Cuprins:

Termene limita

Erasmus

Erasmus Student Network Romania

Leonardo da Vinci

Comenius

Grundtvig

Tineret in actiune

Eurydice

Eurodesk


Erasmus

15 mai 2013 - Termen limita de depunere a candidaturilor pentru Carta Universitara Erasmus (ECHE) - Apel 2014.

Detalii la: http://www.llp-ro.ro/noutate.php?id=218&d=42


Comenius

30 aprilie 2013 - Termen limita de depunere a candidaturilor pentru Comenius - Mobilitati de Formare Continua a Personalului implicat in Educatie

Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2013_COM.pdf


Grundtvig

30 aprilie 2013 - Termen limita de depunere a candidaturilor - Mobilitati de Formare Continua

Minimum 8 saptamani inainte de inceperea evenimentului - Termen limita de depunere a candidaturilor - Vizite si Schimburi

Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2013.pdf


Tineret in Actiune

1 mai 2013 - Termen limita de depunere a candidaturilor pentru proiectele Tineret in Actiune

Detalii la: http://www.tinact.ro/tia-dosar-candidatura


O poveste de succes

In baza acordului bilateral dintre USAMVB Timisoara si Universita degli Studi di Milano si a invitatiei primite de la Facultatea de Medicina Veterinara am avut sansa de a participa la o mobilitate STA.
Intr-o sambata mohorata de noiembrie a anului 2008 am pornit la drum cu intentia de a-mi "masura" cunostintele si competentele cu colegii de la Facultatea de Medicina Veterinara din Milano.
Dupa o calatorie de 1400 km si un popas in sudul Austriei am ajuns la Milano a doua zi, duminica. Orasul, desi prietenos, era cenusiu, toamna se instalase in drepturi, iar frunzele cazute formau un covor gros atat pe trotuare cat si pe marginea drumurilor. Ajuns la facultate am facut cunostinta cu gazdele noastre, Decanul facultatii, coordonatorul institutional Erasmus, precum si cu cadrele didactice de la disciplina de Anatomie. Dupa un tur de prezentare al facultatii, am ajuns la disciplina de Anatomie unde urma sa prezint cursul intitulat Aparatul genital femel la mamiferele domestice.
Cursul a fost sustinut in limba italiana in fata a aproximativ 150 de studenti, a dlui. Prof. Beretta seful disciplinei de Anatomie si a dnei. Prof. Silvia Modina. Cursul a fost bine primit in randul auditorilor, acestia fiind impresionati de cunostintele de limba italiana ale subsemnatului, dar si de maniera de prezentare. Cursul a fost precedat de o prezentare in imagini a tarii noastre, a orasului Timisoara si a universitatii noastre. In ziua urmatoare am participat si la orele de lucrari practice unde se preda anatomia stomacului simplu si policompartimentat. Dupa prezentarea caracteristicilor generale si a conformatiei externe a stomacului, am cerut colegilor un bisturiu si o pensa si am inceput sa disec piesele prezente pe masa. In acest fel am aratat studentilor particularitatile si conformatia interioara a stomacelor punctand acele aspecte pe care ei le-au vazut doar in carti. Studentii si cadrele didactice au fost foarte surprinse sa vada aceste lucruri, deoarece acolo nu se fac frecvent disectii.
Ca urmare a bunelor relatii care s-au stabilit intre noi, am primit trei volume de anatomie in limba italiana, precum si alte materiale bibliografice.
Tot cu aceasta ocazie am vizitat si spitalul veterinar de la Lodi (aproximativ 30 km de Milano) infiintat in anul 2005 si unde se desfasoara activitatea clinicilor de animale mari (ecvine, rumegatoare mari si mici, suine). Clinica de animale mici a ramas la sediul facultatii. Consider ca aceasta experienta a fost extrem de interesanta si de binevenita. A fost prima mobilitate STA din USAMVBT si primul curs tinut de mine in strainatate. Alaturi de colegii italieni am reusit sa gasim puncte comune pentru colaborari viitoare. In plan social, am reusit sa vizitez orasul Milano si stadionul San Siro, sa-mi prefectionez cunostintele de limba italiana, sa imi fac prieteni noi si sa gust din traditionala bucatarie italiana.

Conf. dr. Marius Pentea, Facultatea de Medicina Veterinara Timisoara, in mobilitate de predare la Universita degli Studi di Milano


Staff Training - Erasmus

Absolvent de studii de licenta in domeniul sociologie in anul 2001, masterat in studii euroregionale in 2003, din 2007 membru al corpului profesoral al Universitatii din Oradea, pe postul de preparator universitar, asistent universitar din 2009, iar din 2012 doctor al Universitatii din Debrecen, Ungaria in domeniul Geografie, in 2012 am participat intr-o mobilitate de formare in Ungaria.

Motivatia alegerii ca si institutie gazda a Universitatii din Debrecen s-a datorat colaborarilor anterioare la nivelul celor doua institutii, proximitatea celor doua centre academice, de o parte si alta a granitei romano-maghiare, care incepand cu anul 1990 a oferit posibilitatea dezvoltarii de proiecte transfrontaliere, la nivelul celor doua centre existand specialisti pe acest domeniu. Totodata resursa umana din Debrecen ofera o expertiza bogata pentru acest domeniu luand in calcul rezultatele cercetarilor acestora.
Staff Training-ul derulat la Universitatea din Debrecen, Ungaria, in cadrul Departamentului de Geografie Sociala si Dezvoltare Regionala, in anul 2012, pe o durata de 6 saptamani, mi-a oferit oportunitatea de a ma dezvolta din punct de vedere profesional, de a intalni un corp profesoral specializat in domeniul de cooperare transfrontaliera, posibilitatea aprofundarii limbii maghiare ca limba de lucru cu colegii maghiari, contactul cu o alta cultura din Europa, si nu in ultimul rand posibilitatea de a crea relatii de cooperare inter-institutionale, la nivelul institutiilor academice din Oradea si Debrecen.
Resursa umana de la institutia gazda mi-a oferit sansa de a colabora cu un tutore, in persoana prof. univ. dr. Istvan Suli Zakar, specialist desavarsit in domeniul cooperarii transfrontaliere, membru al Academiei Maghiare - Filiala Debrecen. Impreuna cu tutorele si specialistii din departament am reusit sa dezvoltam o serie de relatii care s-au materializat in organizarea de conferinte, proiecte comune, schimb de experienta, elaborarea de volume colective ca rod al cooperarii, discutii cu membrii departamentului, participarea la cursuri cu scopul de a vizualiza metodele de predare si evaluare, informatii cu privire la ultimele teorii, bibliografie recenta, accesul la o biblioteca bine pusa la punct si biblioteci online.
Ca rezultate palpabile ale mobilitatii Erasmus as putea rezuma sub forma a trei dimensiuni reprezentative care reusesc impreuna sa aduca o plus valoare pentru mine, in viitorul apropiat:

  • dimensiunea sociala: relatiile inter-umane dezvoltate, posibilitatea de cooperare cu specialisti, experti in domeniul cooperarii transfrontaliere romano-maghiare si nu numai, schimbul de experienta cu colegii din cadrul departamentului, cu posibilitatea dezvoltarii unor colaborari de durata,
  • dimensiunea personala mi-a deschis noi orizonturi in directia asimilarii de cunostinte in limba maghiara si prieteni noi,
  • dimensiunea profesionala: plus valoarea este reprezentata de cunostintele, calitatile dobandite pe parcursul stagiului, continuarea de proiecte, transformate in organizarea de conferinte, seminarii internationale, pregatirea de materiale stiintifice pe baza cercetarilor transfrontaliere, iar incununarea acestei dimensiuni este data de comunicarea directa cu colegii din Debrecen, ale sfaturilor acestora, care m-au ajutat la finalizarea tezei mele de doctorat.

Ca si beneficiar al mobilitatilor Erasmus, promovez accesul la programul Erasmus - Staff Training care poate reprezenta pentru un viitor beneficiar o trambulina catre viitor, accesul la o treapta superioara de dezvoltare in cariera.

Asistent Universitar Doctor Constantin – Vasile Toca, Universitatea din Oradea, in mobilitate de formare la Universitatea din Debrecen, Ungaria


Made by ESN, around Romania

Studentii internationali aflati la studiu in Romania sunt preponderent beneficiari ai programului ERASMUS. Acestia participa la diverse evenimente desfasurate de sectiunile locale ESN Romania, cum sunt activitatile culturale de prezentare a patrimoniului romanesc, excursii, activitati de recreere (petreceri tematice, iesiri in aer liber), dar si actiuni ce presupun contactul cu societatea civila prin voluntariat (educatie, evenimente caritabile si ecologice). Iata cateva dintre activitatile realizate de sectiunile ESN Romania in luna Martie:

    ESN Brasov: "Social Erasmus Spring Bliss” (workshop de martisoare cu vanzare, banii fiind donati Spitalului Clinic de Copii);

    ESN UniBuc: Vizita la Muzeul Taranului Roman;

    ESN Cluj-Napoca: Eveniment national "Friends Without Borders";

    ESN Iasi: Workshop de martisoare, dedicat zilelor de 1si 8 martie;

    ESN Timisoara: Workshop de martisoare cu donatie pentru copiii bolnavi.


Viata incepe la marginea zonei de confort

Experienta mea Erasmus a inceput intr-un mod neasteptat. Decizia de a aplica a venit cu o zi inainte de termenul limita. Mi s-a parut o idee grozava sa accept provocarea de a pleca intr-o tara noua si sa experimentez sistemul educational intr-o noua cultura. O luna mai tarziu ma aflam deja intr-un avion ce ma ducea spre o noua experienta si spre necunoscut. Nu stiam prea multe despre Lisabona, dar eram deschisa catre nou.
Dupa o saptamana de cautari mi-am gasit locul intr-un apartament in centrul Lisabonei, iar aici am avut o prima provocare: urma sa locuiesc impreuna cu 5 baieti pentru urmatoarele 5 luni. Credeam ca nu voi avea nicio problema de comunicare, caci stapaneam limba spaniola la un nivel avansat, dar lucrurile nu au stat chiar asa. Timp de 2 saptamani nu am inteles aproape nimic din ceea ce se vorbea in jurul meu, iar faptul ca urma sa particip la cursuri exclusiv in limba portugheza a inceput sa ma sperie. Cred foarte mult in faptul ca nu exista probleme, ci doar provocari. Astfel, a intelege limba in cateva saptamani a devenit o provocare ce eram determinata s-o accept.
Am avut ocazia sa studiez intr-un colectiv divers, format din studenti portughezi, dar si multi studenti din majoritatea fostelor colonii. Profesorii au fost minunati. Am fost foarte incantata cand una dintre profesoarele mele mi-a propus sa redactez o lucrare pe tema "Perceptia studentilor Erasmus asupra Lisabonei". A trebuit sa creez un chestionar ce a avut 120 de respondenti, studenti Erasmus, iar concluziile studiului vor fi publicate intr-o revista a Universitatii. O alta lucrare, ce a fost poate una dintre cele mai complexe elaborate pana acum, "Flying habits of airline passengers" s-a intins pe 120 de pagini, a cuprins un chestionar cu 260 de respondenti si este in momentul de fata folosita in compania aeriana TAP in scopul imbunatatirii serviciilor si ofertelor acestora. Sunt foarte mandra de faptul ca am putut vedea aplicabilitatea cercetarilor mele, lucru care rareori s-a intamplat acasa.
Ma consider foarte norocoasa, caci am intr-adevar o poveste memorabila. Cred ca fiecare experienta este conturata in mare parte de oamenii care ne inconjoara, drept pentru care fiecare dintre ele este unica. Am avut ocazia de a cunoaste oameni extraordinari si sunt recunoscatoare asociatiei ESN. Sunt fericita si recunoscatoare pentru faptul ca am avut posibilitatea sa traiesc aceasta experienta ce mi-a oferit noi perspective si o deschidere grozava mai ales spre alte culturi.

 

 

Oana Pascu - Universitatea Romano-Americana din Bucuresti, mobilitate de studiu de 5 luni la Universidade Lusofona de Humanidades e Tecnologias din Lisabona, Portugalia. Mentiune speciala a premiului "Studentul Roman ERASMUS al Anului", desemnata de catre ANPCDEFP si ESN Romania, in cadrul Galei Studentilor Romani din Strainatate, 8 ianuarie 2013.


Promovam, motivam, implicam!

Asa cum anuntam in numarul trecut al newsletter-ului, desfasuram un nou proiect ESN Romania, sprijinit de ANPCDEFP: “Promotorii ERASMUS – ESN Romania”. Voluntarii nostri si-au intrat deja in rol incepand din luna Martie. Mai jos, gasiti un sumar al activitatii acestora prin prisma prezentarilor sustinute in Universitatile din tara.

Brasov
26.03.2013: Universitatea Transilvania, Facultatea de Stiinte Economice
Bucuresti
13.03.2013: Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative
19.03.2013: Universitatea Titu Maiorescu
20.03.2013: Universitatea Politehnica Bucuresti
27.03.2013: Universitatea Bucuresti, Facultatea de Stiinte Politice
Cluj-Napoca
20.03.2013: Universitatea Babes-Bolyai, FSEGA
Iasi
17.03.2013: Universitatea Alexandru Ioan Cuza
Sibiu
15.03.2013: Universitatea Lucian Blaga din Sibiu
20.03.2013: Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Facultatea de Stiinte Economice
Timisoara
18.03.2013: Universitatea de Vest din Timisoara
26.03.2013: Platforma Regionala a Agentiei Nationale desfasurata la Universitatea Politehnica din Timisoara

Pentru mai multe informatii, ne puteti contacta pe adresa board@esn.ro

One for ERASMUS, ERASMUS for all!


Potpourri: Asistent Grundtvig in Sicilia

Centro Servizi per il Volontariato este organizatia unde o sa imi petrec 5 luni si jumatate si unde am inceput oficial activitatea de Asistent Grundtvig pe 4 martie. Am scris acest articol in ideea ca ar putea fi de ajutor prezentarea unei astfel de experiente pentru a-i incuraja pe cei care ar putea aplica pentru un grant similar si nu stiu ce presupune exact.

Organizatia CESV este o asociatie care promoveaza voluntariatul in provincia Messina si care ofera servicii de asistenta altor organizatii de voluntariat adica: le sustine in activitati si proiecte, le ofera consiliere, le faciliteaza colaborarea cu alte organizatii non-profit sau cu organizatii si institutii din sectorul tertiar. In prezent sunt vreo 209 de asociatii de voluntariat in provincia Messina care sunt membre CESV si care functioneaza dupa acelasi statut si regulament, beneficiind de serviciile CESV. In general membrii echipei CESV au indatoriri bine stabilite si nu se incurca unii pe altii. Doi dintre membrii echipei se ocupa cu activitati in afara orasului Messina, adica in localitatile din Provincia Messina. Ceilalti se ocupa cu partea logistica, financiara, informatica-adica newsletter, fotografii, site-ul CESV, altii cu proiecte de finantare si granturi.

Atributiile mele tin de munca pe care o face omoloaga mea, Mari Angela, adica:

  1. AREA Europa - ceea ce include toate activitatile care tin de Europa:

    • proiecte Grundtvig (Senior Volunteering Projects-proiecte de voluntariat pentru seniori Grundtvig, Asistenti Grundtvig, parteneriate de invatare Grundtvig), programul Tineret in Actiune- Serviciul European de Voluntariat.

      Adica pregatim asistenti Grundtvig care doresc sa vina in Italia din diverse tari la organizatii din Messina si la CESV sau care vor sa plece ca asistenti in alte tari europene, ii pregatim pentru tot procesul, ii consiliem, le oferim servicii de MENTORAT, adica ne ocupam de tot de la inceput la sfarsit. Lucram la proiecte de voluntariat pentru seniori, ceea ce inseamna consilierea in vederea redactarii proiectului si a implementarii, lucram la acreditari TIA pentru Serviciul European de Voluntariat, in calitate de organizatie care trimite si care coordoneaza (Sending organization, Coordinating organization).
    • selectam, scriem, organizam si publicam in newsletter si site-ul CESV, articole, stiri, informatii care tin de oportunitati de voluntariat, training, de finantare, etc., care sa fie sursa de informare si material de documentare pentru organizatiile si voluntarii CESV.
    • consiliem si sustinem organizatiile membre CESV in proiectele europene.
  2. activitati de promovare a voluntariatului, care este misiunea principala a CESV, (in scoli, cu tinerii, cu somerii, cu grupuri dezavantajate, etc.)
  3. activitati educative si training: predau limba romana colegilor mei de la CESV si altor doritori si posibil limba engleza celor care vor sa devina voluntari in programul – Bacheca del volontariato
  4. ajut la probleme organizatorice si administrative cand si acolo unde este cazul (cum ar fi adunarile elective, de bilant financiar sau cele de modificare a statutului, si la alte activitati pe care le organizăm sau la care participam, etc.)

De asemenea, m-am intalnit cu membri ai altor asociatii cum este Asociatia Auser din Messina – asociatie pentru seniori. Intalnirea noastră a fost pentru a ii cunoaste mai bine activitatile pe care le face si eventual pentru a gasi puncte comune pentru activitati comune. Un serviciu special care mi-a atras atentia a fost Firul de Argint (Filo de Argento), telefonul la care seniorii pot suna sa primeasca informatii despre activitatile de la organizatie sau pentru a discuta cu cineva cand se simt singuri.

In concluzie, stagiul de asistent nu este doar despre a invata sa lucrezi in alt mediu sau de a compara la nivel profesional activitatea, ci un intreg care sa contina viata in ansamblul ei, cu bune si rele, cu experiente complete care sa te faca mai tolerant, mai intelept, mai usor adaptabil, mai flexibil, mai profesionist.

Anamaria Catanoiu, presedinte Asociatia Potpourri Vrancea


Un proiect in folosul sanatatii !

OAMGMAMR a fost infiintat in baza OU 144/2008 in conformitate cu prevederile art. 163 din Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European din 07.09.2005 privind recunoasterea calificarilor profesionale. Controlul si supravegherea profesiei de asistent medical sunt realizate de MSP si OAMGMAMR ,definite ca autoritati competente romane, prin structurile nationale si judete.
Proiectul "Facilitarea insertiei asistentilor medicali pe piata muncii" raspunde unor nevoi de formare si specializare a unui numar de 40 asistenti medicali generalisti, inregistrati cu drept de practica la Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania - Filiala Dolj, in marea lor majoritate absolventi ai scolilor postliceale, care au realizat un plasament de formare profesionala pe durata a 5 saptamani, in perioada 29 mai - 2 iulie 2012, la doua unitati medicale din Italia: Fondazione Istituto Santa Caterina din Francavilla al Mare (20 participanti), Fondazione “Padre Alberto Mileno” – Istituto San Francesco din Vasto Marina (20 participanti).
Prin realizarea acestui plasament de formare profesionala de 5 saptamani la doua unitati medicale din Italia specializate in reabilitare, cei 40 participanti si-au imbunatatit competenetele profesionale prin transferul unor practici inovatoare in domeniul calificarii lor profesionale si si-au format noi competente specifice nursingului din domeniul recuperarii. In urma acestei experiente profesionale, participantii au devenit mai pregatiti de a practica o astfel de ocupatie, formandu-si competente specifice de a acorda ingrijiri medicale persoanelor cu cerinte speciale. Ei au dobandit noi cunostinte, abilitati si competente specifice de a elabora planul de ingrijire medicala personalizat in functie de particularitatile fiecarui asistat cu nevoi speciale, de a aplica normele de igiena, mobilizare si transport, alimentatie si administrare a alimentelor si supravegherea permanenta a starii de sanatate a persoanei asistate.

Opiniile participantilor la mobilitate:

„Beneficiile castigate in plan personal sunt : cunostinte de limba italiana, modalitatea de a ma adapta intr-un mediu cu o alta cultura si stil de viata. Pe plan profesional mi-am imbogatit experienta in domeniul medical, am cunoscut modalitati si metode de recuperare motorie si neurologica, am cunoscut un alt mod de a te comporta la patul bolnavului, dar si in relatia cu acesta. Ma bucur ca am avut ocazia sa cunosc cadre medicale atat de devotate pacientilor lor, pacienti care au nevoie de suport fizic, moral si psihic.” - Maria-Mihaela Pirvulescu

„Din mobilitatea in strainatate pot spune ca am castigat atat pe plan profesional cat si pe plan personal. Din punct de vedere profesional am castigat mai multa experienta, invatand sa lucrez cu metode si aparatura noi, intr-un domeniu despre care am invatat, dar nu am profesat pana acum, cum este acela de ingrijire a persoanelor varstnice. Acest lucru ce m-a ajutat sa inteleg mai bine nevoile persoanelor varstnice si imobilizate, bolile si complicatiile ce pot aparea in afectiunile lor si m-a pregatit pentru ingrijirea acestora, in cazul in care mi-as desfasura activitatea intr-un astfel de loc de munca. Pe plan personal, pot afirma ca pentru mine a fost o experienta de neuitat, prin acest proiect mi s-a oferit posibilitatea vizitarii unei tari pe care imi doream mult sa o vizitez, sa vad locuri de o frumusete uimitoare, monumente unice in lume, inscrise in patrimoniul mondial. Am cunoscut oameni de o calitate morala deosebita, am fost respectata si apreciata pentru calitatile mele si poate par cuvinte „mari”, dar m-am simtit un cetatean european. Toate acestea au lasat o amprenta asupra personalitatii mele, m-au facut sa am mai multa incredere in mine, atat profesional, cat si personal. Urmare a acestei experiente sunt asteptari de „mai bine” in viata si profesia mea, in mod cert acum totul are alt aspect, ca si cum totul pare realizabil, proiecte de viitor, idealuri personale. Un aspect ce imi pare deosebit si despre care vreau sa amintesc este acela ca, pe perioada acestei mobilitati, am avut ocazia sa ne evaluam personal cunostintele profesionale si lingvistice, ceea ce cred ca a dus la luarea deciziei daca suntem pregatiti, fiecare dintre noi, sa accesam locurile de munca existente pe piata fortei de munca europeana.” - Adriana Pirvu

„Grupul nou de lucru, oamenii cu care am intrat in contact, precum si obiceiurile si stilul lor de viata diferit au avut un impact benefic asupra vietii personale. Impactul asupra vietii profesionale datorita acestei mobilitati m-a ajutat sa percep mai usor nevoile oamenilor, sa ofer serviciile medicale necesare fiecarei persoane, sa-mi dezvolt abilitatile de comunicare cu pacientul. De asemenea in perioada de mobilitate am capatat noi cunostinte de geriatrie si gerontologie, lucru ce ma va ajuta in cariera de asistent medical.” - Nicoleta Rosoga

„Programul Leonardo da Vinci mi-a adus o noua experienta in viata profesionala incepand cu invatarea limbii italiene la un nivel destul de ridicat, cunoasterea culturii tarii organizatoare precum si contactul cu structurile spitalicesti , totodata personalul sanitar cat si tehnici noi de ingrijire a batranilor. Prin acest program mi s-a adaugat un plus pentru formarea mea profesionala, noi tehnici in practica medicala, cunoasterea demersurilor pe piata muncii si pe viitor consider o colaborare benefica cu aceste organizatii.” - Marian Iancu

Radu Stefan – Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania - Filiala Dolj


Practical training in a real economic environment for the development of specific professional competences at a European level in the field of Tourism and Alimentation

Yale College of Wrexham este o importanta institutie de educatie din Marea Britanie, situata in localitatea Wrexham (Regiunea Wales). Anual la Yale College invata aproximativ 12000 de elevi, studenti si persoane adulte aflate in diverse etape ale formarii profesionale. Yale College asigura o formare educationala si profesionala pentru segmentul de varsta 16-19 ani din intreaga subregiune aferenta (Nord-Estul Tarii Galilor), fiind lider regional in formarea profesionala a adultilor.
Yale College ofera cursantilor posibilitatea obtinerii unor diplome/certificari pe diverse domenii si calificari: Biologie si Stiinte, Stiinte socio-umane, Sanatate si ingrijire, Arte si design, Productie media, Administratie si afaceri, Constructii, Cosmetica si ingrijirea corpului, Servicii hoteliere, Gastronomie, Turism, Informatica si tehnologia informatiei.
Ca baza materiala, Yale College beneficiaza de sali de cursuri si examinare, ateliere si laboratoare, agentie de turism ce ofera servicii turistice concrete persoanelor interesate, doua bucatarii profesionale, cantina pentru elevi si studenti, restaurant si bar propriu deschise publicului din localitate. Yale College ofera pentru domeniul vizat cursuri specializate: Servicii de bar, ABCul decorarii in patiserie, Servirea preparatelor si bauturilor, Siguranta alimentara, Ghid turistic, Centrele de insormare turistica, Consultanta in vanzarile de pachete turistice.
Performantele scolii sunt: Calificativ maxim in urma inspectiei guvernamentale (19 Grade Ones), Green Dragon Level5 Awards, Colleges Wales Award for Digital Learning Resources, Wales Quality Awards - The Learning Prize, Careers Wales Quality Awards. De asemenea, 97% dintre cursanti au promovat Welsh Baccalaureate.

Devenim mai buni! Povestea merge mai departe!

Timp de doua saptamani, 14 elevi ai Colegiului Tehnic „Valeriu Braniste” din Lugoj au desfasurat in Marea Britanie la Yale College of Wrexham (Tara Galilor) stagiul de pregatire practica in domeniul Turism si alimentatie.
Din actuala grupa de elevi, trei au desfasurat stagiul de practica pentru calificarea Tehnician in gastronomie si noua elevi au desfasurat stagiul de practica pentru calificarea Tehnician in turism.

A fost o experienta noua
Simina Bulvanescu, clasa a XI-a – Turism: „Practica in Marea Britanie a fost o experienta noua, astfel ca am avut ocazia sa invatam lucruri interesante despre o agentie de turism chiar de la managerul agentiei Yale Travel. Faptul ca am lucrat intr-o agentie de turism functionala ne-a facut sa fim mult mai seriosi.”
Ioan Ciprian Verebely – clasa a XI-a Turism: „A fost o experienta de neuitat si am vazut locuri frumoase. Ceea ce ne-a impresionat a fost Agentia Yale Travel. Stiam de la inceput de existenta agentiei de turism din cadrul colegiului, dar am descoperit o munca placuta si interesanta, mai ales ca oamenii alegeau servicii turistice oferite chiar de elevi. Practic, toti banii castigati de agentie erau folositi pentru scoala.”

Conferinta elevilor din domeniul Turism
In cadrul stagiului de practica elevii au participat la Conferinta elevilor din domeniul turism de la Yale College of Wrexham si la activitatile interactive aferente.

Yale College – locul unde invatam, ne imprietenim, devenim mai buni
Cele doua saptamani au insemnat si o stransa colaborare cu elevi si profesori de la Yale College, in care elevii britanici au avut ocazia sa afle mai multe informatii despre Romania, despre Lugoj si despre Colegiul Tehnic “Valeriu Braniste”. Jose Carvalho – elev la Yale College: “A fost foarte bine ca am avut ocazia sa intalnim aici la Yale College noi elevi, astfel ca ne-am facut prieteni, am invatat despre Romania, ba chiar am invatat putin sa vorbesc in limba romana si a fost foarte interesant. Mi-a placut sa invat alaturi de elevii romani!”

Experiente culturale in familii britanice
Cultura britanica a fost descoperita de catre elevi si din faptul ca in cele doua saptamani au fost gazduiti in familii din Wrexham unde si-au putut imbunatati cunostintele de limba engleza. Tot in cadrul pregatirii culturale au fost vizitate urmatoarele obiective din Tara Galilor: Erddig House, Chester – zidul roman, Nordul Tarii Galilor – Castelul Caernafon si valea Llandudno, Muzeul Stiintei si Industriilor din Manchester, Muzeul Marinei din Liverpool, Catedrala anglicana din Liverpool, Apeductul Pontcysyllte aflat in Patrimoniul Mondial UNESCO, gara cu cea mai lunga denumire din lume Llanfairpwllgwyngyll-gogerychwyrndrobwll-llantysilio-gogogoch (in limba galeza), precum si obiective din Wrexham.

Colegiul Tehnic „Valeriu Braniste” din Lugoj


WOTCHE - Working with On-line Training Content in Healthcare Education

  • Titlul proiectului: WOTCHE (Working with On-line Training Content in Healthcare Education) LLP-LdV/PAR/2011/RO/041

    Parteneri in proiect:
  • FEG (Fundatia Ecologica Green)- Iasi, Romania
  • Aarhus Social and Health Care College, Danemarca
  • Kocaeli Izmit Anatolian Health Vocational High school, Turcia
  • Instituto de Educacion Secundaria Majada Marcial, Spania

Proiectul WOTCHE (Working with On-line Training Content in Healthcare Education) vizeaza schimbul de experienta intre profesionistii din educatia medicala pe tema calitatii resurselor educationale si a continutului predat, utilizarea TIC si testarea rezultatelor cooperarii dintre parteneri la clasa, intr-un mediu activ.
Proiectul faciliteaza si identificarea bunelor practici in organizarea invatamantului sanitar.
In cadrul proiectului a fost creata o platforma on-line, intitulata WOTCHE, care serveste ca loc virtual de intalnire pentru parteneri. Aceasta gazduieste cursuri, o baza de date cu resurse educationale si un glosar de termeni medicali organizat pe mai multe limbi.
Proiectul WOTCHE a raspuns in primul rand nevoii de schimb de experienta si de bune practici la nivelul cadrelor didactice ale scolilor implicate, de imbunatatire a competentelor IT- in special a celor de lucru cu platforma Moodle, a competentelor lingvistice si a celor multiculturale.
O alta nevoie careia i-a raspuns proiectul, dar care a fost identificata in timpul implementarii acestuia, o constitutie nevoia de socializare si de participare la activitati comune, in afara orelor de curs, a elevilor si profesorilor scolii.
Ca rezultate palpabile, putem enumera: platforma on-line si resursele continute de aceasta- modele de cursuri, elemente de metodica, un glosar de termeni in limbile nationale ale partenerilor- dar si aplicatiile pentru noi proiecte (6 mobilitati IVT si VETPRO si un Parteneriat Leonardo da Vinci), rezultate in urma colaborarii fructuoase din cadrul parteneriatului, 34 de mobilitati (din care 29 sunt deja realizate) ale cadrelor didactice si elevilor scolii noastre. Un alt rezultat important il reprezinta gradul ridicat de implicare a elevilor in activitatile proiectului, concretizat in cantitatea si calitatea materialelor realizate in cadrul acestuia.
Unul din rezultatele importante ale proiectului, neplanificat initial, il reprezinta activitatile extrascolare propuse de elevi: clubul sportiv al scolii, Saptamana culturala, cursurile ”Primul pas in 2”, “Viata in 3”, “Mediul si sanatatea”.
In ceea ce priveste mediatizarea interna a proiectului, aceasta s-a facut prin intermediul afiselor postate la sediul scolii, in cadrul intalnirilor cu reprezentantii elevilor, in Consiliul consultativ si in Consiliul profesoral. Totodata, fiind vorba de un produs al proiectului disponibil on-line, acesta este vizibil in mediul virtual in permanenta.
Consideram ca rezultatele proiectului sunt utilizabile pe termen lung. In ceea ce priveste platforma WOTCHE, aceasta a fost preluata in cadrul activitatilor didactice ale scolii, cu acces pentru toti elevii si cadrele didactice ale FEG Iasi, in etapa urmatoare, dupa finalizarea proiectului putand fi utilizata de intreaga retea de scoli FEG.
Mai mult, colaborarea dintre parteneri s-a concretizat in 7 propuneri de proiecte realizate impreuna pentru Apelul la propuneri de proiecte din cadrul LLP – anul 2013.
Cel mai mare impact l-a avut proiectul asupra calitatii actului didactic din scoala si a cooperarii dintre cadrele didactice si elevii implicati. Cadrele didactice au fost mai motivate sa eleboreze noi continuturi on-line, sa-si revizuiasca propriile cursuri si resurse, au intrat in contact cu alte metode si expriente didactice si au inteles mai bine dimensiunea europeana a activitatii lor in scoala. Cursantii au fost pentru prima data elaboratori de material educational, utilizabil in activitatile didactice si nu simpli spectatori.

    

Nu am intampinat nici un fel de dificultati in derularea proiectului.
Proiectul WOTCHE este un proiect deosebit prin prisma sustenabilitatii sale si a rezultatelor. In afara adresabilitatii si aplicabilitatii sale, a platformei WOTCHE cu toate resursele educationale, proiectul a construit in spate nu numai un parteneriat puternic , ci si multe tipuri de activitati ce se vor desfasura si dupa finalizarea sa, activitati din sfera extracurriculara.

Irina Stanciu, Coordonator proiect - Fundatia Ecologica Green Iasi


DISEMINARE CURS CHELTENHAM, MAREA BRITANIE, FEBRUARIE 2013 PROGRAMUL SECTORIAL COMENIUS MOBILITATI INDIVIDUALE – FORMARE CONTINUA

Ca profesor de limba engleza la Liceul Tehnologic de Servicii „Sfantul Apostol Andrei” din Ploiesti, am participat in perioada 19 februarie – 3 martie 2013 la un curs de formare continua ce s-a desfasurat in orasul Cheltenham din regiunea Cotswold, situat la aproximativ 160 kilometri de Londra, in vestul Marii Britanii.

Cursul s-a numit Creative Activities and Motivating Materials for the Secondary Classroom si participarea mea a fost posibila in anul scolar 2012-2013, datorita finantarii obtinute prin ANPCDEFP din fondurile Uniunii Europene in cadrul Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii (Lifelong Learning) 2007 - 2013.

Activitatile s-au desfasurat sub indrumarea formatoarei Lucy Norris, binecunoscut trainer, ce si-a dedicat intreaga cariera lucrului cu elevii si cu profesorii de limba engleza, iar activitatile au fost complexe si deosebit de interesante axandu-se pe aspecte metodologice si organizatorice creative ce pot transforma o cerinta banala in una deosebit de interesanta pentru elevi. Sesiunile au fost active, toti participantii au luat parte la activitatile prezentate drept model, s-a lucrat pe grupe diverse si in perechi, toti profesorii au avut ocazia sa colaboreze unii cu ceilalti. Ni s-au oferit materiale interesante si s-au prezentat modalitati diferite de a le utiliza la clasa, lucrul cel mai important fiind faptul ca aceste materiale se pot folosi in primul rand cu elevii care nu au un nivel al limbii engleze foarte ridicat, deoarece scopul utilizarii acestora este sa stimuleze elevii care nu sunt motivati sa invete o limba straina. Un aspect important a fost utilizarea calculatorului, a internetului si a retroproiectorului in timpul activitatilor desfasurate. Am invatat cum sa cautam pe internet materiale ce pot fi folosite la clasa, cum sa utilizam diverse programe in activitatea didactica, am aflat numele unor site-uri educative cu materiale diverse, am utilizat efectiv materiale video in cadrul unor activitati si am inteles cat de importanta este utilizarea acestora la clasa, deoarece noi – in rolul elevilor – am fost extrem de atrasi si incantati de asemenea abordari. Toate materialele sunt centrate in jurul subiectelor de interes pentru elevii de azi, iar metodele de lucru abordate si tipurile de activitati propuse pot cu siguranta stimula elevii, de aceea sunt resurse utile de folosit de catre toti participantii de la curs.

A avut loc si o prezentare video in cadrul workshopului destinat sistemului educativ britanic, in care trainerul ne-a explicat aspectele invatamantului de stat si privat din Marea Britanie, tipurile de scoli ce exista azi in Anglia, accentul ce se pune in fiecare scoala, aspectele administrative si modalitatile de selectie a profesorilor ce predau acolo.

Timp de doua zile am vizitat 2 institutii de invatamant si am asistat la ore, avand posibilitatea nu numai de a observa cum se desfasoara activitatea educativa, dar si de a vorbi cu profesorii despre curriculum si despre organizarea activitatii in cadrul scolii si cu elevii despre materiile preferate, teme si felul in care sunt evaluati. Am vizitat Commonweal School din Swindon, o scoala de stat ce a primit recunoasterea drept „Academie” datorita nivelului inalt de invatamant, unde elevii (6-16 ani) participa cu placere la ore dar si la activitatile extrascolare, poarta cu mandrie uniforma si emblema scolii si respecta codul de onoare al institutiei. Am vizitat si Glocestershire College din Cheltenham, unde elevii (16-19) se pregatesc in domeniul vocational, pentru facultate sau invata limba engleza in cazul in care sunt straini. Am avut ocazia sa vizitam laboratoarele, sa asistam la orele de engleza pentru studentii veniti din intreaga lume, am vorbit cu profesorii despre materialele folosite si echipamentele IT utilizate in timpul lectiilor, dar si despre modalitatile de stimulare a elevilor mai putin motivati.

In prima zi de curs a fost organizat ca si activitare de spargere a ghetii un workshop pe tema teatrului lui Shakespeare, activitatea fiind interactiva iar noi, participantii, primind roluri si punand in scena piesa „The Winter’s Tale”. Avantajul acestei activitati a fost ca am observat direct cum se organizeaza o activitate de teatru/drama in cadrul orei de limba engleza in scolile britanice, deoarece trainerul era profesor de literatura si teatru. Ca o continuare a acestei activitati a avut loc o excursie in Stratford-upon-Avon, orasul unde s-a nascut Shakespeare si s-a vizionat piesa cu acelasi nume in teatrul de acolo.

Consider deosebit de benefica intreaga activitate avuta la cursul de formare continua in Marea Britanie, deoarece am avut sansa: de a invata multe aspecte metodologice care ma vor ajuta in activitatea cu elevii, de a-mi imbunatati competentele lingvistice, de a fi la curent cu aspectele actuale ale sistemului de invatamant britanic si cu limba engleza care este vorbita astazi de catre nativi. Mai mult, am avut ocazia sa aflu despre activitatea celorlalti colegi din tarile europene, modul in care ei isi desfasoara si planifica orele, metodele si tehnicile aplicate de ei pentru dezvoltarea competentelor lingvistice ale elevilor.


Prof. Andrei Monica - Liceul Tehnologic de Servicii „Sfantul Apostol Andrei” din Ploiesti


SOS WATER - noul strigat al elevilor din Colegiul National de Informatica din Piatra-Neamt

A devenit o traditie ca an de an elevii de la Colegiul National de Informatica din Piatra-Neamt sa-si faca noi prieteni peste hotare, sa exploreze alte lumi. De data aceasta prietenii sunt din Bulgaria, Germania, Grecia si Turcia, toti acesti tineri avand un scop comun: rezolvarea unei probleme de mediu.

SOS WATER este strigatul de ajutor al tinerilor din cele 5 tari partenere pentru economisirea apei si imbunatatirea calitatii acesteia, atat la nivelul scolilor cat si al comunitatii locale, intr-un proiect COMENIUS de parteneriat multilateral, finantat de catre Uniunea Europeana. Fiind un proiect pentru elevi si comunitatea educationala din care facem parte, obiectivele raspund unor nevoi imperioase ale tinerilor de a se dezvolta pe mai multe paliere educationale: IT, lingvistic , ecologic, social, stiintific, etc.

Suntem in al doilea an de implementare a proiectului iar pentru atingerea obiectivelor prezentate s-au derulat mai multe activitati: crearea si administrarea unei pagini web (http://cni.nt.edu.ro/sos_water), crearea de logo-uri, pliante brosuri in vederea sensibilizarii opiniei publice, realizarea de harti hidrografice si diagrame evolutive privind calitatea apei din toate zonele partenere, elaborarea si implementarea unui plan de economisire a apei la nivelul fiecarei scoli partenere, vizite de studiu la statii de epurare a apei, ecologizarea a cel putin doua albii de rauri /lacuri, dezvoltarea unui dictionar eco poliglot, realizare de conferinte internationale pentru promovarea rezultatelor proiectului si sensibilizarea opiniei publice si, bineinteles, mobilitatile transnationale in fiecare tara partenera.

Elevii si profesorii CNI doresc sa se implice mai mult in identificarea si gasirea de solutii pentru problemele de mediu ale comunitatii locale, sa promoveze importanta apei in lume prin activitati de cercetare, activitati experimentale si parteneriate cu institutii care au in sfera lor de activitate problema reducerii consumului de apa si a monitorizarii calitatii acesteia. Astfel, s-a urmarit identificarea problemelor de mediu referitoare la resursele de apa din fiecare tara partenera, s-au realizat schimburi de informatii cu partenerii,s-au identificat solutii specifice fiecarei comunitati scolare partenere in vederea realizarii unui consum de apa rational si imbunatatirea calitatii ei. Altfel spus, au fost incurajate activitatile de cercetare inter si transcurriculare, urmarind dezvoltarea unor competente si aptitudini specifice ecologiei,dar si civice creand noi oportunitati educationale de realizare de activitati practice in mediul natural. Mai mult, comunitatea noastra scolara impreuna cu reprezentanti ai unor entitati locale preocupate de mediu, si-au propus sa modeleze mentalitatea elevilor din celelalte scoli precum si a adultilor in perspectiva protejarii mediului inconjurator pentru o viata mai sanatoasa.

Proiectul SOS WATER a debutat cu realizarea unui concurs de logo-uri intre elevii scolilor partenere, competitie grafica care s-a finalizat cu alegerea logo-ului realizat de Virgil Barcan, elev la Colegiul National de Informatica. In octombrie 2011, peste 150 de elevi au devenit membrii Clubului H2O, avand drept scop principal realizarea activitatilor propuse in parteneriatul multilateral, sub indrumarea echipei de implementare.

Daca in mobilitatile din Bulgaria si din Turica s-au pus bazele cercetarii noastre asupra calitatii apei, mergand la statii de epurare a apei si statii de captare a apei situate in Germania si Romania, experimentele si analizele chimice, bilogice realizate au fost deliciul tinerilor care s-au simtit ca niste mici savanti, dincolo de prea multe ore de teorie.

Chimia, fizica, biologia si-au dat mana intr-un periplu de analize care au avut drept scop evaluarea calitatii apei din imprejurimi si studierea comparativa a ceea ce se poate intampla daca anumite echilibre biologice sau chimice se modifica. A fost o incantare sa observam cum tineri din cinci tari diferite colaboreaza, comunica, invata unii de la altii, se ajuta punandu-si in valoare capacitatile si abilitatile. Workshopurile privind metodele de economisire a apei, dar si cele de imbunatatire a calitatii ei au fost adevarate spectacole de idei si ingeniozitate, oferind un schimb de bune practici intre tarile partenere cu grade diferite de abordare a problemelor ecologice dar si cu probleme diferite de mediu.

Cu fiecare proiect pe care CNI il implementeaza, pe de o parte se redescopera entuziasmul tinerilor de a se implica in rezolvarea unor probleme ale comunitatii, creativitatea acestora de a gasi solutii ingenioase acolo unde lucrurile par imposibile, arta de a lucra in echipa si de a sensibiliza opinia publica asupra unor aspecte negative din viata noastra. Pe de alta parte, colaborarea si comunicarea tinerilor din diferite culturi europene creeaza premisele unei cetatenii active, ale promovarii multilingvismului si ale pluriculturalitatii, de a fi mai toleranti si deschisi.

Prof. Elena Genoveva Irimia, coordonator proiect Colegiul National de Informatica din Piatra-Neamt



In cadrul Consiliului din 15 noiembrie 2004 reprezentantii guvernelor au stabilit, ca prioritate a intensificarii cooperarii europene in domeniul educatiei si formarii profesionale, dezvoltarea si punerea in aplicare a unui sistem european de credite, care sa permita celor care invata sa acumuleze rezultatele invatarii dobandite prin parcursurile proprii de invatare, in momentul trecerii de la un sistem de formare profesionala la altul.

Modul de implementare a unui astfel de sistem a fost reglementat prin RECOMANDAREA PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI din 18 iunie 2009 privind stabilirea unui sistem european de credite pentru educatie si formare profesionala

ECVET are ca scop o mai buna compatibilitate intre diferite sisteme de educatie si formare profesionala din Europa si promoveaza:

  • mobilitatea transnationala
  • accesul la invatarea pe tot parcursul vietii.

ECVET nu este destinat sa inlocuiasca sistemele nationale de calificare, ci doar obtinerii unei mai bune comparabilitati si compatibilitati intre ele. Aceasta initiativa se aplica tuturor rezultatelor obtinute de catre o persoana din diferite cai de educatie si formare, care sunt apoi transferate, recunoscute si acumulate in vederea obtinerii unei calificari. Aceasta initiativa face mai usoara pentru cetatenii europeni recunoasterea traseelor de formare, a abilitatilor si cunostintelor obtinute intr-un alt stat membru.
Pentru implementarea ECVET, pana in anul 2012, fiecare stat membru ar fi trebuit sa creeze un cadru tehnic pentru descrierea calificarilor in termeni de unitati de rezultate ale invatarii (cunostinte, abilitati si competente), cadru care sa includa procedurile de evaluare, de transfer, acumulare si recunoastere.
Conform acestei abordari, cursantii pot acumula rezultatele invatarii necesare pentru o anumita calificare dea lungul timpului, in diferite tari sau in situatii diferite.

Astfel prin implementarea ECVET:

  • se va imbunatati modul in care sunt intelese in general :
    • rezultatele invatarii cetatenilor,
    • transparenta acestora,
    • mobilitatea transnationala si transferabilitatea rezultatelor invatarii intre statele membre si, daca este cazul, in interiorul acestora, intr-un spatiu al invatarii de-a lungul intregii vieti,
    • mobilitatea si transferabilitatea calificarilor la nivel national intre diversele sectoare ale economiei si in interiorul pietei muncii;
  • se va contribui la dezvoltarea si extinderea cooperarii europene in domeniul educatiei si formarii.

Instrumentele si metodologia ECVET cuprind:

  • descrierea calificarilor sub forma de unitati de rezultate ale invatarii cu punctele aferente,
  • un proces de transfer si acumulare,
  • documente complementare precum:
    • contracte de studiu,
    • foi matricole,
    • ghiduri pentru utilizatorii ECVET.

1

TiA va invita la... ONGFest – Targul economiei sociale!!!

Festivalul National al Organizatiilor Neguvernamentale din Romania - ONGFest – a ajuns la a 4-a editie, ce va avea loc in perioada 17-19 mai la Bucuresti, in Parcul Tineretului.

Ca si la editia precedenta, ANPCDEFP, prin programul Tineret in Actiune sustine prezenta organizatiilor de tineret, fiind partener in cadrul acestui eveniment organizat de Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile si care promoveaza participarea publica si aduce ONG-urile in atentia publicului! Mai multe informatii despre ONGFest poti sa gasesti aici: http://ongfest.ro

Astfel, invitam organizatiile care au avut finantate proiecte prin intermediul programului Tineret in Actiune sa candideze pentru a avea un stand finantat de catre TiA la ONGFest!
Daca ati avut proiecte finantate prin intermediul programului Tineret in Actiune, daca aceste proiecte au fost de succes si au adus o schimbare in comunitate, va invitam sa va inscrieti (inscrierea se va realiza de catre o persoana in numele organizatiei), accesand link-ul http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/907.

Numar de locuri disponibile: 18

Criterii de selectie:

  • proiecte finantate in perioada 2010-2012
  • vizibilitatea proiectului la nivel local si/sau national
  • impactul la nivelul comunitatii
  • distributia geografica
  • distributia in functie de Actiunile TiA

Prezenta in cadrul evenimentului presupune asigurarea materialelor de promovare necesare din partea organizatiilor (flyere, afise, bannere etc. de prezentare a organizatiei si proiectului/proiectelor)
Data limita pana la care puteti sa va inscrieti: 24 aprilie 2013.
Organizatiile selectate pentru a participa la ONGFest finantate prin intermediul programului TiA vor fi anuntate pana pe data de 26 aprilie 2013.
Mentionam ca:

  • ANPCDEFP va asigura pentru toate organizatiile selectate taxa de participare, si costurile de organizare.
  • ANPCDEFP va asigura pentru organizatiile selectate din afara Bucurestiului cazarea si masa in regim demipensiune mic dejun si cina (doar pentru maxim doua persoane).

Cazarea si masa vor fi asigurate din seara zilei de 16 mai pana in dimineata zilei de 20 mai.

  • Costurile de transport nu sunt asigurata, reprezentand cofinantarea organizatie pentru a participa la eveniment.
  • Prezenta la standul organizatiei care va fi pus la dispozitie de catre organizatori este obligatorie intre orele 10 si 20.30 in fiecare zi a targului (amenajarea spatiului de stand se va realiza in prima zi a targului intre orele 8.30 si 9.30); participarea la agenda culturala si/sau seminarii organizate sunt optionale.
  • Pentru organizatiile sustinute prin Tineret in Actiune inscrierea se va face exclusiv la (link-ul cu pagina evenimentului de pe tinact)

Haideti sa sarbatorim societatea civila impreuna!

Va asteptam la ONGFest!


220 de proiecte inscrise la Gala Societatii Civile

220 de proiecte si programe au fost inscrise anul acesta in cadrul competitiei Gala Societatii Civile, editia a XI-a, de catre 151 de reprezentanti ai sectorului non-profit si neguvernamental din toata tara.

Sectiunile din competitie cu cele mai multe inscrieri sunt Proiecte pentru Tineret si Originalitate, fiecare avand cate 38 de proiecte. Este al treilea an de cand sectiunea de tineret este sustinuta de ANPCDEFP prin programul Tineret in Actiune. La Sectiunea Proiecte si campanii de VOLUNTARIAT s-au inscris 25 de competitori.

Mai multe detalii gasiti aici: http://www.galasocietatiicivile.ro/view_stire.php?id=1971.


Ce au in comun bibliotecile si Tineret in Actiune ?

Fundatia IREX Romania si Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP) au semnat pe 22 martie 2013 un acord de parteneriat, prin care bibliotecile judetene vor fi sustinute sa participe la atragerea de fonduri europene prin programul Tineret in Actiune (TiA).

Bibliotecarii din bibliotecile judetene vor fi formati cu privire la completarea cererilor de finantare in contextul programului TiA pentru a incuraja implicarea tinerilor in comunitate. Astfel, bibliotecarii vor invata sa pregateasca proiecte a caror finantare ulterioara sa faciliteze accesul cat mai multor tineri la activitati de educatie nonformala, schimburi de experiente cu tineri din Europa sau voluntariat european.

In perioada mai-iunie 2013, 85 de bibliotecari din intreaga tara vor fi instruiti in redactarea cererilor de finantare, pasi privind infiintarea unui ONG sau managementul voluntarilor. Obiectivul principal, in urmatoarele luni, este pregatirea a minim unei cereri de finantare per biblioteca judeteana, totalizand astfel cel putin 41 de proiecte dedicate tinerilor din comunitatilor locale care sa poata primi finantare prin programul TiA. Bibliotecarii judeteni vor instrui ulterior bibliotecarii locali din regiune transferand informatiile la nivel national.

„Bibliotecile si bibliotecarii raspund tot mai mult nevoilor comunitatii, iar acesta a fost obiectivul nostru principal in cei patru ani pe care i-am petrecut pana acum alaturi, in Romania. Informatiile si abilitatile dobandite prin aceste cursuri specializate incurajeaza bibliotecile sa isi diversifice rolul in comunitate, ele fiind pregatite de acum sa atraga proiecte finantate in beneficiul tinerilor din toate colturile tarii”, a declarat Paul Andre Baran, directorul programului Biblionet Romania.

„Bibliotecile sunt foarte prezente in comunitatea locala. Prin acest parteneriat speram sa le dezvoltam capacitatea de a primi finantare europeana prin programul Tineret in Actiune pentru a realiza activitati de educatie non-formala care prind atat de bine la tineri (si nu numai). Totodata, cu siguranta va fi o dovada a faptului ca institutiile publice pot coopera si face lucruri bune pentru comunitatea lor”, a declarat Monica Calota, directorul ANPCDEFP.

Tinerii se vor putea implica in implementarea proiectelor dezvoltate de bibliotecile judetene. Totodata, acestia vor fi informati cu privire la numeroase oportunitati oferite de programul TiA si vor fi sprijiniti sa ia initiativa pentru a dezvolta proiecte proprii cu finantare europeana.

Pentru mai multe informatii accesati: http://www.biblionet.ro/show/index/k/3245/a/18162

***********
Biblionet este o initiativa a Fundatiei Bill & Melinda Gates in valoare totala de 26,9 milioane de dolari, pe o durata de 5 ani, ce isi propune facilitarea accesului la informatie prin introducerea tehnologiei moderne in bibliotecile publice.

Programul Biblionet a dotat deja peste 2.000 de biblioteci locale cu peste 9.000 de calculatoare si echipamente aferente pentru a oferi acces gratuit la internet si a instruit peste 2.600 de bibliotecari pentru a initia si asista utilizatori in accesarea informatiei.


SHAREWARE!, Predeal, Romania

In perioada 14 - 19 mai 2013 are loc la Predeal Laboratorul pentru facilitarea invatarii "SHAREWARE!". Evenimentul este conceput ca un laborator pentru facilitarea invatarii, pentru a impartasi si experimenta metode, instrumente si procese de invatare. El se adreseaza liderilor, indrumatorilor, mentorilor si formatorilor din proiectele Tineret in Actiune, care isi doresc sa isi imbunatateasca rolul de facilitatori in procesul de invatare a tinerilor.

Data limita atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 15 aprilie 2013 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/844


Capital Europe, Cluj-Napoca, Romania

In perioada 28 mai - 2 iunie 2013 are loc la Cluj evenimentul international Capital Europe. Scopul principal al acestui eveniment de networking este de a consolida activitatile legate de conceptul de "capitala europeana a tineretului", in general, si de a dezvolta parteneriate pentru urmatorii doi ani (2014 si 2015).

Data limita pentru inscriere, atat ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este: 26 aprilie 2013 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/873


SETeaza-te pe participare!

In perioada 29 mai – 3 iunie 2013 are loc la Predeal cursul TiA in domeniul participarii active a tinerilor, scopul cursului fiind incurajarea participarii active a tinerilor in proiecte Tineret in Actiune. In cadrul cursului participantii vor defini concepte specifice participarii active a tinerilor in general si participarii publice in particular; vor defini dimensiunile participarii active; vor aplica metode de participare activa si vor genera idei de proiecte aplicabile programului Tineret in Actiune in general si proiecte pentru democratie participativa in particular.

Data limita de inscriere este 12 mai 2013.
Detalii aici: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/899


SETeaza-te pe lobby si advocacy!

In perioada 30 mai – 2 iunie 2013 are loc la Predeal cursul TiA pe lobby si advocacy, scopul cursului fiind instruirea tinerilor si reprezentantilor organizatiilor de tineret in utilizarea tehnicilor de lobby si advocacy pentru solutionarea problemelor tinerilor si promovarea intereselor acestora la nivel local/ regional. In cadrul cursului participantii vor avea informatii utile pentru crearea strategiei si pentru managementul campaniei de advocacy; vor avea la indemana instrumente si metode pe care le vor putea aplica in activitati de advocacy si lobby; vor putea planifica si organiza activitati de advocacy si lobby.

Data limita de inscriere este 12 mai 2013.
Detalii aici: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/902


Pe locuri! Fiti gata! SET - cautam persoane resursa

Cautam persoane resursa pentru evenimentul “Pe locuri! Fiti gata! SET” – eveniment stradal care va avea loc la Cluj Napoca cu ocazia Saptamanii Europene a Tineretului.
1) Cunosti activitati de tineret sau metode de invatare nonformala care se preteaza intr-un eveniment stradal prin care oamenii din jurul tau pot fi implicati intr-un mod inedit si participativ?
2) O stapanesti intr-atat de bine astfel incat sa o pui in practica intr-un atelier interactiv?
3) Esti disponibil in perioada 31 mai – 1 iunie 2013 pentru a aduce aceasta metoda la Cluj in cadrul Saptamanii Europene a Tineretului ?
Daca raspunsul este “da” la toate cele trei intrebari, atunci e clar: SETeaza-te pe actiune pentru ca TU esti omul de care avem nevoie!
De ce?
Ideea este simpla: vrem sa aducem in acelasi loc oameni cu experienta in lucrul cu tinerii pentru a pune in lumina reflectoarelor importanta activitatilor de tineret. Toate acestea se vor intampla la Cluj Napoca, orasul desemnat Capitala Europeana a Tineretului in anul 2015.
Pentru asta vei avea la dispozitie maxim patru ore vineri 31 mai 2013 si maxim 8 ore sambata 1 iunie 2013 (nu trebuie sa fii prezent cu activitati toata perioada, tu decizi cat timp ai nevoie, dar ne asteptam ca atelierul tau sa dureze cel putin doua ore) pentru a face “magie” nonformala cu oamenii din comunitate. Programul estimativ al activitatilor este 15.00 – 19.00 in 31 mai si 11.00 – 19.00 pe 1 iunie 2013.
Activitatile de care avem nevoie au urmatoarele caracteristici:

  • au caracter activ, creativ si interactiv
  • sunt participative si pun accent pe experimentare din partea participantilor la ateliere
  • pot integra oameni noi pe parcursul atelierului si se muleaza pe un numar participanti care poate diferi de la un moment la altul
  • preferabil au un grad de aplicabilitate mare in sensul in care dupa eveniment cei care intra in contact cu metoda sa poata sa fie capabili sa o replice in comunitatile lor (nu este musai, dar nici nu ar strica)

Profilul persoanelor cautate:

  • implementeaza activitati de tineret si metode de invatare nonformala asa cum sunt descrise mai sus si pot sa le transmita in mod voluntar, usor si eficient celor care vor participa la ateliere
  • au capacitatea de a integra persoane noi pe parcursul atelierului
  • sunt dispuse sa participe activ in cadrul evenimentului

Deci… te intereseaza sa arati lumii ce pot face tinerii si si sa faci istorie in activitatile de tineret din Romania?!!!
Daca da, te invitam sa completezi formularul on-line de la sectiunea “aplica acum” pana pe data de 25 aprilie 2013.
Pentru persoanele resursa sunt acoperite de catre organizatori toate costurile de cazare (in camere duble), masa, transport (in regim de decont) .
Pagina evenimentului este disponibila AICI.
Pentru inscriere, accesati http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/892


Curs de formare "Inclusiv-E", Turcia

In perioada 8-14 iunie 2013 are loc in Istanbul cursul international de formare "Inclusiv-E", curs ce isi propune sa constientizeze cu privire la aspectele diferite ale includerii in lucrul cu tinerii si sa incurajeze organizarea de activitati si programe in acest domeniu prin prezentarea unor instrumente si resurse utile care sa ajute participantii in activitatile lor viitoare pe includere.

Data limita atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este: 18 aprilie 2013 (data postei)
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/905


"Work for Inclusion!: YiA as a Tool for Youth Employment", Spania

In perioada 4-9 iunie 2013 are loc in Ceuta, Spania, activitatea de constituire de parteneriate "Work for Inclusion!: YiA as a Tool for Youth Employment". Scopul principal al acestui seminar este de a promova incluziunea sociala a tinerilor, in special a tinerilor someri, prin programul Tineret in Actiune.

Data limita atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 15 aprilie 2013 (data postei).
Detalii:http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/898


"FEEL.SHARE.ACT!”, Belgia

In perioada 1 - 7 iunie 2013 are loc in Antwerp, Belgia, cursul de formare "FEEL.SHARE.ACT! Training course for youth workers to empower multicultural urban youth". Scopul principal al cursului este de a forma lucratori de tineret in context urban pentru a imputernici tinerii care provin din medii culturale diverse. Pe parcursul cursului, participantii vor descoperi modalitati de a motiva si sprijini tinerii, astfel incat acestia sa devina actori responsabili in societate si sa-si atinga potentialul.

Data limita atat pentru inscrierea online, cat si pentru trimiterea prin posta, cu confirmare de primire, a dosarului de candidatura este: 22 aprilie 2013 (data postei)
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/897


“Removing the linguistic barriers”, Franta

In perioada 10-16 iunie 2013 are loc in Calais, Franta, cursul international de formare “Removing the linguistic barriers in English within intercultural communication”. Scop principal: cursul isi propune sa ofere participantilor suficienta incredere in folosirea limbii engleze pentru:derularea unor proiecte europene, imbunatatirea prestantei in activitatile internationale de tineret, intelegerea situatiilor interculturale in echipele internationale de lucru si in parteneriate.

Data limita pentru inscrierea ONLINE este 5 mai 2013, iar pentru trimiterea cu CONFIRMARE de PRIMIRE a dosarului de candidatura este 7 mai 2013 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/904


"Coach 2 Coach", Scotia, UK

In perioada 18 - 23 iunie 2013 are loc in Scotia cursul international de formare "Coach 2 Coach". Scopul principal al cursului: sustinerea persoanelor cu experienta in lucrul cu tinerii, a indrumatorilor (coach) si a persoanelor active in cadrul ONG-urilor care doresc imbunatatirea calitatii activitatilor legate de proiectele de initiativa ale tinerilor (Actiunea 1.2).

Data limita pentru inscrierea ONLINE este 1 mai 2013, iar pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 7 mai 2013 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/900


Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare – prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate – pentru toti actorii implicati in proiecte europene.
Va anuntam cu placere faptul ca urmatoarele studii sunt disponibile si in limba romana:

Entrepreneurship Education at School in Europe. National Strategies, Curricula and Learning Outcomes

Raportul privind Educatia antreprenoriala in scolile din Europa realizat de catre EACEA in colaborare cu Comisia Europeana prin Directoratul General pentru Educatie si Cultura contine atat informatii comparative cat si descrieri nationale pentru 31 de tari europene.
Comisia Europeana este preocupata de mult timp de aspecte privind educatia antreprenoriala. Unul dintre obiectivele cuprinse de cadrul strategic pentru cooperare europeana, educatie si formare Europa 2020, se refera la stimularea creativitatii si inovarii (inclusiv in domeniul antreprenoriatului) la toate nivelurile de educatie si de formare.
Partea comparativa a raportului contine informatii referitoare la:

  • strategii nationale si planuri de actiune pentru incurajarea integrarii educatiei antreprenoriale;
  • modul in care educatia antreprenoriala este cuprinsa in documente nationale privind educatia si integrarea in Curriculumul national;
  • rezultate ale invatarii specifice definite pentru educatia antreprenoriala si recomandari practice pentru profesori;
  • initiative pentru promovarea educatiei antreprenoriale si impactul reformelor, in derulare, privind acest subiect. Descrierile nationale, cuprinse in partea a doua a raportului, contin referinte si trimiteri catre documentele relevante de politica in domeniul educatiei antreprenoriale.

Anul publicarii: 2012
Referinte Internet: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/135EN.pdf

 

Citizenship Education in Europe

Incurajarea cetatenilor, in special a tinerilor, sa se implice activ in viata sociala si politica a devenit o prioritate politica atat la nivel national cat si european. Promovarea cetateniei active a devenit un obiectiv principal avut in vedere de toate sistemele de educatie din Europa, identificat de Cadrul strategic pentru cooperare europeana in domeniul educatiei si formarii profesionale, Europa 2020.

Raportul 2012 referitor la Educatia pentru cetatenie in Europa are drept scop captarea modului in care politicile si masurile referitoare la cetatenie au evoluat in ultimii ani, in tarile europene. Pentru acest scop, raportul furnizeaza informatii pe cinci teme principale, si anume: (1) curriculum, organizare si continut; (2) participarea elevilor si a parintilor; (3) cultura scolara si participarea elevilor in societate; (4) evaluare si examinare; (5) sprijin pentru profesori si directori de scoli.

Raportul furnizeaza informatii despre 31 tari membre ale retelei Eurydice, avand drept an de referinta, anul scolar 2010/2011.

Anul publicarii: 2012
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/139EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/139RO.pdf

Developing Key Competences at School in Europe: Challenges and Opportunities for Policy

In Europa, conceptul de "competente cheie" a castigat in importanta in ultimii ani, atat la nivel de politica cat si la nivelul scolii. Competentele cheie sunt considerate abilitati si atitudini esentiale pentru tinerii europeni, pentru a reusi atat in economia de astazi si societatea moderna, dar si in viata lor personala. Aceste competente cheie sunt definite la nivelul UE si cuprind urmatoarele: (1) capacitatea de a comunica repede si usor in limba materna, (2) abilitatea de a vorbi limbi straine, (3) competentele matematice si competente de baza in stiinta si tehnologii, (4) abilitati digitale, (5) competente sociale si civice, (6) spiritul de initiativa si antreprenoriat, (7) capacitatea de a invata sa inveti, si (8) sensibilizare si exprimare culturala.

Tarile europene au facut progrese semnificative in incorporarea acestor competente-cheie in programele de invatamant la nivel national si in alte documente oficiale, fapt ce demonstreaza angajamentul de a face abilitatile formate tinerilor la scoala mai relevante pentru viata lor si a societatii. Cu toate acestea, raman provocari - in special in ceea ce priveste implementarea in practica a reformelor curriculare.

Raportul subliniaza unele dintre principalele realizari si provocari referitoare la dezvoltarea competentelor cheie in scolile din Europa. Cu exceptia competentelor "a invata sa inveti" si "sensibilizarea si expresia culturala", toate celelate competente sunt luate in considerare. Raportul acopera invatamantul obligatoriu si secundar general din 31 de tari europene (statele membre UE, Croatia, Islanda, Norvegia si Turcia).

Anul de referinta pentru colectarea datelor este anul scolar 2011/2012.

Anul publicarii: 2012
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/145EN.pdf

 .... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


1
2
... te informeaza:

Concurs Eurodesk de afise "Right2move"

Ai fost intr-un schimb de tineri sau un stagiu de voluntariat? Ai facut un stagiu de practica, ai lucrat sau studiat intr-o alta tara europeana? Crezi ca acea experienta a influentat modul in care percepi cetatenia europeana? Daca raspunsul este da, creeaza un afis care raspunde la intrebarea "How has the right2move shaped your feelings as European citizen?" si intra in concursul "right2move".

Premiile includ o excursie la Bruxelles si sansa de a avea afisul imprimat si expus in timpul Saptamanii Europene a Tineretului 2013.

Afisele trebuie sa fie trimise pe pagina de facebook a Eurodesk pana pe 13 aprilie 2013.

Concursul "right2move" face parte din campania organizata de Eurodesk in contextul Anului European al Cetatenilor 2013.

Trimite afisul @ http://bit.ly/13RRqab
Mai multe informatii: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000546

Programul de burse Bogliasco

Bursele se acorda, indiferent de nationalitate, persoanelor calificate care desfasoara activitati creative sau munca de cercetare in domeniile: arheologie, arhitectura, literatura clasica, dans, film sau video, istorie, arhitectura peisagistica, literatura, muzica, filosofie, teatru, arte vizuale.

In fiecare an sunt acordate aproximativ 50 de burse. Acestea variaza de la o luna (30-31 de zile) la 33-34 de zile, in functie de originea geografica a candidatului, disciplina si diferite cerinte de planificare ale Fundatiei. Selectia candidatilor se face de 2 ori pe an.

Pe parcursul sederii lor la Centru, bursierilor si insotitorilor lor (sot, sotie) li se ofera cazare si li se acopera cheltuielile de subzistenta. Data limita pentru inscriere este: 15 aprilie 2013 (pentru semestrul iarna - primavara, cu incepere din februarie 2014)

Mai multe informatii gasiti in baza de date Eurodesk: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000413

Concurs: EVS Film Festival 'Citizen, Yes You Kane'

In contextul Anului European al Cetatenilor 1013, Agentia Nationala pentru programul Tineret in Actiune din Franta, in parteneriat cu primaria orasului Montreuil, Association Nationale des Conseils d'Enfants et de Jeunes (ANACEJ) si organizatia 'Tempo', cu sprijinul Ministerului Tineretului din Franta a lansat concursul pentru Festivalul de Film dedicat Serviciului European de Voluntariat "Citizen, Yes You Kane".

Tinerii pana in 35 de ani, rezidenti in Europa, sunt invitati sa arate ce inseamna cetatenia activa pentru ei si sa faca schimb de opinii pe tema angajamentului civic, trimitand un videoclip de maximum 10 minute. Sunt incurajati sa participe la acest concurs actualii sau fostii participanti in programul european "Tineret in Actiune".

Cei trei finalisti desemnati de juriul concursului vor fi invitati sa participe la seminarul "Video and Youth project: the Big Picture", care va avea loc in Montreuil intre 5-9 mai 2013, urmand ca pe 10 mai sa participe la o vizita la "Cité du Cinéma". Se asigura cazarea, masa si transportul.

Data limita pentru trimiterea videoclipurilor este: 22 aprilie 2013
Mai multe informatii: http://www.tempoconnect.com/evsff

AEGEE: Universitatea de vara

AEGEE - Europe, Association des Etats Generaux des Etudiants de l'Europe (Asociatia Studentilor Europeni) este o asociatie studenteasca, care promoveaza in randul tinerilor ideea unei Europe unite. Ea incurajeaza comunicarea, cooperarea transfrontaliera, integrarea europeana. Asociatia urmareste crearea unei societati deschise si tolerante.

In fiecare an, grupurile locale AEGEE (numite antene) organizeaza "Universitatile de vara" pentru a promova intelegerea interculturala. Studentii participanti pot vizita o antena din alta tara pentru a urma o initiere lingvistica si culturala asigurata de studentii din tara gazda.

Politica generala a AEGEE prevede ca studentii participantii sa fie gazduiti gratuit de catre colegii lor, membri AEGEE, astfel incat calatoriile in Europa sa fie mai abordabile si sa faciliteze comunicarea intre studenti.

Data limita pentru inscriere este: 28 aprilie 2013
Mai multe informatii gasiti in baza de date Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000217

Stagii de practica la Curtea de Justitie

In fiecare an, Curtea de Justitie ofera un numar limitat de stagii platite cu durata maxima de 5 luni. Acestea se efectueaza de obicei la Directoratul Cercetare si Documentare, la Serviciul pentru Presa si Informatii, la Directoratul General pentru Traduceri sau la Directoratul pentru Interpretare.

Stagiile la Directoratul pentru Interpretare dureaza intre 10 si 12 saptamani si se adreseaza persoanelor recent calificate pentru interpretare, care sunt specializate in acele limbi straine ce prezinta interes pentru DG. Stagiarii au ocazia de a-si perfectiona capacitatea de interpretare, mai ales pe partea legala, prin pregatirea de dosare, cercetare de termeni si exercitii practice.

Data limita pentru trimiterea proiectelor este: 30 aprilie 2013 (pentru stagiile care incep intre 1 octombrie 2013 si 28 februarie 2014)

Mai multe informatii gasiti in baza de date Eurodesk: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000180

Stagii de formare la Consiliul Europei

Consiliul Europei ofera doua sesiuni de stagii de formare in fiecare an, cu o durata de minimum 8 saptamani si maximum 5 luni. Stagiile se desfasoara in martie/iulie, septembrie/ianuarie. Data de incepere a fiecarui stagiu este stabilita de Directia de Resurse Umane.

Stagiarii efectueaza cercetari, pregatesc proiecte de raport si studii pentru intalnirile expertilor si redacteaza minutele. Ei pot, de asemenea, acorda asistenta in activitatile curente. Stagiarii vor avea sansa - mai ales prin intermediul cursului de prezentare sustinut special pentru ei - sa cunoasca structurile Consiliului, activitatile si procedurile de cooperare internationala, inclusiv implementarea Conventiei Europene a Drepturilor Omului. Ei vor avea, de asemenea, ocazia de a participa la prelegerile tinute in Consiliu despre activitatile sale, sesiunile Parlamentului Consiliului Europei si ale Parlamentului European si la alte intalniri ce se vor desfasura in cursul sederii lor la Strasbourg.

Data limita pentru inscriere este: 30 aprilie 2013 (pentru sesiunea septembrie 2013 - ianuarie 2014)

Mai multe informatii gasiti in baza de date Eurodesk: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000091

Concurs foto pentru tineri: Sustainable Thinking Platform

O noua oportunitate pentru tinerii care iubesc fotografia si aspectele legate de durabilitate.

VinylPlus a lansat un nou concurs de fotografie pe platforma intitulata sugestiv "Sustainable Thinking Platform" (STP).

STP este comunitatea online a tinerilor din intreaga lume pentru a discuta si a invata mai multe despre durabilitate.

In acest an, platforma gazduieste un concurs de fotografie adresat tinerilor intre 18 si 30 de ani din intreaga lume. Fotografiile trebuie sa abordeze urmatoarea intrebare: "Smart, sustainable and inclusive growth for Europe and beyond. How do we make it happen?" (Crestere inteligenta, durabila si incluziva in Europa si dincolo de ea. Cum sa o transpunem in realitate?).

Fotografiile trebuie sa includa un scurt text explicativ care sa indice ce este necesar pentru a face acest lucru posibil.

Castigatorul va primi un mini iPad, iar trei dintre cei mai activi participanti vor primi o geanta sport PVC reciclata.

Data limita: 30 aprilie 2013

Mai multe informatii:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000552
http://www.sustainablethinking.eu/

Programul de granturi pentru studenti

Acesta este un program finantat de Casaswap.com cu scopul de a imbunatati mobilitatea internationala a studentilor. Sunt invitati sa se inscrie studentii care pleaca in alta tara la studii, fie printr-un program de schimburi, fie pe cont propriu.

Data limita pentru inscriere este: 1 mai 2013

Mai multe informatii: 
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000515

BUZZCamp

In perioada 15-19 aprilie are loc in Bucuresti BUZZ!Camp: 5 zile dedicate domeniilor: FMCG, Retail, IT, Auto&Engineering, BPO, Consultancy, Finance si Banking.

Inspire Business a creat acest eveniment pentru tinerii cu potential, care sunt interesati de dezvoltarea lor personala si de asimilarea cat mai multor cunostinte. Timp de 5 zile, la Hotel Marshall Garden din Bucuresti, tinerii vor avea ocazia sa interactioneze cu traineri renumiti, vedete si reprezentanti ai companiilor de top.

 

Mai multe informatii pe www.BUZZCamp.ro/event.

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.

Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro