|
||
Comenius 17 septembrie 2013 - Termen limita de depunere a candidaturilor - Mobilitati de formare continua Detalii la: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2013_COM.pdf Erasmus In perioada 23-24 septembrie 2013, Departamentul ERASMUS va organiza Seminarul Erasmus, seminar care va avea loc in Bucuresti, la hotel Ibis . Vizite de Studiu 15 octombrie 2013 - Termen limita Runda 2 Detalii la: http://www.llp-ro.ro/llp.php?id=120&d=54&menu=116 |
Studentul Erasmus 3 milioane al Romaniei In primul an de facultate auzisem deja despre posibilitatea a studia la o universitate din alta tara, iar studiile urmau sa fie recunoscute la intoarcerea in Romania. Cand m-am hotarat sa aplic pentru o mobilitate Erasmus stiam deja unde doream sa merg: Portugalia. Dar lucrurile nu au mers atat de usor. Am aflat ca urma sa plec in Nitra, Slovacia. Cu toate ca Slovacia nici nu era printre destinatiile preferate de studentii din Romania am zis sa ii dau o sansa. Si s-a dovedit a fi una dintre cele mai bune decizii. Cum fiecare inceput este mai greu, asa a fost si al meu. Intrucat era imposibil sa zbor din Bucuresti spre Bratislava, am fost nevoita sa ajung in Viena si de acolo sa iau 2 autobuze (cu tot cu bagajul pentru 9 luni) pentru a ajunge in Nitra. Dar se pare ca am trecut repede peste asta si am avut nevoie doar de doua saptamani sa ma adaptez si ...sa imi placa. Nici nu am realizat cand m-am simtit prinsa in noua experienta. Alt obstacol si probabil cel mai mare l-a reprezentat limba. De fiecare data când eram nevoita sa interactionez cu oamenii, ma rugam ca cineva sa vorbeasca limba engleza. Deseori, insa, nu era cazul. Acest lucru a fost frustrant la inceput, dar am descoperit ca pot comunica cu ajutorul gesturilor si emotiior mai bine decat un italian. Pe de alta parte, m-am bucurat de weekend-urile in care am calatorit si de restul timpului pe care l-am petrecut cu noii colegi din Europa, dar si din Rusia, Canada, Kazakhstan sau Tajikistan. Schimburile de opinii pana tarziu in noapte, experientele lor si momentele impreuna m-au ajutat sa privesc lumea mai deschis, m-au facut sa ma simt ca un cetatean european, nu doar ca un student din Romania. Cursuri, proiecte, activitati casnice, calatorii, fotografii, prieteni, trairi intense si emotii, nostalgii de final... Toate acestea au facut parte dintr-o experienta completa ce m-a invatat sa ma adaptez si sa nu regret nicio clipa ca lucrurile nu au fost cum mi-am dorit eu la inceput. Probabil altfel nu as fi avut ocazia sa fiu studentul cu numarul 3 000 000 din Romania. Alina Mihaela Cioata, ASE Bucuresti in mobilitate de studiu la University of Agriculture in Nitra, Slovak Republic |
Mobilitate de formare ERASMUS la Universitatea din Cambridge Prin intermediul mobilitatilor de formare oferite cadrelor didactice si derulate sub auspiciile programului ERASMUS, am avut posibilitatea de a beneficia pana in prezent de trei deplasari academice la una dintre cele mai prestigioase institutii de invatamant superior ale lumii – Universitatea din Cambridge, Marea Britanie.
Pe langa toate aspectele mentionate, in calitatea mea de oaspete al Universitatii, am apreciat indeosebi atitudinea gazdelor, extrem de deschisa si atenta in a-mi asigura integrarea cat mai buna in colectivul lor, fiind antrenata in toate activitatile extra-curriculare organizate de catre institutie (workshop-uri, colocvii, concerte), fapt ce mi-a permis in timp cultivarea unor relatii profesionale directe cu majoritatea cadrelor didactice. Ultima mea deplasare (2013) a reprezentat si participarea activa in cadrul unei conferinte cu o larga participare internationala (Performance Studies Network Second International Conference – un proiect derulat in parteneriat cu Universitatile din Oxford si Londra), primind astfel o recunoastere academica deplina din partea institutiei gazda si confirmand totodata valoarea scolii muzicologice romanesti intr-un context privilegiat. Conf.univ.dr. Bianca Temes, Academia de Muzica „Gheorghe Dima” Cluj-Napoca in mobilitate de formare la Universitatea din Cambridge, UK |
Eduk8 – Training ESN International desfasurat in Romania! Eduk8 T4T a fost primul eveniment international organizat de ESN Romania! Eduk8 Training for Trainers se adreseaza celor care au participat la o editie anterioara a proiectului si care, la randul lor, isi doresc sa devina traineri. Una dintre editiile acestui an a fost gazuita in Cluj-Napoca in perioada 13-21 August. Participantii au fost voluntari internationali ESN din tari precum Portugalia, Spania, Franta, Germania, Suedia, Austria, Italia, Ungaria, Bulgaria, Polonia, Lituania, Grecia, Cehia, Croatia, Belgia, Turcia. Numarul total al acestora a fost de 45 de persoane, care s-au bucurat de acest training, dar si de o saptamana petrecuta in Romania. In comitetul de organizare a evenimentului au fost 5 membri ai sectiunii locale ESN Cluj-Napoca, iar la desfasurare au ajutat numerosi voluntari locali, precum si din celelalte orase. A contribuit cu ajutor si presedintele sectiunii ESN Isik din Istanbul, Turcia, care a vizitat Romania in urma cu cateva luni si a dorit sa revina. Training-urile i-au solicitat foarte mult pe participanti in timpul zilei, atingand subiecte precum metode de training, invatarea interculturala, imbunatatirea activitatilor sectiunii locale ESN, management organizational si altele. Programul de seara a fost unul lejer, de socializare. In fiecare seara au avut loc activitati diferite. Evenimentul a inceput cu o seara romaneasca, festivitatea de deschidere avand loc la Auditorium Maximum, unde un ansamblu folcloric a prezentat o suita de dansuri traditionale din zona Transilvaniei. In zilele ce au urmat, participantii au avut sansa sa admire panorama orasului Cluj-Napoca, pe timp de noapte, din Parcul Cetatuia, sau chiar sa vizioneze un film romanesc. Evenimentul s-a incheiat intr-un stil relaxat, cu foc de tabara si cantece de chitara. Partenerii acestui eveniment au fost: Universitatea Babes-Bolyai, Centrul de Cooperari Internationale Cluj-Napoca, Casa de Cultura a Studentilor Cluj-Napoca, Q Caffe, lantul de localuri Janis. |
Sa fii ERASMUS e-un lucru serios… nimic pe lume nu-i mai frumos! Totul a inceput de la visul meu de a deveni antreprenor. Constientizam inca din liceu ca pentru a fi un business man de succes trebuie sa-mi dezvolt o gandire economica actualizata constant, o viziune indrazneata si critica asupra viitorului si necesitatilor oamenilor, o biblioteca cu idei inovative si sa tind spre a deveni un lider autentic. Imi doream sa plec la studii in Marea Britanie inca din clasa a-12-a, pentru ca stiam ca acolo pot obtine excelenta academica chiar din nucleul industriei financiare, un mediu multicultural care ar actiona ca un imbold pentru dezvoltarea mea personala si profesionala, dar si oportunitatea de a trai antr-o tara dezvoltata din care as putea prelua idei de afaceri. Am fost admis cu brio la facultatea pe care mi-am dorit-o, dar din motive personale a trebuit sa renunt pe ultima suta de metri, si asa am devenit student la ASE cu ambitia, dar si conditia de a deveni ERASMUS. De la bun inceput, mi-am zis: “Spre deosebire de alti studenti, eu voi avea posibilitatea sa fac parte din acest mediu academic doar un an si trebuie sa profit la maxim de oportunitatea care mi s-a oferit.” Zis si facut. De la bun inceput, am fost pur si simplu impresionat de oportunitatile de care beneficiam. In cadrul ICMA Centre, una dintre cele mai recunoscute scoli de business din Europa specializata pe pietele financiare, am avut acces la o platforma de tranzactionare a activelor financiare, terminal Thomson Reuters si Bloomberg cu care puteam vizualiza in timp real cotatii bursiere, indicatori economici etc., dar si o biblioteca cu acces la articole stiintifice si desigur lectura ziarului Financial Times dis-de-dimineata. Taran Alexandru - Academia de Studii Economice, Romania, mobilitate de studiu de 1 an la ICMA Centre, University of Reading, Marea Britanie |
Atelier Grundtvig - “Increasing Proficiency in Media” (GRU-11-GRAT-64-IS) – Asociatia Synergy Romania Workshop-ul Grundtvig “Increasing Proficiency in Media” a avut loc in Iasi, intre 24 si 30 martie 2012, in total fiind 7 zile pline de activitati. Evenimentul a avut focus-ul pe dezvoltarea adultilor, adunand 12 participanti din 8 tari diferite (Romania, Letonia, Lituania, Grecia, Turcia, Germania, Cehia, Croatia), grupul tinta fiind format din adulti interesati de media, membri in ONG-uri sau freelancers. Scopul principal al atelierului a fost sa identifice, sa dezvolte si sa foloseasca tehnici de media si instrumente utile atat pentru dezvoltarea personala, cat si pentru cea profesionala a participantilor. Acestia au primit initial foarte mult input din partea trainerilor experimentati pe partea de media, urmand si completand nevoile participantilor exprimate la inceputul atelierului. Prima parte a fost urmata de o alta, ce a avut ca scop exersarea abilitatilor dezvoltate anterior, prin foarta multa practica, participare activa si invatare experimentala. Participantii au folosit instrumentele oferite pe partea de media si soft skills pentru a afla cum pot crea un impact in viata lor, in viata comunitatii si cum sa se exprime prin media, dezvoltand abilitati si competente personale si sociale, in contextul european si intercultural oferit de atelier. Activitatile au oferit participantilor oportunitatea de a invata si creste, dezvoltand abilitati de comunicare prin filmare si editare foto/ video, competente de “visual literacy”, modalitati de exprimare prin media, tehnici de gandire si analiza critica a rezultatelor media, accesarea de produse si dezvoltare de produse media, in diferite modalitati si formate. Proiectul este o buna practica datorita metodelor inovative folosite, abordarii - total non-formale pentru modul cum s-au promovat rezultatele catre comunitatea, prin impactul de lunga durata creat . Modul de administrare si de management al proiectului a fost unul bine organizat, clar si eficient, rezultatele fiind cele estimate. Punctul forte a proiectului a fost partea de vizibilitate si diseminare, prin dezvoltarea a 5 actiuni specifice dupa terminarea atelierului, toate stimuland efectul multiplicativ al rezultatelor si instrumentelor dezvoltate de noi. |
Proiect pentru voluntariatul seniorilor – “Elder’s solidarity in local communities” (GRU-11-GIVE-12-DJ-IT) – Orizont Cultural T Scopul proiectului a fost promovarea voluntariatului, intarirea solidaritatii intre generatii prin incurajarea participarii active a cetatenilor, implicarea acestora in rezolvarea problemele cu care se confrunta comunitatile locale din Craiova - Romania si Mesina – Italia. Participantii voluntari romani si italieni s-au angajat in activitati de voluntariat organizate de institutiile noastre, aducandu-si contributia la imbunatatirea conditiilor de viata a persoanelor dezavantajate, in acelasi timp capatand experiente noi, imbogatindu-si cunostintele si metodele de a de activa ca voluntar intr-o alta tara, intr-un cadru cultural si cu traditii in a voluntaria atat de diferite. Voluntarii seniori si-au imbogatit modul de abordare in relatiile cu persoane de nationalitati si generatii diferite, munca in beneficiul persoanelor cu nevoi speciale care merita atentie, sprijin, o experienta frustuasa pentru comunitatilor noastre din Messina si Craiova, obiectiv care a corespuns cu ‘’Anul european al imbatranirii active si al solidaritatii intre generatii’’. Proiectul si-a propus cresterea gradului de implicare a comunitatii locale prin asumarea responsabilitatilor care ii revin, imbunatatirea calitatii vietii persoanelor cu dizabilitati prin pregatirea si implicarea activa a voluntarilor; oferirea de sprijin practic pentru grupurile marginalizate si al persoanelor varstnice din comunitatile locale, a persoanelor cu nevoi speciale, aflate din motive independente de vointa lor in situatii de risc de marginalizare, inarmarea voluntarilor cu cunostinte si abilitati noi, formarea de capacitati si competente cu valoare interculturala prin intermediul voluntariatului, promovarea unei mai bune intelegeri a imbatranirii active, o mai buna utilizare din potentialului social si economic al persoanelor in varsta, accesul la informatii culturale despre tarile partenere, cat si informatii despre conditiile de munca si oportunitatile de voluntariat in beneficiul persoanele in varsta, consolidarea solidaritatii dintre comunitarile locale romana si italiana prin munca de voluntariat. |
Mobilitate de formare continua - “Valorise or Vaporise” - The Essential of Dissemination and Marketing in EU Projects Cursul si-a propus: 1. Imbunatatirea abilitatilor de comunicare si diseminare / valorificare a cunostintelor managerilor de proiect din UE si alti actori implicati in domeniul educatiei adultilor; 2. Asigurarea participantilor cu tehnici si metode de a imbunatati procesele lor de retea de intre organizatii si profesori /formatori implicati in proiecte in intreaga Europa, in domeniul educatiei adultilor; 3.Imbunatatirea abilitatilor de comunicare ale managerilor de proiect si a altor persoane ocupate in domeniul proiectelor UE; 4. Schimbul de experiente si bune practici in randul persoanelor care provin din diferite tari care lucreaza in acelasi domeniu; 5. Asigurarea participantilor cu instrumente pentru imbunatatirea competentelor lor in gestionarea proiectelor din cadrul educatiei adultilor. Rezultate obtinute
o Tehnicile de comunicare si networking o Utilizarea TIC pentru diseminare o Implicarea mass-media o Producerea instrumentelor si materialelor de diseminare Abordarea metodologica a fost una speciala: interactiva - bazata pe integrarea si participarea activa a cursantilor; structurata - continutul este bine definit si urmeaza un traseu de invatare clar, cu obiective definite; personalizata la experienta si nevoile participantilor; Inclusiva: tinand cont de diferentele culturale in ceea ce priveste experienta anterioara. Cursul se bazeaza pe o experienta transnationala consistenta, fiind rezultat din proiectul Competence, cooperation and communication in the dissemination and exploitation of EU Projects (C-E.N.T.E.R): http://www.c.enter-network.eu/?id=259 |
INVATA SA FACI ! Motto: "Fiecare dintre elevii nostri poate deveni un cetatean EUROPEAN activ, integrat in societatea actuala, un om al comunitatii europene daca gasim modalitatea de a-l descoperi". Educatia este un proces dinamic, aflat intr-o continua schimbare. Aceasta schimbare continua identifica din ce in ce mai mult nevoia existentei unei alte perspective in procesul de formare al elevilor care sa faciliteze cresterea calitatii procesului instructiv-educativ si care sa duca la o integrare rapida a absolventilor pe piata muncii. Invatarea pe tot parcursul vietii a devenit o necesitate in Europa – spatiu caracterizat de schimbari sociale, tehnologice, economice rapide. Scoala noastra promoveaza un deziderat major al educatiei "INVETI PENTRU TINE", inveti nu doar pentru a stoca o serie de informatii din diferite domenii, ci inveti pentru „a folosi” ceea ce stii, pentru „a aplica” ceea ce ai acumulat, in folosul tau si al celorlalti. |
„Pasi spre incluziune” din Italia in Romania. Proiect Leonardo da Vinci al profesorilor aradeni In luna aprilie 2013 s-a derulat primul flux de mobilitate din proiectul Leonardo da Vinci, cu titlul ”PASI SPRE INCLUZIUNE”, nr. LLP/LdV/VETPRO/2012/RO/278 al Asociatiei Alianta pentru copii” Arad, ONG afiliat Centrului Scolar pentru Educatie Incluziva din municipiul Arad. Proiectul, aprobat de Agentia Natională pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si al Formarii Profesionale, cu un buget de 41.600 euro, a avut drept scop dobandirea de noi competente profesionale de catre cadrele didactice pentru a eficientiza facilitarea egalizarii sanselor in educatie si in special a incluziunii, a favorizarii unei dezvoltari, educari si integrari normale in mediul scolar, dar si cel socio-profesional la sfarsitul scolii. Coordonator proiect Inspector Scolar : Florin Ovidiu Toderici, ISJ Arad |
Proiect LLP/LdV/TOI/RO/2010/006 E-EDUMED este un proiect Leonardo da Vinci Transfer de Inovatie cu durata de 2 ani, care s-a incheiat in ianuarie 2013. Scopul proiectului consta in dezvoltarea unei platforme e-learning si a unor module educationale adresate medicilor, asistentelor si pacientilor in scopul imbunatatirii cunostintelor de baza in ecografie, dar si a imbunatatirii culturii sanatatii populatiei. Cu ne adresam? In termeni de indivizi: medici in diverse stadii de formare profesionala, asistente, pacienti In termeni de indivizi: staff-ul educational medical ca beneficiari ulteriori ai materialelor educationale; manageri in institutii de sanatate, direct interesati in obtinerea creditelor de educatie medicala continua pentru angajatii lor; designeri de cursuri educationale medicale
Ce am realizat in timpul proiectului?
S-a utilizat o platforma de e-Learning open source (Claroline) dezvoltata atat pentru livrarea de cursuri online cat si pentru a gazdui repozitoriul PBL, acestea fiind principalele produse implementate in cadrul proiectului. S-au utilizat cursuri on line asincrone si cursuri on-line sincrone - implementate in cadrul clasei virtuale e EDUMED. O sectiune speciala permite chatting, sharing-ul continutului si tutoring de catre furnizorul cursului.
Pachetul educational interactiv in ecografiea fost dezvoltat pentru medici si consta intr-un curs interactiv de ecografie, inclus in platforma e-learning e-EDUMED. Pachetul educational este impartit in 3 module si este disponibil in EN, RO, BG.
Pachetul educational interactiv pentru pacienti trebuie considerat ca fiind parte integrala din continutul dezvoltat in cadrul proiectului e-EDUMED. Nu reprezinta un modul de invatare dar scopul sau este educational in sensul larg al cuvantului, urmarind imbunatatirea culturii sanatatii prin furnizarea de informatii in format digital, usor accesibil pentru o audienta cat mai larga, în stransa legatura cu conținutul furnizat de modulele de învațare dezvoltate în cadrul proiectului pentru medici si asistentele medicale. Pachetul nu este inclus in platforma, este disponibil pe web site fara inregistrare prealabila si este disponibil in EN, RO, BG si HU. In concluzie putem afirma ca dezvoltarea unui model interactiv de invatare a facilitat invatarea flexibila si distributiva prin intermediul unor metode multidisciplinare si multiculturale, conducand la cresterea nivelului de pregatire al specialistilor medicali si atingerea dimensiunii Europene. Coordonator proiect Prof. Taina Avramescu |
O EXPERIENTA UNICA |
“O experienta unica de invatare si viata” – asa a fost denumita participarea la “Proiectul Comenius Mobilitati individuale ale elevilor” , de catre cei trei elevi ai Liceului Tehnologic Economic Administrativ Piatra Neamt. Este vorba despre Tabacaru Vlad Alexandru, Patriche Stefan Constantin si Buruiana David, care au fost pentru 3 luni elevi ai liceului particular “1st International School of Ostrava” din Republica Ceha, liceu partener intr-un proiect scolar multilateral derulat anterior de catre institutia noastra. |
Ways via IT |
Proiectul bilateral Comenius „Ways via IT”, „Word and Art for Young Students via IT” („Cuvant si arta pentru tinerii elevi prin intermediul IT”), coordonat de Centrul Scolar de Educatie Incluziva. „Orizont” Oradea, urmareste dezvoltarea abilitatilor lingvistice, de comunicare in limba romana si maghiara precum si perfectionarea deprinderilor artistice si tehnologice ale copiilor cu cerinte educative speciale. Institutia partenera in cadrul acestui proiect este Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális din Ungaria. Peste 100 de elevi din cele doua institutii sunt beneficiarii directi ai proiectului. In privinta cadrelor didactice am putut observa un impact major al proiectului imediat dupa distribuirea chestionarelor destinate formarii echipei de proiect, un numar de peste 35 de cadre didactice exprimandu-si intentia de a se implica, de a-si completa cunostintele teoretice si practice, de a gasi asemanari/deosebiri intre sistemele de invatamant si de a-si perfectiona competentele de predare-invatare-evaluare si, nu in ultimul rand, competentele lingvistice. Parintii elevilor au fost si ei receptivi la mesajul si obiectivele proiectului si au sprijinit scoala in realizarea activitatilor de mobilitate. Comunitatea locala a fost informata de derularea acestui proiect prin: lansarea oficiala a proiectului, mediatizarea activitatilor pe pagina web a scolii, pe site-ul si blog-ul proiectului, in presa locala, in cadrul cercului pedagogic al profesorilor TTL, in cadrul unor conferinte, distribuirea pliantului proiectului, participarea cu produsele realizate la diferite evenimente (Festivalul ,,Special Kids”, proiectul judetean ,,Patimile si Invierea Domnului”) si nu in ultimul rand prin realizarea unor protocoale de colaborare cu institutii locale. In calitate de initiator si coordonator al acestui proiect tin sa multumesc elevilor, parintilor acestora, profesorilor si reprezentantilor comunitatii locale care s-au implicat activ in materializarea proiectului. Coordonator de proiect, Dir. Adj. Prof. Elena-Maria Erdeli |
Diseminare in urma participarii la cursul de formare continua in cadrul Programului Comenius |
In perioada 22-27 iulie 2013 am luat parte la cursul de formare “Ecosistemul copiilor - modelul etologic in sprijinul puiului de om” din Croatia, ca urmare a obtinerii unui grant din partea Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. Prof. Bradea Lucia Corina, Scoala Gimnaziala “Emil Isac” Cluj-Napoca |
Mobility in higher education: a must, a challenge and an unprecedented opportunity In perioada 19–23 noiembrie 2012, am participat la o vizita de studiu organizata de catre Ministerul Stiintei si Cercetarii din Austria, la care au participat factori de decizie din Spania, Lituania, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Macedonia, Turcia, Slovenia, Bulgaria, Republica Ceha si Romania. Vizita de studiu a fost finantata de Comisia Europeana prin intermediul ANPCDEFP.
In cadrul vizitei de studiu au fost organizate seminarii de lucru si prezentari la Ministerul Stiintei si Cercetarii din Viena, la Universitatea privata a Diocezei din Linz, la Universitatea de Stiinte aplicate din Krems si la Universitatea din Viena. Au fost abordate urmatoarele tematici de lucru:
Vizita de studiu a avut un impact deosebit asupra mea si a institutiei pe care o reprezint si anume:
Valorificarea si diseminarea rezultatelor vizitei de studiu sunt aspecte importante si de aceea:
Colegiul Tehnic Energetic din Sibiu, Director, Sorin Dan Volosciuc |
Laboratorul de educatie nonformala – o noua editie, aceeasi concluzie: au fost zile bune pentru nonformal |
Intre 1 si 8 septembrie a avut loc la Gura Portitei a 5-a editie a Laboratorului de educatie nonformala, o editie organizata, in acest an, de ANPCDEFP, prin programul Tineret in Actiune, si FDSC prin programul Fondul ONG, parte a Mecanismului Financiar al Spatiului Economic European (SEE) 2009-2014. Ultima zi de Laborator a insemnat si ziua orientata catre viitor, prin metoda Design Thinking si prin discutii legate de evenimente viitoare (Ziua Educatiei Nonformale, ONGFest, Festivalul dedicat invatarii nonformale, campania No Hate Speech). Am intrat in Laborator cu inima deschisa si tot cu inima deschisa am si plecat de acolo – dornici de a continua drumul in educatie nonformala, de a invata in continuare si a da mai departe. Pentru ca fiecare zi e o zi buna pentru nonformal! Stirile din cadrul evenimentului, impreuna cu testimoniale din partea participantilor, pot fi consultate aici: http://www.nonformalii.ro/stiri-articole-testimoniale/stiri. Fotografiile din cadrul evenimentului le gasiti aici: https://www.facebook.com/Nonformalii/photos_albums. |
Coach 2B, Leader 2B, Mentor 2B |
Dupa succesul avut in desfasurarea cursurilor de formare a liderilor, mentorilor si indrumatori in contextul Programului Tineret in Actiune, avand peste 150 de persoane implicate incepand cu anul 2012, revenim in forta cu oferta de toamna: Va incurajam sa accesati si platforma on-line www.tinapse.ro daca doriti sa aflati mai multe informatii despre lideri, indrumatori(coach) si mentori daca accesati colturile persoanelor resursa mentionate in cadrul acestei platforme. Totodata puteti sa contribuiti cu experiente personale, resurse, materiale, instrumente si sa fiti la curent cu noile practici, provocari si experiente din viata unui lider, indrumator si mentor in proiectele finantate prin programul Tineret in Actiune. |
Curs de animatie socio-educativa in context TiA Daca esti implicat in proiecte Tineret in Actiune ca lider, indrumator, formator sau mentor sau daca lucrezi intr-o organizatie sau institutie implicata in lucrul cu tinerii, te invitam sa participi la modulul de animatie socio-educativa in context Tineret in actiune. Cand? 10-14 octombrie 2013 Data limita de inscriere:29 septembrie Cursuri internationale TiA "TYE - Tools for Youth Exchanges 2013", Islanda Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/998 "Value the Difference #10: Intercultural Competence", UK Activitate de constituire de parteneriate: "Work in Progress", Danemarca |
Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare – prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate – pentru toti actorii implicati in proiecte europene.
Organisation of school time in Europe (Primary and general secondary education) - 2013/14 Publicatia contine informatii referitoare la structura anului scolar pentru tarile membre ale retelei Eurydice: inceputul /sfarsitul anului, distributia si durata vacantelor in anul scolar 2013/2014. Variatiile regionale sunt de asemenea prezentate. Publicatia este redactata in limba engleza.
Key Data on Education in Europe 2012 Date cheie privind educatia in Europa 2012 este o publicatie ce urmareste principalele progrese ale sistemelor de educatie din Europa din ultimul deceniu. Raportul combina date statistice cu informatii calitative pentru a descrie organizarea, administrarea si functionarea a 37 de sisteme de educatie europene (de la educatia prescolara pana la cea prin invatamantul superior). Anul publicarii: 2012
Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012 Studiul Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012 (Date de referinta privind predarea limbilor in scolile din Europa 2012) ofera date ample care pot sta la baza elaborarii de politici si pot contribui la imbunatatirea calitatii si eficientei in invatarea limbilor straine. Promovarea invatarii limbilor este unul dintre principalele obiective ale strategiei Comisiei in domeniul educatiei si al formarii (ET 2020) si reprezinta un element crucial pentru incurajarea mobilitatii transfrontaliere a cetatenilor UE, unul dintre obiectivele strategiei Europa 2020 pentru crestere si locuri de munca. Anul publicarii: 2012
Key Data on Teachers and School Leaders in Europe (editia 2013) Ancheta intitulata Key Data on Teachers and School Leaders (Date cheie privind cadrele didactice si directorii unitatilor de invatamant) acopera 32 de tari (statele membre ale UE, Croatia, Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia). Ea este produsa pentru Comisia Europeana de reteaua Eurydice si compileaza cele mai recente informatii privind cadrele didactice si directorii unitatilor de invatamant, de la educatia prescolara pana la studiile superioare, inclusiv date privind varsta, sexul, numarul de ore de munca si salariile. Anul publicarii: 2013 .... si multe alte titluri interesante..... Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese: |
... te informeaza: |
Concurs de scurt-metraje: Decembrie Electric 2013 |
Decembrie Electric este un concurs de scurt-metraje care ofera tinerilor pana in 21 de ani ocazia de a-si demonstra talentul in fata intregii Europe. Participantii trebuie sa realizeze un film de scurt-metraj si sa-l trimita in format electronic sau intr-un fisier video de inalta calitate. Data limita: 26 septembrie 2013 (ora 5 pm UK time) Mai multe informatii gasiti pe site-ul Eurodesk: |
Noaptea Cercetatorilor 2013 |
Din 2005 si pana astazi, in fiecare an, in ultima vineri din septembrie are loc Noaptea Cercetatorilor, in toate tarile membre ale Uniunii Europene, inclusiv in Romania. In 2013 evenimentul va avea loc pe 27 septembrie, intre orele 17:00 – 23:00, simultan in mai multe orase din tara. Pe langa expozitiile si activitatile desfasurate vor fi organizate in cadrul evenimentul jocuri si concursuri cu premii oferite de partenerii proiectului. Intrarea la eveniment este libera. Mai multe informatii: Pentru detalii legate de eveniment si proiect trimiteti un e-mail la sabina@noapteacercetatorilor.ro sau vizitati pagina de Facebook a evenimentului. |
Concursul „Laboratorul anului 2099” |
Noaptea Cercetatorilor 2013 impreuna cu Anticipatia invita la imaginatie… Cum va arata laboratorul de cercetare in 2099? Care vor fi marile inovatii ce ne vor schimba viata? Si ce parere au cercetatorii despre ce ne imaginam noi? Participantii trebuie sa fie elevi de la clasele V-XII, studenti la orice forma de invatamant in cadrul universitatilor autorizate din Romania sau orice persoana interesata care insa nu desfasoara activitate de cercetare (angajat in institute publice de cercetare sau invatamant). Categorii concurs: Temele proiectelor de studiu se pot incadra in urmatoarele discipline: geografie, etnografie, arheologie, informatica, socio-umanist, istorie, filologie, medicina, ecologie, fizica, matematica, chimie, biologie. Fiecare participant va primi o diploma de participare si premiul de participare la eveniment. Premiile de participare vor fi disponibile pentru primii 30 de participanti inscrisi care au dus proiectul la bun sfarsit (trimitere idee finala si prezentare in cadrul evenimentului Noaptea Cercetatorilor 2013) si vor consta in pachete educationale in valoare de 100 lei fiecare oferite de partenerul concursului, Anticipatia, prin grupul editorial Nemira. Pana pe data de 30 septembrie 2013, participantii vor trimite organizatorilor poze si filmari din timpul lucrului la proiect si din ziua evenimentului. Jurizarea se va realiza pana la data de 3 octombrie 2013, urmand ca anuntarea castigatorilor sa se faca pana pe 4 octombrie 2013, orele 12.00, pe pagina de Facebook. Premiile vor fi acordate pentru cele 8 categorii de participanti, ele constand in echipamente foto si electronice care vor fi comunicate ulterior. Mai multe informatii: |
Premiul european pentru jurnalism in domeniul sanatatii |
Comisia Europeana a lansat cea de-a cincea editie a Premiului european pentru jurnalism in domeniul sanatatii. Concursul promoveaza un jurnalism de calitate, care supune atentiei teme legate de ingrijirile de sanatate si drepturile pacientilor. Va fi desemnat cate un finalist pentru fiecare stat membru. Toti finalistii nationali vor fi invitati la Bruxelles pentru ceremonia de decernare a premiilor. Castigatorul marelui premiu si ocupantii locurilor doi si trei vor primi premii in valoare de: Premiul I: 6.500 euro Data limita pentru inscriere este: 30 septembrie 2013 Mai multe informatii: http://ec.europa.eu/health-eu/journalist_prize/index_ro.htm |
Stagii si Burse la Centrul European de Limbi Moderne (ECML) |
Centrul European de Limbi Moderne (ECML) recruteaza stagiari de doua ori pe an pentru o perioada de la 3 la 6 luni. Este asigurata o subventie lunara de 686 EUR si o contributie pentru cheltuilelile de transport. Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000192 |
Stagii de practica la Curtea de Justitie |
In fiecare an, Curtea de Justitie ofera un numar limitat de stagii platite cu durata maxima de 5 luni. Acestea se efectueaza de obicei la Directoratul Cercetare si Documentare, la Serviciul pentru Presa si Informatii, la Directoratul General pentru Traduceri sau la Directoratul pentru Interpretare.
Se recomanda, de asemenea, bune cunostinte de limba franceza. Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: |
Stagii de practica la Comitetul Economic si Social European |
Comitetul Economic si Social European (CESE) este o institutie consultativa ce ofera partenerilor economici si sociali ai Europei (de ex. angajatori, sindicate, reprezentanti ai intreprinderilor mici si mijlocii, asociatii de fermieri, consumatori etc) sansa de a-si exprima parerile formale legate de politicile UE. Data limita pentru inscriere este: 30 septembrie 2013 (stagiul de primavara februarie - iulie) Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: |
Stagii de practica la Comitetul Regiunilor (COR) |
In fiecare an, Comitetul Regiunilor ofera tinerilor absolventi un numar limitat de stagii de practica cu o durata de 5 luni. Aceste perioade de stagiu implica experienta de munca intr-unul dintre serviciile Comitetului Regiunilor si se deruleaza intre 16 februarie si 15 iulie (stagiile de primavara) sau intre 16 septembrie si 15 februarie (stagiile de toamna). Se pot acorda subventii pentru aceste stagii. In prezent, subventiile sunt de 1000 Euro/luna. Cursantii casatoriti ale caror sotii/soti nu au servicii bine platite primesc un supliment lunar de 100 Euro. Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: |
Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info. |
Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. |