24 martie - noul termen limita pentru depunere proiecte de mobilitatiDatorita dificultatilor intampinate de organizatiile candidate pentru inscriere pe portalul participantilor (URF, vezi sectiunea Cod de identificare de pe www.erasmusplus.ro), termenul limita 17 martie, ora 12.00 (ora central europeana) a fost decalat pentru 24 martie 2014, ora 12.00 (ora central europeana - ora 13, ora Romaniei).
Aceasta amanare este valabila pentru toate domeniile la care se pot depune proiecte de mobilitate in Erasmus+ : Erasmus+, lansat la Bucuresti in prezenta comisarului european Androulla Vassiliou Marti, 11 martie, a avut loc la Palatul Parlamentului lansarea oficiala a programului Erasmus+, in prezenta a 400 de persoane implicate in domeniile educatiei, formarii profesionale, tineretului si sportului. Evenimentul a fost deschis de comisarul european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret, Androulla Vassiliou. „Astazi incepem un nou capitol. Erasmus a deschis minti si a schimbat vieti pentru mai bine de 3 milioane de persoane; a ajuns sa simbolizeze unele dintre valorile si aspiratiile cele mai de pret ale Uniunii Europene. Noul program pe care il lansam astazi, Erasmus+, va ajuta alte 4 milioane de persoane, oferindu-le oportunitatea de a studia, a se forma, a munci sau a face voluntariat intr-o alta tara, intr-o alta cultura, intr-o alta limba, cu noi prieteni. Cu un buget de aproape 15 miliarde de Euro – cu 40% mai mare decat pana in prezent – Erasmus+ le ofera speranta tinerilor din Europa si persoanelor si institutiilor care ii pregatesc pentru viata”, a declarat comisarul in deschidere. La evenimentul de lansare au luat cuvantul Remus Pricopie, ministrul educatiei nationale, Mihnea Costoiu, ministru delegat pentru invatamant superior, cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, Cristian Cosmin, secretar de stat in Ministerul Tineretului si Sportului si Monica Calota, director ANPCDEFP. Acestia au subliniat oportunitatile oferite de noul program si contributia pe care acesta o va avea in domeniile educatiei, formarii profesionale, tineretului si sportului. Lansarea Erasmus+ a fost si un prilej de a sublinia rezultatele fostelor programe europene de educatie, formare si tineret. Romania s-a asociat acestor programe incepand cu 1996-1997, ANPCDEFP infiintandu-se ca urmare a unirii Agentiilor Socrates si Leonardo da Vinci in anul 2005. In anul 2007, ANPCDEFP a preluat si gestionarea programului Tineret in Actiune. Pana in prezent, Agentia Nationala a gestionat aproximativ 335 de milioane de Euro – 314.954.343 Euro alocate programelor, la care se adauga 18 milioane de Euro fonduri Phare, 2.613.000 Euro fonduri POSDRU si 1.035.000 fonduri SEE. Rata medie de absorbtie este de 98%. Peste 160.000 de persoane au fost implicate in programele gestionate de ANPCDEFP: 52.057 de studenti Erasmus, 17.672 de cadre didactice universitare, 8.232 de profesori implicati in mobilitati Comenius, 21.788 de participanti la programe de formare profesionala Leonardo da Vinci, 1.024 de persoane implicate in educatia adultilor si 66.552 de tineri si lucratori de tineret implicati in programul Tineret in Actiune. Programele gestionate au insemnat si aproape 10.000 de povesti de invatare, sub forma de proiecte: 4.658 de proiecte de parteneriat scolar, 1.645 de proiecte de mobilitate si 99 de proiecte pilot si de transfer de inovatie in formare profesionala, 998 de proiecte in domeniul educatiei adultilor si 2234 de proiecte de tineret in perioada 2007-2013. Categoriile la care au fost acordate premii sunt: „Promovarea inovatiei in educatie” - Colegiul National de Informatica Tudor