Cuprins:

Erasmus

Erasmus Student Network Romania

Leonardo da Vinci

Comenius

Tineret in actiune

Europass

Eurydice

Eurodesk


Erasmus+

Obtineti Codul de Identificare - primul pas daca vreti sa depuneti proiecte in ERASMUS+

Pentru a beneficia de finantare in programul Erasmus+ este nevoie ca toti beneficiarii (atat candidatii, cat si partenerii) sa se inregistreze pentru obtinerea unui Cod de Identificare prin intermediul unei Facilitati Unice de Inregistrare care va fi folosit in toate etapele proiectului. Inscrierea se face AICI. Aveti la dispozitie un manual complet legat de Facilitatea Unica de Inregistrare AICI.
Urmariti noutatile Erasmus+ pe pagina de facebook a programului in Romania la Erasmus+RO (link direct https://www.facebook.com/ErasmusPlusRO)


Apel National Pentru Propuneri de Proiecte 2014


A fost publicat Apelul National pentru Propuneri de Proiecte 2014 Erasmus +. Apelul este disponibil aici.


CONNECTOR - Un Happening Nonformal

9-15 septembrie vor fi zile pline de nonformal la Cluj-Napoca. Asta pentru ca ANPCDEFP, in colaborare cu Federatia SHARE si Primaria Municipiului Cluj-Napoca organizeaza CONNECTOR – Un happening nonformal.

De ce CONNECTOR?

Sunt mii de pasionati ai invatarii nonformale in toata Europa si sute de mii (chiar poate milioane) de oameni care beneficiaza de ea. Acest eveniment le este dedicat, precum si celor din alte sectoare ale educatiei care doresc sa impartaseasca si sa creeze impreuna metode si instrumente de invatare cu impact, atat la nivel personal, cat si profesional.

A sosit timpul ca si nonformalul sa aiba "sarbatoarea" lui. CONNECTOR creeaza un "happening" de interactiune pentru sute de oameni din toata Europa, oameni pentru care invatarea nonformala este optiunea naturala care completeaza si sprijina educatia lor formala. Si, de ce nu, poate ajuta Romania pentru a se pozitiona ca un "hub" al invatarii nonformale in Europa.

De ce Cluj-Napoca?

In afara faptului ca este un oras cu o viata sociala si culturala efervescenta, in anul 2015 Cluj-Napoca a fost desemnat Capitala Europeana a Tineretului. Cu un program ambitios de activitati (vezi detalii AICI), cuvantul de ordine este verbul "a impartasi" (share). Adica, exact ceea ce isi doreste si CONNECTOR pentru invatare nonformala. 

Astfel, editia din 2014 va fi prima, reprezentand doar punctul de pornire pentru cea care va urma in 2015, facand din CONNECTOR un punct de referinta european in urmatorii ani.

Care sunt obiectivele evenimentului?

In mijlocul oricarui proces de invatare se afla oamenii. A invata cu placere, interactiv si plecand de la experienta si nevoile lor reprezinta cheia dezvoltarii personale si profesionale a acestora.
Pornind de la acest deziderat, obiectivele CONNECTOR sunt:
- sa promoveze invatarea nonformala in Romania si in Europa
- sa creeze conexiuni intre invatarea nonformala, educatia formala si formarea profesionala
- sa dezvolte un spatiu pentru identificarea de nevoi si provocari comune ale actorilor interesati precum si de solutii care sa raspunda acestora prin proiecte si activitati in retea
- sa creeze un context participativ pentru impartasirea de metode, instrumente, practici si idei eficiente de invatare

CONNECTOR se bazeaza pe trei “piloni”: LABORATOR+ (axat pe metode si instrumente inspirate din experienta de la laboratorul nonformal), INCUBATOR+ (orientat catre identificarea de nevoi si solutii comune inspirate din experienta de la Volunteque) si CONNECTOR+ (al carui scop este sa aduca cat mai multi oameni relevanti in acelasi loc).
Cum se va desfasura evenimentul si cine va putea participa? Gasesti raspunsurile pe
http://www.nonformalii.ro/evenimente/connector-un-happening-nonformal

Iar daca vrei sa te CONNECTezi la nonformal inca de pe acum, hai sa ne pregatim impreuna la Cluj, in perioada 31 ianuarie – 2 februarie.  Detalii aici. Inscrierea e deschisa pana pe 23 ianuarie.


Consultare publica cu privire la Spatiul european al competentelor si calificarilor

Pe 17 decembrie 2013, Comisia Europeana a lansat un sondaj de opinie cu privire la Spatiul european al competentelor si calificarilor, care va ramane deschis pana pe 15 aprilie 2014.

Principalul obiectiv al consultarii publice este de a colecta puncte de vedere cu privire la principalele probleme legate de transparenta si recunoasterea competentelor si calificarilor lor cu care se confrunta cei care invata si cei care isi cauta un loc de munca in cazurile in care isi schimba locul de munca sau isi continua studiile, in tara de origine sau intr-o alta tara UE.

Mai multe informatii si chestionarele prin care puteti contribui se gasesc la urmatoarea adresa: http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/more_info/consultations/skills_en.htm



Viata inainte si dupa mobilitatea Erasmus

Sunt studenta a Academiei Fortelor Aeriene “HENRI COANDA” si am avut sansa de a participa in cadrul programului Erasmus la o mobilitate in Republica Ceha, in anul universitar 2012-2013.
Ceea ce ofera programul Erasmus este o provocare si o dorinta pentru orice student. Mi-am dorit foarte mult sa reusesc sa fac parte din acest program, deoarece este o oportunitate prea putin realizabila pentru un student cu o situatie materiala modesta. Pentru unii este un vis, si chiar o mandrie, sa reuseasca sa studieze la o alta universitate, mai ales intr-o alta tara, si nu in ultimul rand, intr-o alta limba decat cea nativa. Mi-a oferit din start provocarea de a reusi sa fiu la fel de pregatita la materii in limba engleza, precum eram in limba romana, fiind unul dintre motivele care m-au ambitionat sa reusesc si sa petrec trei luni extraordinare la o alta universitate din sistemul militar european.
Am ajuns in Republica Ceha si am intalnit studenti la fel de timizi ca si colegii mei, in ceea ce priveste limba engleza. Dupa cateva zile, deja toti ne-am dat drumul la vorba si ne-am consolidat, pe parcursul a trei luni de zile, niste prietenii frumoase, care se mentin chiar si acum, prin intermediul comunicarii virtuale. In ceea ce priveste programul de studii, pot sa sustin cu zambetul pe buze ca am avut parte de niste domni profesori extraordinari, care ne-au primit binevoitori si incantati sa poata interactiona cu studenti straini. Cursurile de limba engleza au fost singurele pe care le faceam cu o alta grupa de studenti si, trebuie sa recunosc ca efortul depus pentru a tine ritmul a fost pe masura. Gradul de dificultate a fost din start mai ridicat, datorita faptului ca nu mai studiam in limba nativa, insa nu imposibil. Sustin cu tarie ca nivelul de cunostinte in limba engleza a crescut simtitor, atat la partea de vocabular si gramatica, cat si la partea de vorbire, care dupa trei luni de zile pot afirma ca a devenit fluenta. Profesorii au fost cat se poate de profesionisti in timpul cursurilor, iar la finalul acestora le povesteam despre Romania, iar ei ne explicau ce sa vizitam si ce locuri sa frecventam sau nu in oras. Atat la cursurile de engleza, unde ne-am imbogatit consistent vocabularul, cat si la celelalte cursuri (Informatica, Politici si strategii NATO, Propagarea undelor) am studiat intens si am primit teme constant, ceea ce ne-a ajutat sa mentinem ritmul rapid si cu bagajul de cunostinte pregatit pentru evaluare in orice moment. Examenele au fost la un nivel destul de ridicat de dificultate, dar am avut mandria de a lua note mari si de a ne vedea profesorii multumiti de prestatia noastra, spunandu-ne ca si-ar dori sa aiba si ceilalti studenti ai lor la fel de silitori si interesati precum noi.
Am fost cazati impreuna cu studenti Erasmus din Austria, Slovacia, Polonia si Franta, tineri cu care am interactionat in mod continuu si ne-am construit amintiri de neuitat. Fiind mai multe tari implicate si locuind pe acelasi etaj, fiecare grup de studenti a organizat cate o seara traditionala. La seara romaneasca, le-am pregatit sarmale cu mamaliguta si i-am servit cu palinca trimisa de rudele noastre, i-am invatat sa danseze hore moldovenesti, sarbe si brasoveanca, si am fost uimiti si deosebit de mandri cand toti au inceput sa fredoneze fara greseala, cantecul “Dragostea din tei”. In celelalte seri, ne-au invatat un dans traditional polonez, de ne-am desfasurat pe tot holul in perechi de cate doi, studentii austrieci ne-au adus sa gustam traditionalul “schnaps”, iar masa slovaca a fost cea mai imbelsugata cu produse traditionale si voie buna. Toate aceste momente petrecute impreuna ne-au facut sa uitam de dorul de casa, sa treaca mai usor timpul petrecut departe de familie si de prietenii din Romania si sa ne petrecem timpul liber plini de bucurie si entuziasti sa descoperim lucruri noi despre celelalte tari.
Asadar, ne-am petrecut timpul descoperind Cehia, vizitand locuri minunate, interactionand cu oameni extraordinari, si, nu in ultimul rand, ne-am imbunatatit la un nivel foarte ridicat limba engleza. A fost o experienta foarte frumoasa si as vrea sa incurajez toti studentii care au posibilitatea sa beneficieze de programul Erasmus fara a sta pe ganduri.

Alexandra Virlan, Academia Fortelor Aeriene Henri Coanda, Brasov in mobilitate de studiu la University of Defence Brno, Cehia


Gala Studentilor Romani din Strainatate 2014 - Premierea unor tineri de exceptie

In data de 8 ianuarie 2014 la Palatul Parlamentului, peste 1000 de invitati, printre care personalitati din mediile academic, cultural, public si privat, studenti si absolventi romani si membri LSRS (Liga Studentilor Romani din Strainatate), s-au reunit pentru a premia si recunoaste excelenta in educatie.

Cele 10 premii oferite studentilor romani cu rezultate exceptionale :

1. Studentul Anului din Europa, nivel universitar – Diana Danciu (Universitatea Cambridge, Marea Britanie).
2. Studentul Anului din Europa, nivel post-universitar – Mircea Cimpoi (Universitatea Oxford, Marea Britanie).
3. Studentul Anului din America de Nord, nivel universitar – Luca Victor Iliesiu (Universitatea Princeton, SUA).
4. Studentul Anului din America de Nord, nivel post-universitar – Ioana Literat (University of Southern California, SUA).
5. Studentul Anului de pe Alte Continente – Marius Wamsiedel (Universitatea Hong Kong, China).
6. Studentul Roman Erasmus al Anului – Andra-Maria Buta (Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca).
7. Studentul Roman Erasmus al Anului, premiu special oferit de ANPCDEFP – Ana Maria Vijdea (Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca).
8. Studentul Anului in Romania – Sorina Lupu (Universitatea Politehnica din Bucuresti).
9. Premiul Special in Arte „Sergiu Nicolaescu” – Sinziana Mircea (Universitatea de Muzica si Dans din Köln).
10. Marele Premiu: Studentul Roman al Anului din Strainatate – Sonia Cristina Coman (Universitatea Columbia, SUA) cu specializare in arta franceza.

Gala Studentilor Romani din Strainatate 2014 este un eveniment organizat cu sprijinul sponsorilor: BRD Groupe Société Générale, Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale, Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen, British Council, Renault, Voicu&Filipescu, DEFIGO, CEC Bank.

