|
||
Erasmus 1 Iunie 2013 Termen limita de depunere a candidaturilor pentru ECTS DS LABEL. Detalii la:http://www.llp-ro.ro/userfiles/apel_Erasmus_2013.pdf Grundtvig Minimum 8 saptamani inainte de inceperea evenimentului - Termen limita de depunere a candidaturilor - Vizite si Schimburi Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2013.pdf |
|||||||||
Cursuri intensive de limba romana la Universitatea Ovidius din Constanta In perioada 27 august – 21 septembrie 2012, la Universitatea Ovidius din Constanta s-a desfasurat primul curs intensiv de limba romana pentru studentii Erasmus si Asistentii Comenius. La acest curs au participat 14 studenti Erasmus veniti din Bulgaria, Spania, Turcia, Franta, Germania si Portugalia si un asistent Comenius din Italia. Cursul s-a adresat beneficiarilor de mobilitati Erasmus si Asistentilor Comenius care urmau sa-si desfasoare mobilitatea in anul universitar 2012-2013 in cadrul institutiilor de invatamant romanesti.
Cursul a avut ca obiectiv formarea competentelor lingvistice si de comunicare in limba romana. De asemenea, a urmarit cultivarea interesului strainilor pentru cultura si civilizatia romaneasca. Astfel, s-au organizat vizite si excursii la diferite obiective de importanta culturala, reprezentative pentru spatiul dobrogean: Muzeul de Istorie si Arheologie, Muzeul de Arta Populara, Muzeul Marinei Militare, Moscheea din zona peninsulara a Constantei, cetatea Enisala si Crama Murfatlar. Unitatile de invatare au cuprins elemente fundamentale pentru fiecare nivel al limbii (fonetic, semantic, morfologic, sintactic) si texte cu informatii utile cursantilor pentru descoperirea realitatilor societatii romanesti. Materialele folosite au fost reprezentate de un manual realizat pentru nivelul incepator (A1/A2) si diferite publicatii (reviste, ziare etc.) cu subiecte de interes general pe teme diverse, care sa le permita achizitionarea unui lexic variat. Evaluarea cursantilor s-a realizat continuu pe parcursul celor patru saptamani, prin teste care urmareau evolutia acestora. La finalul cursului, evaluarea s-a desfasurat in doua etape. Prima etapa a urmarit capacitatea cursantilor de a intelege un text scris si de a reusi sa formuleze enunturi simple pe baza acestuia. A doua etapa a urmarit evaluarea competentei conversationale pe teme diverse intalnite in viata de zi cu zi, cum ar fi obtinerea unor informatii in diferite situatii (la muzeu, la hotel, la cumparaturi, la universitate), exprimarea parerii in legatura cu un eveniment, stabilirea si mentinerea dialogului pe o tema data, folosind sintagme specifice initierii sau/si incheierii unei conversatii etc. Rezultatele incurajatoare ne-au determinat sa ne depunem candidatura pentru organizarea unui nou Curs Intensiv de Limba Romana in anul universitar 2013-2014. Ne propunem ca in acest an sa diversificam subiectele si tipurile de activitate, pentru a atinge un nivel superior.
Coordonator Institutional - Lect. Univ. Dr. Veronica Cristina NEDELCU, Universitatea Ovidius din Constanta |
|||||||||
O poveste de succes Universitatea din Bilecik este o universitate de stat, infiintata acum 5 ani de zile, cu scopul de a atrage cat mai multi studenti, fiind privita in acelasi timp ca o modalitate de dezvoltare a orasului Bilecik, oras situat intr-o zona de dealuri abrupte, dispersat ca locuinte, cu o populatie de 49.000 locuitori, dar cu o foarte mare incarcatura istorica. Universitatea este situata la intrarea in orasul Bilecik, in sensul dinspre Istanbul, fiind constituita dintr-un campus universitar generos, actualmente in constructie. In prezent universitatea are trei mari departamente, si anume: Facultatea de Economie – Business Administration, Facultatea de Electronica si Facultatea de Stiinte Sociale. Incepand cu data de 17 septembrie pentru 14 zile am inceput activitatea la Universitatea din Bilecik, activitate ce a fost bazata pe realizarea de prezentari conform Teaching Agreement, la care au participat in prima saptamana doar colegi profesori din aceasta universitate, iar incepand cu cea de-a doua saptamana si studenti, in total aceste prezentari reprezentand 8 ore (4 ore în prima saptamana si 4 ore în cea de-a doua saptamana). Acest lucru se datoreaza faptului ca data de 17 septembrie reprezinta prima zi din anul academic 2012-2013 în Turcia, iar in prima saptamana are loc doar inregistrarea studentilor in anul universitar, nesustinandu-se cursuri. Incepand cu a doua saptamana, la prezentarile mele au fost prezenti studenti din anii II şi III ai domeniului de studiu, Business Administration, prezentarile avand loc in limba engleza, responsabilul Erasmus pe Universitatea Bilecik asigurandu-mi traducerea in limba turca, acesta fiind profesor de limba engleza in cadrul universitatii. Actualmente, universitatea are 70 studenti straini veniti prin programul Erasmus (Letonia, Lituania, Estonia, Spania, Italia), pe baza unor parteneriate deja semnate, dar si studenti straini veniti din tarile arabe, tarile africane, ori studenti de la alte universitati din Turcia, datorita unui program de internship intre studenti, program national dezvoltat de statul turc. Pentru anul universitar 2011-2012, un numar de 7 cadre didactice au impartasit experienta programelor Erasmus, cadre care la fel ca mine au sustinut prezentari conform Teaching Agreement la Bilecik. Universitatea nu este interesata ca profesorii veniti prin programul Erasmus sa predea in locul cadrelor proprii, ci este interesata de schimbul de experienta didactica ce are loc intre profesorii straini si cei autohtoni. Am participat si la seminariile tinute de cadrele didactice din Bilecik, pentru a observa eventualele diferente, axate foarte mult pe partea practica. Conform discutiilor cu responsabilii Erasmus de la Universitatea Bilecik, Universitatea Nicolae Titulescu va putea trimite studenti in cadrul celor 3 programe de studii mentionate deja. In plus, Universitatea este nerabdatoare sa trimita studenti in Romania, in cadrul UNT, dar si cadre didactice proprii. Relatia intre cele doua universitati consider ca s-a strans, fiind interesati chiar de Conferinta CKS organizata la UNT, eventual chiar si de a participa cu lucrari la jurnalele Universitatii, precum si de un parteneriat in cercetare. Ca o concluzie, este un oras mic, cochet, foarte traditional, iar ospitalitatea si calitatea serviciilor este extraordinara. Studentii care vor veni prin mobilitatea Erasmus in Bilecik, vor avea acces la un campus foarte bine dotat si modern (biblioteca, sala de studiu, sala de internet, terenuri de fotbal, sala de baschet, sala de fitness etc.), vor avea parte de o experineta cu iz traditional turcesc nemaipomenita. Profesor Radu Marcel Joia, Universitatea Nicolae Titulescu, in mobilitate de predare la Universitatea din Bilecik, Turcia |
|||||||||
Made by ESN, around Romania Studentii internationali aflati la studiu in Romania sunt preponderent beneficiari ai programului ERASMUS. Acestia participa la diverse evenimente desfasurate de sectiunile locale ESN Romania, cum sunt activitatile culturale de prezentare a patrimoniului romanesc, excursii, activitati de recreere (petreceri tematice, iesiri in aer liber), dar si actiuni ce presupun contactul cu societatea civila prin voluntariat (educatie, evenimente caritabile si ecologice). Iata cateva dintre activitatile realizate de sectiunile ESN Romania in luna Aprilie: ESN Brasov: ESN Football Cup; ESN Cluj-Napoca: Friends without Borders 2013, editia a II-a; ESN Iasi: Romanian Easter Traditions; ESN Timisoara: White ESNsation Event; ESN UniBuc: Visit at MNAR (Muzeul National de Arta al Romaniei). |
|||||||||
Studentii internationali ERASMUS au sarbatorit 1 Mai Ca in fiecare an, studentii ERASMUS veniti in Romania s-au bucurat de zilele libere de 1 Mai la fel ca foarte multi dintre tinerii romani: la mare! In perioada 26 – 29 aprilie 2013, Erasmus Student Network (ESN) Romania a organizat evenimentul national ”Escape to Vama Veche”, ajuns la cea de-a treia editie. Pe plaja din Vama Veche au stat impreuna la soare studentii ERASMUS straini veniti sa studieze in tara la Universitatile din Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov, Sibiu sau Bacau. Prin programul pregatit, voluntarii ESN Romania au planuit ca acest eveniment sa fie atat distractiv, cat si educativ. “Escape to Vama Veche” a avut ca si scop socializarea si interactiunea studentilor ERASMUS cu spiritul si modul tinerilor din Romania de a sarbatori 1 Mai. Activitatile pregatite de pe 26 pana pe 29 aprilie 2013 au cuprins vizite in orasele Constanta si Balchik (Bulgaria), concursuri sportive pe plaja sau seri interactive si multiculturale. Pe data de 28 aprilie, in colaborare cu Let’s do it, Romania! si autoritatile locale, s-a desfasurat activitatea ”SocialErasmus Romania: Let's do it, World!”. Scopul acesteia a fost acela de curatare a plajei din Vama Veche, prin strangerea gunoaielor care au ramas pe plaja dupa weekend. In acest fel, s-a dorit transmiterea un mesaj social turistilor prezenti in Vama Veche, acela de a fi mai responsabili. In aceeasi zi, voluntarii ESN Romania au organizat pentru studentii ERASMUS si o olimpiada de jocuri pe plaja, unde cei mai priceputi participanti au fost premiati cu diplome si medalii. Seara s-a incheiat cu „Sky Lantern Party”, in cadrul caruia participatii au luminat cerul din Vama Veche cu lampioane de hartie, avand sansa de a-si lua ramas bun unii de la ceilalti si de a se bucura de o ultima noapte petrecuta impreuna. Partenerii ce au contribuit la realizarea evenimentului au fost: Primaria Limanu, Serviciul Comunitar de Utilitati Publice de Interes Local Limanu, Administratia Bazinala de Ape Dobrogea - Litoral, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta ”Dobrogea” al judetului Constanta, Radio Romania Cultural, Universitatea “Babes Bolyai” din Cluj-Napoca, Let’s Do It, Romania!, La Popas, La Canapele, Club Goblin, Club Expirat, Love Plus, Greenestenergy Magazine.. |
|||||||||
Promovam, motivam, implicam! Proiectul “Promotori ERASMUS – ESN Romania” coordonat de ESN Romania, cu sprijinul ANPCDEFP a continuat si in aceasta luna. Voluntarii nostri au continuat sa promoveze programul ERASMUS in Universitatile din tara. In continuare, regasiti un sumar al activitatii acestora prin prisma prezentarilor sustinute in ultimele saptamani. In luna mai, Promotorii vor continua promovarea in licee, pentru a informa viitorii studenti despre oportunitatile programului ERASMUS. Pentru mai multe informatii, ne puteti contacta pe adresa board@esn.ro One for ERASMUS, ERASMUS for all! |
|||||||||
Woke up in London yesterday... Asa incepe piesa „Good life” a celor de la One Republic si consider ca este titlul perfect pentru povestea mea. Cu toate ca este aproape imposibil sa descriu in cuvinte experienta extraordinara de care am avut parte ca student Erasmus la University College London (UCL), o sa accept aceasta provocare cu mare placere, probabil si din dorinta de a retrai macar o parte din acele momente frumoase. De la fraza „cine m-a pus sa vin aici”, rostita cu acea teama de necunoscut in prima zi din Anglia, la „a fost unul dintre cei mai frumosi ani din viata mea”, am trait o adevarata transformare, o maturizare atat in plan personal cat si profesional, ajungand sa fiu cu adevarat recunoscator pentru aceasta oportunitate unica. Posibilitatea de a studia un an la UCL a fost unul dintre motivele pentru care m-am inscris la cea de-a doua specializare. Eram student la Informatica si, cu toate ca tehnologia ma interesa foarte mult, imi doream sa studiez si materii din domeniul economic. Pot sa spun ca au fost mai multe motive ce m-au determinat sa aplic pentru Erasmus, insa cel mai important a fost renumele universitatii. UCL este una dintre cele mai bune universitati din lume. Un alt factor important a fost posibilitatea de a studia in strainatate fara a fi nevoit sa platesc costurile de scolarizare si primind lunar o suma de bani care sa imi asigure o parte din cheltuieli. Ca sa fiu complet sincer trebuie sa mentionez ca si orasul in care era situata universitatea a contat destul de mult cand am decis sa aplic. Toate aceste lucruri m-au convins ca experienta Erasmus este pasul potrivit pentru mine, astfel ca, dupa ce am obtinut licenta la prima specializare, am inceput sa imi pregatesc bagajele pentru Anglia. Prima zi a fost cu siguranta cea mai deprimanta (si probabil singura de acest fel ) din timpul petrecut acolo. Am depasit insa momentul extrem de repede, fiind inca din primele zile impresionat atat de universitate, cat si de orasul in care ma mutasem. Adaptarea la sistemul lor de invatamant a fost o provocare destul de mare deoarece anul universitar este impartit pe 3 trimestre, iar toate examenele se dau in ultimul trimestru. Deoarece modul de evaluare este la fel pentru toata lumea, am fost foarte mandru de obtinerea calificativului 1st ca medie finala, acesta fiind cel mai bun calificativ care se poate obtine. Pe langa partea academica care ca m-a impresionat enorm, am trait o serie de experiente extraordinare. In primul rind, timp de 6 luni am avut posibilitatea de a lucra ca intern la o firma care oferi servicii pentru bancile de investitii. In al doilea rind, m-am inscris in mai multe societati din cadrul universitatii, avand ocazia de a participa la o serie de evenimente extracurriculare. Nu in ultimul rand, am interactionat cu oameni din diferite colturi ale lumii, oameni inteligenti si sociabili. Dupa intoarcerea acasa am primit o oferta de a lucra in consultanta pentru o companie multinationala, astfel ca in prezent lucrez in Bucuresti, si in acelasi timp sunt implicat in organizarea celei de-a treia editii a unuia dintre cele mai bune programe de leadership si antreprenoriat din Estul Europei. Imi este imposibil sa cuantific impactul pe care experienta Erasmus l-a avut asupra mea, insa stiu cu siguranta ca este enorm. Simt ca am invatat enorm, simt ca am trait lucruri unice, simt ca m-am intors o alta persoana. In final, as dori sa inchei cu un alt vers din piesa care da titlul acestui eseu, un vers care descrie cel mai bine sentimentul ce m-a insotit pe intreaga perioada a acestui an... „this could really be a good life, a good, good life”. Dan Oros – Universitatea Babes-Bolyai Cluj Napoca, mobilitate de studiu de 9 luni la University College London (UCL), anul universitar 2011-2012. |
|||||||||
Curs in Praga
In perioada 21-26 aprilie 2013 am participat in cadrul unei mobilitati individuale la cursul intitulat “E-learning in the classroom” care s-a desfasurat la Praga, Republica Ceha. Activitatile din cadrul acestui curs s-au desfasurat cu un efectiv de 10 participanti, pe parcursul a cinci zile. Participantii au fost cadre didactice si formatori din Germania, Belgia, Irlanda de Nord, Italia, Malta, Grecia, Cipru, Turcia, si Romania care au fost dornici sa-si dezvolte capabilitatile, sa colaboreze si nu in ultimul rand sa transmita din cunostintele dobandite in urma participarii la astfel de actiuni in anii anteriori si cred ca unul dintre cursanti a reusit sa surprinda foarte bine un astfel de moment, pe care doresc sa-l impartasesc cu dumneavoastra prin intermediul imaginii alaturate. Asa cum s-a putut observa, programul a cuprins un tur al orasului dar si o vizita la Muzeul Pedagogiei Comenius din Praga, vizita care dupa parerea mea a reusit sa ne poarte in timp catre momentele de inceput ale educatiei pedagogice, descoperind clasicele bancute si tablite de scris, tocul si calimara dar si celebra numaratoare-strabunica a calculatorului de azi. Revenind la programul cursului pot spune că a fost unul foarte dens, activitatile de formare au presupus prezentari teoretice care au alternat cu prezentari video, tutoriale, demo-uri si cu activitati desfasurate pe grupuri de lucru dar mai ales individual. Tehnologia IT a fost utilizata la maximum, fiecare participant folosindu-si laptopul propriu in rezolvarea temelor de lucru, locatia dispunand de Internet wireless. Au avut loc discutii interesante despre posibilitatea utilizarii platformelor electronice si a site-urilor dedicate educatiei, in cadrul activitatilor didactice, a celor de formare precum si a celor de informare. Cursul s-a incheiat cu prezentarea proiectelor individuale, completarea unui chestionar si acordarea certificatelor moment pe care organizatorii dar si intregul grup de participanti au considerat nesesar să-l marcheze prin intermediul unei fotografii. Din punctul meu de vedere acest curs a atins obiectivele specifice si anume de a raspunde noilor provocari educationale, de a dezvolta o practica inovatoare in domeniul transferului de cunostinte si de a imbunatatii abordarile pedagogice utilizand tehnologia informatiei. In final, daca am reusit sa va starnesc interesul in ceea ce priveste participareala un astfel de curs, va urez succes in obtinerea unui grant necesar dezvoltarii unei astfel de activitati! Camelia Ciobanu, Academia Navala Mircea cel Batran |
|||||||||
O invitatie la ceai cu Leonardo…in inima Turciei Imi vine foarte greu sa prezint in cuvinte experienta pe care am trait-o alaturi de ceilalti 14 colegi de la Liceul Tehnologic „Virgil Madgearu” pe parcursul celor doua saptamani petrecute in Nevsehir, Turcia: impresiile sunt puternice, imaginile cuprinse de emotii, de soarele Capadociei si de zambetul sincer al celor cu care ne-am intalnit in Turcia ma urmaresc inca. Si totusi ... voi incerca. Nu putine sunt aspectele care ne-au impresionat: salile de clasa dotate cu smartboard, video-proiector si calculator, laboratoarele de practica generoase unde profesorul de instruire raspunde de un numar mic de elevi, numarul mai mic de elevi ce revin unui psiho-pedagog. Un aspect important pe care l-am retinut il reprezinta faptul ca elevii de la liceul de turism au o perioada de practica in clasa a X-a si a XI-a de 4 luni desfasurata la agentul economic, perioada in care elevul este platit cu 2/3 din salariul minim pe economie. Pe parcursul derularii activitatilor am putut concluziona ca in Turcia scoala este implicata in recomandarea elevilor pentru angajare si ca majoritatea elevilor de la liceele tehnologice sunt angajati la firmele unde si-au desfasurat practica pe durata scolii. Mihaela Turcanasu, coordonator de proiect (LLP-LdV/VETPRO/2012/RO/013) |
|||||||||
COMENIUS Mobilitatile individuale ale elevilor |
|||||||||
Cinci elevi din Liceul Teoretic „Nagy Mozes” Targu Secuiesc, judetul Covasna au beneficiat in anul scolar 2012-2013 de un stagiu in cadrul actiunii Mobilitati individuale ale elevilor, finantat prin ,,Programul de Invatare pe tot Parcursul Vietii”, programul sectorial Comenius. Astfel elevii nostri Barbara Balazs si Anett Rancz si-au continuat studiile in Franta, orasul Chateaubriant, la Lycee polyvalent ’’Guy Moquet-Etienne Lenoir”, iar elevii Beata Biro, Beata Ugron si Jozsef Antal-Dobra si-au continuat studiile la „Papai Reformatus Kollegium” din Ungaria. In acelasi timp, prin reciprocitate, liceul nostru a fost scoala gazda pentru trei elevi de la Colegiul Reformat din Papa, Ungaria: Zsofia Birkas, Kata Knapecz si Patrik Lowenberger. Elevele noastre care au fost in Franta au intampinat dificultati lingvistice doar la inceputul anului scolar, adaptarea in scoala gazda fiind ingreunata si din cauza faptului ca colegii lor de clasa nu au fost interesati de ele si astfel ele au trebuit sa se descurce singure. Ele erau insa pregatite inca din Romania pentru schimbarile survenite, asa ca au depasit cu succes acest obstacol si s-au descurcat foarte bine pe tot parcursul stagiului. Datorita persistentei si flexibilitatii lor, respectiv curiozitatii fata de cultura franceza au reusit sa se integreze atat in comunitatea scolara, cat si in viata familiala la familiile-gazda. Largirea orizontului lor a inceput cu implicarea in activitatile scolare si extrascolare si s-a imbogatit prin cunoasterea istoriei orizontului local, a obiceiurilor si traditiilor. Au participat la vizite culturale organizate in zona inconjuratoare Bretania vizitand Mont Saint Michel, Nantes, Sables d`Olonne, precum si Parisul. La intoarcere, elevele si-au impartasit experientele si cunostintele acumulate cu colegii, prietenii si cadrele didactice din scoala noastra. Consideram ca participarea lor la acest program a dus la imbogatirea spirituala, la dezvoltarea personalitatii, schimbarea viziunii asupra lumii, perfectionarea cunostintelor lingvistice de limba franceza, a competentelor de comunicare si a avut un impact pozitiv asupra intregii comunitati, trezind curiozitatea si dorinta de participare la astfel de programe printre ceilalti elevi (mentionam ca institutia noastra este beneficiara unui astfel de grant si in anul 2013, alti elevi din liceul nostru urmand sa beneficieze de mobilitati individuale in Franta in anul scolar viitor). Elevii care au participat la schimbul cu Colegiul Reformat Papa din Ungaria n-au avut de infruntat dificultati lingvistice, dar au trebuit sa se integreze intr-un alt sistem de invatare si un alt mod de viata cotidiana. Ei s-au adaptat foarte usor, participand la foarte multe activitati scolare si extracurriculare, de ex.: programul cultural organizat in oras cu ocazia comemorarii datei de 23 Octombrie 1956, spectacolul muzical-poetic din Postul Craciunului, spectacole de dansuri populare, precum si la vizite culturale la Budapesta, Tihany, Balatonfured, Gyor, Veszprem si Szekesfehervar. Experientele lor s-au centrat mai ales pe educatia morala si religioasa, pe diferentele subtile ale sistemelor de invatamant, precum si pe spiritualitatea regiunii respective. Comunitatea noastra a manifestat un interes deosebit fata de sistemul educational practicat la Colegiul Reformat Papa, aspecte deosebit de interesante reiesind din prezentarile elevilor. Consideram ca anumite idei si practici ar putea fi adaptate cu succes in scoala noastra. Elevii participanti la program din partea colegiului din Papa s-au integrat usor in scoala noastra, neexistand probleme de adaptare la viata scolara. Au fost foarte receptivi si deschisi si s-au implicat in foarte multe activitati scolare, dar si in spectacole de dansuri populare, sarbatorirea majoratului, comemorari si actiuni de voluntariat. Ei au fost rapid remarcati de comunitatea scolara, au devenit populari printre elevii nostri contribuind prin talentul, comportamentul responsabil si implicarea lor la imbogatirea vietii scolare din institutia noastra. Consideram ca toate aspectele mentionate mai sus dovedesc reusita programului de mobilitate individuala a elevilor, contribuind la imbogatirea si diversificarea experientei scolare si la dezvoltarea comunitatii noastre. Prof. Damo Csaba, Liceul Teoretic „Nagy Mozes” Targu Secuiesc |
|||||||||
Saptamana Europeana a Tineretului – SETeaza-te pe tineret! |
|||||||||
Saptamana 26 mai – 2 iunie nu va fi o saptamana ca oricare alta, iar asta o vor arata toate organizatiile si institutiile care se vor implica in cadrul SET pentru a promova activitatile de tineret. Luni, 27 mai, SET se va lansa prin conferinta „Tinerii in prim plan”, un eveniment ce se adreseaza tinerilor si lucratorilor de tineret, reperezentantilor organizatiilor nonguvernamentale si decidentilor publici. Acesta are ca scop aducerea in prim plan a initiativelor nationale si europene de tineret si promovarea dialogului cu privire la policile de tineret. In anul 2013, temele principale ale SET la nivel european sunt participarea la viata publica, cetatenia activa si sarbatorirea a 25 de ani de programe de tineret. Inscrierea la acest eveniment e deschisa pana pe 19 mai: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/918. In cadrul evenimentului de lansare va fi prezentata si expozitia photovoice realizata in cadrul FotoSET, eveniment in cadrul caruia 10 lucratori de tineret realizeaza fotografii si imagini prin care sa ilustreze realitatea tinerilor, provocarile lor, nevoile pe care le au si care pot fi transmise decidentilor. Detalii aici: http://www.nonformalii.ro/evenimente/fotoset. SET va insemna si celebrarea a 25 de ani de programe europene de tineret, ce se va realiza prin crearea unui set de 25 de testimoniale ilustrate ale tinerilor care au studiat, au facut voluntariat, s-au implicat in comunitate... cu sprijinul unor programe europene. Detalii aici: http://www.nonformalii.ro/evenimente/setstory-seteaza-te-pe-poveste. Ready! SET! Go! este evenimentul SET ce va avea loc la Cluj, in Parcul Central, intre 31 mai – 1 iunie, unde toti cei dornici de a se SETa pe tineret o pot face in cadrul atelierelor si dezbaterilor. Teatrul forum, teatrul labirint, animatia stradala, reciclarea creativa, voluntariatul, animatia socio-educativa, ProAction cafe-ul, jocul, dezbaterile responsabile si muuulte altele vor fi in atentia tuturor! Detalii aici: http://www.nonformalii.ro/evenimente/ready-set-go. SET inseamna zeci de evenimente organizate de asociatii si institutii dornice sa arate implicarea tinerilor. La Botosani se SETeaza creativitatea printr-un atelier dedicat tinerilor – si nu numai – cu inclinatii artistice. Detalii aici: http://www.nonformalii.ro/evenimente/setam-creativitatea. |
|||||||||
TEDxCaleaVictorieiED – 100 pentru educatie |
|||||||||
Primul eveniment TEDxCaleaVictorieiED va avea loc marti, 28 mai, intre orele 10.00 – 18.00 la Sala Studio a Teatrului Odeon. Cautam oameni pasionati de educatie, care cred in puterea ei si care o practica intr-o mica sau mai mare masura in viata de zi cu zi. Oferim inspiratie si motivatie, conexiuni care fac lucrurile sa se intample si un cadru de conversatie cu sens, despre educatie si nu numai. |
|||||||||
Incepe ONGFest! |
|||||||||
Vineri, 17 mai, e prima zi din cele 3 in care organizatiile neguvernamentale sunt in prim plan in cadrul ONGFest, eveniment organizat de FDSC, in cadrul caruia ANPCDEFP este partener, prin programul Tineret in Actiune. |
|||||||||
|
|||||||||
Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare – prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate – pentru toti actorii implicati in proiecte europene. Key Data on Teachers and School Leaders in Europe (editia 2013) Ancheta intitulata Key Data on Teachers and School Leaders (Date cheie privind cadrele didactice si directorii unitatilor de invatamant) acopera 32 de tari (statele membre ale UE, Croatia, Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia). Ea este produsa pentru Comisia Europeana de reteaua Eurydice si compileaza cele mai recente informatii privind cadrele didactice si directorii unitatilor de invatamant, de la educatia prescolara pana la studiile superioare, inclusiv date privind varsta, sexul, numarul de ore de munca si salariile. Raportul include date si informatii furnizate de reteaua Eurydice, Eurostat si date din anchetele internationale, printre care Ancheta internationala privind predarea si invatarea (TALIS 2008) realizata de OCDE si Programul pentru evaluarea internationala a elevilor (PISA 2009), precum si Tendintele privind studiul matematicii si stiintelor pe plan international (TIMMS 2011, Asociatia Internationala pentru Evaluarea Realizarilor din Domeniul Educatiei). Raportul furnizeaza informatii pe sase teme principale, si anume: (A) educatie si sprijin pentru profesorii debutanti; (B) recrutare, angajatori si contracte; (C) dezvoltare profesionala continua si mobilitate; (D) conditii de munca si de salarizare; (E) niveluri de autonomie si responsabilitati ale profesorilor; (F) directori de scoli. „Un bun profesor poate fi un factor determinant pentru viitorul unui copil”, a declarat Androulla Vassiliou, comisarul pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret. „De aceea, invit toate statele membre sa amelioreze formarea si sprijinul acordat profesorilor, astfel incat acestia sa poata sa isi dezvolte pe deplin competentele de-a lungul carierei lor si sa asigure o predare inovatoare si de inalta calitate care sa inzestreze tinerii cu competentele de care au nevoie pentru viata moderna.” Anul publicarii: 2013 Referinte Internet: .... si multe alte titluri interesante..... Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese: |
|||||||||
... te informeaza: |
Concurs international de povestiri scurte "O mare de cuvinte" |
Fundatia Anna Lindh si Institutul European pentru Mediterana au lansat a cincea editie a concursului international de povestiri scurte "O mare de cuvinte" (A Sea of Words) adresat tinerilor din cele 42 de tari ale spatiului euro-mediteranean. Concursul urmareste producerea de povestiri scurte axate pe aspecte legate de viitorul pe care il au copiii, parintii si bunicii, pentru a arata astfel diferitele sensibilitati si realitati ale tinerilor ce locuiesc in regiunea euro-mediteraneana. Eligibilitate Inscriere Data limita: 25 mai 2013 (miezul noptii) Mai multe detalii: |
Programul Executive Training (ETP) in Coreea |
Programul Executive Training este un program finantat de Comisia Europeana care ofera companiilor europene si managerilor acestora un an de formare lingvistica, culturala si de afaceri pentru succesul lor pe piata coreeana. Programul Executive Training se adreseaza atat companiilor cat si managerilor din UE care sunt hotarati sa faca afaceri cu Coreea. Cu ajutorul ETP, companiile din UE vor intelege mai bine specificul pietei coreene si isi vor imbunatati perspectivele de afaceri acolo. ETP ofera 15 burse, printre care: Modul de 'imersiune' in Coreea Internship Data limita pentru inscriere la urmatorul ciclu de formare ETP 2013/2014 este: 31 mai 2013 Mai multe informatii: http://www.euetp.eu/ |
Programul Executive Training (ETP) in Japonia |
Programul Executive Training este un program finantat de Comisia Europeana care ofera companiilor europene si managerilor acestora un an de formare lingvistica, culturala si de afaceri pentru succesul lor pe piata nipona. Programul Executive Training se adreseaza atat companiilor cat si managerilor din UE care sunt hotarati sa faca afaceri cu Japonia. Cu ajutorul ETP, companiile din UE vor intelege mai bine specificul pietei nipone si isi vor imbunatati perspectivele de afaceri acolo. ETP ofera 15 burse, printre care: Modul de 'imersiune' in Japonia Internship Data limita pentru inscriere la urmatorul ciclu de formare ETP 2013/2014 este: 31 mai 2013 Mai multe informatii: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000240 |
Programul de granturi pentru studenti |
Acesta este un program finantat de Casaswap.com cu scopul de a imbunatati mobilitatea internationala a studentilor. Sunt invitati sa se inscrie studentii care pleaca in alta tara la studii, fie printr-un program de schimburi, fie pe cont propriu.
Data limita pentru inscriere este: 1 iunie 2013 Mai multe informatii: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000515 |
Premiul Henkel pentru Arta 2013 |
Henkel Central Eastern Europe (Henkel CEE), in cooperare cu Asociatia KulturKontakt Austria si cu Museum der Modernen Kunst Stiftung Ludwig (MUMOK) din Viena, invita artistii vizuali, pana in 40 de ani, din Europa Centrala si de Est, sa isi inscrie in concurs lucrarile din domeniile pictura, desen, fotografie, video si instalatie. Lucrarile trebuie sa fi fost produse dupa anul 2010. Premii: Lucrarile pentru Henkel Art.Award 2013 trebuie trimise pana pe 7 iunie 2013 pe adresa Henkel din tara sa. Premiul Henkel CEE pentru Arta in Romania Mai multe informatii:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000451 |
Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info. |
Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. |