Vianu din Bucuresti, care prin proiectele sale a realizat, cu implicarea elevilor si a cadrelor didactice, o platforma didactica, un soft educational de predare a limbii engleze (castigator al premiului I la concursul national „Made for Europe” Romania), culegeri de activitati pentru predarea limbii engleze si alte tipuri de software educational pentru 7 materii. „Proiecte pentru grupuri dezavantajate” - Asociatia Esperando, Baia Mare, care a derulat peste 15 proiecte ce au urmarit sa le ofere copiilor cu dizabilitati fizice si asociate grave o viata mai buna. De la cei 36 de parteneri straini, asociatia a invatat si a transferat peste 20 de metode noi de lucru. „Dezvoltare institutionala prin proiecte europene de cooperare” - Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca si Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iasi, universitatile care au avut cel mai mare numar de proiecte de cooperare. „Serviciul European de Voluntariat” - Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca, care a avut 10 proiecte aprobate de Agentia Nationala din Romania, 1 de Agentia Executiva, 60 de voluntari gazduiti si 61 de voluntari trimisi, toate fiind proiecte in care voluntarilor li s-a creat un context calitativ de invatare. „Calitate si continuitate in proiecte Leonardo da Vinci” - Colegiul Tehnic Costin D. Nenitescu, Pitesti, care a implementat 20 de proiecte in perioada 1997-2013, participand in fiecare an, in toate etapele Leonardo da Vinci. Colegiul a avut, in proiectele derulate, parteneri de primire de renume, precum Siemens si Bayer si a fost una din cele trei institutii care a obtinut, in Romania, Certificatul Institutional (acreditarea VET). „Transfer de bune practici catre grupuri diverse de beneficiari“ - Universitatea Pitesti si Grupul pentru Integrare Europeana, Pitesti. Impreuna, cele doua institutii au derulat in ultimii 12 ani 34 de proiecte (20 de proiecte Universitatea Pitesti si 14 proiecte GIE), fiind un exemplu al cooperarii intre actorii educatinoali publici si privati. „Politici de integrare europeana prin proiecte in invatamantul preuniversitar“ – Inspectoratul Scolar Dambovita. Judetul Dambovita a avut cel mai mare numar de proiecte si de mobilitati individuale, raportat la numarul de scoli si la numarul de cadre didactice din judet. „Pregatirea tinerilor pentru viata si integrarea pe piata muncii“ - Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Nr. 1, Oradea, care a realizat un ghid de orientare scolara si profesionala pentru elevii cu cerinte educative speciale, un ghid de documente pentru angajare pentru elevii cu CES, 5 ateliere protejate pentru elevi si 2 ateliere pentru adulti, sub forma unor grupuri suport si 2 mobilitati cu elevi cu CES. Asociatia CES a luat fiinta tot ca urmare a unui proiect. Premiul de excelenta pentru contributii remarcabile la dezvoltarea predarii si invatarii limbilor moderne in Romania - Asociatia QUEST Romania, infiintata in anul 1996, scopul sau fiind de a promova si garanta furnizarea in Romania a unor servicii lingvistice de cea mai inalta calitate. In prezent exista peste 20 de membri in reteaua QUEST Romania, dintre care o buna parte – cum ar fi Fundatia EuroEd din Iasi si Asociatia PROSPER-ASE din Bucuresti – se remarca prin derularea unui numar important de proiecte care sustin educatia lingvistica la nivel national, european si chiar la nivel international. Aceste proiecte au fost premiate in mai multe randuri cu distinctia European Language Label. „Creativitate in educatia adultilor“ - A.C.T.O.R., Bucuresti, care a adus in lumea invatarii adultilor diferite forme de teatru si origami, preluate in