Studentul Roman Erasmus al Anului, premiu special oferit de ANPCDEFP – Ana Maria Vijdea (Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca)

Erasmus m-a invatat sa privesc

Ma numesc Ana Maria Vijdea si am douazeci si doi de ani. Dupa absolvirea liceului, am hotarat sa urmez cursurile unei facultati vocationale din Cluj-Napoca. Sectia de Cinematografie si Media a Facultatii de Teatru si Televiziune din cadrul Universitatii "Babes-Bolyai" parea sa imi ofere atat educatia necesara, cat si libertatea de miscare atat de mult ravnite. In urma colaborarii cu regizorul Andrei Ujica pentru realizarea unui film documentar, am realizat ca segmentul care ma reprezinta este cel al non-fictiunii. Dupa doi ani de lucru intensiv, am decis sa aplic pentru o bursa Erasmus, considerand ca elaborarea unui film documentar intr-o tara straina atat din punct de vedere cultural, cat si socio-politic constituie un pas important atat pentru maturizarea mea profesionala, cat si pentru cea personala. 
Am ales ca destinatie Turcia, hotarare luata in mare parte datorita atelierului de fotografie "Pinhole People" sustinut de profesorul Levend Kılıc (conferentiar al Universitatii Anadolu din Turcia) in Cluj-Napoca. 
In timpul mobilitatii am avut ocazia sa urmez cursuri precum Estetica filmului documentar, Iluminare si exponometrie pentru film, Optica, Productie de film si Fotografie. Initial mi-a fost teama de un eventual blocaj datorat barierei de limba, insa acest impas a fost depasit inca din prima saptamana de studiu. Unul dintre profesorii din Turcia, Zahur Mukkerem, un „veteran” al scolii ruse „VGIK", m-a intampinat cu urmatoarele cuvinte: „In film e ca si in muzica - nu trebuie sa intelegi notele pentru a simti muzica.” Erdem Cetintas, un profesor de fotografie mi-a oferit o carte scrisa de un istoric de arta roman (Victor Ieronim Stoichita - „O scurta istorie a umbrei”), iar decanul facultatii, domnul Nezih Orhon, m-a ajutat sa organizez un cine-club in cadrul caruia am proiectat filme romanesti precum Moartea domnului Lazarescu sau Amintiri din epoca de aur.
Activitatile curriculare si extracurriculare in care am fost implicata in mare parte alaturi de studenti turci, m-au determinat sa imi prelungesc perioada de sedere. In acest timp am participat la conferinte internationale, am lucrat ca editor video in cadrul festivalului de film Eskifilmfest din Eskisehir si am elaborat proiecte audio-vizuale pentru cursurile din programa scolara. Sprijinul neconditionat oferit atat de facultate, cat si de Institutul Cultural Roman (prin amabilitatea doamnei Silvana Rachieru si a domnului Costin Zamfir), m-a motivat sa dezvolt ideea de la care pornisem - realizarea unui film documentar in tara gazda a programului de mobilitate. 
„The Bridge Club” este proiectul de film realizat in primul semestru de studiu in Eskisehir, pentru cursul Final Project, coordonat de profesorul Nezih Orhon. Acest documentar despre o femeie care lucreaza douasprezece ore pe zi intr-un bar de barbati (local tipic turcesc cunoscut sub denumirea de kahvehane), a fost prezentat atat in cadrul Festivalului de film Transilvania (TIFF), unde a fost distins cu Mentiunea Speciala oferita de Fabrica de pensule, cat si in cadrul festivalului Docuart (Bucuresti) si Astra Film Festival (Sibiu).  

Ulterior, am inceput sa lucrez la al doilea proiect de film documentar, aflat in prezent in post-productie. „These Songs and These Silent Nights”, prezentat in cadrul Generation Campus Doculab in Rusia si la Cross Video Days in Franta, spune povestea calatorilor din trenul Trans-Asia Express pe ruta feroviara Ankara-Teheran. Elaborarea acestui film constituie cea mai mare provocare din timpul sederii mele in strainatate. Deoarece am facut parte pentru o perioada indelungata dintr-un tip de societate impermanenta, cea a micro-comunitatii din tren, mi-a fost pusa la incercare capacitatea de adaptare. Iranieni, turci si kurzi mi-au aratat lumile lor, din care am ajuns, treptat, sa fac parte. Aceasta experienta reprezinta, de fapt, suma intalnirilor mele din perioada mobilitatii, iar daca ar fi sa ii gasesc echivalent intr-un singur cuvant, acesta ar fi Toleranta. Am intalnit refugiati, parinti care isi vizitau copiii aflati in azil politic, oameni care isi gaseau zona de confort in cele mai simple lucruri: povesti de viata impartasite vecinului de compartiment, improvizatii muzicale, mese, ore lungi de tranzit.

Contactul cu o cultura diferita, intr-un mediu strain, a reprezentat, pentru mine, o trambulina. Atat creativ, cat si personal, m-am construit alaturi de toti cei care se aflau, coincidental sau nu, in jurul meu. Intr-o societate aflata in continua schimbare, care pe zi ce trece devine din ce in ce mai insulara, mi-am dat seama ca nu trebuie sa uit ca eu sunt suma oamenilor intalniti de-a lungul vietii. Dupa experienta ca bursier Erasmus in Turcia, am ajuns sa imi vad aproapele „mai de aproape”.


Made by ESN around Romania

Spiritul sarbatorilor de iarna s-a resimtit in toate orasele ESN din tara. Iata cateva dintre activitatile realizate in luna decembrie de catre voluntarii din sectiunile ESN Romania:

ESN Brasov: „Secret Santa”;

ESN Cluj-Napoca: „SocialErasmus Christmas Playdate”, „International Christmas Dinner”;

ESN Iasi: „Karaoke - Christmas Edition” , „SocialErasmus International Santa”;

ESN Sibiu: „Secret Santa – Sfantul Nicolae”, „Lights, Camera, Action”;

ESN Timisoara
: „Santa time – Gifts exchange”;

ESN UniBuc: „SocialErasmus Charity Ball - donatie catre Spitalul de Copii Grigore Alexandrescu”.


SocialErasmus de Craciun - Un gest cat o mie de cuvinte

Luna decembrie este asociata cu luna cadourilor, a bucuriei si a zambetului, toate acestea datorita sarbatorilor de iarna precum Sfantul Nicolae si Craciunul, cand putem invata sa fim mai buni cu noi insine, dar si cu cei din jurul nostru. Voluntarii ESN si studentii ERASMUS s-au lasat purtati de magia iernii si au organizat diverse evenimente pentru a intampina cu veselie venirea sarbatorilor.

Gestul pe care voluntarii ESN Iasi impreuna cu studentii lor ERASMUS l-au facut pentru un grup de 27 de copii din centrul de zi Barnova cu ocazia Craciunului poate fi descris printr-o bucurie nemarginita. Fondurile stranse in urma evenimentului Karaoke – Christmas Edition au fost folositi in scopul cumpararii de cadouri pentru copii. Acestia le-au organizat la randul lor o mica serbare, de la care nu putea lipsi Mos Craciun (un voluntar ESN).


Sfantul Nicolae nu i-a ocolit nici pe studentii ERASMUS din Sibiu. In cadrul evenimentului Secret Santa, studentii au adus fiecare cadouri, pe care le-au daruit unii altora in cadrul unor jocuri. Fiind si vremea traditionalelor colinde, voluntarii ESN Sibiu i-au invatat pe studentii ERASMUS cateva colinde traditionale romanesti, cantand impreuna si colinde internationale cunoscute.

Un gest de nepretuit a fost si actiunea pe care voluntarii ESN UniBuc si studentii ERASMUS au realizat-o pentru copiii de la Spitalul de Copii Grigore Alexandrescu din Bucuresti, care au fost pentru o zi spiridusii lui Mos Craciun. Acestia au mers incarcati cu o multime de daruri, dulciuri si fructe pentru cei mici, cu care s-au jucat timp de cateva ore. Fondurile cu care au putut realiza aceasta fapta buna au fost stranse in urma unui bal caritabil SocialErasmus.

Toti cei care au luat parte la aceste activitati au inteles cat de multa bucurie poate aduce un simplu gest facut din suflet, oricat de mic ar fi. Voluntarii ESN le sunt recunoscatori studentilor ERASMUS, institutiilor si persoanelor care au participat, sprijinit si facut posibile activitatile SocialErasmus din aceasta iarna.


Integrare scolara si incluziune sociala a persoanelor cu dizabilitati - valori europene in invatamantul special bucurestean

Proiectul de mobilitati Leonardo Da Vinci “Best Educational Strategies and Techniques for Students with special educational needs” (LLP-LDV-VETPRO-2012-RO-144), proiect finantat din fonduri europene de catre Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale, a fost implementat in anul scolar 2012-2013 de catre Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, in calitate de institutie aplicanta/organizatie de trimitere, pe baza parteneriatului cu institutia de formare Asociacion Escuela de Komunicacion, Informacion y Practicas en Europa, din Malaga, Spania.
Acest proiect s-a adresat nevoilor profesionistilor din domeniul invatamantul special de imbunatatire si dezvoltare permanenta a abilitatilor si competentelor manageriale, metodice si pedagogice, fiind primul proiect de acest tip derulat de ISMB care aborda tematica educatiei speciale.
Stagiul de formare profesionala, derulat la Malaga in perioada 02.06.2013-16.06.2013, a oferit posibilitatea unui grup tinta constituit din 25 de cadre didactice, profesionisti in educatia si formarea initiala a elevilor/tinerilor cu cerinte educationale speciale (CES), avand functia de inspectori, metodisti, responsabili resurse umane, formatori provenind din Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti din ISMB si 13 unitati de invatamant special din Bucuresti, de a-si imbunatati competentele specifice de interventie educational-terapeutica la elevii cu CES, prin participarea la activitati specifice sistemului educatiei integrate, aflate la inceput de drum in tara noastra.
Programul stagiului de formare profesionala a cuprins o gama diversificata de activitati (prezentari, dezbateri, asistente, workshop-uri), fiind organizat in concordata cu obiectivele proiectului: dezvoltarea de abilitati privind proiectarea diferentiata si personalizata a activitatilor de invatare-recuperare a elevilor cu CES, adaptarea de strategii, metode alternative si instrumente de lucru specifice, precum si formarea capacitatii cadrelor didactice din grupul tinta de a proiecta activitati de formare continua privind introducerea noilor strategii si metode moderne in domeniul educatiei speciale si special integrate.
Activitatile s-au desfasurat conform programului de lucru stabilit in urma consultarilor cu organizatia gazda - EKIP Europa, o institutie cu o bogata experienta in derularea proiectelor europene si a proiectelor de mobilitate Leonardo da Vinci. Echipa de specialisti in domeniul educatiei speciale din cadrul EKIP Europa a facilitat participantilor implicarea intr-o serie de activitati foarte interesante vizand sistemul educational si de protectie speciala a persoanelor cu dizabilitati, oferind informatii valoroase cu privire la modalitatile de integrare scolara si profesionala a acestora, specificul activitatilor de interventie educationala, metode alternative si strategii moderne utilizate in domeniul educatiei integrate.
Activitatile de formare au debutat la sediul EKIP Europa cu prezentarea de catre specialistii de la Consejeria de Educacion a sistemului spaniol de educatie si analiza comparativa a invatamantului special din Spania si Romania, au urmat o serie de asistente la activitati de recuperare, activitati educative si de instruire practica a elevilor cu CES din scoli generale sau profesionale (I.E.S. Miguel Romero Esteo, Portada Alta, I.E.S. Politecnico Jesús Marín). Aceste activitati au fost completate de prezentari, ateliere de lucru, asistente la activitati de interventie specifica in cadrul unor ONG-uri: Sociedad Federada de Personas Sordas de Malaga, Asociacion de Adultos y Ninos con Deficit de Atencion e hiperactividad, Asociacion en favor de las Personas con Discapacidad Intelectual,Centro Autismo Pinares. Avand in vedere importanta integrarii profesionale a persoanelor cu dizabilitati, a fost organizat un schimb de experienta la Centros de Formacion para el Empleo Rafael Salinas, o institutie responsabila cu reconversia in vederea incadrarii in munca, finalitatea acestei activitati fiind realizarea unui draft pentru proiectul unui atelier protejat pentru persoane cu dizabilitati severe sau asociate. De asemenea, participantii au avut ocazia sa se familiarizeze cu particularitatile sistemului universitar spaniol si ale sistemului de formare continua, asistand la prezentari si dezbateri desfasurate la Universidad de Malaga, Centro de Profesorado De Malaga.
Programul de formare profesionala a fost completat de programul de pregatire culturala, respectiv vizitarea orasului Malaga si a imprejurimilor acestuia, a celor mai importante obiective turistice, un bun prilej pentru participanti de familiarizare cu traditiile si cultura Spaniei.
Activitatile desfasurate pe parcursul mobilitatii s-au transformat in tot atatea beneficii pentru participantii la proiect, reflectate intr-un plus de valoare pe plan profesional, determinat de cunostintele dobandite si experienta castigata in urma implicarii in actiuni diverse in domeniul educatiei speciale, concretizandu-se intr-o serie de materiale de lucru interesante si utile, cu aplicabilitate la nivelul scolilor speciale romanesti: model de proiect educativ extracurricular, program de reducere a absenteismului, planuri de interventie personalizate, proiect de atelier protejat pentru persoane cu deficiente severe/asociate, chestionar privind nevoile de formare a cadrelor didactice din domeniul educatiei speciale s.a.
La finalul mobilitatii, participantii la proiect, in calitate de persoane resursa, au realizat, la nivelul fiecarei unitati de invatamant special din Bucuresti, intalniri de lucru in care au fost dezbatute bunele practici identificate in institutiile de profil din Spania si au demonstrat modalitati de implementare a noilor metode si tehnici. Totodata, produsele asumate prin proiect (mapa cu instrumente de lucru specifice interventiei educational-terapeutice  in contextul educatiei incluzive, Ghidul de bune practici privind metode, tehnici, strategii specifice in domeniul educatiei speciale, site-ul proiectului) au fost puse la dispozitia tuturor specialistilor din invatamantul special si special integrat din Bucuresti.

Adrian Cozma – inspector scolar ISMB
Vasile Marinela – director adjunct, Scoala Gimnaziala Speciala „Constantin Paunescu” Bucuresti


Seminarul de monitorizare tematica Comenius - Multiplicarea practicilor incluzive la nivelul culturii scolare si a organizatiei prin implicarea elevilor cu nevoi speciale, a elevilor romi si a elevilor cu risc de abandon scolar in activitatile proiectului de parteneriat scolar Comenius

Seminarul organizat de ANPCDEFP la Bucuresti, pe 28 noiembrie 2013 a reunit cadre didactice, personal de sprijin, manageri scolari si experti din 23 judete, reprezentand o varietate de institutii din sistemul de educatie: scoli, institutii de formare, institutii de cercetare, inspectorate scolare, Ministerul Educatiei etc. La eveniment au participat unitati din diferite niveluri de educatie (prescolar, primar si gimnazial, liceal, profesional), multe cu  un numar ridicat de elevi in situatie de risc de excluziune/cu oportunitati reduse.

Tematica propusa de seminar participantilor s-a focalizat pe intrebarea Cum pot fi multiplicate practicile incluzive la nivelul scolii si culturii scolare? si a urmarit sa analizeze experientele de sprijin pentru elevii in risc de abandon scolar dezvoltate in cadrul unor proiecte de parteneriat Comenius, cat  si impactul atins.

Pentru a avea o intelegere comuna a tematicii seminarului dl. Fartusnic Ciprian, cercetator stiintific in cadrul Institutului de Ştiinte ale Educatiei, a prezentat un tablou actual al situatiei copiilor in risc de excluziune si abandon scolar la nivelul invatamantului preuniversitar. Au fost analizati indicatori privind participarea la educatie, abandonul scolar, parasirea timpurie a sistemului de educatie, defalcati in functie de diferite caracteristici ale elevilor (clasa, varsta, sex, mediu de rezidenta, apartenenta etnica, statut socio-economic al familiei etc.). Prezentarea a oferit oportunitatea participantilor de a analiza si compara date statistice relevante cu situatia inregistrata in scoala/comunitatea pe care o reprezinta.

Seminarul a continuat cu o activitate pe grupe prin care invitatii au avut sarcina de a identifica exemple de copii vulnerabili si de a contura un profil al elevilor in risc major de abandon scolar. Copiii institutionalizati, cei cu parinti plecati in strainatate, cei care provin din familii dezorganizate sau monoparentale, cei care au un comportament deviant au fost cateva dintre  categoriile de copii vulnerabili identificate in urma dezbaterilor in grup, alaturi de categoriile principale identificate: elevii care provin din familii sarace, din mediul rural, de etnie roma sau cu cerinte educative speciale. 

De asemenea, invitatii au oferit exemple de activitati de invatare initiate de scoala prin care acest risc sa fie eliminat/diminuat. Printre experientele de succes indicate de participanti se numara activitati de invatare care ofera elevilor ocazia unei preprofesionalizari cu sprijinul unor agenti economici locali, dezvoltarea ofertei de activitati extra-curriculare cu sprijinul unor ONG-uri si al parintilor, implicarea elevilor in mobilitati, organizarea unor activitati de tip fund-raising prin valorificarea produselor realizate de copiii cu oportunitati reduse, implicarea sistematica a elevilor in activitati de dezvoltare comunitara, activitati de consiliere si dezvoltare a stimei de sine etc.

Majoritatea exemplelor au fost inspirate de experienta participarii la proiectele finantate prin programul Comenius, in special parteneriatele scolare. Astfel, seminarul a stimulat schimbul de informatii privind diferite practici din domeniul incluziunii desprinse din experienta altor sisteme de educatie europene si a oferit un cadru adecvat de dezbatere dedicat analizei conditiilor de transferabilitate a acestor experiente in sistemul nostru de educatie.

In final, gazdele intalnirii au prezentat participantilor o perspectiva generala cu privire la viitorul program al UE in domeniul educatiei si formarii profesionale, tineretului si sportului, Erasmus+ si la rolul acestuia in stimularea practicilor incluzive in invatamantul preuniversitar din Romania. In mod deosebit au fost discutate schimbarile preconizate in ceea ce priveste abordarea institutionala si accentul includerii proiectelor finantate din acest program in strategia de dezvoltare institutionala a scolilor participante.


1

Bacau – un oras cu porti deschise

In luna August 2013, Asociatia Lumina a demarat proiectul ,,Bacau – un oras cu porti de schise”, finantat in cadrul programului Tineret in Actiune, Actiunea 1.2 Initiative ale tinerilor (RO-12-E365-2013-R2) al carui obiectiv a fost sustinerea unei campanii de informare si sensibilizare a comunitatii locale si a autoritatilor publice din Bacau, cu privire la dificultatile de accesibilitate pe care le intampina persoanele cu dizabilitati.
Din grupul de initiativa al proiectului au facut parte tinerii beneficiari ai Asociatiei Lumina din Bacau, tineri cu oportunitati reduse, 6 dintre ei fiind dependenti de fotoliul rulant. Ei au gandit atat ideea proiectului, cat si activitatile propuse in cadrul acestuia, printre care se numara organizarea evenimentului ,,treasure hunt’’, organizarea a doua expozitii fotografice cu ajutorul metodei “photo voice”, participarea tinerilor la 4 ateliere de tehnica fotografica, iesiri pe teren pentru realizarea fotografiilor, editarea fotografiilor, intalniri saptamanale la sediul Asociatiei Lumina pentru activitati organizatorice si realizarea petitiei destinate autoritatilor locale.


Obiectivul pe care tinerii si l-au propus, cel de a sensibiliza si informa comunitatea locala si autoritatile publice despre problemele cu care se confrunta persoanele cu dizabilitati motorii si cum vad ei lumea dintr-un scaun cu rotile,  a fost atins intr-o proportie foarte mare intrucat prin toate activitatile a fost asigurata vizibilitatea proiectului, acestia s-au facut vazuti si auziti nu doar prin prezenta lor fizica la evenimentele organizate de ei, dar si prin ajutorul reprezentantilor din mass media care au promovat proiectul. Mai mult decat atat, tinerii au obtinut feedback-uri pozitive din partea membrilor comunitatii si au fost ei insasi promotorii schimbarii pozitive in comunitate. Persoanele cu dizabilitati motorii sunt incurajate sa duca un mod de viata independent, desi sa gasesti o locuinta accesibila, sa mergi la o institutie publica, sa calatoresti cu mijloacele de transport in comun sau chiar cu taxiul este un cosmar!

Proiectul le-a oferit acestor tineri oportunitatea de a fi cetateni activi, de a se implica, de a actiona si a determina schimbarea in bine la nivelul comunitatii locale. Tinerii din grupul de initiativa au inteles ca pentru a-ti depasi conditia trebuie, mai intai de toate, sa faci singur ceva pentru tine inainte de a astepta sa faca cei din jur, pentru ca schimbarea poate veni doar prin actiune.


Prin activitatile de informare si constientizare tinerii au incercat sa transmita un mesaj comunitatii cu scopul de a evita tratamentul discriminatoriu si de a asigura accesul persoanelor cu dizabilitati la beneficiile oferite de societate.
Referinte internet : https://www.facebook.com/pages/Bacau-un-oras-cu-porti-deschise/219859924750291

Madalina Pletea, asistent social, coordonator proiect


Rezultate selectie 1 octombrie 2013

Inca 158 de proiecte se alatura celor aprobate la primele doua runde din 2013. Astfel, pentru prima oara numarul de proiecte finantate intr-un an pe programul Tineret in Actiune trece de 500!  Rezultatele le gasiti pe www.tinact.ro la sectiunea Centru de Resurse / Documente si Formulare / Selectie (link direct http://www.tinact.ro/selectie).

Multumim tuturor pentru candidaturile dumneavoastra si felicitari celor aprobati!

Celor care nu au reusit de data aceasta, nu va lasati descurajati. Erasmus+ va oferi in continuare oportunitati de finantare venind cu un buget chiar mai generos. Cititi cu atentie comentariile evaluatorilor, imbunatatiti candidaturile in baza lor si depuneti-le la urmatoarele termene! In acest fel, prin experienta acumulata, propunerile de proiect vor putea deveni mai bune si vor avea sanse mai mari sa fie finantate!


Gala Premiilor Participarii Publice

ANPCDEFP sustine si in acest an Gala Premiilor Participarii Publice (G3P), pentru a demonstra, alaturi de Centrul de Resurse pentru participare publica si ceilalti parteneri ai evenimentului ca "se poate" ca oamenii obisnuiti sa razbata la masa la care se iau deciziile si ca premiantii n-ar trebui sa fie niste exceptii, ci exprimarea normalitatii pentru o tara democratica. Cei care urca pe scena galei de 5 ani incoace sunt oamenii care isi iau in serios drepturile civice si reusesc sa aiba o voce puternica in fata autoritatilor publice, pentru ca acestea sa-si faca mai bine treaba in beneficiul comunitatilor pe care le reprezinta.
Gala Premiilor Participarii Publice demonstreaza ca poti sa ai un cuvant de spus in deciziile care te privesc! Centrul de Resurse pentru participare publica - CeRe premiaza la G3P cetateni, organizatii si autoritati publice care demonstreaza prin exemplul propriu ca prin participare publica putem produce schimbari durabile pentru Romania - o tara in care cetatenii sunt interesati de ce se intampla in jurul lor, cer socoteala autoritatilor publice pentru decizii care ii privesc direct, iar autoritatile sunt deschise spre o comunicare reala cu cetatenii.
Tinerii au fost prezenti si ei pe scena G3P. Au impiedicat daramarea Fantanii de la Universitate in Bucuresti, au salvat caii de la Letea, au fost impotriva daramarii unor cladiri istorice sau au cerut legi mai bune pentru noi toti.
Suntem in cautare de organizatii de tineret care au reusit sa rezolve sau sa repare lucruri in comunitate, prin interventii in decizia publica.
Pentru a intra in competitie, completati formularul de inscriere pana la data de 20 ianuarie 2014! Detalii pe http://www.tinact.ro/stiri-an/IDdet/213/t/gala-premiilor-participarii-publice.


Curs international: APPETISER, Turcia

In perioada 5-9 mai 2014 are loc in Turcia cursul international de formare APPETISER. Scopul principal al cursului este oferirea unei prime experiente pozitive internationale tinerilor pentru a-i motiva si a-i incuraja sa participe si sa se implice activ in proiecte finantate prin programul Erasmus+/Tineret in Actiune.
Data limita pentru inscrierea ONLINE este 9 februarie 2014, iar pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 10 februarie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1072


Curs international: SOHO, Belgia

In perioada 7-11 mai 2014 are loc in Belgia cursul international de formare SOHO. Scopul principal al cursului este sa imbunatateasca calitatea proiectelor SEV prin dezvoltarea competentelor esentiale ale persoanelor-suport (mentori, coordonatori SEV).
Cursul ofera si informatii actualizate despre oportunitatile din cadrul noului program Erasmus+ (2014-2020).
Data limita pentru inscrierea ONLINE este 9 februarie 2014, iar pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 10 februarie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1075


Curs international: Mind EUR Mental Health, Irlanda

In perioada 27-31 martie 2014 are loc in Irlanda activitatea internationala de constituire de parteneriate “Mind EUR Mental Health”.
Scopul principal al acestui seminar este de a facilita incheierea unor parteneriate internationale pentru derularea de proiecte de schimburi de tineri pe tema sanatatii mentale.
Data limita atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este: 31 ianuarie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1093


Curs international: MAKE the MOVE, Portugalia

In perioada 18-23 martie 2014 are loc in Portugalia activitatea internationala de constituire de parteneriate “MAKE the MOVE”.
Scopul principal al acestui seminar este de a sprijini lucratorii de tineret si tinerii in gasirea de parteneri pentru a coopera si a dezvolta impreuna proiecte de schimburi de tineri de calitate, prin programul Erasmus+ / Tineret in Actiune.
Data limita atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 7 februarie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1131


Reteaua Eurydice isi propune sa faciliteze cooperarea europeana in domeniul educatiei. Publicatiile realizate in cadrul retelei reprezinta o foarte buna sursa de documentare – prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate.


Education and Training in Europe 2020: Responses from the EU Member States. Eurydice Report.

Raportul prezinta o analiza comparativa a modului in care statele UE raspund prioritatilor Strategiei Europa 2020 in domeniul educatiei si formarii profesionale. Accentul este pus pe reformele nationale recente si viitoare din mai multe arii tematice ce au o directa relevanta pentru Strategia Europa 2020: abandon scolar timpuriu, invatamant superior, ocuparea fortei de munca in randul tinerilor, educatia si formarea profesionala, invatarea pe tot parcursul vietii. Raportul este insotit de un document separat care contine exemple nationale privind reformele in curs.

Anul publicarii: 2013

Referinte Internet:


Towards a Mobility Scoreboard: Conditions for Learning Abroad in Europe

Tabloul de bord privind mobilitatea reprezinta o prima imagine de ansamblu a factorilor inclusi in recomandarea Consiliului din 2011 privind mobilitatea tinerilor in scop educational. Acest prim raport de fezabilitate contine un set de propuneri de indicatori care pun accentul pe conditiile de sustinere a mobilitatii cursantilor din invatamantul superior.
Raportul privind mobilitatea se concentreaza asupra a cinci factori-cheie care influenteaza motivatia tinerilor si capacitatea lor de a studia sau de a urma cursuri de formare in strainatate: (i) informatii si orientari privind oportunitatile de mobilitate; (ii) transferabilitatea ajutoarelor pentru studenti; (iii) cunostintele de limbi straine; (iv) recunoasterea studiilor in strainatate (utilizarea ECTS si a Suplimentului la diploma); (v) sprijin pentru studentii proveniti din medii defavorizate. Raportul vizeaza toate cele 28 de state membre ale UE, precum si Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia. Anul de referinta este 2011/2012.

Anul publicarii: 2014

Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/162EN.pdf

 

Va anuntam cu placere faptul ca sunt disponibile traducerile in limba romana a urmatoarelor studii:

 

De asemenea, va stau la dispozitie traducerile in limba romana a fiselor de prezentare (Highlights) pentru urmatoarele studii:

 

.... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


1
2
... te informeaza:

Presedintia elena a UE: 1 ianuarie – 1 iulie 2014

Incepand cu 1 ianuarie si pana pe 1 iulie 2014, Grecia detine presedintia Consiliului Uniunii Europene, pentru a cincea oara de cand a devenit stat membru al UE in 1981.  

Presedintia elena este ultima din presedintia rotativa cu Irlanda si Lituania. Cele trei state membre au agreat o structura comuna pentru perioada de 18 luni.

Fiecare stat membru care detine presedintia UE are o lista de sarcini: stabilirea prioritatilor UE pentru urmatoarele sase luni, medierea si pregatirea terenului pentru intelegerile dintre statele membre, organizarea si prezidarea reuniunilor comitetelor si diferitelor grupuri de lucru.

Presedintia elena va lucra pe:
• promovarea cresterii economice durabile, a coeziunii si stabilitatii locurilor de munca
• consolidarea in continuare a integrarii europene si a zonei Euro
• acordarea unei atentii deosebite aspectelor pozitive legate de migratie si libera circulatie
• recunoasterea beneficiilor activitatilor marine si maritime.

Informatii despre programul integral si prioritatile presedintiei elene se gasesc pe site-ul oficial: http://www.gr2014.eu


Capitalele europene ale culturii 2014

Riga si Umeå iau locul oraselor Marsilia si Kosice, ca cele doua Capitale europene ale culturii in 2014. Ele vor avea un an al muzicii, teatrului, dansului, filmului si literaturii, evenimente prin care isi vor prezenta cultura intregii lumi.

Capitala letona, Riga, are ca principal eveniment un lant uman care transfera carti din mana in mana, de la vechea la noua cladire a Bibliotecii Nationale a Letoniei, denumita 'Gaismas Pils' (Palatul Luminii).

Orasul suedez Umeå, cea mai de nord Capitala a culturii de pana acum, va oferi publicului si vizitatorilor sai din toata Europa un an inovator, plin de provocari.

Capitalele europene ale culturii sunt desemnate de Consiliul Uniunii Europene pentru o perioada de un an, in cursul caruia acestea organizeaza o serie de evenimente culturale cu o puternica dimensiune europeana. Lansata in 1985, initiativa a devenit unul dintre cele mai prestigioase evenimente culturale de profil din Europa. Un oras nu este ales Capitala europeana a culturii numai pentru ceea ce este, ci mai ales pentru ceea ce isi propune sa faca pe parcursul unui an, care trebuie sa fie exceptional.

Mai multe informatii:
Riga 2014: http://riga2014.org/eng
Umeå 2014: http://umea2014.se/en


Salonic: Capitala europeana a tineretului 2014

Vibrantul oras grec preia, de la Maribor (Slovenia), titlul de Capitala europeana a tineretului pentru 2014. Fii cu ochii pe toate evenimentele care vor avea loc pe parcursul acestui an.

Salonic, un oras studentesc situat in Golful Thermaikos al Marii Egee, are un program pentru 2014 axat pe teme cum ar fi cultura, inovatie, voluntariat, participarea tinerilor, mediu, sport si creativitate. Capitala europeana a tineretului gazduieste nu numai o serie de actiuni si evenimente, dar inglobeaza, de asemenea, si activitati ale numeroaselor miscari ale cetatenilor, grupurilor si persoanelor ce impartasesc o filosofie comuna.

Pe tot parcursul anului vor avea loc evenimente la scara larga, inclusiv Evenimentul de Tineret al presedintiei elene, campanii pentru alegerile Parlamentului European, simulari ale Parlamentului European si Organizatiei Natiunilor Unite pentru studenti si multe alte concursuri. In cooperare cu reteaua locala a societatii civile, organizatiile de tineret din Salonic si cu sprijinul Uniunii Europene, Consiliului Europei, ONU, Presedintiei elene si a numeroase fundatii, programul din 2014 va oferi orasului profilul unui laborator deschis pentru tineri.

Titlul de Capitala a Tineretului a fost lansat de Forumul European al Tineretului pentru a incuraja dezvoltarea de idei noi si proiecte inovatoare cu privire la participarea activa a tinerilor in societate si stimularea cooperarii privind politicile de tineret la nivel local si european.

Mai multe informatii:
http://www.thessaloniki2014.eu/en


Stagiu la Centrul European pentru Prevenirea si Controlul Bolilor (ECDC)

Centrul European pentru Prevenirea si Controlul Bolilor organizeaza stagii de doua ori pe an, fiecare pentru o perioada de 3 pana la 6 luni. ECDC este o agentie UE care urmareste sa intareasca posibilitatile de aparare ale Europei, impotriva bolilor infectioase.

Principalele obiective sunt:

  • sa le ofere tinerilor absolventi de studii superioare sansa unei experiente unice la ECDC;
  • sa le inlesneasca acestor stagiari sa acumuleze experienta practica si cunostinte despre ce inseamna munca de zi cu zi din departamentele centrului;
  • sa le ofere tinerilor absolventi de universitate oportunitatea de a pune in practica cunostintele acumulate pe parcursul studiilor si in mod special pe cele dintr-o arie specifica de studiu.

Programul se adreseaza candidatilor din urmatoarele domenii: boli clinice infectioase, microbiologie, sanatate publica, epidemiologie, statistica si / sau boli infectioase, stiinte sociale, informatica medicala, comunicare stiintifica si / sau in caz de risc, cat si din alte domenii invecinate.

Centrul plateste o bursa lunara de 1207,83 de Euro net (in 2009) si plateste si o alocatie de transport, pentru a acoperi cheltuielile de la inceputul si finalul stagiului, de la locul de rezidenta.

Data limita pentru inscriere: 30 ianuarie 2014

Mai multe informatii:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000389


Stagii de practica la Banca Mondiala

Banca Mondiala ofera stagii de practica tinerilor interesati sa afle mai multe despre problemele economice si sociale care afecteaza viata oamenilor din intreaga lume. Programul ofera oportunitati de studiu si munca celor interesati sa dobandeasca mai multa experienta.

Programul de stagii al Bancii ofera absolventilor ocazia de a-si imbunatati abilitatile si experienta de munca intr-un mediu international.

Stagiile platite sunt disponibile pentru programele de iarna si vara. Programul de stagii este deschis studentilor din tarile membre ale Bancii. Candidatii trebuie sa aiba o diploma de absolvire a unei facultati si sa fie dispusi sa se inscrie intr-un program normal de studiu (care va duce la obtinerea gradului de Master sau de Doctorat, in urma participarii in regim full-time la programul de studiu).

Programul accepta candidati in urmatoarele domenii: economic, finante, dezvoltarea resurselor umane (sanatate publica, educatie, alimentatie, populatie), stiinte sociale (antropologie, sociologie), agricultura, mediu, dezvoltarea sectorului privat, precum si in alte domenii conexe. Se cere fluenta in limba engleza.

Banca plateste un salariu orar tuturor stagiarilor si, acolo unde este cazul, asigura o alocatie pentru cheltuielile de calatorie. Stagiarii isi asigura singuri cazarea. Majoritatea posturilor sunt in Washington, DC, si au o durata minima de patru saptamani.

Data limita pentru inscriere: 31 ianuarie 2014
Inscrierea se face online.

Mai multe informatii:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000263


Premiul Tanarul Cercetator al Anului 2014

Forumul International de Transport a lansat Premiul Tanarul Cercetator al Anului cu scopul de a evidentia importanta cercetarii in domeniul transportului pentru factorii politici de decizie, atragand atentia asupra legaturii vitale dintre informatiile din cercetare si dezvoltarea pozitiva a sectorului transport. 

Concursul se adreseaza cercetatorilor cu varsta sub 35 de ani care au intreprins proiecte de cercetare intr-o institutie, universitate sau firma de consultanta dintr-o tara membra a Forumului International de Transport.
Ei trebuie sa trimita o lucrare originala, care a adus o contributie remarcabila la cercetarea in domeniul transportului, pe tema: "Transport pentru o lume in schimbare".
Lucrarea de cercetare poate analiza orice aspect al legaturilor dintre sectorul transport si contextul economic, social sau sociologic, istoric, geografic, demographic si politic in evolutie.

Autorul celei mai bune lucrari va primi un premiu in valoare de 5 000 Euro si va fi, de asemenea, invitat sa participe la ceremonia de decernare a premiilor ce va avea loc in Leipzig, Germania, in timpul Formului International de Transport, intre 21 - 23 mai 2014.

Data limita: 7 februarie 2014

Mai multe informatii:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000530


Programe de formare UE-Japonia

Comisia Europeana incurajeaza intreprinderile europene sa patrunda pe piata japoneza. Avand acest obiectiv, CE a lansat diferite activitati promotionale pentru a mari numarul exporturilor europene in Japonia si a maximiza oportunitatile de afaceri de acolo.

Centrul UE-Japonia pentru cooperare industriala, care a fost fondat la Tokio in 1987 si la Bruxelles in 1996, organizeaza programe de stagii pentru managerii europeni, cu o durata de 4-5 saptamani.

Participantii vizati sunt manageri din companiile industriale, care:

  • au experienta profesionala in industrie intre 5-10 ani;
  • au cunostinte avansate de limba engleza;
  • sunt cetateni ai statelor membre ale UE.

Acestia trebuie sa fie recomandati de catre angajatorii lor si sa poata garanta prezenta la intregul program.
Centrul UE-Japonia acopera toate costurile direct legate de program (i.e. conferinte, seminarii si costuri de transport pentru vizitele de grup efectuate pe teren). Compania de la care vine participantul trebuie sa acopere costurile de transport catre si din Japonia, cat si cheltuielile de subzistenta in Japonia (inclusiv cazarea).

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000028

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.

Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro