|
||
Erasmus, In data de 22 noiembrie 2013, Departamentul Erasmus va organiza o intalnire regionala la Brasov. Sunt asteptati sa participe reprezentanti de la universitatile din Brasov cat si de la alte universitati din zona. | ||
Erasmus+ Inca un pic... Erasmus+ pe Facebook! Stiri oficiale Erasmus+ Cautam metode destepte de dat mai departe Daca raspunsul este “da” la intrebarile de mai sus, va asteptam sa le impartasiti in cadrul evenimentului Invata si da mai departe (eveniment de valorizare a proiectelor finantate prin Invatare pe Tot Parcursul Vietii si Tineret in Actiune). Astfel, in cadrul evenimentului va exista un spatiu de "dat mai departe" metode interactive care pot fi folosite in contextul cetateniei europeane si/sau al includerii sociale. Fiecare metoda va fi sustinuta de doua ori pe parcursul a doua sesiuni de cate 90 minute (o prezentare pe sesiune). Detalii despre metode si cum puteti propune o astfel de metoda gasiti aici: http://www.anpcdefp.ro/noutate.php?id=80. |
||
Granturile SEE si Norvegiene – prima sesiune de candidaturi La termenul limita din 18.10.2013, au candidat pentru proiecte de mobilitate a studentilor si cadrelor didactice finantate din Granturile SEE si Norvegiene, urmatoarele universitati:
In prezent se afla in plina desfasurare etapa de selectie a studentilor si cadrelor didactice care vor participa la prima sesiune de mobilitati din cadrul “Programul de burse SEE si norvegiene pentru invatamantul superior, 2013 – 2016”. Acestia vor pleca in mobilitate incepand cu semestrul al doilea al anului academic 2013-2014, in ianuarie 2014. Informatiile se vor publica pe site-ul http://www.see-burse.ro si pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/EEA.Grants.Romania pe care va invitam sa le urmariti periodic. |
||
Stagiu de practica la compania BVBA 32 – Ann Demeulemeester Ann Demeulemeester este un designer care s-a remarcat incepand cu anii 1980 prin gruparea de avangarda ,,Antwerp Six”, avand o contributie majora in aparitia curentului deconstructivist in moda contemporana. Ea a fost cea care a pus bazele companiei BVBA 32 in anul 1985, ajungand in ziua de azi sa fie unul dintre cele mai importante brand-uri de moda de avangarda. Andreea-Cristina CASTRASE, Universitatea de Arta si Design din Cluj-Napoca, in mobilitate de plasament la BVBA 32 – Ann Demeulemeester, Antwerp, Belgia |
||
Misiune de predare Erasmus la Facultatea de Medicina din Angers, Franta Mobilitatea de predare s-a desfasurat in luna octombrie 2013, in Franta, la Universitatea din Angers in cadrul programului JPEMS (Joint Program for European Medical Studies), un program de studiu in limba engleza, cu durata de un semestru si adresat studentilor din anul doi. Conf.dr. Alina Parvu, UMF „ Iuliu Hatieganu” Cluj-Napoca, in mobilitate de predare la Universite de Nantes, Franta | ||
Made by ESN around Romania Iata cateva dintre activitatile realizate de sectiunile ESN Romania in luna Octombrie: ESN Brasov: „ESN Brasov Karaoke”. ESN UniBuc: „Visit to the Palace of Parliament”, „Visit to the Village Museum”, „ESN UniBuc Tandem”. ESN Cluj-Napoca: „Workshop Teatru in Yolka”, „Parteneriat cu Transilvania Music Event in Cluj Arena - Football contest”, „Romanian Movie Night”, „Belvedere Walk”, „Erasmus Lunch”. ESN Iasi: „ERASMUS wellcome day”. ESN Sibiu: „Polyglot Tea”, „Romanian Movie Night” - in colaborare cu AEGEE. ESN Timisoara: „Movie Night”.
|
||
Descoperind Romania – Romania vazuta prin ochii studentilor ERASMUS Anual, in jur de 1.500 de studenti internationali sosesc in Romania prin intermediul programului ERASMUS. Provin din societati si culturi diferite, au caractere diferite, lucru care ii face sa aiba opinii diferite. In randurile de mai jos, va invitam sa descoperiti Romania prin ochii studentilor straini ERASMUS:
„M-am nascut in Romania, dar m-am mutat in Italia inca de cand eram un copil. Imi place sa calatoresc si sa cunosc multi oameni, de aceea am studiat in Milan, Sassari, Brasov, etc. Romania este una dintre cele mai frumoase tari din Europa, iar dorinta mea este de a convinge ceilalti cetateni europeni sa o viziteze! La inceput am crezut ca e o tara frumoasa si mai putin dezvoltata in comparatie cu tarile din vestul Europei, dar am inteles ca a fost o mare greseala. Romania este minunata, de aceea lucrez si studiez aici.
„Buna! Numele meu este Gurur Çolakoğlu. Sunt din Turcia, Istanbul si am 20 de ani. In prezent sunt student la Facultatea de Comunicare/Radio si Televiune. A calatori prin alte tari a fost visul meu de cand eram mic copil, si o data cu ERASMUS visul meu a inceput sa prinda contur. Pentru mine Romania a fost dintodeauna o tara simpatica, frumoasa cu oameni deosebiti. Bineinteles daca esti din Turcia, dar mai ales daca esti baiat, cu siguranta stii de Gheorghe Hagi...si bineinteles Inna...:). Cu alte cuvinte, aveam o opinie buna despre Romania inainte de veni aici. „Numele meu este Gianluca, sunt din Bari, Italia, si studiez limba rusa si limba romana. Unul dintre motivele principale pentru care ma aflu in Romania este de a-mi imbunatati exprimarea si de a acumula cat mai multe cunostinte. Cat despre Romania, as putea spune ca aveam o viziune destul de pozitiva asupra Romaniei inainte de ajunge aici, insa imaginea acesteia in Italia nu este printre cea mai buna. Trebuie sa fii interesat de subiectul acesta pentru a afla mai multe despre realitatea de aici.
„Este foarte curios ca desi tarile noastre sunt oarecum vecine, locuitorii acestor tari stiu atat de putine unii despre altii. Involuntar, cand eram in Georgia am auzit cateva clisee despre Romania. Le cunoasteti si poate nu va plac, dar am sa le spun: impresiile georgienilor impreuna cu informatiile de pe Wikipedia: populatia de etnie roma peste tot – limba lor este similara cu slava sau latina, nu stiu exact, nu am idee; l-ati avut pe Ceausescu, mita, crime! „Cainii te vor manca, asa ca ai grija de tine!” Dar o data ajuns aici, am realizat ca au fost simple exagerari! Variantele originale in limba engleza ale opiniilor acestor studenti le puteti regasi pe pagina de Facebook Erasmus Student Network Romania (www.facebook.com/ESN.Romania). |
||
Parteneriat Grundtvig - Women you can ”Femeie – tu poti” - Fundatia ACTIVITY pentru resurse umane si dezvoltare durabila, Resita Proiectul „Femeie – tu poti! s-a desfasurat pe parcursul a doi ani avand drept grup tinta femei dezavantajate care au avut alaturi de ele pentru a le ajuta instructori calificati. Principala motivatie a fost activitatea zilnica in domeniul educatiei adultilor cui persoane, majoritatea femei cu risc de izolare datorita varstei, originii etnice sau violentei in familie.
Cele mai importante activitati au fost:
Pentru a realiza proiectul a trebuit: - sa dezvoltam ateliere practice si activitati si seminarii diferite despre creativitate, educatie sexuala, afectivitate, dezvoltarea abilitatilor sociale, TIC si motoare de cautare. De asemenea a trebuit sa abordam si sa lucram cu o serie de organizatii locale (Biblioteca judeteana, Directia de Cultura si Patrimoniu etc.) in scopul realizarii unui portofoliu personal de fiecare participant, aceasta experienta fiind impartasita pe pagina de Facebook a proiectului atat intre participantele din fiecare tara in limba materna cat si cu participantele fiecarui partener in limba de lucru a proiectului. Educatorii, si nu numai, au facut schimb de informatii si materiale didactice cu ajutorul platformei Moodle a proiectului. A fost promovata cunoasterea reciproca a persoanelor implicate si au avut loc, „live", schimburi de experiente profesionale si personale acestea conducand la o dezvoltare activa si o noua cooperare prin proiectul aprobat in 2012 „European bank of memory” |
||
Parteneriat Grundtvig - NELPAE – New E-Learning Platform for Adult Education, Asociatia Culturala Europea, Vaslui New E-Learning Platform for Adult Education este un parteneriat Grundtvig pentru invatare al carui obiectiv principal este promovarea dimensiunii europene in educatia adultilor. Obiectivele derivate sunt: a) realizarea de noi alternative prietenoase in domeniul educatiei IT pentru adulti; b) implementarea acestor alternative in toate institutiile implicate, la inceput, apoi la nivel european, intr-o folosire extinsa. Principalele produse sunt: metodologia de implementare si folosire a unei noi platforme de e-learning, cu versiuni adaptate nevoilor fiecarei institutii implicate; un soft special, implantat pe internet – o platforma online de e-learning, realizata in limbaj php-mysql, cu mai multe versiuni si unelte web, adaptata nevoilor fiecarei institutii referitoare la educatia adultilor; o versiune a platformei, comuna tuturor partenerilor si realizata conjunct, va contine cursuri de limbi straine (franceza, engleza, spaniola) destinate adultilor care invata – nivelurile A1-A2-B1; un film documentar (cu mai multe episoade) despre implementarea proiectului si un site informativ principal, care incorporeaza toate produsele si toate noutatile din proiect. Produsele proiectului sunt realizate in activitati conjuncte, supervizate de catre coordonator: doua seminare internationale, patru cursuri de formare, patru workshopuri internationale – desfasurate in timpul reuniunilor de proiect si 12 workshopuri online. Evaluarea si diseminarea cu strategii complexe, sunt de asemenea realizate conjunct. Strategia de follow-up a proiectului se concentreaza pe difuzarea informatiei, a bunei practici si extinderea folosirii platformei de e-learning pentru educatia adultilor la nivel european. August-Noiembrie 2012 – cinci workshopuri online, in sistem ooVoo, cu toti coordonatorii inetrnationali – realizarea filelor documentare ale workshopurilor online; definitivarea, autorizarea si acreditarea suporturilor de curs la limbi straine – engleza, franceza si spaniola; conferinta internationala a profesorului Robert Massart, pe tematica limbii franceze in educatia adultilor, organizata la Piatra-Neamt; demararea crearii si plasarii online, pe platforma NELPAE – Campus 3 a versiunii electronice a suporturilor de curs si a materialelor auxiliare multimedia; sesiune de evaluare a versiunilor disponibile ale platformelor proiectului si alegerea unui standard comun – denumit NELPAE 3; curs de formare a formatorilor de proiect din Vaslui si Piatra-Neamt pentru crearea de materiale multimedia si lectii electronice pe platforma NELPAE 3. |
||
Parteneriat Grundtvig - Elderly Memories – Asociatia Femeilor Jurnaliste din Romania “ARIADNA” Scopul final al acestui proiect a fost acela de a construi un Decalog original al stilurilor de viata, care sa reflecte deopotriva, cu ajutorul tuturor participantilor, aspectele pozitive ale prezentului cat si pe cele ale trecutului. Cercetarea a fost realizata pe urmatoarele subiecte: |
||
Stagiu VISA - Florence Multidisciplinary Academic Conference, Gelu Calina Prin intermediul actiunii VISA din cadrul programului Grundtvig, in perioada 19 – 22 Iunie 2012 am participat la conferinta intitulata Florence Multidisciplinary Academic Conference, organizata de International Journal of Arts & Sciences (IJAS) in colaborare cu Central Connecticut State University, care a avut loc in Italia, la Florenta. Conferinta a fost organizata de Prof. Dr. Joseph Bonnici. Numarul participantilor la acest eveniment academic a fost de aproape 400 de persoane, cadre didactice si cercetatori din intreaga lume, in special din Europa. | ||
Asistent Grundtvig - Internationale Versöhnungsbund, Austria - Iulia Elena Socea Acest proiect, desfasurat pe o durata de 9 luni in cadrul Internationale Versöhnungsbund, Viena, Austria a fost focusat pe educatia adultilor in domeniul transformarii conflictelor, urmand ca pe durata a 9 luni de proiect acest domeniu sa fie explorat prin trei modalitati diferite: | ||
Promovarea ECVET ca instrument practic de recunoastere a mobilitatii In perioada 24 - 25.10.2013 patru persoane implicate in ECVET si anume doi experti din cadrul ANPCDEFP, un expert din proiectul NetECVET si un expert national am participat la evenimentul organizat de Comisia Europeana, EACEA, CEDEFOP, cu sprijinul The European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) intitulat „National Implementation of ECVET: Projects, Instruments, Challenges and Solutions- Joint Conference of three activities funded through the centralised actions of the Lifelong Learning Programme” in Management Conference Centre din Brussels.
S-a parcurs un scurt istoric al rolului transferului de credit incepand cu Declaratia de la Copenhaga din 2002 si pana in prezent si faptul ca au fost testate si pilotate 300 proiecte pe parcursul celor 11 ani. S-a concluzionat ca ECVET este una dintre cele mai vizibile politici in educatia europeana, care presupune un angajament la nivel national fundamentat pe principiile rezultatelor invatarii si pe nivelele introduse de NQF si EQF , care actioneaza ca puncte de referinta pentru ECVET. Termenul de „academic recognition” ar trebui inlocuit cu „lifelong learning recognition”, iar unul dintre urmatorii pasi va fi consultarea cu EASQ (European Area of Skills and Qualifications), afirma d-nul Jens Bjornavold de la CEDEFOP. S-a demonstrat ca ECVET este o oportunitate de a avea un limbaj comun, o modalitate de a crea incredere reciproca, un dialog constructiv , de a fi mai flexibili in gasirea de cai alternative pentru utilizarea instrumentelor europene de evaluare, corespunzatoare nevoilor specifice ale fiecarei tari membre UE si stabilirii de parteneriate durabile. Responsabil Proiecte Mobilitati Leonardo da Vinci, Anca Constantinescu |
||
Plan international integrat pentru instruire in sectorul de incaltaminte La nivel european, educatia si instruirea vocationala pentru sectorul de incaltaminte difera de la tara la tara. Unele tari sunt specializate in moda, design, modelare asistata de calculator, in timp ce altele sunt specializate pe tehnologie si productie. Lipsa unui limbaj profesional comun care sa sustina un sistem educational cauzeaza, de asemenea, o serie de diferente. Sunt putine informatii disponibile cu privire la institutiile/organizatiile ce ofera programe de studii si de instruire pentru sectorul de incaltaminte, iar oportunitatile educationale ale acestora nu sunt indeajuns promovate si cunoscute. Cerintele tot mai accentuate ale acestei industrii cu potential creativ deosebit de a genera produse cu valoare adaugata mare presupune o armonizare a tuturor elementelor implicate, de la educatie si cercetare pana la dezvoltarea de produse, procese si tehnologii noi. Pe de alta parte, tanara generatie este din ce in ce mai putin atrasa de initierea si dezvoltarea unei cariere profesionale in acest sector. Cunoasterea sistemelor si a programelor educationale cu profil tehnologic, precum si propunerea unor abordari comune, integrate, pentru instruire in sectorul de incaltaminte in tarile partenere ale proiectului au reprezentat obiective ale parteneriatului. Antrenate intr-un efort comun, echipele proiectului din Romania, Turcia, Republica Ceha, Grecia si Italia si-au propus integrarea unui limbaj profesional international prin dezvoltarea unui glosar de termeni si expresii specifice sectorului de incaltaminte, cunoscut fiind faptul ca astfel vor fi mai usor de accesat informatii care sa faciliteze schimbul de bune practici profesionale. Parteneriatul proiectului a reunit institutii si scoli cu puternice traditii in domeniul invatamantului vocational de specialitate. Emotionante au fost intalnirile de lucru la care a participat una din cele renumite personalitati pe care acest sector o are in persoana profesorului Petr Hlavacek de la Universitatea Thomas Bata din Republica Ceha. O lectie absolut minunata in ceea ce priveste stransa legatura intre scoala si mediul privat cu referire la sursele consistente de finantare si la modul eficient de antrenare a elevilor in activitati productive specifice prin practici tehnologice de specialitate ne-a fost oferita de partenerii din Turcia care au o deosebita si stransa legatura cu federatia patronala TASEV. Intalnirile de lucru si lectiile deschise organizate de Centrul de instruire CESECA din Italia ne-au adus mai aproape de designerii italieni, cunoscuta fiind suprematia la nivel european si mondial a acestei tari in domeniul produselor de incaltaminte de inalta calitate si cu un design de neconfundat. Conf. Dr. ing. Aura Mihai, Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi Iasi | ||
O IDEE, UN PROIECT … O PROVOCARE! La inceput a fost ideea! In 2012, Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant realiza primul proiect LdV – VETPRO pentru 30 de cadre didactice. Si pentru ca acest proiect a avut un impact major in viata organizatiei noastre am decis sa punem in practica o idee mai veche, aceea de a face in asa fel incat sa beneficieze de proiecte cat mai multi profesori, mai ales din mediul rural.
Am reusit sa ne atingem toate obiectivele, sa obtinem toate rezultatele pe care ni le-am propus, sa motivam si alte organizatii sindicale judetene sa depuna in 2014 propriile proiecte, sa le redam profesorilor participanti respectul de sine si increderea in profesionalismul lor, si nu in ultimul rand, sa fim exemplu de buna practica la nivel european! Spunem acest lucru, deoarece la Conferinta pan-europeana a Comitetului European Sindical pentru Educatie de la Baku (25 - 28.09.2013), FSLI a fost prezentata ca singura organizatie sindicala din Europa, care a derulat proiecte LdV-VETPRO, echipa de proiect primind solicitari din Lituania, Norvegia, Franta si Olanda pentru acordarea de consultanta in scrierea unor proiecte similare. Alexandra Cornea, Director al Departamentului de Realatii Internationale, Programe si Formare, FSLI | ||
SCRISOARE DESCHISA Stimate doamne / Stimati domni, Ma numesc Lili Stratulat, sunt asistenta medicala, am absolvit Scoala Postliceala Teologico-Sanitara „Sfantul Iosif” din Craiova, promotia 2012. In perioada martie–aprilie 2012, am participat la proiectul european de tip Leonardo da Vinci, mobilitati, LLP-LdV/IVT/2010/RO/082, initiat de Filiala Medicilor Catolici Craiova -Scoala Postliceala Teologico-Sanitara „Sfantul Iosif”, a carei eleva eram in anul III de studiu. Titlul proiectului a fost ”Aplicarea sistemelor moderne de ingrijire”, iar organizatia de primire a fost Pflegeakademie der Barmherzigen Bruder, Schule fur allgemeine Gesundheits- und Krankenpflege din Viena, Austria. Proiectul a constat in parcuregerea de catre mine a 4 saptamani de stagiu practic in Spitalul Barmherzige Bruder din Viena. Acest proiect mi-a oferit sansa de a ma dezvolta profesional prin dobandirea de noi cunostinte privind tehnicile de ingrijire a pacientilor si a tehnicilor de investigatii moderne nefolosite inca in Craiova/Romania. Lili Stratulat, Asistent medical generalist |
||
LLP-LdV/TOI/2010/RO/005 – Crearea unui centru de excelenta pentru pregatirea profesionala initiala si continua, pe linia managementului stresului profesional si al competentelor in tactica tragerii, pe baza transferului de inovatie de la partenerii straini (Proiect BIA):
Pe parcursul derularii proiectului, au fost realizate:
Persoana de contact: insp. Andreea Cernazeanu, Inspectoratul General al Politiei Romane, Departamentul de Implementare Proiecte
| | |
Comenius Formare Continua |
||
In calitate de beneficiar al unei burse primite in cadrul programului sectorial Comenius, Mobilitati individuale de formare continua, programul de Invatare pe tot parcursul vietii, am participat la cursul “Creativitate si invatare”, desfasurat in Malta, in perioada 8-12 octombrie 2013. Activitatea de formare a fost posibila gratie finantarii obtinute prin intermediul Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. Cursul a fost conceput si desfasurat, sub coordonarea d-lui Magnus Persson, din cadrul asociatiei “Teacher Learning Network”, alaturi de o echipa de profesionisti din Malta, Polonia și Suedia. In plus, am beneficiat de prelegeri si sesiuni specifice, realizate de lectori de la Institutul “Edward de Bono”, de la Centrul de Creativitate “St.James Cavalier” si Centrul de Stiinta din Malta. Cursul a inclus o prelegere la Institutul de Bono, Universitatea din Malta, o vizita de studiu la Centrul de Creativitate din Valletta, precum si o excursie la cele trei orase medievale din Malta. La acest curs au participat 28 de persoane din 12 tari diferite. Cursul a fost structurat pe 40 de ore de formare, fiecare modul incluzând teoria creativitatii si aplicarea acesteia prin metode de predare inovatoare. Programul cursului a inclus module cum ar fi: “Cat de creativi suntem?” ( punctul de plecare ), “Masurarea creativitatii” , “Creativitate si invatare - un proces pe tot parcursul vietii”, “Gandirea in afara cutiei” sau “Thinking outside the box”( tehnici de creativitate ), “Dramatizare pentru invatare și creativitate”; “Pe marginea fictiunii şi realitătii”, “Modelele mentale și creierul”, “Clasa Creativa” (instrumente pentru elevi ), “Generarea de idei, medii de invatare creative”, “Stiinta experimentala in sali de clasa”, “Conceptul inteligentelor multiple”, “Oportunitatile de colaborare europeana” si “Cum sa dezvoltam creativitatea intorsi acasa?”. Acest curs mi-a dezvoltat abilitatile personale de creativitate, spontaneitate și flexibilitate, abilitati necesare in organizarea unor activitati educative atractive. M-a ajutat sa constientizez propriile modele mentale si necesitatea renunatarii la acestea. Mi-a oferit informații teoretice si practice cu privire la noile cercetări legate de procesul de creativitate, de stilurile de invatare si de preferintele individuale ale fiecarei persoane implicate in actul invatarii. Am descoperit cum sa organizez un cadru de invatare favorabil pentru cresterea potentialului creativ si intelectual al fiecarui copil in parte (spatiu placut, resurse materiale diversificate, oferirea timpului, oferirea feed-back-ului pozitiv, permiterea greselilor, permiterea discutiilor de grup, etc.). Una dintre tehnicile de predare inovatoare, care m-a inspirat cel mai mult de la acest curs, a fost dramatizarea. Aceasta metoda este o forma de invatare activa, ludica, capabila sa faciliteze accesul tuturor elevilor la informatiile predate sau in curs de predare. De asemenea, toti elevii au ocazia sa participe la procesul de invatare “aici si acum”, sa-si foloseasca resursele individuale de care dispun in realizarea dramatizarii, sa insuseasca cunostintele in maniera holista si sa obtina o crestere a rezultatelor prin adoptarea acestei metode. Mai mult decat atat, acest curs mi-a permis schimbul inter-cultural de experienta si de bune practici, precum si imbunatatirea competentelor de scriere, citire si vorbire a limbii engleze. Irofte Liliana, profesor itinerant, Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva “Alexandru .Rosca”, Piatra-Neamt. |
||
O experienta altfel |
||
A fi profesor in Romania, pe langa a te confrunta cu birocratia, salariul mic sau bugetul insuficient al Ministerului in ultimul timp inseamna si a avea oportunitatea de a calatori de a invata cum sa faci din meseria ta o pasiune pentru elevii tai dar si a regasi bucuria predarii prin programul european Comenius. Poate suna banal sau supraestimat insa pentru mine Comenius a insemnat o experienta completa, perfectionare, vizite de documentare, schimb de idei si conceptii, multiculturalitate. Toate acestea gratie profesiei mele, gratie unui loc de munca si a unei pasiuni, care de multe ori nu vedeam unde poate duce, limba spaniola. O saptamana in capitala Spaniei nu am simtit presiunea birocratie, nu am simtit oboseala muncii, desi am respectat un program de opt ore in cadrul unui curs solicitant care nu permitea nimanui sa fie inactiv. O saptamana, nu m-am simtit mai prejos fata de colegii europeni fiind si noi romanii la fel de capabili ca si ei. Toti eram egali, toti aveam de impartasit la fel de mult din experienta noastra fara a ne mai simti discriminati salarial, toti beneficiind de acelasi buget si aceleasi sanse de a fi acolo. In Madrid, la scoala, am invatat sa ma bucur de profesia mea, am invatat sa ma joc constructiv, sa inteleg ca materia mea nu inseamna doar teme, reguli gramaticale, vocabular si note in catalog ci reprezinta si pasiunea pe care o transmiti copiilor pe care uneori din cauza altor probleme colaterale o poti pierde. Am invatat ca se poate recastiga si ca, de asemenea, sunt nenumarate modalitatile de a o transmite. Am scris si rescris acest articol de nenumarate ori gandindu-ma pe ce as putea insista: pe vizitele de documentare, pe programul si continutul cursului sau pe ceea ce consider eu ca a adus acest curs in viata mea profesionala. Decizia finala a fost acest ultim aspect pentru ca mi se pare a fi universal, se poate mula pe un profesor de matematica la fel de bine ca pe unul de istorie. Comenius te poate scoate din rutina predarii oferind o noua perspectiva asupra materiei tale, de cele mai multe ori din punctul de vedere al elevului, dar si posibilitatea de a-ti deschide orizontul cunoscand conceptiile de viata si optiunile profesionale ale altor colegi europeni. Precum am spus o experienta completa in care merita sa intrii absolut deschis si fara frica. Roxana Tanase, LICEUL TEHNOLOGIC DOAMNA CHIAJNA |
||
Cursuri PLUS de scriere de proiecte |
||
ANPCDEFP, prin programul Tineret in Actiune, a pilotat un nou curs de formare pe scriere de proiecte, de data aceasta axandu-se pe viitoarele proiecte de tineret ce vor putea fi finantate prin noul program european de educatie, formare, tineret si sport, Erasmus+. Pilotarea acestui curs a dovedit necesitatea si utilitatea sa, astfel incat in prezent se deruleaza mai multe cursuri la nivel national, organizate de catre reteaua de formatori a programului Tineret in Actiune. Cursul se adreseaza atat celor care au derulat proiecte TiA, cat si celor interesati de proiectele europene de tineret, care, insa, nu au avut astfel de proiecte finantate prin Tineret in Actiune. Cursurile se adreseaza reprezentantilor ONG-urilor si institutiilor publice care lucreaza cu tinerii. Participantii vor intelege, ca urmare a cursului, care este cadrul unui proiect european de tineret Erasmus+, vor putea sa elaboreze, planifice si scrie proiecte de tineret Erasmus+ si vor putea utiliza cadrul nonformal de invatare specific proiectelor de tineret. In cadrul cursurilor se folosesc documente-propunere, care contin informatii publice si care cel mai probabil se vor regasi in programul Erasmus+. Variantele oficiale vor fi disponibile in momentul publicarii deciziei de catre Comisia Europeana. Interesat de proiecte europene de tineret? Nu mai sta si cauta cursul PLUS la care sa te inscrii. Toate cursurile sunt publicate pe lista de evenimente de pe www.tinact.ro, la adresa http://www.tinact.ro/lista-evenimentelor. |
||
Invata si da mai departe - inscrie-te la eveniment! |
||
24 de proiecte vii vazute prin ochii celor care le-au trait si 12 spatii de experimentare activa prin intermediul unor metode vii te asteapta in perioada 5-6 decembrie la evenimentul Invata si da mai departe (eveniment de valorizare a proiectelor finantate prin programele Invatare pe Tot Parcursul Vietii si Tineret in Actiune). Doua zile in care stai de vorba cu oameni care iti vor spune povestea din spatele proiectului pe care l-au trait si ce a "miscat" aceasta in ei. 24 de povesti umane din care vom afla in ce tari au fost, ce oameni si prejudecati au intalnit, care sunt "lectiile" invatate nu numai ca profesionisti, dar si ca oameni si cum le-a schimbat modul de a privi lucrurile. Povesti pe care, de ce nu, poti sa le traiesti si tu! Doua zile in care nu vom vorbi, ci vom trai ce inseamna un proiect Comenius, Erasmus, Grundtvig, Leonardo da Vinci sau Tineret in Actiune. Iar la final, poate, vom vedea ca nu sunt atat de diferite unele de altele si pot "coexista pasnic", in noul program Erasmus+. Daca esti reprezentant al unei organizatii de tineret, te poti inscrie sa participi la acest eveniment pana pe 20 noiembrie. Sunt disponibile 30 de locuri. Detalii despre inscriere gasiti aici: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1070. Iar daca vrei sa propui si o metoda de invatare care sa se transforme intr-un atelier in cadrul evenimentului, da-o mai departe si propune-o pana pe 20 noiembrie, urmand pasii descrisi aici: http://www.anpcdefp.ro/noutate.php?id=80 |
||
598 de proiecte depuse spre finantare la 1 octombrie Ultimul termen limita din cadrul programului Tineret in Actiune 2007-2013 a venit cu 598 de idei de proiecte: 176 de schimburi de tineri, 235 de initiative, 15 proiecte de democratie participativa, 66 de proiecte SEV, 86 de proiecte de formare si retele si 20 de proiecte de intalniri ale tinerilor si responsabililor de politici de tineret. Iar 2013 inseamna un nou record: 1674 de proiecte depuse spre finantare, la cele 3 termene limita. "Eye Opener", Italia In perioada 28 ianurarie - 2 februarie 2014 are loc in Italia cursul international de formare pentru schimburi de tineri "Eye Opener". Scopul cursului este incurajarea persoanelor fara experienta in proiecte de schimburi de tineri si stimularea tinerilor pentru a participa activ la toate activitatile derulate pe perioada proiectului. De aceea, participarea la acest curs se face in perechi formate din tineri (16-17 ani) si persoane cu experienta in lucrul cu tinerii (lucratori/lideri de tineret). APPETISER, Germania
In perioada 3-7 februarie 2014 are loc in Germania cursul APPETISER de initiere in Erasmus+/Tineret in Actiune. Principalul scop al acestui curs: oferirea unei prime experiente pozitive internationale tinerilor pentru a-i motiva si a-i incuraja sa participe si sa se implice activ in proiecte finantate prin programul Erasmus+/Tineret in Actiune. "SOHO - EVS Support People", UK
In perioada 19-23 februarie are loc la Belfast cursul de formare SEV SoHo. Scopul cursului: sa imbunatateasca calitatea proiectelor SEV prin dezvoltarea competentelor esentiale ale persoanelor suport (mentori, coordonatori SEV). “European Citizenship in Youth Work”, Spania
In perioada 24 februarie-2 martie are loc in Spania cursul dedicat cetateniei europene in lucrul cu tinerii. Scop principal: cursul isi propune sa dezvolte cetatenia europeana critica si democratica si sa sprijine lucratorii de tineret in dezvoltarea si implementarea proiectelor de tineret pe tema cetateniei europene. | ||
Pasaportul Lingvistic Europass (PLE) – auto-evaluarea competentelor lingvistice Ce este Pasaportul Lingvistic Europass?
Noutati Daca v-am starnit interesul, va asteptam si pe site-ul Centrului National Europass din Romania. |
||
Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare – prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate – pentru toti actorii implicati in proiecte europene. Eurypedia Eurypedia este o enciclopedie online plurilingva care are scopul de a prezenta cat mai precis imaginea sistemelor de educatie din intreaga Europa. Gestionata de catre reteaua Eurydice si actualizata in mod regulat de catre experti in educatie si ministere nationale din intreaga Europa, permite accesul la peste 5000 de articole referitoare la organizarea sistemelor de educatie si a celor mai recente reforme. Referinte Web: Eurydice News Agentia Executiva pentru Educatie, Audiovizual si Cultura (EACEA) care coordoneaza si administreaza reteaua Eurydice a lansat in septembrie un nou produs, o revista electronica care se doreste sa aiba 3 aparitii pe an. Prin acest newsletter, persoanele interesate vor fi informate periodic cu privire la publicatiile Eurydice si vor putea accesa articole pe diverse teme din lumea invatamantului european. Referinte Web: .... si multe alte titluri interesante..... Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese: |
||
... te informeaza: |
Stagii de formare la Consiliul Europei |
Consiliul Europei ofera doua sesiuni de stagii de formare in fiecare an, cu o durata de minimum 8 saptamani si maximum 5 luni. Stagiile se desfasoara in martie/iulie, septembrie/ianuarie. Data de incepere a fiecarui stagiu este stabilita de Directia de Resurse Umane. Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: |
Your Europe, Your Say 2013 - Implica-te azi! |
Comitetul Economic si Social European (CESE) organizeaza pentru a treia oara "Your Europe, Your Say", o simulare a sesiunii plenare a CESE care ofera elevilor de liceu din cele 28 de state membre ale UE ocazia de a vedea cum decurge procesul de luare a deciziilor pe un anumit subiect. Exercitiul de simulare se va derula in doua etape:
Pentru a candida, o scoala trebuie: Data limita pentru inscrierea scolilor: 30 noiembrie 2013 Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: |
Concursul european pentru inovare sociala - editia a II-a |
Stii cum s-ar putea reduce somajul? Crezi ca ai putea imbunatati conditiile de munca ale persoanelor nevoite sa accepte locuri de munca prost platite - pe motiv de sex, varsta, statut social sau handicap? Stii cum am putea spori sansele pentru cele 27 de milioane de europeni care in prezent nu au un loc de munca? Daca da, acest concurs este facut pentru tine! Concursul, lansat in memoria lui Diogo Vasconcelos, ii invita pe cetatenii europeni sa vina cu solutii noi pentru a diminua rata somajului si pentru a reduce la minimum efectele sale corozive asupra economiei si societatii noastre, atat in prezent, cat si in viitor. Inovarea sociala nu este doar un obiectiv catre care tindem, ci este o necesitate. Nu conteaza daca ideile tale nu au avut ecou pana acum. Comisia Europeana te poate ajuta sa iti materializezi proiectul in cadrul Academiei de inovare sociala. Fiecare din cele trei proiecte castigatoare va primi finantare in valoare de 30 000 de euro. Data limita pentru inscriere este: 11 decembrie 2013, ora 12:00 (amiaza, CET) Mai multe informatii despre concurs si conditiile de participare se gasesc pe pagina concursului: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/innovation/policy/social-innovation/competition/index_ro.htm |
Tabara internationala de tineret Millennium 2014 |
Tabara internationala de tineret Millennium este un program gratuit adresat tinerilor din lumea intreaga interesati de matematica, stiintele naturii, tehnologia informatiilor si alte stiinte. Programul include prelegeri, ateliere de lucru, vizite in companii si universitati si activitati sociale si recreative. Toate cheltuielile (calatorie, cazare, masa, activitatile educationale) sunt acoperite de organizatori. Tabara va avea loc in vara 2014 in Helsinki, Finlanda. Tabara se adreseaza tinerilor nascuti intre 1995 si 1998, interesati de matematica, stiintele naturii, tehnologia informatiilor si alte stiinte. Candidatii trebuie sa cunoasca foarte bine limba engleza, limba de lucru a taberei. Data limita pentru inscriere este: 15 decembrie 2013 Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: |
danceWEB - Program european de burse pentru dans contemporan |
Programul de burse danceWEB ofera unui numar de aproape 65 de tineri dansatori si coregrafi profesionisti in principal din Europa, dar si din tarile non-europene, posibilitatea de a participa intr-un program multinational de formare intensiva Programul se deruleaza sub forma unei rezidente de 5 saptamani, in fiecare an in Viena, din iulie si pana in august, in cadrul Festivalului international de dans ImPulsTanz. Data limita pentru inscriere este: 15 decembrie 2013 Mai multe informatii despre program si conditiile de inscriere se gasesc pe site-ul Eurodesk: |
Concursul national “Impreuna facem Internetul mai bun!” |
Salvati Copiii Romania, coordonatorul national al programului Sigur.info, lanseaza concursul national pentru copii, parinti si profesori cu tema "Impreuna facem Internetul mai bun!". Competitia doreste sa ii determine pe copii, ajutati de parinti si profesori, sa identifice modalitati inovatoare, dar usor de implementat, prin care Internetul sa devina un loc mai bun pentru toti utilizatorii mediului virtual. Competitia se adreseaza copiilor si adolescentilor cu varste intre 6 si 18 ani incadrati in doua grupe de varsta: 6-11 ani si 12-18 ani, care vor participa in echipe coordonate de un profesor sau parinte. Sub indrumarea acestora, copiii pot inscrie in concurs proiecte multimedia (prezentari power point, colaje fotografice, desene, videoclipuri etc.) in care vor ilustra contributii care pot face Internetul un spatiu mai bun si mai sigur si modul in care aceasta ar putea fi promovate in randul copiilor si adultilor. Competitia este deschisa atat scolilor, cluburilor de tineret, cat si copiilor si profesorilor in mod individual. Data limita pentru transmiterea proiectelor este: 10 ianuarie 2014 Regulamentul complet al concursului poate fi consultat la adresa: Echipele castigatoare vor fi anuntate in cadrul Galei Sigurantei pe Internet din data de 11 februarie 2014 in Bucuresti. |
Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni 2014 |
Esti tanar european si ai idei pentru a transforma Europa intr-o comunitate integrata? Scrie un proiect si inscrie-l la concursul "Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni"! "Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni" doreste sa incurajeze atat dezvoltarea unei constiinte europene in randul tinerilor, cat si participarea acestora la proiectul de integrare europeana. Premiul este acordat acelor proiecte realizate de tineri care promoveaza buna intelegere si dezvoltarea unui simt comun al identitatii europene si care dau exemple practice de europeni care traiesc impreuna ca o comunitate. Premiul pentru cel mai bun proiect este in valoare de 5.000 Euro, premiul doi de 3.000 Euro, iar premiul trei de 2.000 Euro. Data limita pentru trimiterea proiectelor este: 20 ianuarie 2014 Mai multe informatii desppre concurs se gasesc pe site-ul Eurodesk: |
Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info. |
Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. |