cadrul proiectelor si de partenerii din celelalte tari. „Campionatul de mobilitate a studentilor“ - Universitatea de Arta si Design, Cluj-Napoca, care a avut cel mai mare numar de studenti trimisi si primiti raportat la numarul de studenti din universitate. „Metode inovatoare de educatie nonformala“ - Asociatia A.R.T. Fusion, Bucuresti, care a adus in invatarea tinerilor metode de educatie precum biblioteca vie, teatrul forum, animatia stradala, teatrul social. „Incurajarea participarii publice a tinerilor“ - Centrul de Resurse pentru participare publica, Bucuresti, care prin proiectele sale, folosind metode de participare publica, a demonstrat importanta pe care o are participarea activa si impactul pe care participarea tinerilor o poate avea asupra comunitatii. „Abordarea incluziva in proiecte Leonardo da Vinci“ - Liceul Tehnologic Special „BEETHOVEN“, Craiova, singura institutie care a depus spre finantare exclusiv proiecte pentru elevi cu nevoi speciale. In cadrul acestora toti elevii implicati sunt deficienti de auz aflati in curs de calificare pentru profesiile de pedagog de recuperare sau mecanic masini si utilaje. „Pionieri ai responsabilitatii sociale in proiecte europene“ - Asociatia REPER 21, Bucuresti, care a promovat principiile responsabilitatii sociale in proiecte si dezvoltarea durabila in randul actorilor organizationali (firme, ONG-uri, institutii) utilizand metode creative si participative, cat si instrumente concrete, recunoscute la nivel european si international. „Centre de excelenta create in proiecte Leonardo da Vinci“ - Inspectoratul General al Politiei Romane, Bucuresti, care a creat un centru de excelenta pentru formarea cadrelor de politie in lupta antitero, un demers singular in cadrul proiectelor Leonardo da Vinci Erasmus+ a ajuns la 5000 de oameni si organizatiiIn perioada noiembrie 2013 - februarie 2014 Erasmus+ a ajuns la 5000 de oameni si organizatii din toata tara. erasmusplus.ro acum online!Ce este Erasmus+? Care sunt oportunitatile de finantare pe care le ofera? Cum beneficiaza de acestea organizatiile si oamenii? Toate acestea sunt acum online alaturi de resurse, stiri, articole, testimoniale sau evenimente pentru toti cei interesati să transforme Romania prin invatare la erasmusplus.ro. Tutoriale video pentru obtinerea codului PICAu fost publicate doua video tutoriale utile pentru obtinerea contului ECAS (necesar pentru codul PIC) si a codului PIC (Personal Identification Code - necesar pentru a candida la proiecte Erasmus+) Au fost publicate formularele de candidatura pentru Parteneriate strategiceAu fost publicate formularele de candidatura finale pentru Parteneriate strategice valabile pentru anul 2014. Acestea sunt disponibile pe site-ul www.erasmusplus.ro in sectiunea dedicata Parteneriatelor strategice si in Apelul National la Propuneri de Proiecte 2014 - Anexa pentru Parteneriate Strategice. Ghid formular candidatura, mandat si model tabel activitatiAu fost publicate o serie de documente necesare in procesul de depunere a propunerilor de proiect: Model tabel de activitati pentru tineret (mobilitati si dialog structurat)Au fost publicate modelele de tabel de activitati pentru Mobilitati de tineret (actiunea cheie 1) si Intalnirile dintre tineri si responsabilii de politici de tineret (actiunea cheie 3) necesare in procesul de depunere a propunerilor de proiect. Elvetia - tara partenera in anul 2014 In urma negocierilor intre Elvetia si Uniunea Europeana, datorita unor aspecte legate de libera circulatie, s-a decis ca in anul 2014 Elvetia sa aiba statut de tara partenera la program si nu de cel de tara participanta cu drepturi depline.
|
||
La rascruce de drumuri Privind in urma, imi dau seama ca probabil cea mai buna decizie pe care am luat-o vreodata a fost sa plec in aceasta mobilitate Erasmus. Cu siguranta nu a fost totul doar lapte si miere, dar tragand linie si facand calculele (caci studiez finante), rezultatul este pozitiv! Petre Alexandra, Academia de Studii Economice Bucuresti in mobilitate de studiu la University of Reading, Marea Britanie |
||
Proiecte de cercetare ESN International STORY (Strengthening the Training Opportunities for InteRnational Youth) Proiectul, implementat cu sprijin financiar din partea UE prin fostul program cadru LLP, are ca scop cresterea accesibilitatii si a calitatii mobilitatilor internationale, precum si promovarea mai buna a oportunitatilor de acest fel catre tinerii absolventi de studii superioare. Prin STORY, Erasmus Student Network urmareste evaluarea calitatii mobilitatilor de studiu, cu accent pe mobilitatile din cadrul programului ERASMUS, dar si calitatea plasamentelor si internship-urilor, in special cele ERASMUS si Leonardo da Vinci.
Partenerii acestui proiect sunt: Campus Europae, CHE Consult, EAEC (European Association of Erasmus Coordinators), StudyPortals, UNICA.
EVA (Erasmus Voting Assessment) Erasmus Student Network in colaborare cu AEGEE si Generation Europe Foundation desfasoara proiectul EVA, finantat de UE prin fostul program cadru LLP. La baza proiectului sta un studiu de cercetare de nivel european, adresat tuturor studentilor, cu precadere fostilor sau actualilor studenti ERASMUS. Prin EVA, se urmareste evaluarea felului in care programul ERASMUS poate influenta studentii in a simti apartenenta la identitatea sau cetatenia UE, incercand o posibila corelare intre participarea la programul ERASMUS si actul de a vota in cadrul alegerilor euro-parlamentare din 2014. In acelasi timp, se doreste evidentierea unor aspecte importante legate de impactul experientei ERASMUS asupra implicarii ca cetateni UE, cu scopul de a convinge tarile membre UE de importanta mobilitatilor educationale internationale si de a obtine o finantare mai mare pentru dezvoltarea acestui tip de programe si largirea grupului target in viitor. Cercetarea se va realiza prin doua chestionare, unul lansat in prezent, inaintea alegerilor, si cel de-al doilea dupa desfasurarea alegerlilor euro-parlamentare. Va invitam sa completati primul chestionar, accesand site-ul: http://erasmusvoting.eu/complete-eva-surveys-and-win-trip-brussels |
||
Section in the Spotlight February: ESN Timisoara In luna februarie, sectiunea locala ESN Timisoara a fost numita Section in the Spotlight de catre ESN International! In cei doi ani de activitate de la intrarea oficiala in retea in ianuarie 2012, echipa de voluntari a iesit in evidenta prin implicarea in numeroase proiecte si activitati la nivel local, dar si national si international. Articolul publicat de ESN International: http://esn.org/section-in-the-spotlight/esn-timisoara |
||
“Professional Development through Moodle: A Look into the Past, Present and Future” Obiectivul principal al proiectului a fost dezvoltarea competentelor profesionale din diferite domenii, prin utilizarea platformei Moodle ca un instrument de formare, bazat pe o abordare social constructivista in contextul invatamantului profesional si al programelor europene de invatare continua. Proiectul a avut urmatoarele obiective specifice: Mihaela Popovici, Coordonator de proiect, Centrul European pentru Integrare Socioprofesionala ACTA |
||
HEALTHY EATING AND TRADITIONAL FOOD - (H.E.A.T.F.) |
||
Ideea acestui proiect a prins contur in cadrul unui curs de formare continua Comenius care s-a desfasurat la Dublin in anul 2011. Impreuna cu viitorul nostru partener spaniol am discutat oportunitatea dezvoltarii unui proiect scolar bilateral avand ca obiectiv imbunatatirea cunostintelor de limba spaniola, in cazul elevilor si profesorii romani, respectiv romana pentru cei spanioli. Analizand conditiile viitorului parteneriat, am ajuns la concluzia ca putem adauga proiectului nostru si o componenta care vizeaza stilul de viata sanatos, avand in vedere ca obezitatea infantila a fost identificata ca o problema majora pentru comunitatile in care functioneaza scolile noastre. Proiectul a fost scris de o echipa mixta de profesori a celor doua scoli partenere, cu observatii si recomandari utile de la parintii elevilor.
In 2012, in luna iulie am avut placuta surpriza ca proiectul sa fie aprobat. In luna august am definitivat impreuna cu scoala partenera calendarul de comunicare si strategia de lucru pentru primul an de proiect. Astfel au fost create echipele de lucru ale proiectului. Activitatile celor 5 ateliere de lucru s-au axat pe indeplinirea obiectivelor specifice proiectului. Clubul Babel si clubul de informatica au organizat si desfasurat cursurile de limba spaniola si romana prin lectii directe la catedra, dar si on-line. Atelierele de gastronomie si atelierul de creatie grafica au reusit sa creeze o harta alimentara ilustrata cu efectele alimentatiei asupra organismului uman. Atelierul multimedia si clubul de informatica au realizat filme in format DVD cu principalele activitati ale proiectului. Toate atelierele de lucru si-au integrat si focalizat activitatile in promovarea obicieiurilor alimentare sanatoase. Cea mai mare parte a activitatilor proiectului au fost integrate in programa scolara a disciplinelor din trunchiul comun, unde colegii implicati in proiect au prezentat aspecte legate de alimentatia sanatoasa si traditionala in cadrul orelor de biologie, chimie, geografie, istorie, religie, educatie tehnologica, limba engleza. Curriculumul la decizia scolii (Fitness-ul si alimentatia sanatoasa, Reading is fun etc.) a contribuit de asemenea la realizarea obiectivelor generale ale proiectului. Insa cele mai eficiente activitati, in opinia noastra, au fost activitatile extrascolare, in care elevii, dar si parintii, s-au implicat intr-o masura deosebit de mare. Coordonator proiect, Prof. Dan Romascu |
||
Curs de formare: "Plug In", Danemarca Curs de formare: "Youth@Work III", Turcia |
||
Reteaua Eurydice isi propune sa faciliteze cooperarea europeana in domeniul educatiei. Publicatiile realizate in cadrul retelei reprezinta o foarte buna sursa de documentare – prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate. Key Data on Teachers and School Leaders in Europe (editia 2013) „Un bun profesor poate fi un factor determinant pentru viitorul unui copil”, a declarat Androulla Vassiliou, comisarul pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret. „De aceea, invit toate statele membre sa amelioreze formarea si sprijinul acordat profesorilor, astfel incat acestia sa poata sa isi dezvolte pe deplin competentele de-a lungul carierei lor si sa asigure o predare inovatoare si de inalta calitate care sa inzestreze tinerii cu competentele de care au nevoie pentru viata moderna.”
Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012 Studiul Date cheie privind predarea limbilor straine in scolile din Europa in 2012 ofera date ample care pot sta la baza elaborarii de politici si pot contribui la imbunatatirea calitatii si eficientei in invatarea limbilor straine. Promovarea invatarii limbilor este unul dintre principalele obiective ale strategiei Comisiei in domeniul educatiei si al formarii (ET 2020) si reprezinta un element crucial pentru incurajarea mobilitatii transfrontaliere a cetatenilor UE, unul dintre obiectivele strategiei Europa 2020 pentru crestere si locuri de munca.
Key Data on Education in Europe 2012 Date cheie privind educatia in Europa 2012 este o publicatie ce urmareste principalele progrese ale sistemelor de educatie din Europa din ultimul deceniu. Raportul combina date statistice cu informatii calitative pentru a descrie organizarea, administrarea si functionarea a 37 de sisteme de educatie europene (de la educatia prescolara pana la cea prin invatamantul superior). Publicatia cuprinde multe dintre domeniile prioritare pentru cooperare europeana in invatamant si formare (ET 2020) si strategia europeana mai vasta pentru dezvoltare inteligenta, sustenabila si cuprinzatoare pentru deceniul viitor (EU 2020). Mai precis, cei 95 de indicatori inclusi in cadrul raportului prezinta urmatoarele teme: context demografic, structuri de educatie, participare, resurse, cadre didactice si personal de conducere, procese educationale si nivele de calificare si tranzitia la angajare.
Publicatia a fost realizata in colaborare cu Eurostat pe baza datelor colectate de Eurostat, Reteaua Eurydice si pe baza datelor colectate prin studiul international PISA 2009.
Key Data on Learning and Innovation through ICT at school in Europe, editia 2011 Reteaua Eurydice a publicat un raport privind modul in care tehnologia informatiei si comunicatiilor (TIC) este folosita atat pentru a promova inovatia in clasa, cat si pentru dezvoltarea creativitatii elevilor. Raportul arata ca integrarea eficienta a TIC in educatie depinde mai putin pe tehnologia in sine, si mai mult de modul in care acesta este folosit in scoli pentru a sprijini invatarea.
.... si multe alte titluri interesante..... Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese: |
||
... te informeaza:
|
Bursele LEADERS School – biletul tau spre reusita |
LEADERS School este programul care, de-a lungul a 12 editii realizate pana in acest moment, a reprezentat rampa de lansare a peste 300 de tineri. Tocmai din acest motiv si anul acesta Fundatia LEADERS, impreuna cu parteneri de nadejde cu care impartaseste aceeasi viziune, ofera tinerilor remarcabili sansa de a beneficia de o bursa in cadrul scolii de leadership care le poate schimba viata. Adrem Invest, BRD GroupeSocieteGenerale, Coca Cola Hellenic si Raiffeisen Bank, investesc anul acesta in tineri cu potential de leadership, dornici de afirmare, care dau dovada de ambitie si au vise inalte. Daca esti student, ai intre 18 si 25 de ani, nu ai posibilitati materiale sa iti acoperi singur taxa de participare, nu lucrezi, insa esti implicat in activitati extracurriculare, esti dornic sa inveti lucruri noi, esti pasionat de leadership si dezvoltare personala, poti aplica pentru una dintre bursele LEADERS School si vei trai astfel o experienta cu totul unica alaturi de alti 29 de tineri.
Prima editie LEADERS School din acest an, cea de-a 13-a, va avea loc intre 30 martie - 5 aprilie la Hotel Orizont din Predeal. Timp de 6 zile poti avea sansa sa inveti de la unii dintre cei mai buni traineri in materie de leadership din tara, sa interactionezi cu lideri romani de top din domenii diverse (arta, sport, societate civila, business, domeniul militar) si sa iti testezi abilitatile de leadership in cadrul unei simulari de business unice in Romania, in care vei fi provocat sa dezvolti un business de la zero sau sa conduci un business deja existent. Si lucrurile nu se opresc aici, iti vei descoperi punctele forte pe baza Testului Clifton Strenghts Finder si vei beneficia de mentorat lunar gratuit pana la varsta de 25 ani. Pentru mai multe informatii, trimite un e-mail pe adresa: office@leaders.ro
|
Concurs foto Erasmus+ |
Comisia Europeana ii invita pe toti cei interesati sa arunce un ochi si sa vada ce “plusuri” gasesc in jurul lor. Cea mai buna si originala fotografie va fi anuntata luni, 24 martie. Autorul va castiga un voucher cadou in valoare de 175 € pentru cumparaturi pe Amazon, iar fotografia castigatoare va fi cover-ul paginii de facebook Erasmus+ pentru o saptamana. Mai multe informatii: http://tinyurl.com/l8wzo7u
|
Burse United World Colleges pentru elevi |
United World College (UWC) ofera 5 burse de studiu in liceele UWC din: Italia, Germania, Statele Unite, India si Marea Britanie (limba de predare este engleza). Vei avea ocazia sa inveti alaturi de tineri din peste 90 de tari, sa obtii diploma de Bacalaureat International si sa inveti despre pace si toleranta. Concursul va fi organizat de Comitetul Roman de Selectie al UWC si se adreseaza elevilor romani ai claselor a X-a cu merite deosebite la invatatura, care au absolvit clasa a IX-a si primul semestru al clasei a X-a cu media generala peste 8,00. Data limita de depunere a candidaturilor este 21 martie 2014, data postei. Mai multe informatii se gasesc pe Portalul european pentru tineret: |
Baltic Model United Nations |
Cea de-a 7-a editie a evenimentului Baltic Model United Nations pentru liceeni din intreaga lume va avea loc intre 22 si 25 mai 2014 in Rostock, Germania. Tema din acest an va fi “Linii directoare pentru buna guvernare". Sunt invitati sa se inscrie tinerii intre 14 si 20 de ani, care cunosc bine limba engleza si sunt pasionati de politica. Data limita pentru inscriere este: 28 martie 2014 Nu se percepe taxa de participare. Mai multe informatii: http://www.balmun.de
|
Stagii de pregatire la Oficiul pentru Armonizare pe Piata Interna - OHIM(Marci inregistrate si Design) |
OHIM organizeaza de doua ori pe an stagii de cinci luni pentru tinerii licentiati. Aceste stagii constituie o experienta de munca intr-unul din serviciile OHIM. Ele incep la 1 februarie (stagiul de primavara) si 1 septembrie (stagiul de toamna), in fiecare an.
Principalele domenii de activitate ale OHIM sunt urmatoarele:
Stagiarii au dreptul la o bursa lunara, stabilita anual, luand in calcul si restrictiile bugetare. Data limita pentru inscrierea la stagiul de toamna este: 31 martie 2014 Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:
|
Stagii de practica la Comitetul Economic si Social European |
Comitetul Economic si Social European (CESE) este o institutie consultativa ce ofera partenerilor economici si sociali ai Europei (de ex. angajatori, sindicate, reprezentanti ai intreprinderilor mici si mijlocii, asociatii de fermieri, consumatori etc.) sansa de a-si exprima parerile formale legate de politicile UE.
Data limita pentru inscrierea la stagiul de toamna este: 31 martie, ora 12:00 (amiaza) CET Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: |
Stagii de practica la Comitetul Regiunilor (COR) |
In fiecare an, Comitetul Regiunilor (CoR) ofera un numar limitat de stagii de practica pentru tineri cetateni, din Europa si alte colturi ale lumii, prin care acestia pot castiga experienta de munca intr-o institutie europeana. Exista doua tipuri de stagii: stagii platite de lunga durata ("stages") sau perioade scurte de studiu neplatite ("sejours d'etude"). Candidatii trebuie:
Se pot acorda subventii pentru aceste stagii. In prezent, subventiile sunt de 1000 Euro/luna. Data limita: Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000020
|
European Space Camp 2014 |
European Space Camp este o tabara de vara care va avea loc intre 31 iulie si 7 august 2014 in Andøya Rocket Range, Norvegia. Tabara se va desfasura in limba engleza si se adreseaza elevilor de liceu, cu varste intre 17-20 de ani, interesati de spatiu si stiinta si cu rezultate bune la fizica si matematica. Participantii vor petrece o saptamana in care vor face experimente tehnice implicate intr-o campanie spatiala, vor lucra cu ingineri aerospatiali adevarati, vor invata cum sa-si foloseasca cunostintele pe care le poseda deja si sa aprofundeze intelegerea stiintelor aplicate. Programul include activitati practice legate de lansarea unei rachete, prezentari si activitati sociale. Data limita pentru inscriere este: 1 aprilie 2014 Mai multe informatii: http://www.spacecamp.no
|
Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info. |
Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale. |