Cuprins:

Termene limita

Erasmus

Erasmus Student Network Romania

Leonardo da Vinci

Comenius

Grundtvig

Eurydice

Eurodesk


Grundtvig

Minimum 8 saptamani inainte de inceperea evenimentului - Termen limita de depunere a candidaturilor - Vizite si Schimburi

17 septembrie 2013 - Termen limita de depunere a candidaturilor - Mobilitati de formare continua

Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_GRU_2013.pdf

Comenius

17 septembrie 2013 - Termen limita de depunere a candidaturilor - Mobilitati de formare continua

Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2013_COM.pdf

Erasmus

In perioada 23-24 septembrie 2013, Departamentul ERASMUS va organiza Seminarul Erasmus, seminar care va avea loc in Bucuresti, la sediul Agentiei din Calea Serban Voda 133.


The Knowledge-based Green Economy: challenges, constraints and opportunities

In perioada 15-26 iulie 2013 s-a desfasurat cea de-a doua editie a Programului Intensiv finantat in cadrul Programului Erasmus.
Cursurile acestui proiect au fost dedicate studentilor de la cele patru universitati care fac parte din consortiu - Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu, Universita di Bologna - Italia, Univerza na Primorskem – Slovenia si Universitat de les Illes Balears – Spania. La program au participat 30 de studenti: 9 din Spania, 6 din Slovenia, 5 din Italia si 10 din Romania, alaturi de 8 cadre didactice.
Scopul Programului Intensiv “The Knowledge-based Green Economy: challenges, constraints and opportunities”  a fost de a atrage atentia asupra importantei economiei verzi in toate domeniile de activitate si transformarea economiei traditionale intr-o economie moderna, ecologica si sociala.
In ceea ce priveste obiectivele proiectului, acestea au in vedere cresterea numarului de mobilitati ale studentilor dar si ale profesorilor, oferirea de oportunitati pentru dezvoltarea si perfectionarea individuala a studentilor, realizarea unui model pentru cooperare in cercetare in domeniile de administrare a afacerilor, turism, psihologie, finante, marketing, management si comunicare intre universitatile partenere. De asemenea, se urmareste crearea unui program multi-disciplinar pentru studenti si pentru profesori si posibilitatea extinderii colaborarii in alte proiecte.
In ceea ce priveste programul si tematica cursurilor proiectului, studentii au participat la workshopurile “Psihologia emotiei/ Profesorul model“, “Joc de intreprindere“, “Let's go advertising“, la seminariile “Ateliere practice de matematica - informatica/ inginerie“ si “Proces penal simulat“. Cursurile s-au defasurat interactiv, legand teoria de practica, prin tratarea aplicativa a studiilor de caz.
Printre cei 30 de studenti s-a aflat si Luigi Fratelli, un tanar student din Italia, care este primul student cu sindromul Down aflat intr-o mobilitate Erasmus. Deasemenea, unul dintre profesorii invitati sa sustina un workshop pe tema « «Green Economy » este Prof. Nicola Cuomo, de la Universita di Bologna, care, in ciuda deficientei de vedere pe care o are, a luat parte la proiectul dezvoltat de Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu. Profesorul Cuomo este renumit pentru dezvoltarea unei noi metode didactice, numita “Emotia de a cunoaste”, rezultatul a 30 de ani de cercetare. Profesorii italieni au abordat economia verde si a cunoasterii prin prisma educatiei populatiei, relevand diverse moduri prin care aceste subiecte pot fi predate pentru elevi/studenti de diferite categorii de varste.
In cadrul cursului sustinut de profesorii din Slovenia, studentii au fost implicati in permanenta in dezbaterea importantei integrarii economiei verzi in strategia de dezvoltare a unei tari. Astfel studentii au avut posibilitatea de descoperi ce inseamna conceptul „green economy” pentru fiecare tara in parte: Italia, Spania, Slovenia si Romania si deasemenea, cum pot fi evaluate oportunitatile de dezvoltare a turismului durabil.
Cursurile prezentate de catre profesorii din Spania s-au axat pe economia verde, pe diversitatea multiculturala in Europa si Spania, studentii avand posibilitatea de a-si exprima opiniile in legatura cu subiectele dezbatute in timpul cursului. S-a lucrat mult in echipe formate din studenti din toate tarile participante. De asemenea au fost dezbatute subiecte cum ar fi: paradigmele migrarii, argumente pro si contra internationalizare, neintelegeri si stereotipuri (erori de rationament).
Cursurile sustinute de catre profesorii romani s-au axat pe Marketingul Verde in domeniul Comertului cu Amanuntul si marketing-ul verde de succes in domeniul hotelier. Studentii au primit studii de caz privind un lant hotelier international, „Orchid Ecotel: Leveraging Green Hoteling as Core Competency”, au lucrat in echipe eterogene din punct de vedere al universitatii de provenienta si au primit diferite sarcini de indeplinit pe baza datelor primite. Raspunsurile au fost prezentate si dezbatute de catre toti participantii.
Programul Intensiv “The Knowledge-based Green Economy: challenges, constraints and opportunities” a reprezentat o oportunitate reala care a permis studentilor participanti sa asimileze si sa inteleaga conceptul de economie verde precum si sa constientizeze importanta acestuia in era actuala.

The Knowledge-based Green Economy: challenges, constraints and opportunities, Program Intensiv, editia a II-a, coordonator Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu


ERASMUS – deschidem calea pentru elevii de liceu

Chiar daca este vara, acest lucru nu i-a oprit pe promotorii nostri sa porneasca la drum. Zis si facut! Si-au facut bagajele pentru a merge la o serie de universitati de vara pentru a da mai departe vorba despre programul ERASMUS.

Cine au fost beneficiarii acestor universitati de vara? Elevii de clasa a XI-a, care timp de una sau doua saptamani, au avut ocazia sa simta pe propria lor piele cum e sa fii student. Promotorii nostri le-au povestit cu entuziasm despre ceea ce presupune ERASMUS: beneficii, avantaje, oportunitati. In acest mod, in momentul in care vor intra la facultate, elevii care au participat vor porni cu un plus fata de ceilalti, ei cunoscand deja cateva informatii despre program. Nu le va ramane decat sa foloseasca aceste informatii in interesul propriu si sa se intereseze de mai multe detalii in cadrul Universitatilor lor.
Promotorii ERAMSUS au ajuns la:

  • Universitatea de Vara pentru Elevi in Bucuresti (Asociatia Studenților la Sociologie si Asistenta Sociala, Universitatea din Bucuresti);
  • Universitatea de Vara SummerIS (Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iasi);
  • Oradea Summer University (Universitatea din Oradea).

Proiectul a fost organizat de catre Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR), iar printre partenerii care au sustinut acest eveniment se numara si Erasmus Student Network (ESN) Romania.

Mai multe despre proiect puteti afla vizitand website-ul http://www.universitatipentruelevi.ro/.


Indrazneste sa fii primul

Ajunsesem la varsta de 21 de ani si aveam o licenta in economie – un moment in viata in care pentru prima data m-am oprit sa imi evaluez situatia, sa realizez unde ma aflu si cat de multumita sunt. Imi doream o munca plina de satisfactii morale, imi doream sa imbunatatesc lumea, sa vorbesc lumii, dar in primul rand sa invat ce este mai bine pentru lume. Eram bucuroasa ca alesesem domeniul economiei pe care personal o numesc “stiinta fericirii” care are un numar infinit de cai care sa contribuie la pacea si fericirea oamenilor. Locul potrivit pentru a-mi continua visul era mediul academic care mi-ar fi oferit profesionisti, surse de documentare, timpul necesar studiului si indrazneala de a gandi ambitios – posibilitatea de a deveni profesor universitar si nu numai… Am luat decizia: studiile de masterat urmau sa fie treapta urmatoare in traiectoria aleasa.
Programul Erasmus a venit ca o imbinare a ambitiilor mele personale cu cele profesionale la momentul exact potrivit. Decizia de a pleca era alimentata de mai multe motive. In primul rand, eram constienta ca pentru a-mi indeplini visul aveam nevoie de un portofoliu cat mai elaborat. O experienta academica intr-o alta universitate, cu alte cadre didactice si alt stil de lucru avea sa imi largeasca bagajul de cunostinte si orizontul de perspective. Nevoia continua de a calatori si a cunoaste alte culturi urma sa fie satisfacuta.. Cu scrisoarea de acceptare in mana, cu bursa transferata in cont si cu un calduros “drum bun” din partea coordonatorului meu Erasmus, am pornit la drum.
Bun venit in Istanbul - Am fost intampinata de o mare comunitate ESN in Istanbul care cuprindea oameni din diverse universitati, alaturi de care am calatorit continuu, am practicat sportul Slack-Line, am cantat intr-o trupa rock, am urmat un curs de fotografie etc. Statutul de Erasmus dadea unda verde aproape oriunde si oricand, numai simpla prezentare de “Erasmus student” deschidea multe usi si imbia la zambete primitoare, stiut fiind faptul ca suntem niste mici “ambasadori” inofensivi, plini de viata, consumatori de cultura si purtatori de voie buna. Am legat prietenii cu oameni valorosi, oameni care au acceptat idea de schimbare si de invatare continua, oameni care m-au inspirat si care erau mereu gata sa sprijine neconditionat lucrurile frumoase, iar pentru ca impartasim aceleasi valori morale, ma simt mai bogata sufleteste.
In calitate de student Erasmus am realizat un filmulet de promovare pentru inscrierile in urmatorul an universitar, postat pe site-ul universitatii Kadir Has. Am avut onoarea sa am un coordonator de exceptie, Dr. Sedat Aybar care datorita atitudinii mele proactive si interesului meu de a invata si experimenta lucruri noi, a acceptat sa ma includa in echipa unui proiect de cercetare pe care tocmai il demarase. Cu aceasta ocazie, am accesat a doua bursa Erasmus si anume cea de plasament. Experienta mea Erasmus continua, dar de acum sub statutul de asistent universitar. Rolul meu era sa intervievez imigranti africani pe care trebuia sa ii gasesc efectiv in strada. Dupa 6 saptamani de cutreierat prin fabrici, stadioane, biserici, piete, mahalale, am ajuns la o cifra de 112 interviuri realizate si cu o vasta experienta personala. Urmatoarele 6 saptamani mi le-am petrecut in oficiu organizand materialul obtinut. Lucrurile luau amploare. In urma unei discutii cu un producator de filme, care activa in cadrul universitatii, am hotarat sa fructific rezultatele cercetarii prin realizarea unui film documetar despre imigrantii africani, care se pare ca sunt un subiect controversat in Istanbul. In acest timp, stagiul meu Erasmus se incheiase si nu ramanea decat sa imi continui munca in aceasta universitate printr-o noua forma – aplicarea la studii de doctorat, propunere pe care am primit-o cu incantare.
Istanbul ofera multe oportunitati, iar cea mai mare provocare a fost sa imi dozez resursele materiale, cat si morale pentru lucrurile pe care doream sa le realizez: studii, calatorii, oameni cu care doream sa ma asociez si multe alte ambitii.
Se pare ca bursa Erasmus mi-a adus beneficii cu “extensii” pe termen lung, iar eu nu pot decat sa fiu profund recunoscatoare si sa imi continui munca in speranta de a aduce rezultate benefice societatii.

Popovici Greta - Universitatea Danubius Galati, Romania, mobilitate de studiu de 4 luni si plasament 3 luni la Universitatea Kadir Has, Turcia.


Atelier Grundtvig  - “Active Citizenship through civic and voter education”

Atelierul Grundvtig “Active Citizenship through civic and voter education” s-a desfasurat la Iasi in perioada 5-12 februarie 2012, reunind 11 participanti internationali.

Atelierul si-a propus sa ofere participantilor adulti o mai buna intelegere practica a ceea ce este educatia civica si electorala, rolul si drepturile cetateni activi, sa contribuie la consolidarea educatiei civice ca o componenta de baza a procesului de invatare pe tot parcursul vietii ce contribuie la coeziunea sociala, la cetatenia activa, dialogul intercultural si la implinirea personala.

Prin activitatile interactive desfasurate, atelierul „ Cetatenie activa prin educatie civica si electorala” a oferit participantilor o perspectiva inovativa cu privire la observarea alegerilor si angajamentul UE fata de democratie, cu privire la modalitatile de implicare a adultilor in procesul electoral in calitate de cetateni activi si a permis dezvoltatea creativitatii participantilor, precum si implicarea comunitatii locale in activitatile atelierului.

Ca rezultat al atelierului, participantii au lucrat in grup si au creat doua campanii de educatie civica si electorala ce au fost prezentate invitatilor, distribuite pe facebook si pe site-ul www.formarestudia.ro precum si pe alte canale media. Datorita calitatii celor doua campanii, echipa de proiect a realizat ulterior, ca rezultat al atelierului, campania de educatie civica si electorala desfasurata in Iasi in data de 9 iunie 2012 incepand cu ora 10.00 in Parcul Copou, Iasi.

Pe baza ideilor participantilor la atelier, echipa Formare Studia a considerat oportuna implementarea la scala locala a campaniei “Nu vota! Si ai sa vezi.. cum altii vor decide pentru tine!!” campanie de informare a cetatenilor asupra datoriei si dreptului de a vota, urmarind cresterea gradului de constientizare a electorilor si implicarea lor ca cetateni activi prin vot. Echipele Formare Studia au discutat cu cetatenii, au impartit pliante cu emblemele campaniei, intr-o activitate civica apolitica, dar importanta pentru constientizarea electorala si civica a cetatenilor.

Asociatia Formare Studia, Iasi


Proiect pentru voluntariatul seniorilor – „Seniori activi pentru comunitatea locala”

Proiectul a avut ca scop mobilizarea a 12 voluntari seniori din Ungaria si Romania pentru a juca un rol important in comunitatile locale. Parteneriatul dintre Ungaria si Romania a oferit o oportunitate unica pentru voluntarii seniori de a participa la activitati de voluntariat in domeniul social. Sase voluntari romani au participat in actiunile comunitatilor: Szekszárd, Pécs, Szeged, noi fiind gazdele a sase voluntari din Ungaria in orasele: Gheorgheni, Targu Mures si Miercurea Ciuc. Scopul primar al proiectului de a le oferi voluntarilor posibilitatea sa faca schimb de experinete in domeniul social l-am realizat prin faptul ca am oferit voluntarilor posibilitatea de a lucra intr-o gama larga de programe sociale. La Gheorgheni voluntarii au avut posibilitatea sa participe la mai multe programe organizate pentru persoanele varstnice, de Ziua Nationala a Varstnicilor, au participat la programe organizate pentru copii cu deficiente, respectiv au ajutat in consilierea, plimbarea, hranirea persoanelor din Caminul de Batrani Sf. Elisabeta. La Targu Mures voluntarii au avut posibilitatea sa lucreze cu persoane varstnice, cu copii sanatosi si mamele acestora cu varsta cuprinsa intre 2 luni – 3 ani respectiv cu copii, tineri cu deficiente. In Miercurea Ciuc voluntarii din Ungaria au avut posibilitetea sa lucreze cu diferite grupuri de persoane varstnice, cu tineri cu deficiente, respectiv sa ajute la pregatirea si buna desfasurare a programului: Un Milion de Stele pentru Nevoiasi. In acadrul programelor pentru persoanele varstnice voluntarii au avut sarcina de a tine activitati tematice pentru persoanele varsnice, astfel dobandind experiente de conducator de grup, iar in cadrul programelor pentru tinerii cu deficiente au avut posibilitatea sa faca cunostinta cu lumea deficientei. Un alt obiectiv al proiectului a fost acela de a reda acestor voluntari seniori increderea in sine, de a-i face sa simta ca ei sunt o parte importana a societatii.

Caritas Alba Iulia


Mobilitati de formare continua - Le jeu théatral dans l’enseignement du français

Dincolo de faptul ca reprezinta o excelenta ocazie de a castiga experienta profesionala intr-un context international, stagiul isi propune sa utilizeze tehnici teatrale simple pentru a dinamiza orele de clasa, sa initieze cursantii in principiile fundamentale ale animatiei teatrale, sa abordeze limba franceza ca un proiect personal si colectiv si sa realizeze proiecte teatrale originale si motivante.

Ca urmare a participarii la curs, mi-am dezvoltat capacitatea de a-i antrena pe cursanti in exercitii ce presupun jocul teatral si sarcini de lucru bazate pe cooperare, capacitatea de a castiga interesul grupului tinta pentru improvizatiile individuale si colective, mi-am insusit tehnici de alegere si elaborare a textelor, secrete ale lecturii expresive, interpretarii si coordonarii unei piese de teatru.

De altfel, in cinci zile, alaturi de ceilalti profesori inscrisi la stagiu, am pregatit o piesa de teatru ce a fost prezentata in ultima zi de curs tuturor celor prezenti la CAVILAM.
Prima saptamana a acestui stagiu a fost dedicata abc-ului tehnicilor teatrale fondate pe non verbal si improvizatie. Am format echipe, am facut primele gesturi de incredere fata de celalalt, am invatat mici tehnici de relaxare.

Ne-am axat mai ales pe suscitarea dorintei de a lua cuvantul si activarea gestuala a unei probleme de gramatica. In a doua saptamana am scris si am modificat texte pentru demonstratia de sfarsit de stagiu. Ne-am insusit tehnici de memorizare facila, am analizat posibilitatile de asamblare a unor scenete intr-un tot unitar.

In fiecare luni se desfasoara la institutia organizatoare conferinte cu teme la alegere, in fiecare vineri exista o intalnire cu editorii in timpul careia acestia prezinta noutati editoriale, in fiecare marti si joi aveam posibilitatea sa alegem un atelier dintr-o lista lunga si variata.

Consider ca participarea la stagiu este o buna practica deoarece imi permite aplicarea cunostintelor cu cursantii mei, ma ajuta sa creez legaturi puternice intre cursanti si sa colaborez mai bine cu parintii in cadrul orelor saptamanale de consiliere.

Sarbu Maria


Proiect LLP-LdV/PLM/2011/RO/268 - Modalitati optime de comunicare pentru elevii cu sindromul gandirii accelerate(SGA)”

In perioada 5-18 noiembrie 2012, sase cadre didactice de la Colegiul “Vasile Lovinescu” Falticeni au participat la un stagiu de formare in cadrul unui proiect avand ca tema „Modalitati optime de comunicare pentru elevii cu sindromul gandirii accelerate(SGA)” din cadrul Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii. Ideea proiectului s-a nascut in urma aparitiei cartii lui Augusto Cury, “Parinti straluciti, profesori fascinanti”, cand mi-am dat seama, in urma citirii cartii, ca aceasta imi oferea raspunsuri la unele intrebari de felul: “De ce majoritatea elevilor sunt apatici si absenti la orele de curs?”, “De ce prezinta un dezinteres total fata de carti si cuvantul scris?”, “De ce si-au pierdut capacitatea de a visa si increderea in ei?’. Citind cartea lui Augusto Cury, am aflat prima data ce este SGA si de asemenea, am aflat ca aceasta, sa-i spunem “afectiune”, ne poate prinde pe toti, elevi sau profesori. Asa ca, prin acest proiect, am incercat sa invatam cum putem combate si preveni acest sindrom al gandirii accelerate.
Institutiile partenere au fost: Colegiul “Vasile Lovinescu”, Falticeni, organizatie de trimitere, Send Sicilia, Palermo, organizatie intermediara, I.T.T Istituto tecnico per il turismo “Marco Polo” si I.T.I “Vittorio Emanuelle III”, organizatii de primire. Cei sase profesori participanti Ariton Gabriela, Bejenaru Constantin, Pastravanu Florin, Zavastin Marius, Zavastin Ramona si Vasincu Alina Ana Maria au dobandit cunostinte necesare pentru recunoasterea/ identificarea elevilor cu SGA si in acelasi timp au aprofundat  programele de lucru utilizate in cazul elevilor cu SGA si metodele pedagogice si practicile educationale, formale, non-formale si informale folosite pentru a incuraja la elevii cu SGA dezvoltarea constiintei critice si dezbaterea de idei, precum si modalitatile de promovare a perspicacitatii la copiii cu SGA, cum sa le stimuleze imaginatia si indrazneala, sa le cultive creativitatea si sa le stimuleze intelepciunea si capacitatea critica. Obiectivele proiectului au constat in:

  • dobandirea cunostintelor specifice necesare recunoasterii/identificarii elevilor cu simptome SGA;
  • dezvoltarea de abilitati specifice/formare de competente necesare in educarea elevilor cu SGA;
  • aprofundarea metodelor/practicilor de lucru cu elevii cu SGA sau cu simptome asemanatoare;
  • insusirea de noi metode de comunicare cu elevii cu SGA;
  • dobandirea de informatii cu privire la programele de lucru cu elevii cu SGA,folosite in scolile UE

Plasamentul a le-a oferit participantilor posibilitatea de a-si dezvolta abilitati concrete de comunicare eficienta si de relationare cu elevii cu SGA, de educare si de sprijinire a dezvoltarii lor comportamentale, emotionale si sociale, in vederea integrarii lor in societate, in familie, in scoala, in diverse medii sociale, prin lucru in echipa, joc si comunicare, atat la nivel formal, cat si informal si non-formal.
In urma mobilitatii participantilor s-au obtinut urmatorele rezultate:

  • formarea continua a participantilor care si-au dezvoltat abilitati si competente necesare educarii elevilor cu SGA sau cu aspecte comportamentale asemanatoare si au dobandit cunostinte necesare pentru recunoasterea/identificarea elevilor cu astfel de simptome,
  • aprofundarea de noi metode/practici de lucru si de comunicare cu elevii cu SGA,astfel incat acestea sa poata fi aplicate in actul educational de la Colegiul Vasile Lovinescu,
  • informatii suplimentare despre programele de lucru cu elevii cu SGA,utilizate in scolile partenere
  • portofoliu cu metode si practici de lucru pentru elevii cu SGA si cu materiale didactice realizate in stagiu.

Speram ca prin acest proiect sa contribuim, catusi de putin, la aparitia unei noi educatii, care sa aiba ca obiectiv dezvoltarea caracteristicilor celor mai inalte ale fiecarui om: constiinta critica, responsabilitatea, capacitatea de decizie si toleranta si, mai ales, puterea de a visa si de a avea incredere in sine, sa contribuim la formarea de oameni fericiti, realizati si cu solide principii etice, folosind instruirea ca un mecanism de transformare a omenirii astfel incat sa creeze oameni verticali, capabili, inteligenti, toleranti si increzatori.

Coordonator Proiect Ramona Danila, Colegiul “Vasile Lovinescu”


Proiect european pentru reducerea abandonului si riscului scolar in invatamantul preuniversitar

Mobilitatea proiectului LLP-LdV/VETPRO/2012/RO/310 – Vitorul nostruincepe in scoala – s-a desfasurat in Anglia, la Southampton, in parteneriat cu International StudyProgrammes Ltd., in perioada 12-18 mai 2013. Proiectul a fost propus de Colegiul Tehnic “Dimitrie Leonida” din Iasi, ca urmare a identificarii cresterii numarului de elevi aflati in situatia de abandon si risc scolar.
Activitatile din cadrul proiectului, desfasurate in timpul stagiului au venit in intampinarea nevoilor noastre de formare continua, institutiile vizitate si in cadrul carora am desfasurat activitati , Cantell Maths &Computing College, Applemore Technology College, Fareham College, Bournemouth & Poole College, Budmouth College, Highbury College, ne-au oferit posibilitatea de a intra in contact cu sistemul de invatamant britanic. Astfel am exersat metode si tehnici de lucru privind motivarea elevilor pentru invatare, crearea unui mediu de pregatire si invatare adecvat nevoilor de formare si particularitatilor de varsta ale elevilor, activitati pentru dezvoltarea interesului fata de scoala si fata de obtinerea unei specializari, proiectarea unor activitati didactice si extradidactice nonformale pentru atragerea elevilor catre scoala. Activitatea din tara gazda s-a concluzionat cu proiectarea unor programe de remediere pentru elevii care revin la scoala, dar si cu elaborarea unor strategii de integrare a valorilor multiculturale pentru evitarea excluderii si discriminarilor, avand in vedere ca si in Romania exista elevi de diferite nationalitati si elevi  care provin din diverse medii culturale.
Programul de stagiu a avut ca punct de plecare identificarea cauzelor abandonului si riscului scolar, mai ales asupra celor ce tin de contextul scolar specific: relatia profesor–elev, presiunea grupului, supraincarcarea scolara, comunicarea defectuoasa dintre partenerii educatiei, evaluarea subiectiva, frica de evaluare, conflictele dintre elevi, practicile educative percepute ca fiind  neadecvate sau invechite, incompatibilitatea dintre aspiratiile , trebuintele de invatare si oferta educationala a scolii, rigiditatea si autoritateaexcesive. Aceste cauze pot fi intretinute de particularitatile de varsta si starea de sanatate a elevului, de conditiile socio-familiale ale elevului si  de mediul social in care se dezvolta.
Beneficiarii proiectului Viitorul nostruincepe in scoala, au participat la activitati in cadrul unor institutii de invatamant, departamente de psihologie si in prezenta unor specialisti in domeniul educatiei din Anglia, au asistat la numeroase prezentari pe teme pedagogice, psihopedagogice legate de motivare, stimularea invatarii, conceperea unui program adecvat de instruire si educare, dupa care au elaborat in cadrul atelierelor de lucru instrumente specifice care sa asigure contracararea eficienta a abandonului la nivelul scolii noastre.
Sistemul de invatamant britanic, la fel ca si cel romanesc, se confrunta cu fenomenul abandonului si riscului scola. Acest fenomen pare a se fi „globalizat” , cauzele principale fiind situatia materiala precara din familii, neglijarea parentala, lipsa suportului emotional si, nu in ultimul rand, incapacitatea familiilor si a societatii de a intelege problemele adolescentilor din ziua de astazi, predispozitia pentru dezechilibre emotionale datorate lipsei unui sistem autentic de valori. Scoala britanica se preocupa foarte mult de diminuarea fenomenului si de reintegrarea in sistemul de invatamant a elevilor care au parasit scoala la varsta de 16 ani. Avand in vedere ca adolescenta este varsta la care are loc dezvoltarea  autonomiei, a identitatii, dezvoltarea cognitiva, morala, emotionala, conceptul de sine si a stimei de sine, specialistii in pedagogie englezi aplica programe specifice acestei varste, activitatile didactice sunt centrate pe elev, pe cresterea ponderii interventiei acestuia in actul de invatare, in luarea deciziilor, in organizarea activitatilor, in stabilirea traseului educational, in elaborarea regulamentelor, elevul este stimulat sa se autoaprecieze.
Din experienta acumulata alaturi de colegii englezi am invatat ca: trebuie sa monitorizam mai atent evolutia elevilor, sa identificam factorii de risc care ii pot determina pe elevi sa abandoneze scoala, sa comunicam cu familia si institutiile statului, contractul dintre scoala si familie sa fie respectat de ambele parti, sa reproiectam/adaptam demersul didactic astfel incat elevul sa fie atras de scoala, sa oferim informatii practice si utile elevilor, sa ii consiliem pe elevii care intampina probleme de invatare sau adaptare la mediul scolar, sa ii constientizam pe elevi ca este necesar sa se califice intr-o meserie si ca „viitorul incepe in scoala”, sa apelam la specialisti daca nu gasimsolutii la nivelul institutiei, sa oferim conditii de studiu si de pregatire, sa concepem activitatinonformale, transdiciplinare , extracurriculare pentru facilitarea integrarii elevilor in mediul scolar si sa concepem demersuri educationale centrate pe elev.
Scoala britanica ofera modele pe care le putem aplica cu succes in scoala romaneasca, exemplele de buna practica vor fi adaptate in institutia noastra in speranta ca abandonul si esecul scolar va avea o pondere scazuta in viitor datorita interventiei profesorilor asupra strategiilor didactice in sprijinul si in interesul elevilor.
Scoala este locul in care se „slefuiesc” caracterele, in care se „pregateste terenul” pentru intreaga viata, este temelia pe care se zideste viitorul tinerei generatii. De aceea, dupa cum spunea John Locke in SomeThough tConcerningEducation, „Este imposibil ca elevii sa invete ceva cat timp gandurile lor sunt robite de pasiuni si tulburate de vreo patima. Intretineti-i intr-o stare de spirit placuta, daca vreti sa va primeascainvataturile”.

Coordonator proiect prof. Irina-Elena Aporcaritei, Colegiul Tehnic “Dimitrie Leonida” din Iasi


“ARTinED: A New Approach to Education Using the Arts” - MOBILITATI INDIVIDUALE – FORMARE CONTINUA

Ca profesor psihopedagog la Centrul Scolar de Educatie Incluziva nr.1 , Sibiu, am avut deosebita placere de a participa in perioada 01.07.2013 – 06.07.2013 la un curs de formare continua care s-a desfasurat in localitatea Collodi,  din regiunea Toscana, Italia. Participarea mea la cursul de formare “ARTinED: A New Approach to Education Using the Arts” a fost posibila datorita finantarii obtinute prin ANPCDEFP din fondurile Uniunii Europene in cadrul Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii. Cursul de formare este parte dintr-un proiect educational multilateral finantat la nivel european – “ARTinED”- si este menit sa creeze  metodologii inovative care sa stimuleze CREATIVITATEA in scoli prin intermediul ARTEI, ca o componenta-cheie in studiul  fiecarei discipline scolare.
Sub atenta coordonare a experimentatei formatoare Dna. Cinzia Laurelli, cursul de formare  s-a desfasurat sub forma unor workshop-uri sustinute de talentati si experimentati traineri si artisti, acestea imbracand fiecare din  cele patru forme sub care arta poate fi folosita in  predarea si invatarea fiecarei discipline scolare, si anume: muzica, dansul/ dramatizarea, arta vizuala si scrierea creativa. Prin activitati antrenante si participative, cursantii au dobandit pregatire si cunostinte utile in vederea crearii unor activitati de invatare  prin care se dezvolta creativitatea elevilor prin intermediul artei la orice disciplina a curriculumului scolar, dar si acces la o metodologie reala si exemple concrete, practice prin care dezvoltarea abilitatilor artistice stimuleaza toate tipurile de invatare ale copilului, acestea reflectand tipurile de inteligenta, fie ea verbala, logica, dar si vizuala/ spatiala/ kinestezica, muzicala, inter sau intrapersonala. Pe grupe, participantii au creat, au conceput un plan si au sustinut o activitate practica prin care arta poate fi integrata unei activitati de imvatare a unei discipline scolare,de ex.: arta vizuala in invatarea starilor apei in natura, scrierea creativa in invatarea unei limbi straine, muzica in matematica, dansul in cunoasterea mediului, etc. De asemenea, s-au discutat, s-au analizat si s-au solutionat cazuri dificile/ critice cu care participantii s-au confruntat in activitatea lor practica, utilizand formele artei in activitatile cu copiii. De un real folos, participantilor la curs li s-au prezentat  multiple resurse online de pe site-ul  ARTinED prin care arta poate fi folosita in invatare (materiale, exemple practice, materiale video, proiecte de cercetare, etc) dar si posibilitatea de a utiliza spatiul wiki al Comunitatii Profesorilor ARTinED, unde se vor putea impartasi informatii, materiale si activitati practice.
Consider deosebit de bine organizat, placut si folositor cursul de formare ARTinED, cu atat mai mult cu cat imi desfasor  intreaga activitate de predare si terapeutica  cu elevi cu CES (cerinte educative speciale) si anume, de la elevi cu dificultati de invatare, dislexie, disgrafie, copii cu ADHD, dificultati psiho-motorii si pana la elevi cu  tulburari de comportament si dificultati de adaptare.Tot din punct de vedere profesional voi incerca sa ma implic in activitati si proiecte multilaterale ale scolii si/sau sa initiez altele care presupun utilizarea artei in invatare.
Recomand cu caldura ARTA in viata de zi cu zi, ARTA in INVATARE,  website-ul si spatiul wiki ARTinED  si cursurile de formare continua din Programul de Invatare pe Tot  Parcursul Vietii!

Bianca Feldera, profesor psihopedagog la Centrul Scolar de Educatie Incluziva nr.1 Sibiu

Reflectiile unui Asistent Comenius

Experienta mea ca Asistent Comenius in Belgia a fost acel pas esential in dezvoltarea personala de care toti cei care ne aflam la inceput de drum avem atata nevoie. Privind inapoi, imi dau seama ce diferenta este intre mine cea care a plecat cu o valiza de sperante si proiecte si cea care s-a reintors in tara cu un bagaj serios de noi experiente si valori personale, care m-au ajutat sa ma cunosc pe mine insami si sa fac primii pasi intr-o cariera care iti ofera atatea bucurii personale.

Pe parcursul unui stagiu de 7 luni pe meleaguri flamande, am ajuns sa descopar o noua cultura, un orizont etnic, social si educational diferit si datorita lor am trait o experienta cu adevarat unica. Pentru mine, integrarea in realitatea socio-profesionala a scolii si in viata flamanda, nu a fost usoara la inceput, insa pe parcurs rolul meu s-a schimbat. Am trecut de la un observator pasiv care asista la ore si lua notite la un participant activ, implicat in predare, schimburi internationale, in negocieri cu parteneri pentru viitoare schimburi de elevi sau in organizarea unei expozitii de fotografie care s-a bucurat de atentia scolii, presei locale si a Ambasadei romane.                                                            

Am incercat mereu sa profit la maximum de acea perioada pentru a invata cat mai multe lucruri despre ce inseamna cu adevarat a fi profesor. Mi-am dat seama cate abordari diferite poate avea aceasta meserie, care implica pe langa daruire si creativitate si o imensa responsabilitate. Ca asistent Comenius am vrut sa trec dincolo de pragul insusirii unor noi competente pedagogice sau lingvistice, am reusit sa patrund intr-o cultura, intr-un mod de gandire, intr-un stil de viata care pana atunci imi erau straine. Treptat am ajuns sa cunosc acea dimensiune europeana a educatiei despre care se tot vorbea la inceputul stagiului si careia sincer vorbind, nu reusisem sa-i patrund adevaratul inteles.  

Un stagiu de predare in strainatate intr-un colegiu secundar flamand, a fost pentru mine nu un succes ( pentru ca nu imi place sa-mi calific proiectele drept succese sau esecuri) ci mai degraba o etapa complexa, cu bune si cu rele, cu critici si aprecieri pe care le-am acceptat si apreciat pentru ca veneau de la oameni pasionati de ceea ce faceau si cu o bogata experienta. Am incercat sa ma implic in cat mai multe proiecte, sa colaborez cu cat mai multi profesori, de varste diferite, cu pregatiri diferite pentru a putea observa cat mai multe abordari ale aceleasi materii. Nu am refuzat nimic, am incercat sa fac tot ce mi s-a propus si mi-am propus, plina de entuziasm si convinsa ca orice experienta reprezinta un pas important in cunoasterea de sine.

Nu am vrut sa mai fiu un spectator al vietii, am decis sa fiu un actor implicat, cu initiativa si responsabil care face orice sa iasa din zona de comfort la care ne constrange de cele mai multe ori societatea.  Iar experienta Comenius era acel ceva pe care eu il cautam pentru a-mi descopreri si dezvolta cu adevarat abilitatile didactice. Si nu numai...

Alaturi de Comenius am facut un important pas inainte pe scara vietii profesionale si am ajuns la un alt nivel al cunoasterii de sine. Pentru ca a te cunoaste pe tine este un lucrul esential, fara de care nu putem evolua, nu ne putem perfectiona si nu vom putea sa educam pe altii prin puterea exemplului. Pentru ca un profesor adevarat stie ca puterea exemplului propriu este o forta care poate cu adevarat sa-si lase amprenta in caracterul unui om.     

Cecilia Melinte, Asistent Comenius in Belgia, 2012-1013


“Servicii pentru mediul de afaceri”: o noua abordare in vederea intampinarii nevoilor angajatorilor

Vizita de studiu la care am participat, organizata de catre Guilford College Group la Guilford, Marea Britanie, in perioada 15-17 mai 2013, s-a dovedit deosebit de benefica, motivanta in special pentru dezvoltarea mea profesionala, dar si personala. Activitatile derulate s-au bazat pe prezentari de bune practici, atat din partea  tarii gazda, cat si din partea tarilor de origine a celor 12 participanti (Austria, Bulgaria, Finlanda, Italia, Lituania, Polonia, Republica Ceha, Romania, Spania, Ungaria).
«Business to Services», ca parte componenta a Guilford College Group, reprezinta o organizatie cu reputatie deosebita in mediul de afaceri din Surrey, in parteneriat activ cu firmele locale, cu o oferta impresionanta de cursuri de formare si servicii suport. Identificarea nevoilor si domeniilor de formare, stabilirea obiectivelor, stagiile de formare, care sa asigure dezvoltarea resursei umane in beneficiul organizatiei respective, se realizeaza de catre personalul didactic al Guilford College Group, care, astfel, aduce o substantiala contributie la veniturile extraguvernamentale ale unitatii scolare si la promovarea imaginii scolii in comunitate. In acest sens, au fost relevante prezentarile si discutiile cu dl Peter Walker, director al Comercial & International Developement si dl Andy Willmott, Business Developement Manager al Camerei de Comert din Surrey.
Un exemplu deosebit, evidentiat si de catre doamna primar al orasului Guilford si reprezentantul local al Partidului Conservator in Parlament, l-a reprezentat implicarea profesorilor din scoala in actiuni de voluntariat pentru incluziunea grupurilor dezavantajate din comunitate, antrenate in proiectul «A Community Hub for Westborough» (prin care au fost invatati sa repare biciclete si sa le valorifice, sa accepte consiliere si formare pentru dobandirea de competente de insertie profesionala prin proiectul «Skills Shop»).
Activitatile organizate in timpul vizitei si discutiile cu ceilalti participanti au fost deosebit de utile, cu exemple de buna practica, posibil de adaptat si aplicat la nivelul Inspectoratului Scolar Judetean Arad. Acestea se refera la constituirea unui cadru institutionalizat, care sa asigure continuitate pentru derularea si organizarea activitatilor de invatare realizate pe tot parcursul vietii, de la educatia timpurie, pana la educatia dupa pensionare, in scopul dezvoltarii cunostintelor, abilitatilor si competentelor dintr-o multipla perspectiva: personala, civica, sociala si ocupationala. Programul foarte interesant si diversificat a provocat dezbateri fructuoase, s-au facut comparatii si s-au evidentiat similitudini intre situatiile existente in tarile participantilor.
Impactul participarii la aceasta vizita de studiu s-a materializat in noi concepte si metode de a-mi perfectiona activitatea in cadrul compartimentului educatie permanenta si dezvoltarea resursei umane (creare de retele de educatie permanenta prin incheierea de parteneriate cu alte institutii si organizatii, oportunitati de voluntariat, consiliere in cariera, culturalizare, educatie remediala si sprijin educational adecvat, formarea si dezvoltarea competentelor profesionale, dezvoltare personala si comunitara, precum si petrecerea timpului liber). De asemenea, am constientizat importanta evidentierii realitatii locale, in dinamica ei,  ca punct de plecare pentru realizarea analizei de nevoi de educatie permanenta la nivelul comunitatii, evidentierea de posibilitati prin care personalul scolii este motivat pentru ca in timpul de normare saptamanal sa agreeze implicarea nu numai in activitatea didactica la clasa, ci si in oferirea de servicii educationale comunitatii, fara a solicita retributie suplimentara. In plus, am realizat importanta diversificarii serviciilor pe care scoala le poate oferi comunitatii pentru a reduce dependenta de fondurile guvernamentale si a-si promova imaginea.
La nivelul Inspectoratului Scolar Judetean Arad, impactul estimat ca urmare a participarii mele la aceasta vizita de studiu se concretizeaza in dezvoltarea de noi politici educationale in domeniul educatiei permanente si a dezvoltarii resursei umane, in special prin initierea demersurilor de infiintare, organizare si functionare, la nivel judetean, a unui centru comunitar de invatare permanenta, conform Metodologiei.

Prof. Crasnic Simona Ileana, Inspector scolar pentru dezvoltarea resursei umane si educatie permanenta, Inspectoratul Scolar Judeatean Arad


Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare – prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate – pentru toti actorii implicati in proiecte europene.

Developing Key Competences at School in Europe: Challenges and Opportunities for Policy
[Dezvoltarea competentelor cheie in scolile din Europa: provocari si oportunitati pentru politica]

In Europa, conceptul de "competente cheie" a castigat in importanta in ultimii ani, atat la nivel de politica cat si la nivelul scolii. Competentele cheie sunt considerate abilitati si atitudini esentiale pentru tinerii europeni, pentru a reusi atat in economia de astazi si societatea moderna, dar si in viata lor personala. Aceste competente cheie sunt definite la nivelul UE si cuprind urmatoarele: (1) capacitatea de a comunica repede si usor in limba materna, (2) abilitatea de a vorbi limbi straine, (3) competentele matematice si competente de baza in stiinta si tehnologii, (4) abilitati digitale, (5) competente sociale si civice, (6) spiritul de initiativa si antreprenoriat, (7) capacitatea de a invata sa inveti, si (8) sensibilizare si exprimare culturala.
Tarile europene au facut progrese semnificative in incorporarea acestor competente-cheie in programele de invatamant la nivel national si in alte documente oficiale, fapt ce demonstreaza angajamentul de a face abilitatile formate tinerilor la scoala mai relevante pentru viata lor si a societatii. Cu toate acestea, raman provocari - in special in ceea ce priveste implementarea in practica a reformelor curriculare.
Raportul subliniaza unele dintre principalele realizari si provocari referitoare la dezvoltarea competentelor cheie in scolile din Europa. Cu exceptia competentelor "a invata sa inveti" si "sensibilizarea si expresia culturala", toate celelate competente sunt luate in considerare. Raportul acopera invatamantul obligatoriu si secundar general din 31 de tari europene (statele membre UE, Croatia, Islanda, Norvegia si Turcia).
Anul de referinta pentru colectarea datelor este anul scolar 2011/2012.

Anul publicarii: 2012

Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/145EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/145RO.pdf

 

Physical Education and Sport at School in Europe
[Educatia fizica si sportul in scolile din Europa]

Acest raport Eurydice poate fi considerat ca o prima incercare a Comisiei de a schita stadiul actual al activitatilor de educatie fizica si sport, in scolile din Europa. Concluziile acestuia ar putea conduce la includerea unor actiuni si masuri mai concrete in acest domeniu, in cadrul viitorului Program de lucru al UE pentru Sport si in Programul Erasmus pentru toti.
Acest raport asupra educatiei fizice in scoli a fost realizat de Eurydice, in stransa colaborare cu Directoratul-General pentru Educatie si Cultura al Comisiei Europene. Raportul include date si informatii furnizate de 30 de tari care fac parte din reteaua Eurydice avand anul scolar 2011/2012 ca an de referinta.
Raportul furnizeaza informatii pe sapte teme principale, si anume: (1) strategiile nationale si initiativele la scara larga; (2) continutul curricular; (3) timpul de predare recomandat; (4) evaluarea elevilor; (5) profesorii; (6) activitatile fizice extracurriculare si sportul; (7) reforme planificate. In final, raportul este completat cu doua anexe. Prima ofera o trecere in revista cuprinzatoare a strategiilor nationale si a principalelor initiative la scara larga, referitoare la educatia fizica si activitatile fizice in Europa, cu scurte descrieri si trimiteri catre paginile web. Cea de a doua anexa face o prezentare generala a timpului de predare recomandat pentru educatia fizica in invatamantul general obligatoriu cu norma intreaga

Anul publicarii: 2013

 

Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/150EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/150RO.pdf


 .... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


1
2
... te informeaza:

Concursul Tvebiomovies 2013

Tvebiomovies 2013 este un concurs video care invita orice persoana, de orice varsta, din orice tara sa creeze un scurt-metraj de 1 minut despre mediu.
Filmele trebuie sa abordeze una din temele prezentate in cele sapte categorii.
Filmele pot fi amuzante sau serioase, de animatie, drama sau documentar.
Filmele trebuie sa aiba o durata de cel mult 1 minut si sa fie intr-una din urmatoarele limbi: engleza, araba, spaniola, rusa sau franceza.
Participarea este individuala sau in grup.Autorii celor mai votate filme din fiecare categorie vor primi premii in bani.

Cele mai bune zece filme vor fi rulate in cadrul Conferintei UN COP19 din Varsovia in noiembrie 2013; ele vor fi, de asemenea, prezentate la TV, folosite in scop publicitar sau la evenimente.

Data limita pentru trimiterea filmelor este: 30 august 2013 (ora 23.00 GMT)

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:

http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000525

Stagii la Serviciul de Traducere al Comisiei Europene

Comisia Europeana organizeaza de doua ori pe an stagii de formare la locul de munca pentru tinerii absolventi care doresc sa dobandeasca experienta profesionala in traduceri. Nu sunt excluse persoanele care - in cadrul unui proces de invatare pe intreaga durata a vietii - au dobandit recent o diploma universitara sau se afla la inceputul unei noi cariere profesionale.

Perioadele de stagiu incep pe 1 martie și 1 octombrie in fiecare an.

Cei selectati sunt repartizati intr-un departament de traduceri compus din traducatori de aceeasi limba. Stagiarii vor presta aceeasi activitate ca si colegii lor angajati permanent, traducand in limba lor materna din cel putin doua limbi oficiale ale UE. Lucrarile sunt revizuite de catre un traducator experimentat. Unii stagiari sunt repartizati la biblioteca lingvistica - departamentul de terminologie sau la alte departamente din cadrul serviciului de traduceri.

Stagiarii primesc o alocatie de 1.000 Euro pe luna. Se asigura, de asemenea, costurile de transport și asigurarea de sanatate. Stagiarii cu handicap pot primi un supliment la aceasta alocatie. De regula, stagiile incep pe 1 martie si 1 octombrie, dar alegerea altor date ramane la latitudinea serviciului de traduceri.

Data limita pentru inscriere este: 30 august 2013 (ora 12 pm CET)

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:

http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000090

Stagii administrative la Comisia Europeana

Comisia organizeaza de doua ori pe an stagii de formare care dureaza intre 3 si 5 luni, pentru tineri absolventi universitari. Aceasta nu-i exclude pe cei care - in cadrul procesului de invatare pe durata vietii - au obtinut recent o diploma universitara si sunt la inceputul unei noi cariere profesionale.

Perioadele de stagiu incep pe 1 martie si 1 octombrie, in fiecare an.

Obiectivul vizat este de a permite stagiarilor:

  • sa cunoasca functionarea departamentelor/serviciilor Comisiei Europene;
  • sa dobandeasca experienta personala prin intermediul contactelor ce se stabilesc la locul de munca;
  • sa-si extinda si sa-si puna in practica cunostintele dobandite in timpul studiilor si, in special, in domeniile lor de competenta.

Stagiarul va primi o alocatie. Alocatia este in prezent de 1.000 Euro/luna. Se deconteaza cheltuielile de transport, precum și asigurarea de sanatate. Stagiarii cu dizabilitati pot primi un supliment.

Data limita pentru inscriere este: 30 august 2013 (12.00 pm CET)

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:

http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000072

Stagii la Mediatorul European

Mediatorul European ofera un numar limitat de stagii care urmaresc sa le faciliteze stagiarilor sa adauge experienta practica la cunostintele pe care le-au acumulat pe parcursul studiilor.
Stagiile dureaza in mod normal 4 luni si pot fi prelungite pana la maximum 11 luni.
Stagiarilor li se solicita sa lucreze sub supravegherea directa a unui jurist. In mod normal, acestia trebuie sa se ocupe de investigatii sau de plangeri, sa faca munca de documentare pentru mediator sau ambele lucruri.

Data limita pentru inscriere este: 31 august 2013 (pentru stagiile care incep de la 1 ianuarie 2014)

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000147

Concursul video Europemobility

Concursul cauta filmulete creative si originale cu experiente de mobilitate.

Tinerii europeni care au fost in situatii dificile in timp ce erau peste hotare, care s-au confruntat cu provocari sau care au invatat despre ei si altii cunoscand oameni noi si culturi noi sunt invitati sa isi  impartaseasca experienta printr-un documentar sau o scurta prezentare despre un aspect general sau specific al sederii lor in strainatate.

Concursul se adreseaza europenilor care invata si care au participat intr-un program de formare, schimb de tineri, plasament de munca, internship sau schimb in cadrul companiei, in Europa sau in afara ei. Mobilitatea poate sa fi fost sustinuta printr-un program national, din proprii resurse sau prin programele: Tineret in Actiune, Leonardo da Vinci, Plasamente Erasmus, Erasmus pentru tinerii antreprenori, Comenius sau Grundtvig.

Data limita pentru incarcarea filmuletelor este: 31 august 2013

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000527

Stagii de formare la Consiliul Uniunii Europene

Secretariatul General al Consiliului Uniunii Europene ofera, in fiecare an, aproximativ 95 de stagii de practica cu o durata medie de 5 luni. Aceste stagii pot fi: platite, neplatite sau rezervate functionarilor nationali.

Stagiarii vor fi repartizati catre unul sau mai multe departamente ale Secretariatului General al Consiliului pentru o durata de cinci luni.

Criterii de selectie:

  • sa fie cetateni ai unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene
  • sa fi terminat, la data depunerii candidaturii, cel putin primul ciclu de studii superioare universitare, recunoscute printr-o diploma
  • sa cunoasca bine una dintre limbile oficiale ale UE si satisfacator o alta. In practica, este necesara cunoasterea cel putin a limbilor engleza si franceza.
  • sa nu fi efectuat deja un stagiu intr-o alta institutie europeana
  • functionarii nationali nu sunt eligibili pentru acest program.

Departajarea candidatilor se va face pe baza rezultatelor obtinute pe parcursul studiilor. Vor fi preferati candidatii care:

  • au terminat sau au inceput un curs de integrare europeana
  • ocupa, in sectorul public sau privat, un post in domeniul activitatilor Uniunii Europene.

    Cuantumul bursei acordate este fixat la 900 EUR pe luna.

Data limita pentru inscrierea la stagiile din 2014 este: 2 septembrie 2013

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:

http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000021

Concursul de creatie: Waste•smART

Imaginati-va toate resursele, energia si forta de munca utilizata pentru a produce alimente, autovehicule, haine, telefoane mobile si tot ceea ce consumam. Daca nu le refolosim si nu le reciclam, pot ajunge in gropi de gunoi sau in instalatii de incinerare. In fiecare an, cetatenii UE genereaza in medie o jumatate de tona de deseuri menajere de persoana. Deseurile pot fi o pierdere economica si pot, de asemenea, afecta mediul si sanatatea umana.

Cum vedeti voi deseurile alimentare, deseurile din constructii, gropile de gunoi, compostarea?
Cum putem reduce, refolosi sau recicla mai bine deseurile?
Cum se poate reduce, prin refolosire si reciclare, necesitatea de a extrage noi resurse?
Cum vreti sa arate politica Europei privind deseurile in viitor?

Agentia Europeana de Mediu (AEM) va invita sa va faceti cunoscuta viziunea asupra deseurilor din Europa in cadrul unui nou concurs de creatie, Waste•smART.

Exprimati-va ideile pana la 30 septembrie 2013 prin: fotografii, benzi desenate sau materiale video. Castigatorii concursului vor primi un premiu in bani si toti finalistii vor avea ocazia de a-si vedea lucrarea promovata de AEM si partenerii acesteia din intreaga Europa.

Concursul este deschis cetatenilor tarilor membre ale AEM si tarilor cooperante din Balcanii Occidentali. Participantii trebuie sa aiba varsta de minim 18 ani.

Mai multe informatii: http://bit.ly/135gtky

Vrei sa fii Ambasador Panda?

Vrei sa fii Ambasador Panda? Vrei sa lucrezi pentru una dintre cele mai importante organizatii internationale care lupta pentru conservarea naturii?

WWF-Romania iti ofera oportunitatea sa faci parte dintr-o echipa tanara si motivata de Ambasadori Panda, sa inveti, sa iti dezvolti si sa iti perfectionezi abilitatile de comunicare, relationare si sa castigi un salariu motivant, in functie de calitatea muncii pe care o vei depune.

Vrei sa inveti tehnici de vanzari, persuasiune si negociere? Iti doresti sa poti aborda si discuta usor cu orice tip de persoana, sa iti poti sustine cu usurinta punctul de vedere? Iubesti natura, ai spirit de echipa si iti doresti sa te perfectionezi si sa inveti permanent?

Esti la inceput de cariera? Crezi ca oportunitatile exista nu doar intre patru pereti ai unui birou? Vrei sa ai un program flexibil si un loc de munca unde sa contribui la crearea unui viitor mai bun pentru oameni si natura?

Daca ai raspuns DA la intrebarile de mai sus, inseamna ca esti persoana potrivita pentru a deveni Ambasador Panda!

Trimite CV-ul si o scrisoare de intentie la aciobanu@wwfdcp.ro si asigura-te ca mentionezi un numar de telefon, la care poti fi contactat.

Cunosti pe cineva care se potriveste profilului? Trimite-i acest anunt si ajuta-l sa isi inceapa cariera in cadrul unui proiect unic in Romania.

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.

Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro