. Sub indrumarea tutorilor portughezi, acestia au avut ocazia sa-si insuseasca noi tehnici de abordare a jocurilor sportive, au participat atat la antrenamente, cat si la competitiile organizate putand astfel sa cunosca si alte metode de lucru pe care le desfasoara acum in tara.
Asa cum au remarcat participantii la plasament, cele mai importante rezultate ale proiectului au fost:
- investitie buna in formarea lor profesionala
- interactiunea cu mediul de lucru strain, intr-o limba straina le-a dat elevilor incredere in ei
- cunostintele dobandite si metodele noi utilizate in timpul stagiului au oferit posibilitatea de a deveni "formatori" pentru colegii lor care nu au participat la mobilitate.
Experienta traita a fost pentru fiecare participant unica. Astfel participantii la mobilitate au avut ocazia sa se desprinda de mediul familial, sa se organizeze cu o oarecare independenta in ce priveste treburile casnice zilnice, dar mai ales, din punct de vedere profesional, au fost pusi intr-o situatie inedita: sa-si insuseasca notiuni noi, cu metode noi, de la persoane noi, intr-un mediu nou, intr-o limba straina. Parerea unanima a fost ca acest tip de granturi este extraordinar, intrucat le da posibilitatea sa se dezvolte in alte dimensiuni decat spatiul scolar zilnic, motiv pentru care au fost extrem de entuziasmati in diseminarea proiectului fata de colegii de clasa si chiar din clasele mai mici.
Si proiectul nostru este unic!
Fiecare proiect este unic in felul lui, de la continuturile pe care si le propune, la tara in care deruleaza mobilitatea si mai ales prin participantii de varsta scolara implicati in aceste proiecte, surse inepuizabile de uimire, nemultumire uneori, dar mai ales satisfactie.

Concluzia cea mai potrivita a exprimat-o Alexandra Babaioana, participanta la stagiu:

"Nu am cuvinte sa imi exprim aprecierea si multumirea pentru partenerii acestui stagiu, pentru ideile minunate si sfaturile pretioase, pentru entuziasmul cu care s-au ocupat de pregatirea noastra, pentru tot ce am invatat in cele patru saptamani petrecute in Portugalia, in conditii de formare pe care abia am indraznit sa le visez, de nivel olimpic, de inalta performanta. Pentru colegi, un singur gand: invatati si indrazniti sa ...visati! Visul vostru, intr-o zi, poate prinde viata!"

Bianca Stanciu
Responsabil Proiect
Liceul Teoretic TRAIAN VUIA Resita


YOU AND ME IN SOCIETY - BUILDING EUROPE WITH AND FOR CHILDREN

“You and me in Europe - building Europe with and for children" este un proiect multilateral Comenius realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin A.N.P.C.D.E.F.P. in cadrul Programului de invatare pe tot parcursul vietii, Programul Sectorial Comenius si se deruleaza in Scoala Gimnaziala ,,Prof. Nicolae Simache", Ploiesti, in perioada 1 august 2011-31 iulie 2013. Inca de la inceput, acest proiect si-a propus sa faca auzite vocile copiilor in Europa si sa incurajeze parintii si comunitatea locala, dar si internationala sa construiasca un viitor mai bun cu si pentru copii. Prin activitatile derulate, am incercat sa-i invatam pe copiii din cele sase tari participante (Polonia, Belgia, Italia, Spania, Turcia si Romania) sa faca fata adversitatilor, sa-si cunoasca drepturile, dar si indatoririle de cetateni europeni, sa devina responsabili si sa fie capabili sa se protejeze singuri.

Proiectul cuprinde patru mari teme, care vor fi si titlurile celor patru reviste ce vor constitui produsele finale ale acestui proiect. Pana in acest moment au fost realizate trei dintre ele:
1.Copiii in societate – Educatia
2.Copiii in societate – Cultura
3.Copii in societate – Relatii interumane
4.Copiii in societate – Conditii de viata

Activitatile derulate au fost variate: lectii, activitati extracurriculare, intalniri cu parinti, reprezentanti ai comunitatii locale sau personalitati din diverse domenii de activitate, jocuri de rol, actiuni caritabile, vizite de documentare, serbari. Elevii s-au implicat in acest proiect inca de la inceput. "Cum depasim dificultatile scolare?", "Elevul ideal", "O zi fara violenta si agresiune", "Sa fim toleranti", "Familia-trecut si prezent", "Bunele maniere", "Lumea in care traim", "Drepturile copiilor in tara mea si protejarea lor" sunt doar cateva din titlurile activitatilor desfasurate in cadrul proiectului. Rezultatele obtinute sunt impartasite tuturor prin intermediul paginii web a scolii, prin publicarea materialelor pe pagina proiectului special creata pentru a putea fi accesata de cat mai multi utilizatori ai internetului (www.youandmeinsociety.cba.pl), prin intermediul afiselor, posterelor, publicatiilor scolare si de specialitate.

In colaborare cu profesorii, elevii au realizat portofolii, prezentari ppt, multimedia, filme, benzi desenate pe diverse teme, au interpretat jocuri de rol, au scris eseuri, au desenat, au organizat concursul pentru stabilirea unui logo (concurs care a fost castigat de scoala noastra), au amenajat coltul Comenius si au participat la intalnirile de proiect din Polonia, Italia si Belgia. Cu acest prilej au cunoscut intr-un cadru autentic cateva aspecte ale culturii altor popoare, au asistat la ore, au participat la toate activitatile, si-au imbunatatit abilitatile de comunicare in limba engleza, au trait o saptamana alaturi de alti copii europeni. La sosirea in tara au impartasit experienta acumulata tuturor elevilor din scoala.Toti elevii implicati si-au imbunatatit cunostintele de limba engleza si abilitatile de comunicare deoarece au corespondat prin intermediul postei electronice cu elevii din scolile partenere, au fost stimulati sa creeze o poveste ce are ca tema principala prietenia, poveste care urmeaza sa fie tradusa in limba engleza, dupa care vor realiza o carte, pe care tot ei o vor si ilustra.

Fiecare scoala a facut un salt urias de-a lungul celor aproape doi ani prin achizitii noi in materie lingvistica, informatica, precum si a cunostintelor culturale si interculturale, prin competentele dobandite de catre profesori, prin construirea unei baze de date cu materiale didactice, precum si prin valoarea adaugata de profesorii care au capatat experienta utilizand TIC in cadrul orelor de curs in procesul de invatare al elevilor.

Acest proiect a revitalizat activitatea scolii, a influentat aproape toate activitatile desfasurate, motivand profesorii si elevii sa se implice in foarte multe activitati. Putem spune ca pe parcursul derularii proiectului scoala noastra a devenit o prezenta activa in comunitatea scolara din Ploiesti si nu numai. Acest proiect a fost si va ramane un punct de referinta in viata scolii noastre.

 

 

 

Prof. inv. primar, MIRELA DOBRIN, coordonator proiect
Scoala Gimnaziala "Prof. Nicolae Simache", Ploiesti


Aveti ceva de spus in domeniul educatiei si formarii profesionale?
Sunteti factori de decizie si ati dori sa dobanditi in mod direct cunostinte si experienta pe teme de interes comun in domeniul educatiei si formarii profesionale intr-o alta tara?
Atunci, programul UE - Vizite de studiu vi se adreseaza!

Care sunt tematicile vizate?

  • Incurajarea cooperarii intre lumea educatiei, formarii profesionale si piata muncii;
  • Sustinerea formarii initiale si continue a cadrelor didactice, a formatorilor si a managerilor institutiilor de educatie si formare profesionala;
  • Promovarea dobandirii de competente cheie pe tot parcursul sistemului de educatie si formare profesionala;
  • Promovarea incluziunii sociale si a egalitatii de gen in educatie si formare profesionala, inclusiv integrarea migrantilor;
  • Dezvoltarea strategiilor pentru invatarea pe tot parcursul vietii si a mobilitatii;

Care sunt destinatiile posibile?

Vizitele de studiu se organizeaza in cele 27 de state membre ale UE, Croatia, Elvetia, Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia.

In ce limba se desfasoara vizitele de studiu?

Vizitele de studiu se desfasoara in limbile engleza, franceza, iar candidatii trebuie sa detina un nivel de comunicare coresunzator pentru a putea beneficia de participarea la aceasta actiune.

Cine finanteaza pariticiparea la vizita de studiu?

Veti beneficia de un grant pentru cheltuielile de calatorie si subzistenta acordat de catre Agentia Nationala in functie de durata vizitei si tara de destinatie.

Cum va puteti depune candidatura?

Trebuie sa completati un formular de candidatura online si apoi sa transmiteti documentele de candidatura la Agentia Nationala, conform Apelului National- disponibil la:

http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2013_VS.pdf

In 2013 cele doua termene limita pentru a candida sunt: 28 martie si 15 octombrie.


1

2B or not 2B?

In luna aprilie am pregatit trei zile de formare pentru lucratorii de tineret care sunt sau doresc sa devina lideri in cadrul Schimburilor de tineri, indrumatori in cadrul Initiativelor tinerilor si mentorilor in cadrul proiectelor de tip Serviciul European de Voluntariat.

Cand? 11 - 15 aprilie (11 este zi se sosire, 12, 13, 14 sunt zile de lucru si 15 este zi de plecare)
Unde? Predeal

Pentru mai multe informatii despre Leader2B, cat si pentru a aplica, acceseaza urmatorul link: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/865
Pentru mai multe informatii despre Mentor2B, cat si pentru a aplica, acceseaza urmatorul link: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/867
Pentru mai multe informatii despre Coach2B, cat si pentru a aplica, acceseaza urmatorul link: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/866

Puteti sa accesati si platforma on-line www.tinapse.ro unde gasiti mai multe informatii in Coltul Liderului, Coltul Indrumatorului si Coltul Mentorului. Totodata puteti sa contribuiti cu experiente personale, resurse, materiale, instrumente si sa fiti la curent cu noile practici, provocari si experiente din viata unui lider, indrumator si mentor in proiectele finantate prin programul Tineret in Actiune.


Saptamana Europeana a Tineretului 2013

27 mai – 2 iunie 2013... poate fi o saptamana ca oricare alta! Sau poate fi o ALTFEL de saptamana prin implicarea voastra!
De ce? Pentru ca este Saptamana Europeana a Tineretului, saptamana in care tot ceea ce inseamna activitati legate de tineri se afla in lumina reflectoarelor.

"Nu sta pe loc, misca-te. Nu fi parte din multime, mai bine iesi in evidenta. Nu fi tacut, mai bine spune." (Seth Godin)
Ce iti propunem noi? Sa fii activ! Sa fii optimist! Sa fii creativ! Sa fii TU! Sa te SETezi! De ce? Pentru ca poate fi un ALTFEL de saptamana DOAR prin implicarea ta. Indiferent din ce colt al tarii ai fi.... fa-ti simtita prezenta si fa diferenta! Desfasori activitati, evenimente sau proiecte pentru si cu tineri? Arata intregii lumi! Folosesti educatia nonformala sau faci activitati de voluntariat (si nu numai) inovatoare si de impact asupra tinerilor? Impartaseste din experienta ta!
Saptamana Europeana a Tineretului este un eveniment propus de Comisia Europeana ajuns la cea de a sasea editie. Se desfasoara simultan in Romania si in celelalte state europene participante la programul Tineret in Actiune si isi propune sa adune peste 500 de activitati in toata Europa. In Romania evenimentul este coordonat de catre Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesioanale. Mai multe informatii cu privire la SET, temele principale vizate si editiile sale anterioare gasiti la http://www.tinact.ro/saptamana-europeana-a-tineretului

Interesat? Te intrebi ce poti face tu?
Ai la indemana (cel putin) trei optiuni:
1. Sa organizezi un eveniment care se incadreaza in tematica SET-ului. Evenimentul tau va fi inclus in calendarul disponibil mai jos. Mai multe informatii, inclusiv tipurile de activitati care se pot desfasura, AICI.
2. Sa promovezi SET sau oricare din evenimente sale. Mai multe detalii despre cum pot sa faci acest lucru AICI.
3. Pur si simplu sa... participi ;-)! Mai multe detalii AICI.
De fapt... patru (daca includem si orice mix dintre cele trei optiuni anterioare ;-)

Cu cine pot lua legatura daca am intrebari?
Persoana de legatura este Vlad Groza. Pentru intrebari suplimentare va rugam sa nu ezitati sa ne contactati pe adresa de mail vlad.groza@anpcdefp.ro sau la telefon 021/201.07.07
Adresa: IN TOATA TARA!
Organizator: orice organizatie, institutie sau grup informal interesat de tineret & A.N.P.C.D.E.F.P.
Informatii suplimentare:http://www.tinact.ro/saptamana-europeana-a-tineretului


Programul Tineret in Actiune te provoaca la includere!

Lucrezi cu tineri? Cu tineri cu oportunitati reduse?
Cauti sa te dezvolti atat personal, cat si profesional?
Programul Tineret in Actiune te provoaca la includere!

Cautam participanti!

Organizator: ANPCDEFP prin programul Tineret in Actiune
Locatie: Predeal, Complex Eden
Perioada: 3 - 8 aprilie 2013
Numar maxim de participanti: 15 participanti per modul

Cursul este structurat in 3 module astfel:
1. Modul de scrierea propunerilor de finantare in context Tineret in Actiune cu focus pe includerea tinerilor cu oportunitati reduse din mediul rural
Mai multe detalii, cat si modalitatea de aplicare aici:
http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/860
Persoana de contact: Vlad Groza: vlad.groza@anpcdefp.ro

2. Modul de scrierea propunerilor de finantare in context Tineret in Actiune cu focus pe includerea tinerilor cu dizabilitati
Mai multe detalii, cat si modalitatea de aplicare aici:
http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/861
Persoana de contact: Roxana Cristea: roxana.cristea@anpcdefp.ro

3. Modul de scrierea propunerilor de finantare in context Tineret in Actiune cu focus pe includerea tinerilor apartinand minoritatilor etnice si nationale
Mai multe detalii, cat si modalitatea de aplicare aici:
http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/862
Persoana de contact: Andreea Olteanu: andreea.olteanu@anpcdefp.ro

!!! Data limita de inscriere (completarea aplicatiei online + incarcarea CV-ului personal) este 25 martie 2013 !!!

Pentru mai multe informatii nu ezitati sa luati legatura cu persoanele de contact.


Faci proiecte cu impact? Arata lumii!

ANPCDEFP prin programul Tineret in Actiune sustine sectiunea de tineret in cadrul Galei Societatii Civile fiind partener pentru al treilea an consecutiv. Evenimentul este organizat de Fundatia "Gala Societatii Civile".
Cei interesati sa candideze la aceasta sectiune (sau la oricare alta) a editiei 2013 sunt invitati sa o faca pana in data de 15 martie la ora 18.00.
Inscrierea proiectelor in cadrul sectiunilor competitiei se realizeaza exclusiv online, dupa logarea in contul organizatiei putand fi accesat formularul de inscriere.
Mai multe informatii precum si pasii care trebuie parcursi gasiti in Ghidul de inscriere.
Multa bafta tuturor celor care au intrat sau vor intra in competitie!

Categoriile la care se pot depune proiectele sunt:

CATEGORIA A

Sectiunea A.1 Educatie, Invatamant, Cercetare
Sectiunea A.2 Arta si Cultura
Sectiunea A.3 Apararea drepturilor indivuduale/ colective
Sectiunea A.4 Comportament civic si Participare publica
Sectiunea A.5 Sanatate
Sectiunea A.6 Incluziune sociala
Sectiunea A.7 Servicii de Asistenta sociala
Sectiunea A.8 Protectia mediului
Sectiunea A.9 Dezvoltare economica si sociala

CATEGORIA B

Sectiunea B.1 Proiecte si campanii de VOLUNTARIAT
Sectiunea B.2 Proiecte pentru TINERET

CATEGORIA C
Sectiunea C.1 Buget - / Eficienta +
Sectiunea C.2 IMPACT
Sectiunea C.3 DURABILITATE
Sectiunea C.4 ORIGINALITATE

CATEGORIA D
Sectiunea Proiecte si campanii de CSR
Sectiunea Programe


Aline Malard – stagiar TiA pentru 6 luni

Incepand cu 24 februarie, din echipa TiA face parte, in calitate de stagiar, si Aline Malard – o tanara din Franta, fost student ERASMUS la Cluj-Napoca. Programului de masterat pe care il urmeaza presupune si un stagiu, iar Aline s-a gandit la ANPCDEFP si… Tineret in Actiune. Ce va insemna aceasta perioada de 5 luni pentru Aline? Implicare in activitatile TiA! “Imi place Romania si sunt foarte interesata de educatie nonformala, de aceea am vrut sa fac stagiu la T.I.A.! Acum doresc sa descopar programul Tineret in Actiune si astept sa ma intalnesc cu voi la evenimente...de exemplu la Saptamana Europeana a Tineretului.”, spune Aline. Asadar, in cadrul stagiului Aline se va implica in evenimente TiA – cum ar fi SET – dar si in activitati de promovare si cursuri de formare.


POWER TO YOU(th), Portugalia

In perioada 24-29 mai 2013 are loc in Almada, Porugalia cursul international de formare "Power to YOU(th)". Scopul principal al cursului este de a crea un spatiu activ si creativ pentru dezvoltarea de idei noi si explorarea posibilitatilor de capacitare a tinerilor. Cursul de formare ofera participantilor posibilitatea de a descoperi roluri pline de sens si de a dezvolta diferite instrumente pentru a inspira si capacita tinerii sa participe activ in societate.

Data limita atat pentru inscrierea online, cat si pentru trimiterea prin posta, cu confirmare de primire, a dosarului de candidatura este: 25 martie 2013 (data postei). Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/864


Value the Difference: Diversity and Citizenship, Cipru

In perioada 23-28 mai are loc in Cipru cursul international de formare “Value the Difference: Diversity and Citizenship”. Acest curs de formare va permite participantilor sa reflecteze, sa exploreze si sa invete mai multe despre diversitatea culturala in lucrul cu tinerii. Tema centrala a cursului este diversitatea si legatura dintre aceasta si ideea de cetatenie.

Data limita atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 22 martie 2013 (data postei). Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/856


SHAREWARE!, Romania

In perioada 14-19 mai are loc la Predeal Laboratorul pentru facilitarea invatarii "SHAREWARE!". Evenimentul este conceput ca un laborator pentru facilitarea invatarii, pentru a impartasi si experimenta metode, instrumente si procese de invatare. El se adreseaza liderilor, indrumatorilor, mentorilor si formatorilor din proiectele Tineret in Actiune, care isi doresc sa isi imbunatateasca rolul de facilitatori in procesul de invatare a tinerilor.

Data limita atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 15 aprilie 2013 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/844


Capital Europe, Romania

In perioada 28 mai - 2 iunie are loc la Cluj evenimentul international Capital Europe. Scopul principal al acestui eveniment de networking este de a consolida activitatile legate de conceptul de "capitala europeana a tineretului", in general, si de a dezvolta parteneriate pentru urmatorii doi ani (2014 si 2015).

Data limitapentru inscriere, atat ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este: 26 aprilie 2013 (data postei)).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/873


Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare – prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate – pentru toti actorii implicati in proiecte europene.
Va anuntam cu placere faptul ca urmatoarele studii sunt disponibile si in limba romana:

Recommended Annual Taught Time in Full-time Compulsory Education in Europe, 2012/13

Raportul prezinta date referitoare la timpul de predare, atat pe discipline, cat si pe tari, avand drept unitate de masura, ora de predare de 60 de minute ca timp de predare obligatoriu, anual si tinand cont de numarul de zile de predare, numarul de saptamani aferente unui an scolar, precum si numarul si durata perioadelor de predare. Fisa nationala prezinta timpul de predare aferent programului/ rutei de educatie urmat/a de cei mai multi elevi.

Anul publicarii: 2013
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/
facts_and_figures/taught_time_EN.pdf

 

Key Data on Education in Europe 2012

Date cheie privind educatia in Europa 2012 este o publicatie ce urmareste principalele progrese ale sistemelor de educatie din Europa din ultimul deceniu. Raportul combina date statistice cu informatii calitative pentru a descrie organizarea, administrarea si functionarea a 37 de sisteme de educatie europene (de la educatia prescolara pana la cea prin invatamantul superior).
Publicatia cuprinde multe dintre domeniile prioritare pentru cooperare europeana in invatamant si formare (ET 2020) si strategia europeana mai vasta pentru dezvoltare inteligenta, sustenabila si cuprinzatoare pentru deceniul viitor (EU 2020).

Mai precis, cei 95 de indicatori inclusi in cadrul raportului prezinta urmatoarele teme: context demografic, structuri de educatie, participare, resurse, cadre didactice si personal de conducere, procese educationale si nivele de calificare si tranzitia la angajare.

In comparatie cu editia precedenta (din 2009), Date cheie privind educatia in Europa 2012 a fost imbunatatita prin includerea unor serii temporale mai lungi, usurand astfel identificarea evolutiilor specifice care influenteaza aspecte ale sistemelor educationale si analizarea situatiei prezente prin comparatie cu trecutul.

Date cheie privind educatia in Europa 2012
este o publicatie realizata in colaborare cu Eurostat pe baza datelor colectate de Eurostat, Reteaua Eurydice si prin studiul international PISA 2009.

Anul publicarii: 2012
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134EN.pdf sau
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134RO.pdf

Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012

Studiul Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012 (Date de referinta privind predarea limbilor in scolile din Europa 2012) ofera date ample care pot sta la baza elaborarii de politici si pot contribui la imbunatatirea calitatii si eficientei in invatarea limbilor straine. Promovarea invatarii limbilor este unul dintre principalele obiective ale strategiei Comisiei in domeniul educatiei si al formarii (ET 2020) si reprezinta un element crucial pentru incurajarea mobilitatii transfrontaliere a cetatenilor UE, unul dintre obiectivele strategiei Europa 2020 pentru crestere si locuri de munca.

Publicat o data la 3-4 ani, raportul reuneste diverse surse de date si ofera o imagine de ansamblu completa asupra predarii limbilor in cele 32 de tari participante. Raportul prezinta si tendintele in predarea limbilor straine de-a lungul anilor si analizeaza situatia curenta prin comparatie cu cea din trecut. Studiul ia in considerare 61 de indicatori, repartizati in cinci categorii: context, organizare, participare, profesori si metode de predare. Aceste date statistice sunt insotite de o descriere a contextului si organizarii activitatii de predare a limbilor straine, a gradului de participare a elevilor si a formarii initiale si ulterioare a cadrelor didactice. Datele provin din patru surse principale: Eurydice, Eurostat, studiul european privind competentele lingvistice si studiul international PISA (Programme for International Student Assessment) al OCDE.

Raportul intitulat Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012 confirma faptul ca engleza este categoric cea mai predata limba straina in aproape toate tarile europene, urmata de departe de franceza, spaniola, germana si rusa. Raportul subliniaza ca un numar tot mai mare de elevi studiaza acum doua limbi timp de cel putin un an in cadrul invatamantului obligatoriu.

Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012 este o publicatie produsa in comun de Eurydice/Eurostat, in stransa colaborare cu Comisia Europeana.

Anul publicarii: 2012
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/143EN.pdf

 .... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


1
2
... te informeaza:

Programul de stagii de practica la NATO

 

Sediul central al NATO organizeaza un program de stagii, cu scopul de a oferi unui numar restrans de studenti sau tineri absolventi oportunitatea de a lucra la sediul central al NATO de la Bruxelles. Apelul la candidatura se face o singura data pe an, primavara, existand doua date de incepere a stagiului, mai exact in lunile septembrie si martie ale anului viitor. In principiu, stagiile dureaza 6 luni.

Data limita pentru inscriere este: 24 martie 2013

Mai multe informatii gasiti in baza de date Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000398

Programul de granturi FCE pentru proiecte ale organizatiilor neguvernamentale

Fundatia Culturala Europeana (FCE) promoveaza cooperarea culturala in Europa. Aceasta contribuie la crearea unei Europe deschise, democratice, care respecta drepturile fundamentale ale omului si diversitatea culturala a popoarelor sale. FCE sprijina cooperarea culturala si schimburile europene prin intermediul unei scheme de granturi pentru stimularea initiativelor care promoveaza creativitatea tinerilor artisti, dand nastere unor proiecte in colaborare ce deseori au si o dimensiune sociala.

Granturi pentru organizatiile culturale, pentru proiecte in colaborare
Aceasta linie de finantare a FCE urmareste stimularea colaborarii intre organizatiile culturale. Proiectele vor fi evaluate in functie de modalitatea de cooperare pe care o propun si de valoarea adaugata pe care o aduc la cooperarea culturala in Europa. In prima faza, proiectele trebuie sa fie prezentate in forma scrisa, pe maximum 2 pagini. Cei care au proiectele selectate vor fi apoi invitati sa completeze un formular de candidatura mai elaborat. Vor fi selectate numai organizatiile culturale. Grantul mediu va fi intre 15 000 si 30 000 de Euro. FCE va finanta numai 80% din costurile totale ale proiectului.

Data limita pentru inscriere este: 25 martie 2013

Mai multe informatii gasiti in baza de date Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000199

Stagii si Burse la Centrul European de Limbi Moderne (ECML)

Centrul European de Limbi Moderne (ECML) recruteaza stagiari de doua ori pe an pentru o perioada de la 3 la 6 luni. Principalul rol al ECML, care este o institutie a Consiliului Europei, este de a servi, in general, la implementarea politicilor lingvistice si la promovarea abordarilor inovatoare in invatarea si predarea limbilor moderne.

Este asigurata o subventie lunara de 686 EUR si o contributie pentru cheltuilelile de transport. Stagiarii trebuie sa fie absolventi de studii superioare, preferabil studii postuniversitare. Ei trebuie sa aiba cunostinte plurilingvistice (engleza, germana, franceza) si sa posede cunostinte adecvate de scriere si de utilizare a calculatorului, intrucat vor avea frecvent ca sarcina traducerea de documente oficiale.

Data limita pentru inscriere este: 31 martie 2013 (pentru stagiile din iulie-decembrie)

Mai multe informatii gasiti in baza de date Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000192

Programul de granturi pentru studenti

Acesta este un program finantat de Casaswap.com cu scopul de a imbunatati mobilitatea internationala a studentilor.
Sunt invitati sa se inscrie studentii care pleaca in alta tara la studii, fie printr-un program de schimburi, fie pe cont propriu.

Data limita pentru inscriere este: 1 aprilie 2013

Mai multe informatii: 
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000515

European Space Camp 2013

European Space Camp este o tabara de vara in limba engleza pentru elevii de liceu (17-20 de ani) pasionati de spatiu si stiinta si cu rezultate bune la fizica si matematica. Participantii vor petrece o saptamana in Andoya Rocket Range (Norvegia), unde vor face experimente tehnice implicate intr-o campanie spatiala, vor lucra ca adevarati ingineri aerospatiali, vor invata cum sa-si foloseasca cunostintele pe care le poseda deja si sa aprofundeze intelegerea stiintelor aplicate. Lucrand in grupuri, ei isi vor folosi creativitatea si vor invata sa coopereze.

Tabara se va derula in perioada 23 – 30 iunie 2013, iar programul sau va include activitati in domeniul spatial, prelegeri si activitati sociale.

Data limita pentru inscriere este: 1 aprilie 2013

Mai multe informatii: http://www.spacecamp.no

Concurs foto "WORK4Youth"

Fie ca esti un incepator in ale fotografiei sau deja un expert fotograf, ILO vrea sa iti vada fotografiile! Participantii din toata lumea sunt invitati sa surprinda in fotografii tinerii la locul de munca (in posturi si conditii diverse), intr-o maniera creativa si originala.

Obiectivul concursului este de a scoate in evidenta provocarile cu care se confrunta tinerii la locul de munca, precum si ideile creative care le pot rezolva. Fotografiile trebuie sa se concentreze pe conditiile de munca, bariere de gen, discriminare, antreprenoriat, migratie, munca precara si economie rurala, printre altele.

Participantii pot trimite maximum 5 fotografii de persoana. Se vor acorda premii in bani, iar fotografiile castigatoare vor fi expuse intr-o expozitie foto online.

Data limita este: 15 aprilie 2013

Mai multe informatii:
http://www.ilo.org/employment/areas/youth-employment/work-for-youth/photo-contest/lang--en/index.htm

Burse design: Istituto Europeo di Design

Istituto Europeo di Design a lansat Creative Diary 2013, prin care ofera 38 de burse studentilor internationali pentru perioada 2013-2014.

Studentii cu varste intre 18 si 28 de ani, care nu au rezidenta in Italia, Brazilia sau Spania, sunt invitati sa trimita proiecte de design pana pe 16 aprilie 2013.

Mai multe informatii:
http://creativediary.net/

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.

Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro